Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0902-C01
Project Name Improving the competitiveness of „METALLWERK“ EOOD through the implementation of energy efficiency measures in the enterprise
Beneficiary 131087221 „METALLWERK“ EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 25.04.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Окръг, Ботевград, гр.Ботевград

Description

Brief description
Общата цел на проекта е да се постигне устойчив растеж и конкурентоспособност на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД, посредством прилагане на мерки за енергийна ефективност. Реализирането на настоящия проект ще доведе до повишаване на енергийната, ресурсната и екологичната ефективност на предприятието. Това ще бъде осъществено посредством реализиране на следните дейности:
-	подмяна на физически и морално остаряло производствено оборудване (комплект заваръчни апарати и приспособления - 8бр.; машина огъваща за тръби – 1бр.);
-	осигуряване на системи за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ – 1бр.) и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт ISO 50001;
-	внедряване на система за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (1бр.) и въвеждане в експлоатация на нова пясъкоструйна машина (1бр.) за рециклиране на корозирали метали;
-	извършване на енергоефективни строително-монтажни дейности по производствената сграда (топлоизолация на външни стени, смяна на дограма и подмяна на осветление).  
Предвидените дейности съответстват изцяло на мерките, препоръчани в резултат на извършеното енергийното обследване на предприятието.
Инвестициите в ново енергоефективно оборудване и енергоефективни СМР на производствената сграда ще допринесат за значително по-ниско енергийно потребление за единица продукция и по-голяма производителност на предприятието. Внедряването на АСМЕ ще спомогне за постигане на отчетност, възможност за анализ и вземане на навременни и информирани решения свързани с енергопотреблението. Въвеждането и сертифицирането на стандарт ISO 50001 ще доведе до систематично и устойчиво управление на енергийното потребление в предприятието.
Activities
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит: Дейността включва извършване на енергиен одит от лице регистрирано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (1бр.). Енергийното обследване е изцяло насочено към планирания инвестиционен проект на фирма „„МЕТАЛВЕРК“ ЕООД, предвиждащ изпълнението на енергоспестяваща мярка, която да бъде финансирана по процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, с оглед бъдещото й прилагане за понижаване консумацията на енергоносители и подобрение на енергийната интензивност на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД. Енергийното обследване обхваща един обект на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД, а именно производствената база на предприятието в гр. Ботевград. Енергоспестяващият потенциал на предложените по проекта инвестиционни мерки е оценен по технически и икономически критерии спрямо посочената база за сравнение и на тази основа са изчислени енергийните и неенергийни спестявания и основните икономически индикатори на проекта. Също така, прилагането на енергоспестяващи производствени технологии ще допринесе за устойчиво екологично развитие и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Изготвеният доклад вследствие на проведеното енергийно обследване на „САБ БЪЛГАРИЯ“ ООД препоръчва следните мерки за повишаване на енергийната ефективност: Мярка 1: Закупуване на комплект заваръчни апарати и приспособления – 8бр.; Мярка 2: Закупуване на пясъкоструйна машина за почистване на корозирали метали – 1бр.; Мярка 3: Закупуване на машина огъваща – 1бр.; Мярка 4: Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението – 1 бр.; Мярка 6: Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух – 1 бр.; Мярка 7: СМР за постигане на енергийна ефективност на производствена сграда. Предложените строително-монтажни работи обхващат: полагането на топлинна изолация по стените на обекта; подмяна на дограмата; смяна на осветлението с LED осветители. Докладът от енергиен одит на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД е одобрен от АУЕР чрез Становище за съответствие на енергиен одит № BG16RFOP-985 / 14.10.2016 г., Contracted Amount: 9 800.00 , Reported Amount: 9 800.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на комплект заваръчни апарати и приспособления – 8бр.): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на 8 бр. комплекта заваръчни апарати и приспособления. Дейността съответства на Мярка 1 - „Закупуване на 8 бр. заваръчни апарати и приспособления в комплект“, препоръчана в енергийния одит. Към настоящият момент „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД използва при производството общо 8 бр. заваръчни машини, които имат ниска производителност и висока инсталирана мощност. Апаратите са предназначена за изпълнение на основни производствени операции, характеризират се със сравнително голям енергиен разход и ниска производителност. Често се повреждат и има престой за ремонти и техническа поддръжка, което води до значително забавяне на производствения процес. Вследствие на незадоволителните технически показатели на наличните машини, извършеният енергиен одит препоръчва като Мярка 1 от доклада замяната им с нови, енергоефективни и високопроизводителни заваръчни апарати и приспособления в комплект. Предвиденото за закупуване оборудване се отличава със следните минимални технически характеристики: - Инсталирана ел. мощност за 1 бр. – 5 kW (общо за 8 бр. - 40,00 kW); - Работна мощност за 1 бр. – 2,5 kW (общо за 8 бр. - 20,00 kW); - Производителност заварки за 1 бр. - 5 бр./ч (общо за 8 бр.- 40 бр./час); - Захранване - 400 / 3 V/Ph. Чрез изпълнението на дейността „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД ще закупи и въведе в експлоатация съвременно оборудване от висок клас, което се характеризира със значително по-ниско енергийно потребление за единица продукция и по-голяма производителност в сравнение със съществуващото в момента оборудване. По-високата производителност на новозакупените машини ще доведе до интензивно повишаване на производствения капацитет на предприятието. По този начин, реализацията на конкретната дейност пряко ще допринесе за постигане на висока енергийна ефективност на дружеството, за повишаване конкурентоспособността и постигане на устойчиви пазарни позиции. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на доставка (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на доставката, инсталацията и пускането в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 74 916.11 , Reported Amount: 74 560.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (Пясъскоструйна машина за почистване на корозирали метали – 1 бр.): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на 1 бр. Пясъскоструйна машина за почистване на корозирали метали, съответстваща на Мярка 2 - „Закупуване на 1 бр. Пясъскоструйна машина за почистване на корозирали метали“, препоръчана в енергийния одит. При анализа на наличното оборудване енергийният одит установи, че предприятието използва в процеса на производство 1 бр. пясъкоструйна машина за почистване на корозирали метални материали и продукти. Машината е предназначена за изпълнение на основни производствени операции, като се характеризира със сравнително голям енергиен разход и ниска производителност. Пясъкоструйната машина често се поврежда, поради което се налага престой за ремонт и техническа поддръжка. С оглед на незадоволителното техническо състояние на наличната машина и нейната висока енергийна интензивност, енергийният одит препоръчва закупуване на 1 бр. нова пясъкоструйна машина за почистване на корозирали метали, които се използват като рециклирани суровини в производството. В процеса на рязане на метали в предприятието, се образува значително количество отпадъци от желязо, които впоследствие корозират. Чрез новата пясъкоструйна машина ще се почистват отпадъчните метали от корозия и ще се почиства абразива, което ще способства тяхното рециклиране и повторно използване в производството на метални изделия. Предвидената за закупуване пясъкоструйна машина се характеризира с: - Инсталирана ел. мощност - 5,0 kW; - Работна мощност - 1,00 kW; - Производителност - 2,7 бр./час. В резултат на по-добрите технически характеристики на новата машина, спрямо наличната такава, ще се увеличи общата производителност на предприятието, като това ще бъде съпътствано от понижена енергийна консумация и разходи за поддръжка. Рециклирането на отпадъците от желязо ще позволи тяхното повторно използване в процеса на производство на метални изделия. Това ще доведе до намаляване на екологичния отпечатък на предприятието и повишаване на неговата ресурсна ефективност. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на доставка (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на доставката, инсталацията и пускането в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 69 500.00 , Reported Amount: 69 500.00
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на машина огъваща – 1 бр.): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на 1 бр. машина огъваща за тръби. Дейността съответства на Мярка 3 – „Закупуване на 1 бр. Машина огъваща“, препоръчана в енергийния одит. При анализа на наличното оборудване на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД е установено, че предприятието използва при производството общо 1 бр. огъваща машина за тръби, която също се характеризира с ниска производителност и висока инсталирана мощност. Като Мярка 3, енергийният одит препоръчва нейната подмяна с нова високопродуктивна и енергоефективна машина, която ще допринесе за значително увеличаване на произведената продукция и ще доведе до намаляване на разхода на енергия. Машината се използва в процеса по огъване на тръби като елементи на произвежданите метални изделия. Предвидената за закупуване Машина огъваща (1бр.), притежава следните минимални технически характеристики: - Инсталирана ел. мощност - 6,00 kW; - Работна мощност - 1,20 kW; - Производителност – 2 бр./час; - Минимален радиус на огъване – 19 мм; - Максимален радиус на огъване – 254 мм. Чрез изпълнението на проекта „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД ще закупи и въведе в експлоатация съвременно оборудване от висок клас, което се характеризира със значително по-ниско енергийно потребление за единица продукция и по-голяма производителност в сравнение със съществуващото в момента оборудване. По-високата производителност на новозакупената машина ще доведе до интензивно повишаване на производствения капацитет на предприятието. По този начин, реализацията на конкретната дейност пряко ще допринесе за постигане на висока енергийна ефективност на дружеството, за повишаване конкурентоспособността и постигане на устойчиви пазарни позиции. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на доставка (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на доставката, инсталацията и пускането в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 134 365.52 , Reported Amount: 134 169.93
  • Activity: Доставка и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ) – 1бр.: Дейността ще бъде изпълнена посредством доставката и въвеждането в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (АСМЕ) – 1бр., съобразно Мярка 4, препоръчана в енергийния одит. Планираната за въвеждане АСМЕ ще извършва мониторинг на енергийната консумация от новите машини, закупени по настоящия проект. АСМЕ ще отчита потреблението на ел.енергия на входа на машините в реално време. Данните ще се отчитат и показват през софтуер и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Цялата информация ще се съхранява и архивира и при нужда ще може да се използва. АСМЕ представлява интегрирана електронна система, състояща се от следните елементи: 1/ Комплект хардуерно оборудване – 1 бр., включващо: - Прибори за електроенергиен анализ (power-метри) - 6 бр. токови трансформатори и свързващи кабели - Промишлен компютър (1 бр.) - Безжични комуникатори (2 бр.) и мрежов рутер (1 бр.) - Ел.табла с power-метри, безжични комуникатори, автоматични прекъсвачи, клеми, съединители и др. електроматериали (2 бр.) 2/ Специализиран софтуер – 1 бр., необходим за функционирането на АСМЕ На този етап фирмата няма изградена АСМЕ, както по отделни производствени сектори и машини, така и за цялата фабрика. Консумацията на електрическа енергия не се проверява спрямо базовите стойности. Във фирмата няма въведено месечно и годишно планиране на енергийната консумация. Въвеждането на системата за мониторинг е необходимо за реализацията на устойчив, оптимален работен процес на предприятието, гарантиране на очакваните енергийни спестявания, както и създаване на условия за допълнителни енергийни спестявания и предпоставки за въвеждане на стандарт ISO 50001 за енергиен мениджмънт. Въвеждането в експлоатация на АСМЕ ще доведе до намаляване на енергийните разходи и въздействието върху околната среда чрез постоянно и систематизирано управление на енергията. Ползите за предприятието са финансови и са свързани с намаляване на разходите и повишаване на конкурентоспособността на продукцията. АСМЕ ще спомогне за вземане на своевременни и ефективни решения, в резултат на което ще се спестят значителни финансови средства спрямо очакваното производство и съответен разход на електрическа енергия. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на доставка (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на доставката, инсталацията и пускането в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 3 520.00 , Reported Amount: 3 390.00
  • Activity: Доставка и въвеждане в експлоатация на система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух – 1 бр.: Изпълнението на дейността ще се осъществи чрез доставка и въвеждане в експлоатация на система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух – 1бр., съобразно Мярка 5, препоръчана в енергийния одит. Сгъстеният въздух е важен промишлен източник на енергия. Това е четвъртият основен ресурс, наред с електричеството, водата и природния газ, който се използва в почти всички индустриални предприятия. Голямо предимство на сгъстения въздух е, че се генерира на място и следователно потребителят може да контролира процеса и да влияе върху цената му. От всички ресурси, сгъстеният въздух предоставя най-много възможности за бързо постигане на енергоспестяване при сравнително неголеми инвестиции. В тази връзка, като Мярка 5 в енергийния одит се препоръчва използването на отпадната топлина от охлаждащия въздух на винтовия компресор за сгъстен въздух, с който предприятието разполага. Същият е разположен в лека пристройка към производствен цех № 2 в сградата на фирмата. До момента това производствено хале се отоплява от 2 бр. ел. калорифери с по 7 kW ел. мощност. След внедряването на системата за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух, топлинна енергия от отпадната топлина на компресора ще бъде достатъчна да замести използваните до момента ел. калорифери. Чрез въздуховоди от компресора тази топлина ще се подава за отопление на помещението през зимния период и ще спомогне за значително намаляване на потреблението на ел. енергия. Предвидената система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух представлява дълготраен материален актив (ДМА) и с оглед постигане на планираните енергийни спестявания е необходимо да притежава следните минимални технически характеристики: - Въздуховоди гофрирани 1 бр., диаметър 300 мм/бр.; - Ръчна клапа за избор на летен/зимен режим – 1 бр.; - Закрепващи елементи към решетката на отвора за горещ въздух, напускащ на компресора – 4 бр.; - Крепежни елементи за трасето на въздуховода – 8 бр. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на доставка (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на доставката, инсталацията и пускането в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 3 530.00 , Reported Amount: 3 530.00
  • Activity: Извършване на СМР на производствена сграда (дейността включва извършване на СМР - топлоизолация на външни стени, подмяна на дограма и смяна на осветление): Дейността съответства на препоръчаната в енергийния одит Мярка 6 „СМР за постигане на енергийна ефективност на производствена сграда“ и ще бъде извършена посредством осъществяване на следните строително-монтажни работи: - Топлоизолация на външните стени чрез доставка и монтаж на стенни топлоизолационни панели с дебелина 10 см. - обща площ 1380 кв. м.; - Подмяна на дограма чрез доставка и монтаж на PVC дограма с коефициент на топлопреминаване U≤1/4 W/M2.K - 320,4 кв. м.; - Смяна на осветление чрез доставка и монтаж на LED осветителни тела: 25бр. х 18 W; осветителни тела LED - 33 бр. Х 24 W; осветителни тела LED камбани - 27 бр. х 100 W. СМР за повишаване на енергийната ефективност ще бъдат извършени в производствено хале №1 на „МЕТАЛВЕРК“ ЕООД. Актуалното състояние на сградата на производственото хале на фирмата се отличава с ниска енергийна ефективност, поради наличието на стара и амортизирана прозоречна дограма, стени без топлоизолация и нискоефективно осветление, състоящо се от обикновени електрически лампи с нажежаема жичка. Сградата се отоплява с радиатори, свързани към топлоразпределителна мрежа, захранвана от водогреен отоплителен котел, изгарящ природен газ. Отделни зони на халето използват ел. калорифери за допълнително отопление. В производственото хале има налична функционираща общообменна механична вентилационна система със самостоятелно функциониращи аспирационни съоръжения, вентилиращи отделните работни места (заваръчни, бояджийници и др.). При необходимост се извършва допълнително вентилиране на цеха посредством естествена конвекция, изразяваща се в отваряне на прозорци и транспортни порти. Анализът на актуалното състояние на сградата, изготвен по време на обследването за енергийна ефективност, идентифицира необходимостта от извършването на гореописаните строително-монтажни работи с цел подобряване на енергийната ефективност на производствено хале №1 и намаляване на консумацията на електрическа и топлинна енергия, а именно: 1) Топлоизолация на външните стени; 2) Подмяна на дограма с нова PVC дограма; 3) Смяна на осветление с LED осветителни тела. Изпълнението на предвидените СМР ще окаже влияние върху средната температура на сградата, в резултат от намаляване на енергийните загуби, което от своя страна респективно ще доведе до намаляване на разходите за енергия за отопление и осветление. В допълнение на това, реализирането на дейността ще допринесе за подобряване на експлоатационните характеристики и удължаване на жизнения цикъл на сградата, както и за осигуряването на топлинен комфорт и по-добри условия на труда за заетите. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 6-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на СМР (от 7-ми до 8-ми месец) 3. Изпълнение на СМР и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти месец до 18-ти месец), Contracted Amount: 234 760.00 , Reported Amount: 234 427.68
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт ISO 50001: В рамките на дейността ще бъдат извършени следните услуги: 1) Услуга по въвеждане на ISO 50001 2) Услуга по сертифициране на ISO 50001 Дейността по въвеждане на стандарт ISO 50001 включва следните индикативни етапи: - Подготовка: обхваща ангажиране на ръководството, създаване на организационна структура и енергийна политика. - Планиране: обхваща определяне на законови и други изисквания, провеждане на енергиен преглед и установяване на основа, показатели за енергийно изпълнение, предмет, цели и планове на действие, необходими за постигане на резултати в съответствие с възможностите за подобряване на енергийната ефективност и енергийната политика на организацията. Въз основа на общите и конкретните енергийни цели, свързани с подобряване на енергийните характеристики ще бъде разработен план за действие съгласно изискванията на стандарта. - Изпълнение: включва постигането на добра комуникация, документално осигуряване, оперативно управление, проектиране и закупуване на системата, т.е. въвеждане в действие на плановете за енергийно управление. По време на този етап ще бъде извършен анализ на нуждата от обучение на персонала във връзка със системата за енергиен мениджмънт (СЕМ). Ще бъдат изготвени инструкции за осигуряване на съответствие на разработената система с изискванията на стандарта. Разработване и поддържане на процедура за управление на документите обхванати от стандарта. - Проверка: наблюдение и измерване на процесите и ключовите характеристики по време на работа, което определя показателите в енергийната политика и целите и отчитане на резултатите (организиране на мониторинг и анализ; организиране на вътрешни одити; извършване на превантивни и коригиращи действия). - Действие: предприемане на действия за непрекъснато подобряване на енергийната ефективност и системата за енергийно управление. Съобразно изискванията на стандарта ще бъдат извършени прегледи на определени интервали от време. Сертифициране. След внедряването на СЕМ съгласно изискванията на стандарт ISO 50001, предприятието ще предприеме процедура по нейното сертифициране от независима акредитирана сертифицирана организация. Сертифицирането ще се извърши след одит от трета страна (акредитирана организация), която извършва одит-проверка за съответствие с изискванията на стандарта. Целта на сертифициращата организация е да установи, че системата е внедрена и действаща, т.е. има достатъчно записи и доказателства за нейното ефективно прилагане. Въвеждането на стандартът ще позволи на предприятието да въведе система и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. Въвеждането на този стандарт се очаква да допринесе за намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител на услугата по въвеждане на ISO 50001 съгласно ПМС № 160/2016 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор за изпълнение на услуга по въвеждане на ISO 50001 (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Изпълнение на услугата по въвеждане на ISO 50001 и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 12-ти месец) 4. Избор на изпълнител на услугата по сертифициране на ISO 50001 съгласно ПМС № 160/2016 (от 8-ми до 10-ти месец) 5. Сключване на договор за изпълнение на услуга по въвеждане на ISO 50001 (от 11-ти до 12-ти месец) 6. Изпълнение на услугата по въвеждане на ISO 50001 и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец), Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 14 800.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FoxMetal, Contracted Amount*: 52 192.00 , Reported Amount**: 74 560.00
  • Contractor: Kastroy Ltd, Contracted Amount*: 164 099.38 , Reported Amount**: 234 427.68
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA, Contracted Amount*: 48 650.00 , Reported Amount**: 69 500.00
  • Contractor: EUROMARKET-BRD, Contracted Amount*: 93 918.95 , Reported Amount**: 134 169.93
  • Contractor: ENERKON LTD., Contracted Amount*: 8 820.00 , Reported Amount**: 9 800.00
  • Contractor: INTELITECH Ltd., Contracted Amount*: 2 373.00 , Reported Amount**: 3 390.00
  • Contractor: Q S CERT - BG LTD, Contracted Amount*: 5 400.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: LAURA ENERSYS Ltd., Contracted Amount*: 2 471.00 , Reported Amount**: 3 530.00
  • Contractor: ISO PROFESSIONAL CONSULT Ltd., Contracted Amount*: 7 920.00 , Reported Amount**: 8 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 865.30 , Reached amount: 865.30
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 297.74 , Reached amount: 297.74
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 545 391.63 BGN
Grant 386 734.14 BGN
Self amount 158 657.49 BGN
Total actual amounts paid 369 434.38 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 15 905.81 6 816.78 22 722.59 КАСТРОЙ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 504.13 216.05 720.18 КАСТРОЙ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Извършване на строително-монтажни работи за производствена сграда - смяна на осветление с LED осветителни тела“, Estimated Amount: 7 300.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на строително-монтажни работи за производствена сграда - смяна на осветление с LED осветителни тела“
    Contractor: Kastroy Ltd
    Contract total funded value: 5 041.26
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (1 бр.), състояща се от хардуер (ДМА) и софтуер (ДНА)., Estimated Amount: 3 520.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (1 бр.), състояща се от хардуер (ДМА) и софтуер (ДНА).
    Contractor: INTELITECH Ltd.
    Contract total funded value: 2 373.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1: Комплект заваръчни апарати и приспособления (8бр.) Обособена позиция 2: Пясъкоструйна машина за почистване на корозирали метали (1бр.) Обособена позиция 3: Машина огъваща (1бр.) , Estimated Amount: 278 781.63
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Комплект заваръчни апарати и приспособления (8бр.)
    Contractor: FoxMetal
    Contract total funded value: 52 192.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Пясъкоструйна машина за почистване на корозирали метали (1бр.)
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA
    Contract total funded value: 48 650.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Машина огъваща (1бр.)
    Contractor: EUROMARKET-BRD
    Contract total funded value: 93 918.95
Procedure 4 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух (1бр.) , Estimated Amount: 3 530.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на Система за оползотворяване на отпадна топлина от компресор за сгъстен въздух (1бр.)
    Contractor: LAURA ENERSYS Ltd.
    Contract total funded value: 2 471.00
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на строително-монтажни работи за производствена сграда по обособени позиции: ОП 1: Топлоизолация на външните стени и подмяна на дограма с нова PVC дограма; ОП 2: Смяна на осветление с LED осветителни тела. , Estimated Amount: 234 760.00
  • Differentiated position 1: ОП 1: Топлоизолация на външните стени и подмяна на дограма с нова PVC дограма
    Contractor: Kastroy Ltd
    Contract total funded value: 159 058.12
  • Differentiated position 2: ОП 2: Смяна на осветление с LED осветителни тела - ПРЕКРАТЕНА
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит, Estimated Amount: 9 800.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит
    Contractor: ENERKON LTD.
    Contract total funded value: 8 820.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуга по въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по въвеждане на ISO 50001
    Contractor: ISO PROFESSIONAL CONSULT Ltd.
    Contract total funded value: 7 920.00
Procedure 8 Subject to due process: Услуга по сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по сертифициране на ISO 50001
    Contractor: Q S CERT - BG LTD
    Contract total funded value: 5 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN