Identification

UMIS Number BG-RRP-8.013-0009-C01
Project Name Implementation of measures for sustainable urban mobility in the municipalities of Sliven and Yambol
Beneficiary 000590654 MUNICIPALITY OF SLIVEN
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 23.04.2024
Start Date 23.04.2024
End Date 23.04.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Ямбол (BG343), Ямбол, гр.Ямбол

Description

Brief description
Проектното предложение „Изпълнение на мерки за устойчива градска мобилност в общините Сливен и Ямбол“ ще се изпълнява в партньорство между Община Сливен, Община Ямбол и "Пътнически превози" ЕООД. 
За Община Сливен са заложени дейности по доставка на 5 електрически автобуса, доставка и монтаж на 1 зарядна станция, въвеждане на интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) и изпълнение на осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки. 
За Община Ямбол са предвидени: изграждане на 10 км. велосипедна инфраструктура, разработване на Генерален план за организация на движението и осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки. 
Изпълнението на дейностите ще осъществи свързаност между градските и селските райони и ще спомогне за намаляване на трафика, пътно-транспортните произшествия и замърсяването на околната среда от автомобилния транспорт.
Activities
  • Activity: Доставка на нови превозни средства с нулеви емисии за нуждите на Община Сливен: В изпълнение на тази дейност се предвижда закупуване на нови електрически автобуси за нуждите на Община Сливен и Партньор 3 – "Пътнически превози" ЕООД. Новите автобуси ще заменят остарели и амортизирани превозни средства от съществуващият автопарк на обществения транспорт в общината. Ще бъдат изведени от експлоатация 5 броя дизелови автобуси, произведени в периода 1995 - 2000 г., отговарящи на стандарт Евро 0. Електробусите ще обслужват някои от най-натоварените междуселищни линии - до с. Тополчане, с. Сотиря, м. Моллова гора, с. Чинтулово, с. Крушаре, с. Жельо войвода, с. Горно Александрово, с. Коньово. След провеждане на открита процедура по реда на ЗОП, в рамките на дейността ще бъде сключен договор за доставка на 5 броя нови, нископодови, соло, 9-10 метрови електрически автобуси с две оси, категория M3, с минимум 60 места за седящи и правостоящи (без шофьора) и обособено място за колички за трудно подвижни лица и за детски колички. Превозните средства следва да са оборудвани със система за видео наблюдение на салона, мястото на водача, вратите и пространството за пътници, както и да дават възможност за регистриране на пътната обстановка пред автобуса - по посока на движението. Батерията трябва да гарантира пробег с едно зареждане от мин. 250 км. съгласно SORT 2 и да се зарежда напълно, за не повече от 5 часа. Максимална нетна (ефективна) мощност на двигателя: не по-малко от 300 kW и максимална 30-минутна мощност не по-малко от 190 kW (съгласно Правило на ИКЕ на ООН № 85). Електробусите и оборудването в тях следва да отговарят на изискванията на Регламент (ЕС) 2019/2144 на Европейския парламент и на съвета от 27 ноември 2019 година., Contracted Amount: 6 000 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка и монтаж на станция за бързо зареждане на електрически автобуси в Община Сливен: В рамките на тази дейност ще бъде проведена открита процедура по реда на ЗОП и сключен договор с изпълните за доставка и монтаж на 1 брой станция за бързо зареждане. С нея ще бъдат зареждани доставените по проекта електробуси, които ще обслужват линия Сливен - Калояново - Жельо войвода - НАР Кабиле - Ямбол и обратно, както и линия Сливен - Ковачите - Коньово - Нова Загора и обратно. Зарядната станция ще се използва единствено за нуждите на закупените по проекта електрически автобуси. Станцията следва да е придружена с протокол за съответствие на европейските стандарти с изходен куплунг (към превозното средство) – Европейски стандарт CCS Type2/Combo2, съгласно SAEJ1772 - европейска версия IEC 62196, така че да е изпълнено условието да зареди и балансира електробуса до 100% (до максимално ниво на заряд SOCm) за по-малко от 2,5 часа. Мощност на зарядната станция - минимум 110 kW/h., Contracted Amount: 60 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Въвеждане на интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) в Община Сливен: Общинският превозвач и партньор в проекта - "Пътнически превози" ЕООД не разполага с модерна интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти). Дейността предвижда въвеждане на нова интелигентна билетна система, която включва продажба и контрол на различни видове превозни документи (билети и карти) чрез интерактивни валидатори и терминали. Те следва да отговарят на стандарти за устойчивост, да включват технологии като 1D/2D четец на баркод, NFC (четене / запис), сертифицирани съгласно EMV L1 amp; L2, осигуряващи безконтактно плащане и презареждане на електронни NFC/смарт/ карти и удобно валидиране на хартиени билети и карти. Интелигентната билетна система ще обхваща 70 броя превозни средства (автобуси, електробуси и тролейбуси), обслужващи градския и междуселищен транспорт в община Сливен, 8 пункта (гишета/каси) за продажба на билети и 1диспечерски пункт. За целта ще бъдат извършени следните дейности: 1. Анализ на съществуващата система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) и изготвяне на предложение за въвеждане на съвременен модел на нова интелигентна билетна система, чрез надграждане на вече съществуващата и преглед на възможност за свързване към новата система на наличните в новите превозни средства (закупени след 2017 г.) бордови устройства, терминали, валидатори, принтери, контролиращи и други устройства, както и компютърната техниката и периферия към нея в пунктовете за продажба на превозни документи и диспечерски пункт. 2. Доставка, монтаж, настройка и пускане в действие на бордови устройства, терминали и валидиращи устройства с приложен софтуер във всяко превозно средство, обслужващо градския и междуселищен транспорт в община Сливен. 3. Доставка и настройка на 8 броя преносими устройства с приложен софтуер за контрол на превозни документи. 4. Доставка, адаптация и въвеждане в експлоатация на софтуер и оборудване за управление на ИБС в 70 броя превозни средства, 8 пункта гишета/каси за продажба на превозни документи (билети и карти) и 1 диспечерски пункт (сървър). 5. Изработка на WEB портал с информация за продажба на превозни документи (билети и карти) на територията на община Сливен и страната. 6. Визуализиране с подходящи табели, лепенки и снап рамки на информация за ползване на билетната система в превозните средства и пунктовете за продажба на превозни документи. 7. Обучение на водачите и персонала на "Пътнически превози" ЕООД Сливен за работа с новата интегрирана билетна система за продажба и контрол на превозни документи(билети и карти) в Община Сливен. 8. Сертифициране в НАП и БИМ на внедрената интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) в община Сливен., Contracted Amount: 600 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Сливен: Дейността предвижда изпълнение на мерки по осветеност и сигнализация на 10 броя пешеходни пътеки в град Сливен, до които има изградено улично осветление. Заложените мерки целят подобряване на пътната безопасност в града. Приоритет при избора на пешеходни пътеки е даден на местата с най-интензивно движение и близостта им до детски градини, ясли и училища. Община Сливен ще изпълни интервениции върху следните пешеходни пътеки: - бул. Христо Ботев - двустранно по пешеходния мост - от подход по ул. "Йосиф Щросмайер"; - бул. Христо Ботев - двустранно по автомобилния мост - от подход по ул. "Дибич Задбалкански"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането до паметник на Панайот Хитов; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Владислав Очков"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Пейо Яворов"; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Братя Шкорпил" до спирката; - бул. "Панайот Хитов" - пресичането към ул. "Добри Добрев"; - бул. "Бургаско шосе" - пресичането с ул. "Петко Д. Петков" (Руски квартал)., Contracted Amount: 61 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Ямбол: Дейността включва изграждането на осветеност на пешеходни пътеки в град Ямбол. Предвидени са дейности на 10 пешеходни пътеки, разположени около учебни заведения (училища и детски градини) и натоварени улици и кръстовища в рамките на града, чрез предприемане на мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти. Предвидени са 10 броя пешеходни пътеки по булеварди с висока интензивност на движението, като при определянето им са взети предвид наличната пътна сигнализация, състоянието на пътната маркировка, осигурена видимост, ограничаване произволното пресичане на пътното платно от пешеходци и велосипедисти с колчета и пешеходни парапети и др. Изготвени са технически проекти и прогнозни КСС. Експертът "Инвеститорски контрол на пешеходни пътеки" от екипа на проекта ще осигурява през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности в инвестиционния проект на пешеходните пътеки, включително качествени, количествени и технически параметри и показатели., Contracted Amount: 61 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изграждане на комбинирани велосипедни и пешеходни алеи на територията на град Ямбол: Дейността включва изграждането на комбинирани велосипедни и пешеходни трасета с транспортна и рекреативна насоченост. Предвиждат се мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, чрез изграждане на три комбинирани алеи осигуряващи свързаност между различни части на града. Велосипедните и пешеходни зони са определени така, че да обвържат важни за местното население територии. По този начин те ще бъдат своеобразна взаимовръзка между жилищни единици, обществено обслужващи обекти на здравеопазването, образованието, културата, спорта и администрацията, промишлените и други зони за труд, както и озеленените площи с широк обществен достъп и извънградски горски площи. Първата алея е: от кръстовище на ул. "Д. Благоев" с ул. "Пирин" и ул. "Ормана" (бивша ул. "Ямболен") по ул. "Ормана" до местността "Ормана". Втората алея е: от кръстовището на ул. "Дружба" с ул. "Николай Петрини" и ул. "Михаил Лъкатник" (Трите вятъра) по мост на ул. "Русе" (Биков мост), покрай река Тунджа до Обходен път Юг и до кръстовище с ул. "Граф Игнатиев". Трета алея: От кръстовището на ж.к. "Доктор Дончев" с околовръстен път Запад по Околовръстен път Запад до кръстовището с ул. "Преслав". Предвидени са дейности по изграждане на асфалтова алея с ширина минимум 2,5 метра, с полагане на хоризонтална и вертикална пътна маркировка, като след изготвяне на геодезическо заснемане на терените и изготвяне на работни проекти ще бъдат определени действията и местата (конкретни поземлени имоти), където ще се изпълнят нужните дейности. В зависимост от конкретните възможности на зоната, през която ще преминат алеите - наличието на дървета и стълбове, изградена инфраструктура, запазване на други елементи от градската среда, ширината на алеите може да варира. При изпълнение на дейностите ще се съблюдава за спазването на нормативните изисквания за изграждане на комбинирани алеи. Ще се изпълнят дейности по осигуряване на осветеност при установяване на необходимост, съгласно проектантското решение. Всички дейности предвидени за изпълнение ще бъдат извършени върху общинска недвижима собственост. Предвидените дейности са в съответствие с Плана за интегрирано развитие на община Ямбол, достъпен в на официалния сайт в раздел "Стратегии, планове, програми" на адрес: https://yambol.bg/strategii-planove-programi . Със изпълнението и ще се осигури бърз и безопасен достъп на велосипедисти до учебни и детски заведения, културни обекти, административни сгради, зони на месторабота, здравни заведения, спортни съоръжения и комплекси, ЖП и автогара, големи търговски обекти, паркове и градини. Изпратено е и искане за становище за ОВОС. В тази дейност е включен и строителният надзор, който ще осигурява през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности по изграждане на три комбинирани велосипедни и пешеходни алеи, съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели. Дейността ще включва изготвяне на комплексни доклади за оценка на съответствието по чл.169, ал.1, т.1-6 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и упражняване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.1 във връзка с чл.168, ал.2 от ЗУТ в т.ч. изготвяне на окончателен доклад съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ., както и оказване на експертна подкрепа на възложителя до въвеждането на обектите в експлоатация. За определяне на реалистичността на предвидените разходи е използвана информация от изпълнени договори със сходен характер на Община Ямбол и Община Сливен, посочени в Анализ за остойностяване на разходите към приложените документи по т. 14 на формуляра., Contracted Amount: 3 039 300.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване на Генерален план за организация на движението в Община Ямбол: Дейността включва Разработване на Генерален план за организация на движението съгласно Наредба №1 от 17 януари 2001 г. (посл. изм. и доп. ДВ. бр. 20 от 08.03.2019 г.) за организиране на движението по пътищата, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството. С изработката на ГПОД ще бъдат решени принципни въпроси като: организация на транзитното движение, маршрутите на линиите от обществения транспорт, посочност и предимства на движението, скоростни режими, пешеходно и велосипедно движение, режими на престой и паркиране. С него ще бъдат представени и обобщена схема на пътните знаци и списък с организационни и инженерно-технически мероприятия, с които се регулира организацията на движението в населеното място за постигане на безопасни условия за придвижване на всички участници в движението. При разработването на ГДОП ще бъдат определени конфликтните точки в движението и изследването на причините за възникването им, с цел отстраняване на рискове за безопасността на движението. Съгласно анализ за състоянието на безопасността на движението по пътищата на 40 градски общини от шестте района за планиране от ниво 2, изготвен от Държавна агенция Безопасност на движението по пътищата, за град Ямбол изготвянето на ГПОД е задължителна дейност., Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация, управление и публичност на проекта: За дейностите по организация и управление и дейностите по информация и публичност е приложен Вариант 2 от Насоките за кандидатстване, при който не се извършва изцяло външно възлагане. Организацията и управлението са пряко свързани с всички останали дейности по изпълнение на проекта и осигуряват тяхното ефективно изпълнение и постигането на заложените в проектното предложение индикатори. В рамките на тази дейност се включва цялостният процес по изпълнението на проекта, в т. ч. подбор на изпълнители по всички процедури, проверки и контрол върху тяхната работа с оглед качествено и в срок изпълнение на сключените договори, изготвяне и представяне на финансово-технически отчети, осъществяване на вътрешен мониторинг, проверки на място на обектите и документална проверка. След подписване на Договора за финансиране ще бъде сформиран екип за управление на проекта. За постигане на по-добра координация и ефективно управление на проекта, в екипа ще бъдат назначени членове от двете общини, в следния състав: - от страна на Община Сливен: Ръководител, Счетоводител, Технически сътрудник, Експерт "Обществени поръчки", Експерт "Инвеститорски контрол" и Експерт "Подвижен състав" - от страна на Община Ямбол: Счетоводител, Координатор, Технически експерт, Юрист, Експерт "Инвеститорски контрол на велоалеи" и Експерт "Инвеститорски контрол на пешеходни пътеки". Експерт "Подвижен състав" ще бъде служител на партньора "Пътнически превози" ЕООД и с него ще бъде сключен договор по реда на чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП. Неговото възнаграждение се формира по следния начин: 24 месеца х 70 часа х 7.00 лв. (часова ставка) = 11 760 лв. (без включени осигуровки за сметка на работодателя). При назначаването на останалите членове ще бъде спазено приложимото националното законодателство вкл. Постановление № 157 от 7 юли 2022 година за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България и на техните основни функции за изпълнението на инвестициите по НПВУ. В рамките на тази дейност се предвижда прилагането на мерките по информация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Кандидатът и Партньорите ще информират обществеността за получената финансова подкрепа, по следния начин: - на официалните интернет страници ще публикуват кратко описание за проекта, неговите цели и резултати, като отбелязват финансовата подкрепа от ЕС; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, посочват финансовата подкрепа от ЕС; - при изпълнението на строителни дейности по изграждане на велоалеите на видимо място в град Ямбол ще бъде поставен временен билборд. Билбордът ще съдържа логото/гербът на Кандидата и Партньорите, емблемата на ЕС, както и стойността на съфинансирането. До една седмица след отстраняване на билборда ще бъде поставена постоянна обяснителна табела със същите основни елементи като билборда. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани две публични събития: пресконференции за представяне на дейностите по проекта и пресконференция за приключване на неговото изпълнението. Предвидените разходи за организация и управление, информация и публичност са в размер на 2% от общите преките допустими разходи, включени в проектното предложение, без ДДС., Contracted Amount: 165 361.67 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: MUNICIPALITY OF YAMBOL, Contracted Amount*: 3 200 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Passenger Transportation Ltd., Contracted Amount*: 6 660 000.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Encho, Contracted Amount*: 11 760.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PRESTIG 2004 LTD, Contracted Amount*: 38 400.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Intelligent digital solutions for transport in municipalities, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Infrastructure for safe urban mobility targeting vulnerable road users — pedestrians and cyclists, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 New zero-emission vehicles, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Charging stations for public transport vehicles, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 10 087 061.67 BGN
Grant 8 169 355.50 BGN
Self amount 1 917 706.17 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 5 броя електрически автобуси и 1 брой станция за зареждане, Estimated Amount: 6 060 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор за изпълнител на длъжност експерт "Подвижен състав" в екипа за управление на проекта, Estimated Amount: 11 760.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за въвеждане на интелигентна билетна система за продажба и контрол на превозни документи (билети и карти) в Община Сливен, Estimated Amount: 600 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на оценка за съответствието и упражняване на строителен надзор на обект "Изграждане на комбинирани велосипедни и пешеходни алеи в град Ямбол", Estimated Amount: 13 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг - проектиране и изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор на обект "Изграждане на комбинирани велосипедни и пешеходни алеи в град Ямбол", Estimated Amount: 3 021 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Сливен, Estimated Amount: 61 200.00
Procedure 7 Subject to due process: Изпълнение на осветеност и сигнализация на пешеходни пътеки в Община Ямбол, Estimated Amount: 61 200.00
Procedure 8 Subject to due process: Информация и публичност по проекта, Estimated Amount: 2 360.00
Procedure 9 Subject to due process: Разработване на Генерален план за организация на движението в Община Ямбол, Estimated Amount: 100 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN