Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.017-0032-C03
Project Name Increasing the professional competencies of teachers and educational mediators from the municipalities of Omurtag, Tvarditsa and Nikola Kozlevo to work in a multicultural environment
Beneficiary 130986233 SDRUZHENIE "ASOTSIATSIYA INTEGRO"
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 07.01.2021
Start Date 07.01.2021
End Date 12.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Търговище (BG334), Омуртаг
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Твърдица
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333), Никола Козлево
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Разград

Description

Brief description
Проектът цели да създаде необходимите условия за  повишаване на квалификацията и компетентностите на педагогически специалисти и образователни медиатори от образователни институции в 3 общини- Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево  за работа в мултикултурна среда.  
 Проектът ще се реализира в партньорство между кандидата Асоциация Интегро и 4 образователни институции- Средно училище "Цанко Церковски", с. Никола Козлево, Средно училище "Неофит Рилски" , град Твърдица, Професионална гимназия по транспорт и лека промишленост, град Омуртаг и Детска градина "Щастливо детство", град Твърдица.
В рамките на проекта са предвидени няколко типа дейност:
- Дейности за анализиране на досегашния опит на образователните институции за работа в мултикултурна среда, идентифициране на основни нужди и потребности за подобряване на работата в тази насока и разработване на адекватни стратегии и планове за посрещане на идентифицираните потребности.Дейността ще се изпълни от екип от външни експерти и педагози от всеки партньор.
- Провеждане на цикъл от обучения за повишаване на компетентностите на учителите и образователните медиатори за работа в мултикултурна среда. Обученията ще се провеждат по програма, включваща разнообразни теми за запознаване с културните особености на различните общности и специфичните характеристики на деца от уязвими общности, за усвояване на методи и подходи за работа в мултикултурна среда, за  значението на емоционалната интелигентност за подобряване на взаимодействието между учители, деца и техните семейства,за ролята на емпатията, като възможност за подобряване на комуникацията, ролята на медиацията за подобряване на сътрудничеството между училище и общност и др.  Предвиждат се обучения с присъждане на 1, 2 и 3 кредита, както и съвместни двудневни обучения  за учители и образователни медиатори.
-Дейности за подпомагане на педагозите за придобиване на по-висока професионално квалификационна степен-  поемане на такси и включване в подготвителни курсове.
Activities
  • Activity: Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Основната цел на дейността е да се подобри работата на партньорските образователни институции в сферата на работата в мултикултурна среда. Независимо, че в училищата и детската градина партньори по проекта, преобладават децата, чийто майчин език не е български, липсват специализирани стратетгии и планове за работа с тези деца. Някои дейности в тази насока са включени в общите планове или в някои от задължителните стратегии и програми на училището- за приобщаващото образование, за образователната интеграция и др. В същото време учителите споделят, че се нуждаят не просто от отделни действия и подходи за работа по различните учебни дисциплини , а от цялостна концепция за работа с деца от различни етноси. На практика сега съществуващите учебни планове и програми не са пригодени за работа с такива деца и учителите в повечето случаи или работят по общоприетите процедури или опитват нови методики на принципа проба- грешка. До момента не са правени специални проучвания и оценки на работата на училищата в мултикултурната среда и не може да се посочат най-съществените проблеми и предизвикателства. Необходимо е да се направи задълбочена аналитична оценка на сегашното състояние и на базата на идентифицираните въпроси да се разработи стратегия за работа на образователните институции в мултикултурна среда. Тези планове или стратегии ще бъдат уникални за всяко едно училище и ще отразяват конкретната специфика на проблемите. В рамките на дейността ще бъдат предприети следните стъпки: - Проучване на актуалната ситуация за работа в мултикултурна среда. В резултат от проучването ще бъде изготвен анализ на съществуващите проблеми и предизвикателства пред учителите в работата им с учениците в учебно- възпитателния процес, родителите на децата, за привличането на заинтересованите страни, в т.ч. на представителите на маргинализирани общности, взаимодействието с училищното настоятелство и др. Анализът ще включва проучване на документи, провеждане на разговори с учители, родители и друг персонал в училище, срещи с представители на институции и местни власти. - Идентифициране на нуждите на педагогическите специалисти от нови знания и умения за работа в мултикултурна среда, - изготвяне на план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции - Оценка на досегашната работа на образователните медиатори и изготвяне на план за дейността им в мултикултурна среда. Дейността стартира веднага след подписването на договора и продължава максимум до 4 месец от началото на проекта. , Contracted Amount: 18 500.00 , Reported Amount: 17 000.00
  • Activity: Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда.: След изготвянето на стратегиите за работа на училищата и детската градина, партньори по проекта в условията на мултикултурна среда и на базата на обобщените теми за обучение Асоциация Интегро ще започне процеса на организиране на обученията. Предвижда се в обученията да се включат всички 144 учители от персонала на партньорите и 45 медиатора от общините, в които са партньорските организации.Предвиждат се обучения и от двата типа- А. Краткосрочни обучения, които завършват с присъждане на квалификационни кредити и тип Б. Краткосрочни обучения, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити. Всички обучения ще бъдат изнесени, като за всяка община това ще се организира в наличната база, с която общината разполага. Всеки учител от партньорските организации ще се включи в цикъл от обучения, които включват по едно обучение с присъждане на един кредит, едно обучение с присъждане на 2 кредита и едно обучение с присъждане на 3 кредита, като заедно с медиаторите ще участват и в едно съвместно двудневно обучение. Темите за обученията ще са измежду предварително идентифицираните теми: Културни особености и характеристики на различните етноси, Социализация на ромското дете, Предизвикателства, свързани с образованието на ромските деца и начините за тяхното решаване, Нуждата да адресираме социалното изключване и маргинализацията, причините и факторите за образователните предизвикателства на ромските деца, Аспекти и фактори, определящи идентичността, Културни нива и слоеве, Общи аспекти на комуникацията, Филтри на възприятията при комуникация, Механизми за развитие на предразсъдъци и стереотипи, Взаимодействие и партниране с родители и ромската общност, Емпатия и управление на отношенията, метода на ненасилствената комуникация, Въведение в концепцията за емоционална интелигентност- Развитие на емоционална компетентност и др. Обученията ще се възложат на външен изпълнител- институция съгласно чл. 43 от Раздел IV „Условия и ред за повишаване квалификацията на учителите, директорите и другите педагогически специалисти“ от Наредба №15 от 22.07.2019 г., обучителните организации по чл. 43, т. 2 следва да имат одобрени обучителни програми и да са вписани в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти. Възлагането е по реда на ПМС с публична процедура. Общият брой обучения е 64- по 15 с присъждане на 1,2 и 3 кредита и 19 двудневни обучения., Contracted Amount: 160 551.00 , Reported Amount: 127 052.48
  • Activity: Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда: Целта на дейността е да се мотивират педагози от партньорските организации за повишаване на квалификацията си и придобиване на по-висока професионално-квалификационна степен.Придобиването на такава степен е естествен завършек на цикъла от обучения, в които ще участват педагозите. В рамките на проекта средствата за придобиване на ПКС ще бъдат предоставени на учителите чрез партньорските организации в тнехните части от общия бюджет. Предвижда се в рамките на проекта за ПКС от 1 до 5 да се включат по 15 учители и още по толкова в подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС. Разпределението по училища/детска градина е следното: За най-голямото училище СУ "Неофит Рилски", град Твърдица- 6 учителя за първа ПКС, 7 за втора ПКС, 6 за трета ПКС, 7 за четвърта ПКС и 6 за 5 ПКС, съответно общо 13 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС СУ "Ц.Церковски" Никола Козлево- 4 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 4 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 4 за 5 ПКС, съответно общо 7 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС ПГ по ТЛП Омуртаг- 3 учителя за първа ПКС, 3 за втора ПКС, 3 за трета ПКС, 3 за четвърта ПКС и 3 за 5 ПКС, съответно общо 6 за подготвителни курсове за 4 и 5 ПКС ЦДГ "Щастливо детство" Твърдица- 2 учителя за първа ПКС, 2 за втора ПКС, 2 за трета ПКС, 2 за четвърта ПКС и 2 за 5 ПКС, съответно общо 4 за подготв. курсове за 4 и 5 ПКС Изборът на учителите за включване в процедури за придобиване на ПКС ще се прави въз основа на нуждите на училището и участието на всеки един от учителите в обученията. Изборът ще се прави от комисия, съставена от членове на екипа на Интегро и от съответното училище. ПКС се присъждат от висше учебно заведение според избора на съответния учител и в съответствие със съществуващата нормативна база., Contracted Amount: 8 835.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: High school "Neofit Rilski", Contracted Amount*: 5 311.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Partner: High school "Tsanko Tserkovski", Contracted Amount*: 3 579.00 , Reported Amount: 1 500.00
  • Partner: DG "SHTASTLIVO DETSTVO", Contracted Amount*: 2 178.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Partner: Vocational High School of Transport and Light Industry, Contracted Amount*: 3 267.00 , Reported Amount: 1 500.00
Contractors
  • Contractor: STARTEGY, Contracted Amount*: 49 680.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: MS HOLIDAYS Ltd., Contracted Amount*: 110 392.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Pedagogical specialists involved in training to work in multicultural environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 144.00 , Reached amount: 156.00
Indicator 2 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 45.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Share of pedagogical specialists among those involved in actions under the OP qualified to work in multicultural environment, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 4 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 92.00

Financial Information

Total Project cost 146 614.23 BGN
Grant 146 614.23 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 146 614.23 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнители за позиции "Експерти за разработване на стратегически училищни документи", Estimated Amount: 13 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Провеждане на краткосрочни обучения с присъждане на квалификационни кредити и логистично обезпечаване на обученията с две обособени позиции/ОП/по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01. ОП 1: Провеждане на краткосрочни обучения за учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, с присъждане на 1 , 2 или 3 квалификационни кредита и обучения за образователни медиатори и педагогически специалисти без присъждане на квалификационни кредити. ОП 2: Осигуряване на логистика за провеждане на краткосрочните обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда= , Estimated Amount: 160 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на краткосрочни обучения за учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, с присъждане на 1 , 2 или 3 квалификационни кредита и двудневни обучения за образователни медиатори и педагогически специалисти без присъждане на квалификационни кредити по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ОП 2: Осигуряване на логистика за провеждане на краткосрочните обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на от 1 , 2 и 3 квалификационни кредита по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Провеждане на краткосрочни обучения с присъждане на квалификационни кредити и логистично обезпечаване на обученията с две обособени позиции/ОП/по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01. ОП 1: Провеждане на краткосрочни обучения за учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, с присъждане на 1 , 2 или 3 квалификационни кредита и обучения за образователни медиатори и педагогически специалисти без присъждане на квалификационни кредити. ОП 2: Осигуряване на логистика за провеждане на краткосрочните обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, Estimated Amount: 160 000.00
  • Differentiated position 1: ОП1 Провеждане на краткосрочни обучения за учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, с присъждане на 1 , 2 или 3 квалификационни кредита и двудневни обучения за образователни медиатори и педагогически специалисти без присъждане на квалификационни кредити по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01.
    Contractor: STARTEGY
    Contract total funded value: 49 680.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Осигуряване на логистика за провеждане на краткосрочните обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на от 1 , 2 и 3 квалификационни кредита по проект „Повишаване на професионалните компетентности на учители и образователни медиатори от общините Омуртаг, Твърдица и Никола Козлево за работа в мултикултурна среда“, рег. № BG05M2OP001-3.017-0032 -C01.
    Contractor: MS HOLIDAYS Ltd.
    Contract total funded value: 110 392.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN