Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1461-C02
Project Name Creation of an architectural studio by BEAR DIGITAL ART
Beneficiary 204669364 Bear digital art LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 14.08.2019
Start Date 14.08.2019
End Date 29.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Кюстендил, гр.Кюстендил

Description

Brief description
Проектът предвижда реализиране на предприемаческа идея от БЕЪР ДИДЖИТАЛ АРТ ООД в областта на архитектурните дейности в гр. Кюстендил. За постигане на заложените цели ще се създаде висококачествено студио за проектиране на жилищни и промишлени сгради и обекти, отговарящи в пълна степен на нормативните изисквания и покриващи очакванията на инвеститорите. Архитектурните дейности ще включват проектиране както на нови обекти, така и възстановяване и ремонт на съществуващи такива. Основните дейности, коио ще се изпълняват ще бъдат цялостно проектиране на технически инвестиционен проект в отделните му фази - идейна и техническа, както осъществяването на инвеститорски контрол и авторски надзор. За да може адекватно да се отговори на очакванията на клиентите, по настоящото проектно предложение се предвижда наемането на експерти с дългогодишен опит, както и закупуването на технологично оборудване, необходимо за обезпечаване на работния процес. 
Целевата група, към която е насочена реализирането на предприемаческата идея са инвеститори, които имат за цел извършването на ново строителство или възстановяване и ремонт на съществуващи обекти. Те могат да бъдат частни лица, както и големи компани, вкл различни общински и държавни институции. 
Целта на настоящото проектно предложение е създаване на архитектурно студио в гр. Кюстенди, чрез предлагане на качествени услуги за постигане на високи резултати. 
Основните дейности, които ще бъдат изпълнени по настоящото проектно предложение са: 
1. Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 7 бр.); 
2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020).
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 7 бр.) - част 1: Като част от дейността ще бъдат наети 3 лица висококвалифициран персонал, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея. В резултат от изпълнението на проекта се планира и закупуване на общо 7 бр. ДМА. Планираните експерти за реализиране на предприемаческата идея ще бъдат наети на трудов договор, от които един Архитект, които ще проектира различни проекти на жилищно и промишлено строителство, съгласно заложените на клиентите задания и изисквания. Заедно с него по проекта ще се включат двама инженери, който като част от екипа ще отговарят за проектирането на отделни части на технически-инвестиционните проекти. Единият от инженерите ще осъществява и инвеститорски контрол, като разработваните от компанията проекти, така и на външни проектанти. По този начин ще се гарантира най-високо качество на изпълняваните услуги. Всички лица от екипа ще бъдат назначени на 8 часов работен ден, в т.ч. и предприемача. По проекта се предвижда да се наеме лице с ТЕЛК над 50% на длъжност Инженер, който ще бъде включен в екип на етап изпълнение на поректа. Основните функции, които ще се изпълняват лицата в екипа на предприемача са: 1) Технически-инвестиционен проект: изготвяне на идеен и работен проект след съгласуване и по задание на инвеститорите, като проектната документация включва чертежи, технически спецификации, количествени сметки и обяснителна записка. 2) Инвеститорски контрол: участие в иконом. обосновки - изготвяне на задания за предпроектно проучване и проектиране; избор на проектанти, подготовка и сключване на договори и контрол на изпълнението им, както и участие в приемането на готовия проект; съдействие, окомплектоване и внасяне на документацията за издаване на строително разрешение, вкл. доклад за оценка на съотетствието на инвестиционния проект; проверка и съдействие за оптимизиране на КСС; организиране на процедурите и участие при избора на строител; анализ на стойността на строителството с пазарни аналози; участие в избора на подизпълнители и доставчици на обекта; контрол на изпълнението на СМР; консултиране на инвеститора при избор на материали, които подлежат на влагане в обекта; удостоверяване на действително извършените работи след измерване и контрол за съответствие с изискванията на проекта; контрол на изпълнението на СМР; удостоверяване с подписа си в Акт образец 19 стойността и обема на извършените и приети СМР и пр. 3) Авторски контрол: осъществяване на непрекъснат контрол по време на строителството с цел максимално доближаване до проектната концепция; съставяне на актове, протоколи и други документи, предвидени в цялостната уредба за контрол и приемане на СМР, както и в случаите, когато е необходимо съгласуване на промени при изпълнение на одобрени проекти. Общата стойност на възнагражедния са за 12 месеца на обща стойност 101 405.04 лв. За обезпечаване работата на наетите лица ще се закупят 7 бр. ДМА на обща стойносст 122 640 лв. Подбрани са висококачествени работни станции, принтери и фотоапарати., които максимално да осигурят високо качество на работата на екипа. Необходимостта от планираните ДМА е свързана с основната работа на екипа за реализиране на предприемаческата идея. С навлизане на новите технлогии, включително и в сферата на архитектурата и проектирането, очакванията на инвеститорите е да се използват високотехнологично оборудване и софтуер, които максимално да визуализират проекта в завърше вариант. , Contracted Amount: 248 045.04 , Reported Amount: 232 530.21
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализиране, чрез наемане на персонал - 3 бр., закупуване на ДМА - 7 бр.) - част 2: С настоящото проектно предложение се планира закупуване на ДМА , от които: - 2 броя фотоапарати с комлект обективи и светкавица. Подбрани са качествени фотоапарати и обективи, свързани най-вече с архитектурното заснемане на обектите, за които се предвижда ремонтни и възстановителни дейности. Много често самото измерване на сградите и помещенията не помагат в пълна степен да се разбере заданието на инвеститора. Изисква се фотозаснемане, върху което да бъдат определени параметрите на инвеститорското задание. Също така фотографската техника ще се използва при заснемане на терени, на които ще се изграждат нови или върху които се предвиждат дейности по благоустройство и паркоустройство. Фотографирането на обектите преди започване на проектирането те първа навлица на българския пазар поради високата стойност на професионалната фотографска техника и разнообразието от обективи към тях. Инвестирането в фотографска техника ще допринесе за по-качеството проектиране на инвеститорските задания, като максимално ще се достигне до желания краен резултат, което е предпоставка за минимизиране на преработваните задания и съответно препроектиране на готови проекти. Към фотоапаратите се предвижда и закупуване на комплект обективи, които служат за различен тип заснемане, според големината на обекта, светлината навън и помещенията, размера на обектите и компонените в тях. За да се постигне максимално доближаване до действителното състояние на обектите и терените, предмет на проектиране за ново строителство или за извършване на възстановителни и ремонтни работи е важно всички детайли да бъда заснемани с високо качество и мащаб. Заедно с фотоапаратите и комплекта обективи се планира закупуване на светкавица, чрез която в случаите на тъмни и не много добре осветени обекти да дава възможност за качествено заснимане. От друга страна фотогравското оборудване ще спомогне при осъществяването на инвеститорския контрол и авторския надзор, като ще дава възможност за по-детайлно обследване на обектите. Чрез заснемане на етапите по строителни и ремонтни работи ще могат да се описват по-детайлно, например допуснати неточности и констатирани несъответствия с изпълението на техническите проекти. - 2 броя широколентови принтери, необходими за разпечатване на архитектурни и инженрни чертежи и схеми на проектите. Един от най-големите разходи на архитектурните студия е разпечатването на проектите, в това число чертежи и схеми от външни изпълнители, което допълнително оскъпява предлаганите услуги. В тази връзка широколентовите принтери ще спомогнат не само за намаляване разходите, но ще осигурят постоянен достъп и възможност за разпечатване на готовите проекти. В същото време визиулазирането на проекти в съответните му части все още е задължителен елемент в България и всички проекти следва да бъдат разпечатани в 5 екземпляра преди входирането им за съоветните разрешителни. От друга страна инвеститорите все повече имат високи очаквания за качеството на услугите, за които плащат не малка стойност и очакват да получат чертежите цветни, като означенията да бъдат лесно разбираеми. - 1 брой Графична работна станция, представляваща високотехнологичен компютър, на който да може да се инсталират тежки за работа софтуери, като Autocad, CAD/CAM и пр. В същото време е необходимо висококачествена графика за по-ясно и точно показване на резултатите от проектирането, да се виждат малките елементи и да могат да се изследват допустати пропуски и неточности и да бъда отреагиране преди окончателното завършване на проектирането и разпечатване на документацията. За реализиране на пазара на предприемаческата идея се планира и наемането на помещение за 12 месеца в гр. Кюстендил. Предвид, че по проекта ще бъдат закупени два широколентови принтери ще се търси помещение за по-голяма квадратура, за да има достатъчно място, както за поставяне на оборудването, така и за осигуряване добра работно обстановка на екипа по проекта. Планираната стойност на наема общо за 12 месеца е 24000 лв., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020): Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския фонд за регионално развитие за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020.Дейността ще се изпълни при спазване изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, Условията за кандидатстване по процедура „Насърчаване на предприемачеството“ и изискванията на Управляващия орган на ОПИК. За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности: - изработване на 1 бр. плакат с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕФРР чрез ОПИК за реализиране на проекта; - изработване и разпространение на 3000 броя листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение; - изработване на 16 броя стикера, които ще се поставят върху закупените по проекта активи. Предвидени са 16 броя стикери, за да има за всеки един от обективите, включин в комплекта. - визализиране и разпространение на 50 броя тефтери, показващи приноса на ОПИК и ЕФРР; - визуализиране и разпространение на 100 броя химикали, показващи приносът на ОПИК и ЕФРР., Contracted Amount: 1 353.00 , Reported Amount: 1 300.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: JAR Ltd., Contracted Amount*: 24 800.00 , Reported Amount**: 31 000.00
  • Contractor: Factor Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 46 561.76 , Reported Amount**: 58 202.20
  • Contractor: PRINTCORE Ltd., Contracted Amount*: 1 040.00 , Reported Amount**: 1 300.00
  • Contractor: Jaich Ltd., Contracted Amount*: 16 722.58 , Reported Amount**: 20 903.23
  • Contractor: rIT, Contracted Amount*: 40 800.00 , Reported Amount**: 51 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.59 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 219.53 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 2.50
Indicator 5 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 398.04 BGN
Grant 199 518.43 BGN
Self amount 49 879.61 BGN
Total actual amounts paid 187 064.16 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване за архитектурно студио с три обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на фотографско оборудване в т.ч.: Фотоапарат 20.2 мегапиксела - 1 брой; Фотоапарат 30.4 мегапиксела - 1 брой; Обективи комплект - 1 брой; Светкалица - 1 брой. Обособена позиция 2: Доставка на широкоформатни принтери в т.ч.: Широкоформатен солвентен принтер - 1 брой; Широкоформатен принтер - 1 брой. Обособена позиция 3: Доставка на графична работна станция - 1 брой, Estimated Amount: 141 207.12
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на фотографско оборудване в т.ч.: Фотоапарат 20.2 мегапиксела - 1 брой; Фотоапарат 30.4 мегапиксела - 1 брой; Обективи комплект - 1 брой; Светкалица - 1 брой.
    Contractor: rIT
    Contract total funded value: 40 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на широкоформатни принтери в т.ч.: Широкоформатен солвентен принтер - 1 брой; Широкоформатен принтер - 1 брой.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка на графична работна станция - 1 брой
    Contractor: JAR Ltd.
    Contract total funded value: 24 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на широкоформатни принтери в т.ч.: Широкоформатен солвентен принтер - 1 брой; Широкоформатен принтер - 1 брой, Estimated Amount: 58 210.00
  • Differentiated position 1: Доставка на широкоформатни принтери в т.ч.: Широкоформатен солвентен принтер - 1 брой; Широкоформатен принтер - 1 брой
    Contractor: Factor Bulgaria Ltd.
    Contract total funded value: 46 561.76
Procedure 3 Subject to due process: Наем на помещение в гр. Кюстендил, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение в гр. Кюстендил
    Contractor: Jaich Ltd.
    Contract total funded value: 16 722.58
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на информация и публичност, Estimated Amount: 1 353.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за осигуряване на информация и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN