Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-1039-C03
Project Name Ensuring good working conditions in "Mazalat" Ltd.
Beneficiary 817045463 Mazalat Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.05.2017
Start Date 26.05.2017
End Date 26.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Севлиево, гр.Севлиево

Description

Brief description
Чрез реализиране на проекта се цели да бъде подобрена работната среда в "Мазалат" ЕООД, ще се осигурят социални придобивки за работещите; ще бъде разработена и въведена система за развитие на човешките ресурси в предприето. Дейностите в проекта са насочени към всички 50 работници и служители на "Мазалат" ЕООД, които са включени като целева група. 
Предвиждаме мерки за подкрепа на 20 души над 54 годишна възраст и на  хора с увреждания - 4 души. Заложени са също мерки за развитие в областта на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот, както и мерки за осигуряване на достъп за хора с увреждания.
В основните дейности са заложени още: 
- оптимизиране на работните процеси и създаване на възможности за гъвкави форми на заетост, 
- въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците и служители над 54г. възраст,
- осигуряване на социални придобивки за работещите - ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието, спортни съоръжения и детски кът.
- придобиване на стандарт за безопасни условия на труд.

Проектът предвижда още дейности по управление, публичност и визуализация, в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Очакваните резултати от реализацията на проекта ще бъдат подобрени елементи на условията на труд и почивка: 
-	социални придобивки - обособяване и оборудване на столова, стая за отдих, детски кът и фитнес зала,
-	повишаване мотивацията за работа на служителите;
-	повишаване производителността на труда;
-	 придобит стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Тази дейност цели коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейност 1 включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността по управление на проекта ще се извършва съобразно метода на наблюдение, вътрешна оценка, контрол и отчитане – ежемесечно ще се организират работни срещи на екипа за отчитане на текущата работа и следене на напредъка, ще се подготвят текущи справки и отчети. Ще се следят предвидените индикатори за напредъка. Ще се използват следните работни методи: • Метод на обратна връзка – метод за проследяване на ефекта на проекта върху целевите групи и създаване на възможност за навременно коригиране. През цялото времетраене на проекта активно ще се търсят мнението и препоръките на участниците в проекта и тяхната обратна връзка • Методи за анализ и оценка на постигнатите резултати - ще се прилагат на всеки един етап от реализацията на проекта. Така своевременно ще се анализира и оцени свършената до момента работа и при евентуално наличие на отклонения от първоначално начертания план или незадоволителни резултати да може да се вземат навреме мерки и да се поправят пропуските. • Метод на контрол и отчитане - За наблюдение и отчитане напредъка в изпълнението на проекта и степента на постигане на неговите цели ще се използва вътрешен мониторинг и оценка. Мониторингът е насочен към наблюдение на процеса на изпълнение на проекта, а оценката – към резултатите и дългосрочното въздействие. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Координатор и Счетоводител на кандидата , Contracted Amount: 14 700.00 , Reported Amount: 14 700.23
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Тази дейност включва реализацията на: - Провеждане на информационна среща за запознаване на обществеността и медиите с целите на проекта, дейностите, резултатите - Изработване на информационна табела за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Публикации за напредъка на проекта - Изработване на информационни стикери за оборудването и обзавеждането – за визуализация - Актуализиране на интернет-страницата на фирмата с информация за проекта, дейности, цели, резултати. Популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Contracted Amount: 2 500.00 , Reported Amount: 2 500.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители: Тази дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси в "Мазалат" ЕООД е обвързана със стратегията за развитие на предприятието и се основават на свързаната с нея потребност от организационни промени. Тъй като в целевата група по проекта има лица над 54 г. възраст ние предвиждаме да изпълним: - Мерки за съвместяването на професионалния, семейния и личния живот - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Мерки за подкрепата на лица над 54 годишна възраст - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, - Мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност - прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“ умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда. Това ще постигнем чрез следните елементи: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място - за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; - Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. В предприятието е идентифицирана нужда от удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. Ще бъдат разработени и внедрени Мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот - менторство на млади работници и служители, мерки за работа на половин работен ден; по-възрастните служители да бъдат използвани от работодателя като консултанти, работещи на гъвкаво работно време или на граждански договор. Необходимостта от обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, се налага с цел усъвършенстване и подобрения спрямо текущото състояние на предприятието и неговото планирано развитие. В момента "Мазалат" ЕООД не разполага със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието, което значително затруднява дейността на отдела по човешки ресурси да върши по-ефективно и прозрачно работата си. Софтеурът ще съдържа основни модули за Подбор на персонал, Назначаване на работници и служители, Управление на обучение на служителите, Управление на отсъствия от работа, ТРЗ, Атестационен модул, Досие на работниците и служителите, Освобождаване на служители. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Дейността включва и практическото въвеждане в действие на разработените в дейността промени и нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси чрез приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на фирмата. Всички предвидените мерки ще допринесат за повишаване производителността на труда в предприятието и за опазване на околната среда. , Contracted Amount: 19 600.00 , Reported Amount: 19 600.00
  • Activity: Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007: Тази дейност предвижда разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа - BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System). Чрез неговото разработване се дава възможност на Мазалат ЕООД да контролира и подобри безопасните и здравословни условия на труд. Елементите на BS OHSAS 18001 ще включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Тази дейност включва както подготовка за внедряване на стандарта, така и сертификацията му от независим изпълнител. Фирма Мазалат ЕООД е с КОД по КИД 2008- 23.63 и е с коефициент на трудов травматизъм по икономическа дейност Ктт =1.09 , който съгласно Приложение към Заповед № РД-01-898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика е по-висок от средния за страната Ктт = 0.66. Това дава основание за включване на тази дейност в проектното предложение, като разходите са заложени до 10% от общата стойност на проекта., Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 7 000.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и детски кът: В "Мазалат" ЕООД са наети 50 работници и служители. Част от съществуващия сграден фонд на дружеството е морално остарял, без необходимите условия за пълноценен труд и почивка. Това рефлектира върху мотивираността на работниците и служителите за работа, влияе на тяхното здраве, удовлетвореността от труда, води до влошени производствени резултати и ниска производителност. Фирмата се намира извън града и наоколо няма детска градина, спортна зала, няма места за хранене, което създава редица неудобства на хората от целевата група. Те няма къде да се хранят пълноценно, отдалечеността на дружеството от града, създава затруднения за работниците с малки деца. Липсата на столова е проблем, който влияе на цялостния работен процес в дружеството. Повечето от заетите в Мазалат ЕООД са мъже, които упражняват тежка физическа дейност в строителството и в производството и нуждата от балансиран режим на хранене и почивка е наложителен. Около фирмата няма заведения за хранене, няма добър хранителен магазин, работниците са отдалечени от местоживеенето си и не могат да се приберат в къщи в обедната си почивка, за да се нахранят. Този проблем ще бъде преодолян чрез ремонтиране и оборудване на столова. Необходимо оборудване за столова: 1. Конвектомат 2. Газов котлон 3. Електрически котлон 4. Електрическа печка 5. Хладилен шкаф 6. Съдомиялна 7. Аспирации за скара, конвектомат и котлони 8. Скара 9. Фритюрник 10 . Климатици - 2 бр. 11. Кухненско оборудване и обзавеждане Ръководството на Мазалат ЕООД е идентифицирало необходимостта от създаване и оборудване на стая със спортни съоръжения, стая за отдих и детски кът, като социални придобивки в дружеството. В изпълнение на програмата за управление на риска на "Мазалат" ЕООД ще бъде ремонтирана и оборудвана фитнес-зала, която ще спомогне за подобряване на физическата активност на хората от целевата група и ще подобри тяхната работоспособност. Закупуване на оборудване за фитнес зала , което включва: - Степер - 2 бр. - Бягаща пътека - Велоергометър - 2 бр. - Кростренажор - Тенис маса Създаването и оборудването на детски кът е социална придобивка, която ще улесни съчетаването на родителската отговорност с успешната трудова реализация. Съчетаването на семейните с трудовите задължения е пряко свързано и с основния принцип на международното трудово право - принципът на равните възможности и равното третиране на работниците и служители като проявление на принципа за забрана на дискриминацията, въз основа на редица признаци, включително пол и семейно положение. България е ратифицирала със закон на 18.01.2006 г. Конвенция № 156 на МОТ относно равенството на възможностите и еднаквото отношение към работници и служители от двата пола: работници и служители със семейни задължения. Оборудване за детски кът: - Пързалка - Комбинирана люлка - Детска къща - Детски батут с мрежа - Детски кът надувен - Пейки - 4 бр. - Маси - 4 бр. - Телевизор Стаята за отдих ще създаде предпоставки не само за пълноценен отдих във времето на регламентирани почивки, но и за социализация на работниците и повишаване на мотивацията им за труд. Оборудване за стая за отдих - което включва: - Хладилник - Микровълнова фурна - Кафемашина - Машина за фреш - Телевизор - Диван - 2 бр. - маса - 2 бр. - столове - 10 бр. - климатици - 2 броя Необходимо СМР за текущ ремонт на столова , което включва: - шпакловка и боядисване на стени и таван - подмяна на дограма - подмяна на фаянс - полагане на теракота Необходимо СМР за обособяване на фитнес-зала, стая за отдих и детски кът, което включва: - подмяна дограма - шпакловане и боядисване - полагане на замазка и теракота - реновиране на прилежащи санитарни помещения, подмяна на санитарен фаянс - адаптиране на тоалетна за хора с увреждания , Contracted Amount: 98 015.00 , Reported Amount: 105 015.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IK Kolonel Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 200.00
  • Contractor: Diana, Contracted Amount*: 3 337.00 , Reported Amount**: 3 637.64
  • Contractor: Euroconsult Cvetan Conev Jsc, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 17 400.00
  • Contractor: Rositza Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Ivanichka, Contracted Amount*: 816.00 , Reported Amount**: 853.24
  • Contractor: Industrialna tehnika Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 19 985.00
  • Contractor: Bogomil, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 645.63
  • Contractor: Sistem Solution Company- Atanasovi SD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 000.00
  • Contractor: Ederisel Building Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 29 630.00
  • Contractor: Nikea Cveta Koleva JSC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 500.00
  • Contractor: Monika, Contracted Amount*: 6 600.00 , Reported Amount**: 4 013.36
  • Contractor: Elmazovi Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 155.00
  • Contractor: Alisa Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 200.00
  • Contractor: ZUMMO BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 625.00
  • Contractor: Pan X, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 45.00
  • Contractor: NJN Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 000.00
  • Contractor: Holyday- 2006 Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 29 575.00
  • Contractor: Nespe Electronic Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 13 200.00
  • Contractor: PMMS Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 53.00

Financial Information

Total Project cost 148 815.00 BGN
Grant 148 815.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 148 815.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изпълнение на СМР за текущ ремонт, Estimated Amount: 29 630.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на СМР за текущ ремонт
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Изпълнение на СМР за текущ ремонт на столова, фитнес-зала, кът за отдих и детски кът.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на услуга по организация и управление на проекта в качеството на Координатор по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN