Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0337-C01
Project Name Improvement of the efficacy of the production process and diversifying the product assortment in "Paliniko" Ltd.
Beneficiary 148008883 PALINIKO OOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 11.01.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Девня, гр.Девня

Description

Brief description
„Палинико“ ООД е компания специализирана в производството на всички видове зъбни колела и валове, корпусни детайли, редуктори, зъбни и ремъчни предавки. Дружеството предлага в сферата на услугите  - ремонт на редуктори, помпи и всякакъв вид задвижващи елементи, механична обработка на детайли на ишлеме.  
„Палинико“ ООД  предлага ремонт и производство на редуктори и зъбни колела за износ в целият свят.
Компанията  разполага с богат машинен парк от универсални машини, както и със специализирани  високопроизводителни машини с CNC управление за зъбофрезоване.
Проектното предложение е свързано със създаване и развитие на конкурентните предимства на „Палинико“ ООД ,  основаващи  се  на  подобрена  ефикасност  и  ефективност  на производствените  процеси, включително  чрез  подобряване  на  ресурсната ефективност, повишен  производствен  капацитет, подобряване на експортния потенциал и разнообразяване на асортимента от продукти и услуги.
Проектното предложение е свързано с изпълнението на следните дейности и съответно свързаните с тяхното изпълнение закупуване на ДМА:
- Дейност 1  „Подобряване на производствения процес“: Вертикален обработващ център с ЦПУ;
- Дейност 2 „Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията“ - Вертикален обработващ център с ЦПУ; 
- Дейност 3  „Внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес“ - Вертикален обработващ център с ЦПУ.
Горните дейности са свързани с инвестиция в ДМА с цел разширяването на капацитета на съществуващ стопански обект, в случая „Палинико“ ООД.
Изпълнението на дейностите е свързано с инвестиция в закупуването на Вертикален обработващ център. За осъществяването на инвестицията се предвижда избор на изпълнител за доставка и визуализация на дейностите по проекта /със собствени средства/.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Подобряване на производствения процес /ще бъде изпълнена чрез закупуване на Вертикален обработващ център с ЦПУ-1бр./: Като част от дейността ще бъде закупен Вертикален обработващ център с ЦПУ – 1бр. Инвестицията допринася за изпълнение на дейността, чрез намаляване на производствените разходи и оптимизиране на производствения процес. Оборудването позволява намаляване на разхода за материали чрез по малко стружкоотделяне при обработката и намаляване на технологичния брак на база високата точност му и прецизност. Оптимизацията на производствения процес ще се осъществи, чрез обединяването на операции пробиване, разстъргване и фрезоване. Стъпките за реализация на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител/от 3-ти до 4-ти месец/; 3. Доставка на Вертикален обработващ център с ЦПУ и подписване на приемно - предавателен протокол/от 4-ти до 11-ти месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно - предавателен протокол/от 11-ти месец до 12-ти месец/; , Contracted Amount: 153 800.00 , Reported Amount: 153 800.00
  • Activity: Дейност 2 - Разнообразяване на асортимента от продукти и услуги/ще бъде изпълнена чрез закупуване на Вертикален обработващ център с ЦПУ-1бр./: Като част от дейността ще бъде закупен вертикален обработващ център с ЦПУ – 1бр. Инвестицията допринася за изпълнение на дейността, чрез създаване на възможност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги. Оборудването позволява разнообразяване на асортимента на предлаганите продукти чрез внедряване в производство на нов вид изделия - фамилия шлицеви валове и предлагането на нова услуга – обработка на средногабаритни корпусни детайли със сложна пространствена конфигурация. Стъпките за реализация на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител/от 3-ти до 4-ти месец/; 3. Доставка на Вертикален обработващ център с ЦПУ и подписване на приемно - предавателен протокол/от 4-ти до 11-ти месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно - предавателен протокол/от 11-ти месец до 12-ти месец/; , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3 - Внедряване на нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес /ще бъде изпълнена чрез закупуване на Вертикален обработващ център с ЦПУ-1бр./: Като част от дейността ще бъде закупен вертикален обработващ център с ЦПУ – 1бр. Инвестицията допринася за изпълнение на дейността, чрез внедряване на нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Оборудването позволява внедряване на нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Технологията е свързана с обединяването на операции пробиване, разстъргване и фрезоване в една технологична операция, чрез обединяването им в нова високопроизводителна автоматизирана технология се постига ефикасност на производствения процес в три направления: • Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак; • Намаляване времето за производство на единица продукция; • Намаляване на енергийната интензивност на производството. Новата технология води до подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес чрез намаляване на годишното количество на предвидените за депониране отпадъци в две посоки: • Намаляване на количеството стружки – машината е голяма точност и прецизност и позволява залагането на малки прибавки при обработката; • Намаляване на количеството технологичен брак. Стъпките за реализация на дейността са следните: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител/от 3-ти до 4-ти месец/; 3. Доставка на Вертикален обработващ център с ЦПУ и подписване на приемно - предавателен протокол/от 4-ти до 11-ти месец/; 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно - предавателен протокол/от 11-ти месец до 12-ти месец/; , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RAIS Ltd, Contracted Amount*: 107 660.00 , Reported Amount**: 92 280.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.68 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.34 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 5.75 , Target amount: 4.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 77.89 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 28.93 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 9 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 46 140.00 , Reached amount: 23 591.37

Financial Information

Total Project cost 153 800.00 BGN
Grant 107 660.00 BGN
Self amount 46 140.00 BGN
Total actual amounts paid 107 660.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на Вертикален обработващ център с ЦПУ - 1 бр., Estimated Amount: 153 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Вертикален обработващ център с ЦПУ – 1бр.
    Contractor: RAIS Ltd
    Contract total funded value: 107 660.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN