Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0497-C01
Project Name Realization of entrepreneurial idea, through publication and distribution of Interactive E-Book "Road Safety": aid for additional self-training of all participants in road traffic – applicants and drivers of vehicles, pedestrians and especially children, cyclists and persons with disabilities, for improvement of their basic preparation and skills for coping with critical situations on the road
Beneficiary 205142614 Driving Labs EOOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 10.06.2019
Start Date 10.06.2019
End Date 09.06.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пазарджик, гр.Пазарджик

Description

Brief description
С успешното изпълнение на проекта се удовлетворява потребността за осигуряване на подкрепа към новосъздадени предприятия, с цел положителен ефект по отношение на тяхното устойчиво развитие, създаване и стабилност на работни места и постигане на ръст чрез реализиране и предлагане на конкурентоспособен продукт, резултат на преприемаческа идея. „ДРАЙВИНГ ЛАБС“ ЕООД е представител именно на целевата група по процедурата, тъй като изпълнението на проекта е свързано с изграждане на инфраструктура за реализирането на предприемаческа идея , а именно електронна книга „Безопасни на пътя”, попадаща в една от тематичните области на ИСИС - Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии - Културни и творчески индустрии  - Издателска дейност.

Чрез изпълнението на проекта, дружеството изпълнява стратегията си за създаване на устойчива инфраструктура за развитие на конкурентни предимства на база предприемаческа идея, чрез реализирането на модерен и нов предприемачески продукт, преминава в областта на създаването на устойчив, социален и екологичен бизнес.

Очакваните резултати от изпълнението на проекта допринасят за постиганетo на положителен ефект по отношение устойчивостта на новосъздадени предприятия като „ДРАЙВИНГ ЛАБС“ ЕООД, включително чрез създаване и осигуряване на стабилност и устойчивост на работни места и постигане на ръст чрез реализиране на пазара на предприемаческа идея - електронна книга „Безопасни на пътя”.

Резултатите се постигат чрез:
1) Създаване на условия на устойчиво реализиране и разпространение на предприемаческа идея. 
2) Осигуряване успешната реализацията на жизнеспособен и икономически устойчив и приложими продукт.
3) Налагане на продукт с висока добавена стойност, чрез възможности за социална интеграция и оптимизиране на разходите за крайния потребител.
4) Налагане на екологичен продукт с пряка насочност към устойчиво намаляване на въздействието върху околната седа и по-ефективно използване на ресурсите.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал и работно помещение; закупуване на: ДМА, ДНА, консумативи и материали; получаване на услугите: разработване на производствена технология за интерактивна електронна книга, пазарен анализ за налагане на предприемаческия продукт и разработване на уеб страница): Основната цел на дейността е създаване на условия в Дружеството за реализиране на предприемаческата идея, а именно интерактивна електронна книга „Безопасни на пътя” за самообучение на водачи на пътни превозни средства и уязвими участници в движението чрез: наемане на квалифициран персонал, наем на работно помещение, доставка на закупуване на: ДМА, ДНА, консумативи и материали; получаване на услугите: разработване на производствена технология за интерактивна електронна книга, пазарен анализ за налагане на предприемаческия продукт и разработване на уеб страница, които гарантират внедряването на пазара на жизнеспособен и икономически приложим продукт. За изпълнението на дейността се предвиждат следните етапи: Д1-Е1. Наемане на квалифициран персонал за 18 месеца–3 бр., необходим за реализиране на пазара на предприемаческата идея, като с всички планирани лица се сключва трудов договор за съответната длъжност, почасова заетост и период на заетост. Д1-Е2. Наемане на работни помещения за 18 месеца за изпълнение на проекта. Д1-Е3. Доставка на ДМА - За постигане на целите на дейността е необходимо да бъдат закупени и внедрени: Преносима компютърна конфигурация–3 бр.; Комуникационен сървър-1 брой; Мобилно смарт устройство-1 брой и Мултифункционален принтер-1 брой. Предвиденото за закупуване оборудване е за изграждане на информационната инфраструктура, като осигурява възможност за извършването на зад. 1.6.3. от Е7 Д1-Е4. Доставка на ДНА-За постигане на целите на дейността е необходимо да бъде разработени и внедрени: Онлайн интерактивна апликация „Безопасни на пътя”-1 бр.; Допълнение (Add-on) на интерактивна апликация-за работа с операционна система 1-ви тип-1 бр. и Допълнение (Add-on) на интерактивна апликация-за работа с операционна система 2-ри тип-1 бр. Предвидените за доставка ДНА са свързани с създаването на онлайн апликацията за деца, като осигуряват възможност за извършването на зад.1.6.5 от Е7 Д1-Е5. Доставка на консумативи и материали-За целите на дейността е необходимо да бъдат закупени и доставени следните материали и консумативи за реализиране на идеята в частта на зад. 1.6.4. Създаване на съставни части, вкл. Консуматив за принтер (тонер)-18 броя и Харти -кашон 2500 листа-18 броя. Д1-Е6. Получаване на външни услуги: Разработване на производствена технология за интерактивна електронна книга-1 бр., Изработване на пазарен анализ за налагане на предприемаческия продукт-1 брой и Разработване на уеб страница-1 бр. Осигуряването на предвидените външни услуги обезпечава създаването на необходимата инфраструктура за реализирането на пазара на предприемаческата идея, вкл. изпълнение на зад. 1.6.2; 1.6.5; 1.6.7 Д1-Е7: Реализиране на предприемаческата идея Зад. 1.6.1.Създаване на съдържание на книгата - анализ и подбор на пътнотранспортните ситуации, които да бъдат включени в книгата, както и избор на най-подходящия метод за представянето и онагледяването им. Зад.1.6.2.Дизайн и технология за изработване на интерактивната книга - изготвяне на максимално удобни за потребителя характеристики, и изработване на уеб-страница за продукта. Зад.1.6.3. Създаване на инфраструктура, чрез внедряване на закупените ДМА и ДНА. Зад. 1.6.4. Създаване на съставни части - интерактивна електронна книга „Безопасни на пътя” за самообучение на водачи на МПС и всички участници в движението. Зад. 1.6.5.Разработване на апликацията - задаване функционална спецификация от екипа и разработване на апликацията от външен изпълнител; Зад. 1.6.6.Тестване и интегриране на електронната книга и апликацията към нея. Тестват се в реални условия приложението и функционалността на продукта, като обект на тестовете е и лесното използване и бързината, с която се предоставя информация на потребителите. Зад. 1.6.7. Завършване и излизане на пазара на готовия продукт - интерактивна електронна книга „Безопасни на пътя” – изцяло подготвен продукт за внедряване на пазара, вкл. проведено проучване за възможностите за налагане на пазара външен изпълнител. , Contracted Amount: 248 017.00 , Reported Amount: 242 054.38
  • Activity: Визуализация по проекта (ще бъде изпълнена чрез поставяне на информационни табели - 2 бр., информационни стикери – 6 бр. и информационно видео-представяне - 1 бр.): Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване публичност и на визуализация на проекта. Описание на дейността: Дейността се изпълнява в рамките на целия проект с оглед осигуряване на публичност и визуализация на подкрепените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“, вследствие на което се осигурява успешната реализация на проекта. В изпълнението на целия проект бенефициента поема отговорност при всички мерки за информация и комуникация изрично да указва съфинансирането на фондовете на ЕС, чрез поставяне на: 1) Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския Съюз; 2) Упоменаване на фонда или фондовете, който оказват подкрепа по проекта; 3) Общото лого за програмния период 2014-2020 в съответствие с графините изисквания и правила за визуална идентичност; Стъпките за реализация на дейността се изпълняват в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 2 месец). 3. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец). 4. Договаряне с избраните изпълнители ( 4 месец). 5. Визуализация (През целия проект)., Contracted Amount: 1 980.00 , Reported Amount: 1 898.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INEX-Project Ltd., Contracted Amount*: 47 484.00 , Reported Amount**: 47 484.00
  • Contractor: HEBARSTROY, Contracted Amount*: 8 928.00 , Reported Amount**: 13 243.20
  • Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT, Contracted Amount*: 13 814.40 , Reported Amount**: 17 268.00
  • Contractor: IT Engineering, Contracted Amount*: 34 561.00 , Reported Amount**: 34 560.99
  • Contractor: EUROPEN INSTITUTE FOR INNOVATIONS AND STRATEGIC ANALYSIS, Contracted Amount*: 7 536.00 , Reported Amount**: 9 420.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 195.90 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.32 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 237 236.89 BGN
Grant 189 789.48 BGN
Self amount 47 447.41 BGN
Total actual amounts paid 192 438.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 25.00 24 395.23 6 098.82 30 494.05 Project-level financial correction
Липса на добро финансово управление 25.00 2 648.64 662.16 3 310.80 "ХЕБЪРСТРОЙ" ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на дълготрайни материални активи, необходими за реализиране на предприемаческата идея, Estimated Amount: 29 725.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Преносима компютърна конфигурация - 3 броя
    Contractor: IT Engineering
    Contract total funded value: 28 810.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Комуникационен сървър - 1 брой
    Contractor: IT Engineering
    Contract total funded value: 28 810.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3: Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Мобилно смарт устройство - 1 брой
    Contractor: IT Engineering
    Contract total funded value: 28 810.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция № 4: Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Мултифукционален принтер - 1 брой
    Contractor: IT Engineering
    Contract total funded value: 28 810.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на дълготрайни нематериални активи, необходими за реализиране на предприемаческата идея, Estimated Amount: 49 850.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Доставка на дълготрайни нематериални активи (ДНА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Създаване на онлайн интерактивна апликация „Безопасни на пътя” - 1 брой
    Contractor: INEX-Project Ltd.
    Contract total funded value: 47 484.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Доставка на дълготрайни нематериални активи (ДНА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Допълнение (Add-on) на интерактивна апликация - за работа с операционна система 1-ви тип - 1 брой
    Contractor: INEX-Project Ltd.
    Contract total funded value: 47 484.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №3: Доставка на дълготрайни нематериални активи (ДНА) по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Допълнение (Add-on) на интерактивна апликация - за работа с операционна система 2-ри тип - 1 брой
    Contractor: INEX-Project Ltd.
    Contract total funded value: 47 484.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на консумативи и материали, необходими за реализиране на предприемаческата идея, Estimated Amount: 5 850.00
  • Differentiated position 1: Доставка на консумативи и материали, необходими за реализиране на предприемаческата идея
    Contractor: IT Engineering
    Contract total funded value: 5 751.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на външни услуги свързани с наемането на работно помещение, необходимо за реализиране на предприемаческата идея, Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на външни услуги свързани с наемането на работно помещение, необходимо за реализиране на предприемаческата идея
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на услуги свързани с осигуряване на публичност и визуализация на дейностите по проекта, Estimated Amount: 1 980.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги свързани с осигуряване на публичност и визуализация на дейностите по проекта
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT
    Contract total funded value: 1 518.40
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуги свързани с реализирането на предприемаческата идея, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Услуги свързани с с реализирането на предприемаческата идея по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Разработване на производствена технология за интерактивна електронна книга - 1 брой
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT
    Contract total funded value: 12 296.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Услуги свързани с с реализирането на предприемаческата идея по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Пазарен анализ за налагане на предприемаческия продукт - 1 брой
    Contractor: EUROPEN INSTITUTE FOR INNOVATIONS AND STRATEGIC ANALYSIS
    Contract total funded value: 7 536.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №3:Услуги свързани с с реализирането на предприемаческата идея по проект BG16RFOP002-2.024-0497 - Разработване на уеб страница - 1 брой
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT
    Contract total funded value: 12 296.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN