Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0353-C01
Project Name Improving the production capacity in "Colori 2005" Ltd.
Beneficiary 115876203 Colori 2005 Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.06.2016
Start Date 20.06.2016
End Date 18.08.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Фирма „Колори 2005“ ЕООД е създадена през 2005г. с основна дейност производство на слънцезащитни продукти-щори и сенници.Фирмата разполага с изградена собствена магазинна мрежа в цялата страна, а производствената ни база е разположена в Пловдив.Увеличаването на продуктовата гама с нови модели щори и сенници, и нарастването на разнообразието от тестили и цветове наложи изграждането на нови производствени и складови помещения в началото на 2015г. Логично продължение на фирмената стратегия са инвестиции за подобряване на производствения капацитет и увеличаване на експортния потенциал на компанията. 
Необходимостта от планираните дейности по проекта се обуславя от нарастващата продуктова гама и ограничения капацитет на наличното оборудване, което препятства увеличаване на производството и ни поставя в невъзможност да удовлетворим всички поръчки.За да гарантираме високо качество и удовлетвореност ние предлагаме на нашите клиенти пълен набор от продукти и услуги:проектиране,изработка,доставка и монтаж на всеки един наш продукт.Освен чрез непосредствен контакт с индивидуални клиенти, продуктите ни се разпространяват в цялата страна и чрез изградена дистрибуторска мрежа от над 200 представители на територията на България. От 7 години фирма „Колори 2005“ ЕООД има и успешни търговски отношения с верига магазини „Метро“.През последните години регистрираме и сериозен интерес от клиенти извън страната, но към настоящия момент сме възпрепятствани да реализираме експортния си потенциал поради ограничен технологичен капацитет. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава, Автоматична машина за разкрой на платове за щори и Индустриална шевна машина за акрилни,полиестерни,пвц, технически и други текстили за сенници.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава – 1 брой; Автоматична машина за разкрой на платове за щори – 1 брой; Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1. Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава – 1 брой 2. Автоматична машина за разкрой на платове за щори – 1 брой 3. Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници – 1 брой. Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 12 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 12-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Проектът и планираните дейности се отнасят до областта Информатика и ИКТ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация. Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Дружеството целенасочено използва ИКТ. От 2012 година е внедрена Интегрирана информационна система за обработка на клиентски поръчки при производство на щори, разработена по задание на „КОЛОРИ 2005“ ЕООД, с различни модули, обхващащи всички процеси в дружеството, като понастоящем разработчикът на информационната система работи приоритетно за компанията. Редица проучвания и примери от практиката демонстрират, че организациите, които развиват целенасочено своята ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на приходи, печалби и други показатели за успеха на бизнеса. Планираното за закупуване оборудване е резултат от синергията между ИКТ и мехатрониката, тъй като е продукт на проектиране, анализ и разработка на мехатронни и управляващи системи, лазери и манипулатори, специализирани и уникални прибори и устройства, като чрез математическо моделиране и компютърна симулация се оптимизират структурата, параметрите и управлението им. В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматични машини с високата степен на адаптивност, включително PLC (Програмируем логически контролер), което по същество представлява микропроцесорна система за движение с електронен контрол. Управлението на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС и допринася за реализацията на цитираната стратегия. С предвидените инвестиции „КОЛОРИ 2005“ ЕООД ще се нареди в челните места сред фирмите, активно използващи информационни технологии в производството си., Contracted Amount: 1 070 000.00 , Reported Amount: 1 070 000.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес(ще бъде изпълнена чрез закупуването на Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава–1 брой; Автоматична машина за разкрой на платове за щори–1 брой; Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава 2.Автоматична машина за разкрой на платове за щори 3.Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 12 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 12-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта. Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-автоматизирани и програмируеми, с електронно управление. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите и мехатрониката. Със закупуването на новите ДМА ние ще оптимизираме разкроя на различните видове технически тъкани и това ще доведе до намаляване на производствените отпадъци, с повишаването на качеството ще сведем до минимум брака в производството. Планираното за закупуване оборудване представлява инвестиция, фокусирана в подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието. С въвеждането в експлоатация на Линията за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава ще избегнем използването на подизпълнители. При елиминирането на ръчния труд ще се прекрати практиката да се измиват съединените платна, като очакваме снижение на потреблението на вода поне 3 пъти – от 100 кубика на месец до около 35 кубика след изпълнението на проекта. Това означава намаляване с около 780 м3 на годишна база - от 1200 м3 изпълнението на проекта до 420 м3 на годишна база след реализацията на проекта и то при повишена производителност. Чрез внедряването на автоматизирано и програмируемо оборудване се постига максимална ефективност и ефикасност, тъй като намалява в пъти извършваните ръчни операции, които са с висок потенциал за генериране на производствен брак. Ще се увеличи прецизността на извършваните операции, което несъмнено ще рефлектира в редуциране на отпадъците като цяло. Понастоящем на годишна база от производството се получават около 5 тона индустриален текстил като отпадъци, които в следствие на реализацията на проекта ще се редуцират до около 1.6 тона годишно. От повишената прецизност на процесите се очаква намаляване на отпадъците от индустриален текстил с около 68 % на годишна база или с 3.40 тона в абсолютна стойност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MONOLIT 1994 Ltd., Contracted Amount*: 749 000.00 , Reported Amount**: 1 070 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.94 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 1 200.00 , Target amount: 420.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.04 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 31.59 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 5.00 , Target amount: 1.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 164 124.69 , Reached amount: 164 127.21
Indicator 9 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 10 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.02 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 070 000.00 BGN
Grant 749 000.00 BGN
Self amount 321 000.00 BGN
Total actual amounts paid 749 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава – 1 брой 2. Автоматична машина за разкрой на платове за щори – 1 брой 3. Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници – 1 брой. , Estimated Amount: 1 070 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за заваряване на PVC детайли със стационарна и движеща се глава – 1 брой
    Contractor: MONOLIT 1994 Ltd.
    Contract total funded value: 749 000.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на: 1. Автоматична машина за разкрой на платове за щори – 1 брой; 2. Индустриална шевна машина за акрилни, полиестерни, пвц, технически и други текстили за сенници – 1 брой.
    Contractor: MONOLIT 1994 Ltd.
    Contract total funded value: 749 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN