Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.004-0001-C04
Project Name Ensuring favourable business environment through development and support of information databases in the field of market surveillance, metrological supervision and quality control of liquid fiels as well as by strengthening the technical capacity of the State Agency for Metrological and Technical Surveillance
Beneficiary 000695096 State Agency for Metrological and Technical Surveillance
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.11.2016
Start Date 22.11.2016
End Date 05.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящият проект цели укрепване на националната инфраструктура по качеството (с нейните основни елементи - надзор на пазара, законова метрология, технически надзор, оценяване на съответствието и контрол на качеството на течните горива), което е  предпоставка за формирането на капацитет за растеж на МПС и за създаване на благоприятна бизнес среда за икономическите оператори.
Проектът включва 3 основни дейности, свързани със създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни и електронни регистри, подобряване на техническото обезпечаване на контролните и надзорни дейности на ДАМТН и дейности по осигуряване на информация и комуникация. 
Чрез изпълнението на дейност 1 ще се постигне електронизиране на информацията, свързана с осъществяване на дейностите по надзор на пазара, метрологичен надзор и контрол на качеството на течните горива, което до момента не е осигурено електронно, а това  ще допринесе за ефективното й използване; по-бърза комуникация и съгласуваност на експертно ниво при осъществяване на дейностите; адекватна реакция при инциденти и сигнали; икономия на ресурси и съкращаване на времето за осъществяването им. 
Чрез изпълнение на дейност 2 ще се надгради техническият капацитет на ДАМТН, а това ще гарантира независимост на инспекторите от външни фактори; преодоляване на конфликтни ситуации, свързани с предприетите законови мерки; обезпечаване на условия за извършване на дейността във всички региони на страната; повишаване на ефективността и предоставяне на по-качествени дейности в съкратени срокове.
Изпълнението на дейностите по информация и комуникация ще предостави важна информация на икономическите оператори и ще популяризира както дейността на ДАМТН, така и самия проект и оперативна програма ОПИК.
Реализирането на проекта ще повиши качеството на осъществяваните от ДАМТН надзорни и контролни дейности, ще подпомогне осигуряването на честна конкуренция и еднакви пазарни условия и ще способства за подобряването на бизнес средата.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни и електронни регистри за нуждите на ДАМТН Поддейност 1.1: Разработване, внедряване, поддръжка и развитие на информационна база данни за надзора на пазара : За осъществяването на ефективен надзор на пуснатите на пазара и/или в действие продукти, вкл. съоръжения с повишена опасност и средства за измерване, ДАМТН се нуждае от проследяване на цялостния процес по надзора на пазара. Повишаването на ефективността на надзорните органи гарантира, че пуснатите на пазара и/или в действие продукти, вкл. СПО и СИ, отговарят на съществените изисквания, обезпечаващи високо ниво на защита на здравето и безопасността на потребителите, както и защита на други обществени интереси, и едновременно с това се гарантира нормалното функциониране на вътрешния пазар. За да се осигури бърза и ефективна реакция на органите по надзора на пазара е необходимо да се постигне по-добра работа с митниците при вноса на продукти в страната и установяване произхода на тези продукти и на икономическия оператор, да се проследява движението на продуктите на пазара, да се подобри обменът на информация в рамките на ДАМТН, както и обменът на информация между ДАМТН и икономическите оператори, да се подобри сътрудничеството с икономическите оператори във връзка с извършването на дейности, които могат да предотвратят или намалят риска, породен от предоставяните от тях продукти, вкл. СПО и СИ. Освен това съгласно изискванията на нормативната база на ЕС и във връзка с политиката за укрепване и засилване на дейността по надзора на пазара в европейски мащаб, е необходимо да се създадат и условия за участие на ДАМТН в европейските системи за обмен на данни, които към настоящия момент липсват. Осъществяване на тези задачи и съхранението на наличните и необходимите данни ще се простигне чрез разработване и внедряване на информационна база данни за надзора на пазара (в три модула), която да осигурява наличие и анализ на съществуващите данни за продукти и иконимически оператори и за резултатите от проверките и изпитванията, да се гарантира избягване на повторни проверки и многократни изисквания на документи от изпитвания или сертификати, доказващи съответствие, но вече представени от икономическите оператори и т.н., което като резултат ще доведе и до намаляване на административната тежест за бизнеса. Реализирането на настоящата дейност по проекта ще осигури едновременен и удобен достъп до наличната информация за всички служители (експерти/ инспектори), както на работното им място, така и по време на проверки и ще се подобри обмена на информация между експертите/ инспекторите. Наличието на такава база данни ще спомогне за подобряване и на работата с митниците по уведомления за несъответстващи продукти, ще се избегне дублиране на информация и проверки и ще се повиши ефективността на надзорния орган. Освен това тя ще допринесе и за повишаване безопасността на пуснатите на пазара и или в действие продукти, вкл. СПО и СИ чрез получаване на статистически данни, които да подпомогнат изготвянето на годишните планове за проверки - насочени към проблемните групи продукти, за които най-често се получават жалби от потребители, нотификации по RAPEX, уведомления от митници, или към проверки, при които най-често се откриват несъответстващи продукти. Не на последно място ще се осигури бърза и ефективна реакция на органа по надзор на пазара към опасните продукти и бърз обмен на информация и ще се създадат условия за участие на ДАМТН в системите за информационен обмен на европейско ниво (напр. RAPEX - Система за бърз обмен на информация за опасни стоки на територията на европейската общност и ICSMS - Интернет-базирана информационна и комуникационна система за презграничен надзор на пазара на технически продукти на територията на Европа)., Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 76 847.28
  • Activity: Дейност 1: Създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни и електронни регистри за нуждите на ДАМТН Поддейност 1.2: Разработване, внедряване, поддръжка и развитие на информационна база данни за метрологичния надзор : Изграждането електронен регистър с бази данни, съдържащ информация за осъществявания метрологичен надзор, надзор на пазара на средства за измерване (СИ) и контрол на регистрираните сервизи за монтаж, проверка и ремонт на тахографи ще осигури повишаване на ефективността на действията на ДАМТН в тези области. Наличието на такъв регистър с база данни ще създаде възможност за по-добра оценка на риска и насочване на дейността към по-рискови области, лица и обекти, с което ще се повиши ефективността на действията на ДАМТН. Това ще гарантира в максимална степен съответствието на СИ и на предварително опакованите количества продукти (ПОП) със законовите изисквания към тях, респективно повишена защита на държавата и гражданите от неверни измервания. Едновременно с това ще се осигури лоялна конкуренция на вътрешния пазар между различните групи задължени лица - производители, вносители, търговци, ползватели на СИ, както и между регистрираните сервизи за тахографи и между оправомощените лица. Ще се осигури и възможност за получаване на статистически данни, отчети и различни справки, както на ниво регионални отдели, така и на ниво главна дирекция. Базата данни ще има 4 модула: Първият модул „Метрологичен надзор" ще създава възможност за регистриране по видове СИ на всички надзорни проверки, извършени на лица, които произвеждат, внасят, ремонтират или използват СИ и резултатите от тях. Вторият модул „Предварително опаковани количества продукти“ ще създаде възможност за регистриране на всички проверки, извършвани при производители и търговци на тези продукти и на резултатите от контрола им. Проследяването на резултатите ще даде възможност за насочване на контрола към продукти, при които най-често се среща несъответствие с обявеното върху опаковките им количество. Третият модул „Оправомощени лица за проверка на средства за измерване“ ще създаде възможност за регистриране на всички надзорни проверки, извършени на лица, които са оправомощени за проверка на СИ и резултатите от тях. Проследяването на процеса по извършването на проверки на СИ, за които съответните лица са оправомощени, ще повиши ефективността на извършвания метрологичен надзор и ще гарантира, че оправомощените лица спазват изискванията на Закона за измерванията и наредбите по неговото прилагане. Четвъртият модул „Лица, регистрирани за извършване на монтаж, проверка и ремонт на тахографи“ ще създаде възможност за регистриране на всички надзорни проверки, извършени на тези лица и на резултатите от тях. Проследяването на процеса по извършването на проверки на тахографи ще повиши ефективността на извършвания надзор и ще гарантира, че регистрираните лица спазват изискванията на Закона за автомобилните превози и наредбите по неговото прилагане., Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 79 558.62
  • Activity: Дейност 1: Създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни и електронни регистри за нуждите на ДАМТН Поддейност 1.3.: Разработване, внедряване, поддръжка и развитие на информационна база данни в областта на контрола на качеството на течните горива: За да се гарантира осъществяването на ефективен контрол на качеството на течните горива, разпространявани в страната, е необходимо да се създаде и внедри информационна база данни, която да съдържа информация и да дава възможност за работа с данни за производители и разпространители на горива; информация относно характеристиките и качеството на пуснатите в страната течни горива, за наличните обекти и транспортни средства; да съдържа данни за извършените проверки; данни от нивомерните системи; данни за резултати от извършените изпитвания на пробите; данни за предприети принудителни административни мерки вследствие на несъответствие на течните горива с изискванията на нормативната уредба; данни за констатирани административни нарушения и приложени административни мерки и др. Базата ще осигурява: 1. Работа с еднотипни документи в електронен формат, които използват наличната информация от базата данни и възможност за нанасяне на променлива информация от изпълнителите, както и възможност за обмен на информация. 2. Планиране и обработване на данните за мониторинг на течни горива съгласно БДС EN ISO 14274 и Наредбата и документални проверки по Закона за чистотата на атмосферния въздух (ЗЧАВ) и Закона за енергията от възобновяеми източници (ЗЕВИ) по критерии: • Планиране на тематични проверки: - по населени места, - по общини, - по тип обекти, - по зададени показатели, за които през предната година са констатирани несъответствия, - по маршрут за движение. • Планиране на документални проверки на обекти - избор на обекти, които не са проверявани през предходна и текуща година, както и такива с констатирани документални нарушения през предходната година. • Генериране на нареждане за проверка – определяне на кои обекти ще се извърши проверката, в зависимост от зададените критерии (съдържа информация за района на проверката и точното местонахождение на обекта / № на обекта, град, адрес, собственик и т.н.). 3. Издаване на протокол при извършване на проверката - №, дата, извършили проверката, присъствали на проверката, вид на проверените горива, количество взета проба, пломби №, номер на протокола и датата се задават от системата – единна номерация за дирекцията. 4. Сканиране и прикачване на взетите документи към протокола на проверката: декларация за съответствие/съставител, номер, дата, партида, количество на партидата/; нареждане за експедиция /№, дата,доставено количество/ или фактура /№, дата,доставено количество/; касов бон по горива / вид гориво, колонка №, количество на взетото гориво, № на к. бон /; данни от нивомерната система – налично количество, обем на резервоара – по горива. 5. Генериране на еднозначни кодови номера – за представяне пробата на стационарна (СЛ) и/или подвижна лаборатории (ПЛ). 6. Генериране № на заявка за изпитване на течни горива – СЛ/ПЛ със следната информация: вид гориво, кодов № на пробите; заявени показатели за изпитване; нормативният документ, съгласно който са изискванията към показателите; № на пломбите, брой съдове и количество на предоставената проба за изпитване; № на протокола за вземане на проба (след разкодиране). 7. Генериране на входящ № на пробата при приемане за изпитване в СЛ/ПЛ – вътрешно кодиране в лабораторията. 8. Осъществяване на вътрешен обмен на информацията в лабораторията (по вътрешен № и заявка за изпитване), който да включва: насочване на приета проба към конкретни изпълнители; изпитване; подаване на резултатите от проведени изпитвания; подготовка и издаване на протоколи от изпитване (ПИ). 9. Генериране на № и Издаване на Експертни заключения (ЕЗ), Констативни протоколи (КП) и Експертизи. 10. Издаване на Принудителни административни мерки (ПАМ), Актове за установени административни нарушения, Наказателни постановления, с автоматично прехвърляне на въведени данни за дадената проверка и обект. Базата данни ще бъде интегрирана с уеб портала на агенцията, за гарантиране на изискванията за мобилност, достъпност и сигурност на информацията. , Contracted Amount: 184 000.00 , Reported Amount: 140 135.66
  • Activity: Дейност 1: Създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни и електронни регистри за нуждите на ДАМТН Поддейност 1.4.: Разработване, внедряване, поддръжка и развитие на електронни регистри : Дейността предвижда създаване и първоначално попълване на бази данни на ДАМТН, основани на разработените софтуерни модули с поддейности 1,2,3 на Дейност 1, както и създаване и попълване на база данни съдържаща информация за лицата, получили разрешения за извършване оценяване на съответствието и информация за уникалните кодове на производителите на плавателни съдове: 1. Базата данни за надзор на пазара ще съдържа информация за производители, вносители, търговци; досиета на проверени продукти; извършени проверки; взети проби; протоколи от изпитване на проби/продукти; резултати от проверки по подадени сигнали и жалби; съставени АУАН и издадени НП и др., като ще дава възможност за получаване на статистически данни, отчети и извършване на справки в реално време. 2. Базата данни за метрологичния надзор (СИ и ПОП) и за контрола на оправомощените лица и лицата, регистрирани за извършване на монтаж, проверка и ремонт на тахографи ще съдържа информация и ще осигурява възможност за получаване на статистически данни, справки в реално време за лицата, подлежащи на метрологичен надзор; отчети за извършените проверки; инспектирани и подложени на контрол СИ и ПОП; установени несъответстви; приложени административни мерки - издадени АУАН и НП; проверки по жалби и сигнали, както и по искане на други контролни органи и др. 3. Базата данни за контрол на качеството на течните горива ще съдържа информация за производители, разпространители, обекти, транспортни средства; за извършени проверки; резултати от изпитвания на пробите в лабораториите; заключения от извършени анализи на горивата; предприети принудителни административни мерки; констатирани административни нарушения и приложени административни мерки АУАН и НП; досиета и съдържащи се в тях документи от проверките; постъпили искания за арбитражни изпитвания, възражения по АУАН и изготвени отговори и др. и ще дава възможност за получаване на статистически данни, отчети и справки в реално време. 4. Базата данни за а) лицата, получили разрешение за извършване на оценяване на съответствието и б) уникалните кодове на производителите на плавателни съдове, определени от председателя на ДАМТН, ще съдържа информация и ще дава възможност за получаване на статистически данни, справки в реално време и отчети за дейността на нотифицираните органи; извършените надзорни проверки на тези органи, предприетите действия, приложимото законодателство и др., както и за изпълнението на функциите по определяне и администриране на уникалните кодове на производители на плавателни съдове., Contracted Amount: 96 000.00 , Reported Amount: 80 175.03
  • Activity: Дейност 2: Подобряване на техническото обезпечаване на контролните и надзорни дейности чрез доставка на измервателно и изпитвателно оборудване и специализирани моторни превозни средства Поддейност 2.1: Доставка на измервателно и изпитвателно оборудване: Към момента специализираните дирекции на ДАМТН, осъществяващи надзор на пазара, технически и метрологичен надзор и контрол на качеството на течните горива не разполагат с някои видове оборудване или раполагат със старо контролно и измервателно оборудване за някои видове измервания и изпитвания, което се явява пречка за осъществяването на бърз и ефикасен контрол и за бързо и адекватно вземане на решение за предприемане на мерки с цел спиране разпространението на несъответстващи или опасни продукти и горива. 1. За нуждите на контрола на качеството на течните горива по проекта ще бъде закупено и доставено оборудване за: - автоматично определяне на плътност на течни горива и автоматично подаване на пробите, покриващо показателите съгласно изискванията на EN ISO 12185 „Суров нефт и нефтопродукти. Определяне на плътност. Осцилиращ метод с U-видна тръба”; - определяне на корозионна агресивност на течни горива спрямо мед чрез изпитване с медна пластина, покриващо изискванията на EN ISO 2160 „Нефтопродукти. Корозионна агресивност спряма мед. Изпитване с медна пластина”; - определяне на вода в горивa и пещ по метода на Карл-Фишер, покриващо изискванията на EN ISO 12937 „ Нефтопродукти. Определяне на вода. Метод на Карл-Фишер чрез кулометрично титруване”; - осъществяване на инфрачервен анализ (с фиксирани филтри) за определяне на FAME – метилови естери на мастните киселини в дизелови горивa, покриващо изискванията на EN 14078 „ Течни нефтопродукти. Определяне съдържанието на метилови естери на мастни киселини (FAME) в средни дестилати. Метод чрез инфрачервена спектрометрия”; - лабораторно охлаждане на проби и сертифицирани референтни материали с камера за съхранение; - определяне съдържанието на пепел и сулфатна пепел в горива. Доставеното оборудване ще гарантира работата на акредитираната изпитвателна лаборатория на ДАМТН за изпитване на течни горива по определни показатели, както и ще осигури възможност за разширяване на нейния обхват, а така ще се гарантира по-добра защита на околната среда и недопускане разпорстранението на несъответстващи горива. 2. За нуждите на метрологичния надзор ще бъдат доставени: - еталонни мерки за обем, предназначени за контролни проверки на измервателни системи за течности различни от вода, използвани за измервания, свързани с търговски плащания, държавни и общински вземания в търговски обекти за продажба на горива, данъчни и акцизни складове; - еталонни теглилки, предназначени за контролни проверки на везни, използвани за търговски цели на пазари и търговски обекти, - еталон за контрол на нетните количества на предварително опаковани продукти по референтния статистически метод за предварително опаковани продукти с еднакви количества и измерване на действителното нетно количество на предварително опаковани продукти. Доставеното оборудване ще спомогне за осъществяването на ефективен метрологичен надзор и ще осигури по-добра защита на обществото от неверни измервания и финансово ощетяване на протребителите. 3. За нуждите на технически надзор ще бъде доставено контролно оборудване, чрез което ще се извършва ефективен надзор на съоръжения с повишена опасност, такива като тръбопроводи, газо- и нефтопроводи и др. с цел недопускане на утечки и замърсяване на околната среда, както и намаляване на опасността от експлозии и пожари. С изпълнението на настоящата дейност по доставка на измервателното и изпитвателно оборудване ще бъде доукрепен техническия капацитет на надзорните и контролни органи на ДАМТН с цел създаване на възможности за осъществяване на разширени или нови изпитвания и проверки, което от своя страна ще доведе до подобряване качеството на извършваните дейности и услуги от страна на ДАМТН в областта на метрологичния надзор, техническия надзор и контрола на качеството на течните горива и така ще се гарантира индиректно подобряване на бизнес средата. , Contracted Amount: 374 195.12 , Reported Amount: 329 580.20
  • Activity: Дейност 2: Подобряване на техническото обезпечаване на контролните и надзорни дейности чрез доставка на измервателно и изпитвателно оборудване и специализирани моторни превозни средства Поддейност 2.2: Доставка на специализирани моторни превозни средства: Едно от основните изисквания, произтичащи от пълноправното членство на Република България в Европейксия съюз, е наличието на достатъчен и ефективно функциониращ технически капацитет на осъществяване на надзорните и контролни дейности в държавите-членки в областта на надзора на пазара, техническия и метрологичния надзор, както и по отношение контрола на качеството на течните горива. В тази връзка сериозен проблем пред ДАМТН представлява недостатъчният брой и/или амортизираността на наличните специализирани моторни превозни средства, необходими за ефективно и резултатно извършване на надзорните и контролни дейности. Специализираните моторни превозни средства са необходими за осигуряване на сигурно и безопасно транспортиране на изпитвателното и измервателното оборудване (както на предвиденото за доставка по настоящия проект, така и на наличното в ДАМТН оборудване, закупено с бюджетни средства или по други, изпълнени вече проекти с донорско финансиране). Доставката и използването на предвидените специализирани моторни превозни средства ще доведе до повишаване мобилността и оперативността на служителите в цялата страна, с което зависимостта им от външни за организацията фактори ще бъде редуцирана до минимум. Към настоящия момент, транспортирането на наличното техническо оборудване до обектите на проверка в много от случаите се оказва трудно осъществимо, тъй като много често обектите на проверка се намират в периферията или извън населените места, в които са офисите на служителите на ДАМТН, а недостига на специлаизрани МПС или тяхната амортизираност силно ограничават мобилността на инспекторите в страната. Доставката на специализираните моторни превозни средства ще съкрати и времето за проверка и ще подобри качеството на извършваните дейности и услуги от страна на ДАМТН и така ще доведе до намаляване на възможността за пускане на пазара на несъответстващи продукти, ще гарнира спирането от разпространение на несъответстващи средства за измерване по бензиностанции и газостанции, ще повиши защитата на обществото от неверни измервания, с което икономическите оператори ще бъдат поставени в среда на лоялна конкуренция. С доставката на специализираните МПС в значителна степен ще се повиши и ефективността на осъществявания котрол на качеството на течните горива, тъй като ще се създадат условия за бърза реакция и изпитване на проби от течни горива в цялата страна и така ще се ограничи възможността за разпространението на некачествени горива в страната. Изпълнението на планиранатата дейност (доставка) ще осигури безопасно транспортиране на изпитвателното и измервателното оборудване до местата за осъществяване на проверките, ще повиши мобилността и оперативността на служителите, ще се съкрати времето за проверка и ще се подобри качеството на извършваните дейности и услуги от страна на ДАМТН, като по този начин ще се гарантира на икономическите оператори лоялна конкурентна среда и възможност за икономически растеж., Contracted Amount: 978 385.00 , Reported Amount: 1 141 624.95
  • Activity: Дейност 3: Дейности по информация и комуникация: Дейността е насочена към популяризиране, както изпълнението на проекта, източника на неговото финансиране, общите и специфичните цели на проекта и постигнатите резултати, така и извършваната от ДАМТН надзорна и контролна дейност в областта на метрологичния надзор, техническия надзор, надзора на пазара и контрола на качеството на течните горива. Дейността включва организиране на информационен ден, изработване и отпечатване на информационни брошури, информационни табели и плакати, отпечатване на стикери, публикуване на прессъобщения. Тя ще се извършва през целия период на изпълнение на проекта и ДАМТН ще популяризира изпълнението на всички дейности, като се прилагат подходящи мерки за публичност и информираност, съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013, Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“. В рамките на дейността ще бъдат изработени и разпространени: - информационни брошури, даващи информация относно контролната и надзорна дейност, осъществявана от ДАМТН - информационни табели и плакати, популяризиращи проекта и оперативната програма, които ще бъдат поставени на видимо място на фасадите и в сградите на ДАМТН в гр. София и страната - стикери, с логата на ОПИК, ЕС и ДАМТН (поставени върху доставеното измервателно и изпитвателно оборудване, IT оборудване и специализирани МПС). Отпечатаните в национален ежедневник прессъобщения ще популяризират осъществяването на отделни значими етапи от проекта (стартиране на проекта, разработване и внедряване на бази данни и електронни регистри, доставка на измервателно и изпитвателно оборудване, IT оборудване и специализирани МПС, приключване на проекта). На всички стикери, табели, брошури и плакати ще бъде отпечатано името на проекта, емблемата и името на Европейския съюз, името на Европейския фонд за регионално развитие, логото на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". По отношение популяризирането на проекта и резултатите от неговото изпълнение ще бъде: • разработено графично изображение (интернет-банер), което ще бъде поставено на интернет страницата на ДАМТН и ще дава възможността за бърз и лесен достъп до основна и актуална информация за проекта • организиран информационен ден за оповестяване на постигнатите резулати по проекта с цел представяне на реализираните дейности пред целевите групи. Разработването на графичните изображения (интернет банери), които ще бъдат публикувани на интернет страницата на ДАМТН, както и материалите за прессъобщенията в медиите ще бъдат изготвени от ДАМТН. Изработените материали ще бъдат поставени и разпростанявани така, че да гарантират широка публичност и информация за дейността на ДАМТН, за проекта и за Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Всички лога и емблемата на ЕС ще са представени в съответствие с графичните стандарти, определени в нормативните документи. Бенефициентът ще упоменава финансовият принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще се оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. Предвидените в настоящата дейност средства за предоставяне на информация и публичност пряко ще допринесат за повишаване на авторитета и общественото доверие към ДАМТН, а оттам и към българската държавна администрация като цяло. , Contracted Amount: 8 500.00 , Reported Amount: 8 350.70
  • Activity: Дейност 4: Разработване на тръжни документации за предвидените по проекта обществени поръчки и изготвяне на анализи и оценки на техническите задания към тях: В рамките на дейността се предвижда да бъде извършено разработване на тръжни документации, които ще се използват при обявяването на предвидените обществени поръчки за провеждане на процедурите по избор на изпълнители и сключването на договори за изпълнение на заложените в проекта дейности, за които се изисква възлагане на обществени поръчки. Всички, планирани в проекта процедури за възлагане на обществени поръчки ще бъдат извършени в съответствие с изискванията и реда на Закона за обществените поръчки. С оглед спецификата на конкретните дейности на проекта ще бъде необходимо да се привлекат експерти, работещи в структурата на ДАМТН от дирекциите, свързани с изпълнението на проекта, които да подпомагат процеса по разработването на техническите спецификации/задания към документациите. Разработването на техническото задание, необходимо за да се извърши избор на изпълнител по настоящата дейност ще бъде осъществено основно от експерти на ДАМТН, но тъй като ДАМТН не разполага с достатъчно опит по прилагането на новия ЗОП, то ще бъде необходима и външна специализирана експертна помощ с цел обективен анализ на изискванията и разработване на качествена документация. Предвижда се настоящата дейност да бъде изпълнявана от изпълнител, избран в съответствие с разпоредбите на ЗОП. По този начин подготовката на качествени документи ще бъде гаранция за осигуряване спазването на хоризонталните политики на ЕС и на прозрачност при избора на изпълнител на конкретните дейности по проекта, както и за ефективно изпълнение на проекта като цяло. Поради това настоящата дейност не само ще допринесе, но и е основна предпоставка за постигането на целите на настоящата процедура и на специфичните цели на проекта. , Contracted Amount: 32 400.00 , Reported Amount: 31 402.22
  • Activity: Дейност 5: Застраховане на доставеното измервателно и изпитвателнo оборудване и специлизирани МПС: Изпълнението на дейности 1 и 2 предвижда закупуване и доставка на измервателно и изпитвателнo оборудване и специлизирани МПС за нуждите на ДАМТН и за изпълнението на дейностите на проекта конктерно. С цел безопасната и ефективна работа и използване на доставентите по проекта ДМА се предвижда те да бъдат застраховани в рамките на срока за изпълнение на проекта. Застраховането е необходима дейност, тъй като тя ще гарантира възможността за безпроблемно функциониране на доставените ДМА, както и поемането на финансовите разходи при гаранционно и извън гаранционно обслужване на тези ДМА в срока на изпълнение на проекта, а това от своя страна ще гарантира ефективното използване на предоставените по проекта финансови средства, както и дългосрочна безаварийна работа на закупените ДМА. , Contracted Amount: 38 073.70 , Reported Amount: 11 817.46
  • Activity: Дейност 6: Финансов одит на проекта: Провеждането на финансов одит е задължително изискване, съгласно Условията за изпълнение на проекти по ОП "Иновации и конкурентоспособност". Дейността включва: • Извършване на цялостен одит на разходваните финансови средства след приключване на основните дейности по проекта. • Изготвяне на одитен доклад. • Сертифициране на допустимите разходи по проекта. Осъществяването на тази дейност е задължителна предпоставка за установяване на законността и целесъобразността на направените по проекта разходи и е в съответствие с разпоредбите на договора за безвъзмездна помощ. Независимият одит е гаранция за отговорното и ефективно разходване на отпуснатата безвъзмездна помощ. Благодарение на него се намалява до минимум възможността за верифициране на недопустими разходи, направени при изпълнението на проекта. Чрез него се гарантира ефективното използване на предоставените по проекта финансови средства и недопускането на злоупотреби със средства на ЕС., Contracted Amount: 9 000.00 , Reported Amount: 6 308.40

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EXELOR HOLDING GROUP EOOD, Contracted Amount*: 748 790.40 , Reported Amount**: 748 790.40
  • Contractor: RATOLA LEASING EOOD, Contracted Amount*: 185 568.00 , Reported Amount**: 185 568.00
  • Contractor: AMCO BULGARIA Ltd., Contracted Amount*: 10 080.00 , Reported Amount**: 10 080.00
  • Contractor: Insurance Company “OZOK Ins” AD , Contracted Amount*: 316.70 , Reported Amount**: 209.53
  • Contractor: LABIMEX AD, Contracted Amount*: 8 905.20 , Reported Amount**: 8 905.20
  • Contractor: DANS FARMA EOOD, Contracted Amount*: 69 600.00 , Reported Amount**: 69 600.00
  • Contractor: ROMI-TECH OOD, Contracted Amount*: 54 576.00 , Reported Amount**: 54 576.00
  • Contractor: INFOSYSTEMS INTERNATIONAL EAD, Contracted Amount*: 353 805.60 , Reported Amount**: 353 805.60
  • Contractor: Insurance company "LEV Ins" AD, Contracted Amount*: 2 600.00 , Reported Amount**: 2 984.83
  • Contractor: Citizen Participation Forum , Contracted Amount*: 30 960.00 , Reported Amount**: 30 742.01
  • Contractor: KIA MOTORS BULGARIA - SOFIA ltd., Contracted Amount*: 147 744.00 , Reported Amount**: 147 744.00
  • Contractor: ESPAS AUTO OOD, Contracted Amount*: 42 756.00 , Reported Amount**: 42 756.00
  • Contractor: Brain Storm Consult - OD" Ltd. , Contracted Amount*: 2 280.00 , Reported Amount**: 2 280.00
  • Contractor: JSIC OZK-Insurance AD, Contracted Amount*: 3 900.20 , Reported Amount**: 2 729.80
  • Contractor: LABORBIO OOD, Contracted Amount*: 51 234.00 , Reported Amount**: 51 233.80
  • Contractor: LABTECH EOOD, Contracted Amount*: 21 468.00 , Reported Amount**: 21 468.00
  • Contractor: V CONSULTING LTD., Contracted Amount*: 7 586.68 , Reported Amount**: 3 175.24
  • Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD, Contracted Amount*: 56 280.00 , Reported Amount**: 56 280.00
  • Contractor: METROM BULGARIA EOOD, Contracted Amount*: 33 480.00 , Reported Amount**: 33 480.00
Subcontractors
  • Subcontractor: V CONSULTING LTD., Contracted Amount*: 379.29
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Извършени проверки и осъществен контрол на качеството на течните горива – брой извършени проверки, брой изпитани проби., Measure Unit: Брой, Base Value: 2 000.00 , Target amount: 2 400.00 , Reached amount: 3 061.00
Indicator 2 Извършени проверки и осъществен надзор (брой проверени продукти) на пазара на продукти, попадащи в обхвата на директивите от Нов подход и на Регламент № 305/2011; продукти, свързани с енергопотреблението, по отношение на изискванията за енергопроектиране; електрическо и електронно оборудване във връзка с ограниченията за употреба на определени опасни вещества и отпадъците от него., Measure Unit: Брой, Base Value: 4 000.00 , Target amount: 4 800.00 , Reached amount: 6 533.00
Indicator 3 Извършени проверки по подадени сигнали и по искане на други контролни органи – процент (%) извършени проверки., Measure Unit: %, Base Value: 87.00 , Target amount: 96.00 , Reached amount: 98.00
Indicator 4 Извършени проверки и осъществен метрологичен контрол – брой проверени лица, брой проверени средства за измерване, брой проверени ПОКП., Measure Unit: Брой, Base Value: 22 000.00 , Target amount: 25 000.00 , Reached amount: 26 708.00
Indicator 5 Извършени проверки и осъществен технически надзор на СПО – брой проверени СПО, брой проверени лица., Measure Unit: Брой, Base Value: 13 500.00 , Target amount: 15 000.00 , Reached amount: 20 425.00

Financial Information

Total Project cost 1 999 953.82 BGN
Grant 1 999 953.82 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 880 150.31 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 561.70 0.00 2 561.70 ЛАБОРБИО ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 18 556.80 0.00 18 556.80 РАТОЛА ЛИЗИНГ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 341.47 0.00 341.47 ЗАД ОЗК "Застраховане" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 275.60 0.00 4 275.60 ЕСПАС АУТО ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на измервателно и изпитвателно оборудване (в 4 обособени позиции), Estimated Amount: 311 829.00
  • Differentiated position 1: Доставка на апарат за автоматично определяне на плътност на течни горива, окомплектован с аутосемплер
    Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD
    Contract total funded value: 56 280.00
  • Differentiated position 2: Доставка на апарат за определяне на вода в горива и пещ по метода Карл-Фишер
    Contractor: METROM BULGARIA EOOD
    Contract total funded value: 33 480.00
  • Differentiated position 3: Доставка на еталонни средства за измерване на маса за нуждите на ГД "Метрологичен надзор"
    Contractor: ROMI-TECH OOD
    Contract total funded value: 54 576.00
  • Differentiated position 4: Доставка на лабораторно обзавеждане за нуждите на ГД ККТГ
    Contractor: LABORBIO OOD
    Contract total funded value: 51 234.00
  • Differentiated position 5: Доставка на апарат за определяне на корозионна агресивност на течни горива спрямо мед
    Contractor: LABTECH EOOD
    Contract total funded value: 21 468.00
  • Differentiated position 6: Доставка на инфрачервен анализатор с фиксирани филтри за определяне на FAME
    Contractor: DANS FARMA EOOD
    Contract total funded value: 69 600.00
  • Differentiated position 7: Доставка на лабораторен охладител с камера за съхранение на проби и сертифицирани сравнителни материали
    Contractor: LABIMEX AD
    Contract total funded value: 5 035.20
  • Differentiated position 8: Доставка на муфелна пещ
    Contractor: LABIMEX AD
    Contract total funded value: 3 870.00
  • Differentiated position 9: Доставка на фотоапарати за нуждите на ГД "Метрологичен надзор"
    Contractor: AMCO BULGARIA Ltd.
    Contract total funded value: 10 080.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализирани моторни превозни средства (в 4 обособени позиции) , Estimated Amount: 815 318.00
  • Differentiated position 1: Доставка на специализирани високо-проходими автомобили
    Contractor: RATOLA LEASING EOOD
    Contract total funded value: 185 568.00
  • Differentiated position 2: Доставка на на специлизирано МПС тип Минибус (8+1)
    Contractor: ESPAS AUTO OOD
    Contract total funded value: 42 756.00
  • Differentiated position 3: Доставка на специализирани лекотоварни автомобили
    Contractor: EXELOR HOLDING GROUP EOOD
    Contract total funded value: 667 588.80
  • Differentiated position 4: Доставка на специализирани леки автомобили
    Contractor: EXELOR HOLDING GROUP EOOD
    Contract total funded value: 81 201.60
  • Differentiated position 5: Доставка на специализирани МПС
    Contractor: KIA MOTORS BULGARIA - SOFIA ltd.
    Contract total funded value: 147 744.00
Procedure 3 Subject to due process: Застраховане на доставеното измервателно и изпитвателнo оборудване и специализирани МПС, Estimated Amount: 38 073.70
  • Differentiated position 1: Застраховане на доставеното измервателно и изпитвателнo оборудване и специализирани МПС
    Contractor: JSIC OZK-Insurance AD
    Contract total funded value: 3 414.70
  • Differentiated position 2: Застраховане на доставеното измервателно и изпитвателнo оборудване
    Contractor: JSIC OZK-Insurance AD
    Contract total funded value: 316.70
  • Differentiated position 3: Извършване на застрахователни услуги за нуждите на ДАМТН по обособена позиция 5 "Застраховка имущество" на движимо имущество на ДАМТН
    Contractor: Insurance Company “OZOK Ins” AD
    Contract total funded value: 316.70
  • Differentiated position 4: Извършване на застрахователни услуги по застраховка "Гражданска отговорност", "Злополука на водача и пътниците в МПС" и АВТОКАСКО за нуждите на ДАМТН
    Contractor: Insurance company "LEV Ins" AD
    Contract total funded value: 2 600.00
  • Differentiated position 5: Извършване на застрахователни услуги за нуждите на ДАМТН по обособена позиция 3 "Застраховка Гражданска отговорност" и КАСКО на автомобили на ДАМТН"
    Contractor: JSIC OZK-Insurance AD
    Contract total funded value: 168.80
Procedure 4 Subject to due process: Изграждане на Web базирана информационна система, включваща създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни за нуждите на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор , Estimated Amount: 480 000.00
  • Differentiated position 1: Изграждане на Web базирана информационна система, включваща създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни за нуждите на Държавна агенция за метрологичен и технически надзор
    Contractor: INFOSYSTEMS INTERNATIONAL EAD
    Contract total funded value: 353 805.60
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на дейности по информация и комуникация по проект BG16RFOP002-2.004–0001: „Осигуряване на благоприятна бизнес среда посредством създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни в областта на надзора на пазара, метрологичния надзор и контрола на качеството на течните горива и чрез повишаване техническия капацитет на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор“., Estimated Amount: 6 875.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на дейности по информация и комуникация по проект BG16RFOP002-2.004–0001: „Осигуряване на благоприятна бизнес среда посредством създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни в областта на надзора на пазара, метрологичния надзор и контрола на качеството на течните горива и чрез повишаване техническия капацитет на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор“
    Contractor: V CONSULTING LTD.
    Contract total funded value: 7 586.68
Procedure 6 Subject to due process: Разработване на документации за обществени поръчки, свързани с реализирането на дейности по проект BG16RFOP002-2.004-0001 „Осигуряване на благоприятна бизнес среда, посредством създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни в областта на надзора на пазара, метрологичния надзор и контрола на качеството на течните горива и чрез повишаване техническия капацитет на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор", Estimated Amount: 27 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на документации за обществени поръчки, свързани с реализирането на дейности по проект BG16RFOP002-2.004-0001 „Осигуряване на благоприятна бизнес среда, посредством създаване, поддържане и развитие на информационни бази данни в областта на надзора на пазара, метрологичния надзор и контрола на качеството на течните горива и чрез повишаване техническия капацитет на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор"
    Contractor: Citizen Participation Forum
    Contract total funded value: 30 960.00
Procedure 7 Subject to due process: Финансов одит на проекта, Estimated Amount: 7 500.00
  • Differentiated position 1: Финансов одит на проекта
    Contractor: Brain Storm Consult - OD" Ltd.
    Contract total funded value: 2 280.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN