Identification

UMIS Number BG16M1OP001-4.001-0001-C02
Project Name Improvement of the systems for navigation and topohydrographic measurements along the Danube River - phase 2
Beneficiary 000513106 Executive agency for Exploration and maintenance of the Danube River
Funding ERDF ==> Transport and Transport Infrastructure
Date of the Contract/Order 30.03.2016
Start Date 30.03.2016
End Date 15.02.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе

Description

Brief description
По Оперативна програма "Транспорт" 2007 -2013 г. ИАППД е реализирала проект "Подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по р. Дунав", чрез който са постигнати следните дейности: изграждане на GPS геодезична мрежа по българския бряг на р. Дунав и свързването й с EUREF (дейност 1), покупка и инсталиране на автоматични хидрометрични и метеорологични станции (дейност 2), покупка на плаващи и брегови навигационни знаци  по р. Дунав (дейност 3), като покупка на специализиран плавателен съд за хидрографни проучвания (дейност 4) не е изпълнена, съгласно изменението на Договор за БФП № ДОПТ 33/09.10.2013 г. с Анекс № 1, рег. № ДОПТ - 16/29.05.2015 г..
Новият кораб ще замени стария хидрографен кораб, който е негоден за експлоатация след 2009 г. С кораба ще се продължи извършването на проучвателна дейност от ИАППД, отговорна от българска страна за поддържане на условия за безопасно корабоплаване по река Дунав. От резултатите от дейността ще се възползват всички  превозвачи по река Дунав, включително осъществяващи туристическа дейност и риболов.
С новия кораб се цели пълноценно да се извършват хидрографски измервания в общия българо-румънски участък на р. Дунав, необходими за изучаване на хидроморфоложкия режим на река Дунав.
Със събираната информация ще се актуализират електронно навигационните карти и прогнозиране на промени на фарватера.  
Предвидени дейности:
1. Покупка на специализиран плавателен съд: 
Корабът ще се проектира, построи и достави на възложителя съгласно изисквания по техническа спецификация.  
2. Техническа помощ - управление на проекта, мониторинг и публичност 
За управление на проекта ще бъде създаден екип с разписани конкретни отговорности поименнно за всеки член на екипа в срока на изпълнение на дейностите по проекта. 
Мерките за информация, комуникация и публичност ще се осъществяват, съгласно заложените изисквания в Насоките за кандидатстване по ОПТТИ 2014 - 2020.
Activities
  • Activity: Покупка на специализиран плавателен съд за хидрографски проучвания : I. Проектиране, производство на територията на Република България с капацитет, основни технически характеристики и място на доставка, както следва: 1. Зона за плаване - Географска зона /за плаване/ 3 във вътрешните водни пътища на Общността /р. Дунав/; 2. Автономност - Запасите от гориво, смазочно масло, провизии и прясна вода да осигуряват автономност на кораба 6 денонощия; 3. Далечина на плаване - 1220 кm; 4. Максимална скорост - 25,2 кm/н с двигатели развиващи неограничена максимална мощност; 5. Форма на кораба - катамаран; 6. Корпус: корабостроителна стомана; 7. Екипаж 5 лица, вкл. специализираната група за хидрографски проучвания; 8. Дължина на корпуса - прогнозно 25.20 м; 9. Ширина на корпуса - прогнозно 8,20 м; 10. Изработката на корпуса, надстройката на кораба и оборудването ще бъде в съответствие с изискванията на Класификационната организация и в съгласие с процедурите за качество; 11. Рулева система - хидравлична; 12. Дизелови двигатели, стандартно морско изпълнение, с турбо пълнене и с двукръгово охлаждане; 13. Дизел генератор; 14. Системи за електрическо захранване и електрическо оборудване; 15. Системи за изпомпване на сантинни води и системи за осушаване; 16. Цистерни за гориво, тръбопроводи и принадлежности за тях; 17. Котвено оборудване и кнехтове; 18. Системи за комуникация; 19. Речни радарни системи за наблюдение; 20. Ехолот за навигационни цели; 21. AIS транспондер; 22. Пожароизвестяване; 23. Корабна лодка за проучвателни цели; 24. Подемен корабен кран; 25. Жилищни помещения - 3 кабини; 26. Санитарно оборудване; 27. Кухненски бокс; 28. Система за питейна вода; 29. Вентилация и климатизация, водно отопление; 30. Подвижно ГНСС оборудване за геодезически измервания; 31. Роботизирана тотална станция; 32. Подвижно ГНСС оборудване за инженерно геодезически и хидротехнически приложения; 33. Комбинирано бозово/ подвижно ГНСС оборудване за инженерно геодезически и хидротехнически приложения; 34. Софтуер за последваща обработка на геодезични измервания; 35. Многолъчев ехолот; 36. Лазерна измерителна система; 37. Инерциална навигационна система с интегриран сензор за движение; 38. Прибор за измерване на скоростта на звука във водата; 39. Позиционираща система в реално време на плавателния съд; 40. Трансфер на данни в реално време; 41. Дигитален фотоапарат; 42. Двойно честотен еднолъчев мобилен ехолот за проучвателната лодка; 43. Позиционираща система в реално време на проучвателната лодка; 44. Софтуер за обработка на хидрографски проучвания; 45. Преносим компютър. II. Контрол и приемане на изпълнението на кораба 1. Проектно- техническата документация се одобрява от призната класификационна организация в съответствие с чл. 4 от Наредба № 22 от 22 декември 2008 г. за технически изисквания към корабите, плаващи по вътрешните водни пътища (Обн. ДВ бр. 9 от 03.02.2009, посл. изм. бр. 16 от 25.02.2014). 2. Проектантът на кораба осъществява авторски надзор по време на изпълнението му, включително заводските изпитания. 3. Приемането на кораба по време на строителството му и оборудване до завършването му в окончателен вид, вкл. при изпитанията му от всякакъв характер, необходими за провеждане, се извършва от одобрена/призната/ класификационна организация. , Contracted Amount: 6 066 541.00 , Reported Amount: 6 066 541.00
  • Activity: Техническа помощ - Разходи за управление на проекта, мониторинг: Със заповед № 79/29.07.2015 г. на Изпълнителния директор на ИАППД е създаден екип за управление на проекта, включващ лица по компетентност и с опит в управлението и отчитането на проекти и които ще осъществяват мониторинг от страна на ИАППД по време на строителството на кораба. Ще бъде изготвяна и изпращана отчетна документация, свързана с управлението и с финансово и натурално изпълнението на проекта, при съобразяване с изискванията на договора за БФП и приложимите правила за изпълнение на ОПТТИ. Екипът ще поддържа връзка с изпълнителя на обществената поръчка, с представителя на класификационната организация, както и с представители на УО на ОПТТИ по текущи въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта, включително при осъществяване на проверки на място от УО или от други одитни органи. В мониторинга, осъществяван от екипа за управление на проекта се включва неизчерпателно: - регулярни инспекции в процеса на строителството за получаване на увереност в качеството на изпълнение и влагане на материали и оборудване в съответствие със спецификациите и чертежите, които ще бъдат класифицирани като проверки на място. Ще се преглежда за допустани дефекти, като констатациите ще бъдат предявявани в съответствие с т.3 от раздел VI.2 от техническата спецификация. Ще се заснима изпълнението на всякаква част от кораба с оглед да се улесни поддръжката по време на експлоатацията му. При осъществяване на преглед по преценка ще изисква чертежи за преглед и проектни разчети преди започване на работа /етап от изпълнението/. Ще участва в процеса на съгласуване от възложителя на проектно техническата документация съгл. т. 1 от раздел VI.1 от техническата спецификация; - участие при извършване на изпитания на машини, системи и оборудване; - участие в изпитания на кораба на вода по програма на изпълнителя. Инспекциите от страна на Възложителя са съпътствани с разходи за командировки от екипа за управление от местоработата на членовете на екипа до мястото на строителство на кораба. Разходите за управление на проекта ще включват: - разходи за възнаграждения на екипа; - разходи за командировки /на територията на Република България/ за осъществяване на мониторинга; - разходи за материали, консумативи (закупуване на два метални шкафа, копирна хартия, тонер касети, химикали, индекси, класьори, папки, дискове, джобове, цветни маркери), необходими за извършване на дейностите от екипа по проекта. При разходване на средствата ще се спазват изискванията, регламентирани в Постановление № 119 от 20 май 2014 г. или действащата към момента нормативна уредба и Процедурен наръчник за управление и изпълнеине на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020, версия 1.1. Класификационната организация одобрява проекта за изпълнение на кораба, ще извърши всички дейности по контрола на изпълнението му предвид изискванията на т.2 от раздел VI.2 на техническата спецификация и в съответствие със собствена програма при отчитане на условията на техническата спецификация на възложителя /вж. и т.т.1.3, 1.4, 1.5, 1.9, 1.13 от Раздел V.1 и т. 2 от раздел VI.1 на техническата спецификация/. Класификационната организация се избира от Изпълнителя, като е достатъчно тя да съответства на изискванията на Директива 2009/15/ЕО и Наредба № 4 от 15.12.2011 г. за оправомощаване и оттегляне на предоставените правомощия за извършване на прегледи накораби и корабопритежатели /т. 5 от Раздел I на Техническата спецификация към договора/. В конкретния случай "Бюро- Веритас" като призната класификационна организация ще изпълнява контрола по предмета на договора. Същата има представителство в Р. България и сключен договор с ИА "Морска администрация" за преглед на кораби. , Contracted Amount: 53 727.00 , Reported Amount: 15 208.90
  • Activity: Публичност: Организиране и провеждане на публични събития: - организиране на всъпителна пресконференция по проекта; - организиране на заключителна пресконференция по проекта; - церемония при доставка на кораба; - провеждане на информационен ден за напредъка на проекта; - изготвяне и публикуване на прессъобщения във връзка с провеждането на публични събития - 2бр. Осигуряване на дейности по публичност, информация и комуникация: - изработване и монтиране на временен билборд в период на изпълнение на строителните работи на хидрографния кораб; - изработване и монтиране на 1 бр. постоянна паметна плоча във връзка с изпълнението на проекта; - изработване на 2 бр. плочи, които ще се монтират на кораба; - изготвяне и публикуване на прессъобщения във връзка с напредъка по проекта – 3 бр.; - рекламни/информационни материали. Изпълнението на мерките за публичност ще бъдат осъществени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., при спазване на графични стандарти за създаване на емблемата и дефинирането на стандартните цветове, лого на ОПТТИ и общо лого на програмите за програмен период 2014-2020 г., приложение към Насоки за кандидатстване по ОПТТИ 2014 - 2020, одобрени от Ръководителя на УО на ОПТТИ (Рег. № 14-00-1305/28.08.2015 г.). , Contracted Amount: 26 240.00 , Reported Amount: 21 309.96

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DZZD "MTG-Lomini", Contracted Amount*: 6 066 541.00 , Reported Amount**: 6 066 541.00
  • Contractor: DZZD "MTG-Lomini", Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nikolai, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 8 398.76
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Организирано и проведено публично събитие за популяризиране на инвестиционен проект, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 2 Доставени рекламни материали, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 914.00 , Reached amount: 1 924.00
Indicator 3 Доставени мултифункционални плавателни съдове, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 6 100 666.99 BGN
Grant 4 582 884.96 BGN
Self amount 1 517 782.03 BGN
Total actual amounts paid 4 810 380.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 516 635.25 0.00 1 516 635.25 ДЗЗД "МТГ-Ломини"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 303 327.05 0.00 303 327.05 ДЗЗД "МТГ-Ломини"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработване на промоционален филм на различните етапи по конструирането и строителството на специализиран плавателен съд за хидрографски проучвания, Estimated Amount: 7 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Покупка на специализиран плавателен съд за хидрографни проучвания, Estimated Amount: 6 066 541.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN