Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.081-0003-C01
Project Name High-performance and viability of the employees "Vega - Valentin Jorov" S.T
Beneficiary 817005376 "Vega - Valentin Jorov" S.T
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 13.10.2021
Start Date 13.10.2021
End Date 26.01.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Дряново, гр.Дряново

Description

Brief description
С настоящия проект ръководството на ЕТ "Вега - Валентин Жоров", гр. Дряново се стреми и цели да подобри качеството и условията на труд на работните места, както и към превенция на риска за всички заети лица, включени в целевата група.
Фокусът на проекта се отнася до осигуряване на благоприятна и безопасна работна среда на всички служители включени в
проекта - 10 заети лица/от тях 5 лица над 54 годишна възраст и едно трудоустроено лице /, което ще рефлектира положително върху производителността на труда и устойчивата заетост в предприятието. Един от основните елементи на постоянната стратегия на дружеството е стабилното поддържане на позицията си като един от работодателите, осигуряващи на заетите лица здравословни и безопасни условия на труд. Целта обаче е не само да се поддържат минималните изискуеми съгласно законодателството параметри, а непрекъснато да се инвестира в осигуряване и поддържане на оптималните такива, както и да се гарантира на служителите комфорт по време на целия работен процес. В допълнение, целите на проектното предложение съответсват напълно с приоритетите на ОП РЧР.
Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следните описани дейности:
1. Осигуряване на средства за колективна защита за служителите на ЕТ "Вега - Валентин Жоров", свързани с подобряване условията на труд;
2. Дейност за подобряване на социалния климат и осигуряване на социални придобивки.
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до подобрено качество на работната среда, осигурени добри и безопасни условия на труд, опазване на здравето на работещите, устойчивата и качествената им заетост във фирмата и повишаване на производителността на труда.
Реализацията му ще осигури успешното управление на риска на работното място, като се гарантира съхранението на физическото и психическото състояние на работещите.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита за служителите на ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров” , свързани с подобряване условията на труд: За да бъдат осигурени ДБУТ, както и да се постигне най-високо качество на работната среда, съгласно СТМ, е необходимо да бъдат закупени висококачествени активи за колективната защита на служителите. Основните рискови фактори за служителите, класифициарани от СТМ и утвърдени от работодателя са: 1.Опасност от статично натоварване,изкривяване на гръб. стълб и умора, влияещи на качеството на работа. Закупуването на 4 бр ергон. офис столове (3 бр в админ., 1бр.в офиса в сградата за прахово боядисване) ще допринесе за предотвратяване на умората от неудобните в момента столове и ще се балансира правилната му форма. За служителите в (цеха за прах. боядисване, пресовият и инстр. участък) които обработват продукцията изправени ще бъдат закупени 4 бр раб.столове, за да се намали статичното напрежение. 2.Защита от прах и други вредни вещества -Прахът, който се образува при шлайфане попада във въздуха и се вдишва от служителите.Със закупуването на 1 бр. шлосерска маса, вредните в-ва ще се абсорбират от нея. - Йонизацията на газове във въздуха от високите темп. при заваряване водят до раздразнения.Възможни са отравяния, когато не се използва препоръчаната респираторна защита или липсва нужната филтрация на въздуха.В тази връзка е нужно да бъдат закупени 2 бр. моб с-ма за филтриране на въздуха при заваръчни процеси. 3. Защита от неблагоприятен микроклимат - Необходимо е осигуряване на 2 бр.климатици за сградата за прах. боядисване и 2 бр.в работилницата за метал, с цел подобряване на раб. среда, предвид минималните изисквания за микроклимата. Към момента в описаните помещания няма климатици като в пресовия и инстр. участъци отоплението е с печка на твърдо гориво и калорифер.В тази връзка някои от праховите частици, при отопление с твърдо гориво са по-големи и попадайки в дихателната система след вдишване, те могат да причинят възпалителни проблеми.Необходима е подмяната на 1 бр.прозорец в офиса на 1 етаж в сградата за прохово боядисване,2 бр. врати на фоайето на 2 етаж и склада, тъй като към момента дограмата е дървена, без уплътнения и не осигурява необходимата изолация.Кв.м на всяко от помещенията са: офис етаж 1- 10 м2, фоайе етаж 2 - 30м2,склад на етаж 2 - 210м2. 4. Риск от увреждане на зрението от продължително стоене пред монитора, главоболие.Към момента офисите разполагат с монитори, които създават дискомфорт при работа. За да се избегне това негативно влияние ще бъдат закупени 3 бр.монитори максимално щадящи очите на служителите. 5.Главоболие и умора от наличното към момента луминисцентно осветление.Подмяната му с 176 бр.ЛЕД осветителни пури и крушки ще доведе до по-добра осветеност в съответствие с изискванията. 6.Опасност от спъване - За да се избегнат рискове за здравето на служителите е необходима подмяната на подовата настилка в помещението за прах. боядисване и за по-лесното почистване, тъй като към момента има опасни неравности и подът се запрашава. Целта на настоящата дейност е да се сведе до минимум рискът от трудови злополуки и проф. заболявания., Contracted Amount: 46 952.24 , Reported Amount: 51 647.45
  • Activity: Дейности за подобряване на социалния климат и осигуряване на социални придобивки: Предвид естеството на работа в дружеството и умората като фактор по време на работния процес служителите имат регламентирани почивки. За тази цел е необходимо да бъдат осигурени социлни придобивки , за да се постигне благоприятна среда, намаляване на умората по време на работа, повишаване на мотивацията, а оттам това ще рефлектира допълнително върху производителността на труда. Повишаването на мотивация в служителите е от изключително важно значение за изпълнението на трудовите им задължения. Към момента на кандидатстване предприятието разполага с помещение, където работниците почиват, но то не разполага с необходимите условия за качествено хранене, отдих и хигиена. Предвидените мерки ще доведат до приспособяването му за нуждите на целевата група по проекта. Освен оборудването на помоещението за отдих и хранене на служителите ще бъде обособено и оборудвано помещение за дейности, свързани с осигуряване на дневни занимания на децата на служителите в ЕТ”ВЕГА – Валентин Жоров”. Тази дейност ще насърчи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на служителите в предприятието. Оборудването, което е необходимо за стаята за отдих включва: 1 брой климатик , 1 брой микровълнова, 1 брой хладилник,1 брой кафемашина, 1 брой диспенсър за вода, 1 брой маса, 4 броя столове, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа. Оборудването, което е необходимо за помещението за занимания на децата включва: 1 брой климатик, 1 брой пластмасова къща,1 брой детска маса с два стола, 1 брой детско легло, 1 брой шкаф, 1 брой плот за шкафа. Необходима е подмяната на прозорците (2 броя) и вратите (2 броя) в двете помещения, тъй като към момента дограмата е дървена, няма уплътнения и не осигурява необходимата изолация. Закупуването и монтирането на 2 броя прозорци (р-ри 1100/1450мм.) и 2 броя вратопрозорци ( р-ри 900/2470мм. и р-ри на прозореца 1950/1600мм.) ще подобри значително микроклимата в помещенията и ще осигури необходимите условия за почивка на персонала и детски занимания. Квадратурата на всяко от помещенията е по 10,5 м2. Социалните придобивки ще се ползват от всички работници и представляват добра практика за съвместяване на професионалния и семейния живот. Това ще допринесе за задържане по-дълго на работните места, включително на заетите над 54 години, които притежават опит и знания, необходими за дружеството. Осигуряването на описаните в проектното предложение социални придобивки значително ще подобри условията на труд за служителите и чувството им за комфорт, хигиена и удовлетвореност. , Contracted Amount: 4 956.47 , Reported Amount: 5 452.11

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Himateh" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 7 185.20
  • Contractor: Konvekt Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 541.68
  • Contractor: Kastelo- Gabrowo M. Kunev B Kuneva, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 196.54
  • Contractor: "PMMS"Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 260.00
  • Contractor: Kabit Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 470.40
  • Contractor: "Tehnopolis Bulgaria" Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 739.99
  • Contractor: Evromarket BRD Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 22 804.63
  • Contractor: "Qvor-M" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 678.00
  • Contractor: "Knivarnica Sokol"Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 296.43
  • Contractor: "Adress Informacionni tehnologii" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 735.83
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 4 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 5 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 57 099.56 BGN
Grant 57 099.56 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 57 099.56 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN