Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0191-C01
Project Name Increasing energy efficiency in ELIT-PATNA SIGNALIZATSIYA Ltd.
Beneficiary 103800009 ELIT-PATNA SIGNALIZATSIYA Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 19.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Основната дейност на ЕЛИТ-ПЪТНА СИГНАЛИЗАЦИЯ ЕООД е строителство на автомагистрали и пътища. Освен това в производствената си база, фирмата произвежда средства за организация и безопастност на движението-пътни знаци и указателни табели. С настоящия проект фирмата ще закупи оборудване за производство на пътни знаци и указателни табели, което подада в КИД 25.99.
Подобряването на енергийната ефективност за постигане на усточив растеж и конкурентоспособност е основна потребност на фирмата. Удовлетворяването й е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1.Придобиване на ново производствено оборудване
2.Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението
3.Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез рекуператор
4.Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад(Становище №BG16RFOP-201/09.08.2016),ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1.доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване
2.доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3.оползотворена остатъчна топлинна енергия
4.получен сертификат съгласно стандарт ISO 50001 
5.изпълнени дейности за опазване на околната среда
6.годишни спестявания на енергия-72167kWh/год
7.спестени емисии CO2-100.378т/год
8.поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на CNC Машина за плазмено рязане (1бр), Хидравличен абкант (1бр); Заваръчен апарат (2бр); Екосолвентен широкоформатен принтер (1бр)): Като част от дейността ще бъдат доставени, монтирани и въведени в експлоатация: - CNC Машина за плазмено рязане - 1 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Хидравличен абкант - 1 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Заваръчен апарат - 2 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Екосолвентен широкоформатен принтер - 1 бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 371 300.00 , Reported Amount: 371 000.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 6 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец) 3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014- 2020., Contracted Amount: 5 600.00 , Reported Amount: 5 600.00
  • Activity: Оползотворяена на остатъчна топлинна енергия чрез рекуператор (1 брой): Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи рекуператор (1 бр.), чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Посредством закупуването на рекуператора ще се осигури по-благоприятна работна среда за служителите в помещението, в което ще бъде монтиран. Той ще отвежда навън от помещението замърсения и топъл въздух, използвайки тази топлина за затопляне на свежия въздух преди да го насочи от външната среда към помещението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Доставка и монтаж на рекуператор и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец) 3. Визуализация (от1-ви до 4-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014- 2020., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 865.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ЕЛИТ-ПЪТНА СИГНАЛИЗАЦИЯ ЕООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ шест на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ADCOM-PRINTING SOLUTIONS, Contracted Amount*: 32 130.00 , Reported Amount**: 45 900.00
  • Contractor: INDUSTRIALNI INTEGRIRANI SISTEMI OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 600.00
  • Contractor: POLYMETA C Ltd, Contracted Amount*: 28 210.00 , Reported Amount**: 40 300.00
  • Contractor: EUROMARKET-BRD, Contracted Amount*: 186 060.00 , Reported Amount**: 265 800.00
  • Contractor: SG KLIMA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 865.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: TANGRET EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: STROY-M62, Contracted Amount*: 13 300.00 , Reported Amount**: 19 000.00
  • Contractor: QS BULGARIA OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 8 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 2.30 , Target amount: 0.92 , Reached amount: 0.92
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 100.38 , Reached amount: 100.38
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 72.17 , Reached amount: 72.17
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 397 900.00 BGN
Grant 282 530.00 BGN
Self amount 115 370.00 BGN
Total actual amounts paid 282 225.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на CNC Машина за плазмено рязане - 1бр., Estimated Amount: 266 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на CNC Машина за плазмено рязане - 1бр.
    Contractor: EUROMARKET-BRD
    Contract total funded value: 186 060.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) състояща се от хардуер и софтуер, Estimated Amount: 5 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Хидравличен абкант – 1бр. Обособена позиция 2. Екосолвентен широкоформатен принтер – 1бр., Estimated Amount: 86 300.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Хидравличен абкант – 1бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd
    Contract total funded value: 28 210.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Екосолвентен широкоформатен принтер – 1бр.
    Contractor: ADCOM-PRINTING SOLUTIONS
    Contract total funded value: 32 130.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Заваръчни апарати – 2бр, Estimated Amount: 19 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Заваръчни апарати – 2бр
    Contractor: STROY-M62
    Contract total funded value: 13 300.00
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез рекуператор, Estimated Amount: 1 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 8 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN