Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 415 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

This project will be implemented by MORSKI RIBOLOV – NESSEBAR OOD.The company mainly operates in the processing of fishing products. The company offers a wide range of fish products in the following main groups: * Frozen fish – different kinds of fish, clams, shrimp, and octopus; * Marinated fish; * Other fish products. The frozen fish segment represents over 90 % of the company production. At the moment, MORSKI RIBOLOV – NESSEBAR OOD uses an old technology of freezing (through strongly cooled brine) and does not have sufficient capacity to accommodate peak volumes in the busy fishing season. These weaknesses lead to frequent interruptions in fishing while awaiting the freeing of facilities for processing, and the accumulating of significant losses due to lost profits.These weaknesses will be eliminated after project implementation. The freezing technology will be entirely transformed – from freezing with strongly cooled brine to entirely air blast freezing. The capacity will be greatly increased. Environmental protection and safety at work will be greatly improved.The planned investment includes: 1. Carrying out works related to addition and extension (construction of a second floor) of the existing production building; 2. Purchase of technological equipment for air-blast freezing of small fish; 3. Elaboration, integration and certification of an environmental management system in accordance with the international standard ISO 14001:2015; 4. Elaboration, implementation and certification of a system for management of health and safety at work, according to the international standard BS OHSAS 18001:2007;
In accordance with the rules of the program, the following activities will be provided: carrying out procedures for selection of contractors; performance of construction and installation works; supply and installation of equipment; integration and certification of management systems.
Planned project duration is 18 months, total project budget is 2 223 113.88 BGN.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на СМР по проект за Пристройка и надстройка на Цех за замразяване и солозамразяване на риба и рибни продукти в УПИ ХVI-158 кв.102 по плана на промишлено-складова зона гр. Несебър, ПИ № 1500.500.158 по КК на община Несебър.: Включените в проекта строително - монтажни работи ще бъдат извършени върху съществуващ Цех за замразяване и солозамразяване на риба и рибни продукти в УПИ ХVI-158 кв.102 по плана на промишлено-складова зона гр. Несебър, ПИ № 1500.500.158 по КК на община Несебър. Съгласно одобрения от Община Несебър технически проект, ще бъдат изградени: * втори етаж към съществуващия производствен цех; * нова пристройка с общ вход към двата етажа със стоманобетонна стълба към втория етаж; * две товарни платформи. Общата РЗП на новата част е в размер на 614,8 кв. м. Съгласно чл. 137 , ал. 1, т. 5 „б“ от ЗУТ, както и съгласно чл. 10, ал. 1, т. 1 от наредба № 1 за номенклатурата на видовете строежи, сградата е пета категория - „производствени сгради, инсталации, съоръжения, прилежаща инфраструктура и други с капацитет до 50 работни места“. На ниво първи етаж, кота +/- 0,00 ще бъде изградена нова постройка с общ вход за двата етажа със стоманобетонна стълба, водеща до втория етаж и две товарни платформи. На ниво втори етаж, кота +3,78 м., стълбището ще извежда до общо предверие пред филтър за двата потока - мъже и жени, работещи на етажа. Филтърното помещение ще се състои от съблекални за цивилното облекло и обувки, душове, съблекални за работно облекло и обувки и умивалници със санитарни възли. Предвидено е и помещение за почивка на работниците в цеха. Ще бъдат обособени следните помещения: основна работна зала (в която ще се извършва същинския процес по замразяване и опаковане на рибата), хладилни камери (плюсови и нискотемпературни), склад за амбалаж и опаковъчни материали, помещение за препарати, помещение за компресори, склад за инвентар, помещение за компютърна система (система за мониторинг на температурата, чрез която ще се регистрират и архивират температурните параметри), миячно помещение за вътрешнооборотни каси, с кът за чисти каси. Надстройката ще бъде изпълнена от метална скелетна конструкция с преградни и ограждащи стени от хоризонтални носещи елементи и топлоизолационни елементи. Съществуващата плоча ще бъде подсилена чрез нова плоча, топлоизолация, армирана бетонова настилка и краен слой от антибактериална настилка. Товарните платформи ще бъдат изпълнени от метална скелетна конструкция (върху стоманобетонен фундамент), ограждащи хоризонтални елементи и топлоизолационни панели. Предвиден е скатен покрив, върху метална конструкция завършващ с топлоизолационни покривни панели. Дограмата ще бъде алуминиева, с двоен стъклопакет. всички повърхности в помещенията ще бъдат изпълнени от материали, позволяващи ефективно почистване и дезинфекция. За извършване на строително - ремонтните дейности е издадено Разрешително за строеж № 87 от 09.03.2016г. и Заповед № 143 от 12.10.2016г. 505 854.42 500 529.96
Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на технологично оборудване : В рамките на проекта ще бъде извършена доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следното технологично оборудване: 1. Замразител - 1 бр. 2. Линия за дозиране и пакетиране - 1 бр. 3. Хладилна инсталация - 4 бр!!! 4. Охладителен контейнер с транспортна лента - 1 бр. 5. Транспортна лента с глазиращо устройство - 1 бр. 6. Термо - трансферен принтер - 1 бр. 7. Мониторингова система за следене на температура - 1 бр. 8. Нестандартно оборудване и обзавеждане (работни маси, шкафове за цивилни и работни дрехи, мивки, миещо място за престилки и ботуши); 9. Подемник - 2 бр. Посоченото оборудване ще обезпечи оптималното протичане на производствения процес и ще осигури достигане на обоснования в технологичния проект и бизнес плана капацитет от 1200 тона/годишно. Функциите на всеки един актив, както и последователността им на използване в производствения процес са подробно описани в приложения технологичен проект. 1 687 459.46 1 687 319.15
Разработване и внедряване на Система за управление на околната среда, съответстваща на изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015: Дейностите по въвеждане на Система за Управление на Околната Среда (СУОС) в съответствие с международния стандарт за управление на околната среда (ISO 14001:2015) в „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарт ISO 14001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на околната среда; - Анализ на документите и дейностите, осигуряващи управлението на околната среда, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на стандартите. 2. Проектиране и разработка на СУОС: - Отнасяне на изискванията на стандарта към съществуващите бизнес процеси; - Обсъждане на възможности за оптимизация на процесите и прилагане на добри практики; - Дефиниране на желано състояние на процесите след внедряване на СУОС. Състоянието отразява всички изисквания на ръководството на компанията и на стандарта ISO 14001; - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СУОС; - Разработка на документите, свързани със СУОС 3. Внедряване на СУОС: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 14001; - Изменения и корекции на СУОС; - Провеждане на вътрешни одити на СУОС. Подетапът по внедряването ще продължи за период от минимум 3 месеца, като по този начин ще се покрият изискванията и на сертифициращите организации за минимално функциониране на системата преди провеждане на сертификационния одит. 7 500.00 7 480.00
Сертифициране на Система за Управление на Околната Среда (СУОС) в съответствие с международния стандарт за управление на качеството околната среда ISO 14001: Дейностите по сертифициране на Система за Управление на Околната Среда (СУОС) в съответствие с международния стандарт за управление на качеството околната среда ISO 14001 в „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СУОС на място при „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД за адекватност с изискванията на приложимия стандарт – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СУОС, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СУОС: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СУОС; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СУОС, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД. 7 300.00 7 280.00
Разработване и внедряване на Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУЗБУТ), в съответствие с международния стандарт BS OHSAS 18001:2007: BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) е международен стандарт, който определя критериите и изискванията, на които трябва да отговаря една Система за управление на здравето и безопасността при работа. Нейното разработване и внедряване следва цикъла „планиране – изпълнение – проверка – действие” и ще даде възможност на дружеството да контролира и непрекъснато да подобрява безопасните и здравословни условия на труд. Спазването на правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на BS OHSAS 18001:2007. Системата за управление на здравето и безопасността при работа ще включва: - Наръчник на системата, включващ наръчник по управление на здравословните и безопасни условия на труд; - Процедури за непрекъснато идентифициране на опасностите, оценяване на рисковете и за определяне на необходимите мерки за управление; - Процедури за идентифициране и достъп до изискванията на нормативните актове, свързани с дейността на организацията и други изисквания относно здравословните и безопасни условия на труд; - Процедури за обучения, свързани със ЗБУТ; - Процедури за обмен на информацията; - Процедури за участие и консултации; - Процедури за управление на документите и записите от системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд; - Процедури за оперативно управление на дейностите, свързани с идентифицираните опасности; - Процедури за идентифициране на потенциалните извънредни ситуации и готовност да се реагира при настъпването им; - Процедури за системно наблюдение и редовно измерване на изпълнението на ЗБУТ; - Процедура за периодично оценяване на съответствието с приложимите нормативни изисквания; - Процедури за запис, разследване и анализ на инциденти; - Процедури за коригиращи и превантивни действия; - Процедура за провеждане на вътрешни одити на системата за управление на здравословните и безопасни условия на труд; - Процедура за провеждане на преглед от стана на ръководството. 7 500.00 7 480.00
Сертифициране на Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУЗБУТ), в съответствие с международния стандарт BS OHSAS 18001:2007: Дейностите по сертифициране на Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУЗБУТ), в съответствие с международния стандарт BS OHSAS 18001:2007 в „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СУЗБУТ на място при „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД за адекватност с изискванията на приложимия стандарт – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СУЗБУТ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СУЗБУТ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СУЗБУТ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СУЗБУТ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „МОРСКИ РИБОЛОВ - НЕСЕБЪР“ ООД. 7 500.00 7 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).