Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0321-C01
Project Name Developing the entrepreneurship idea of "Colourbet" Ltd for producing of water disperison materials
Beneficiary 204840228 Colourbet Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 01.08.2019
Start Date 01.08.2019
End Date 19.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Разград, с.Осенец

Description

Brief description
Фирма Калърбет ЕООД е създаден на 01.11.2017г. от г-ца Бетина Йерусалимова, магистър по химия.  След направени предпроектни проучвания, свързани с пазара, естеството на предлаганата продукция и реалистичността на изпълнение на проектното предложение и успешното развитие на предприемаческата идея се достига до извода за създаване на фирма за производство вододисперсионни бои и лакове (бои за вътрешно боядисване (дърво, мебели); фасадни бои, бои за метал, импрегнационни материали за дърво, вододисперсионни грунтове). За целта е необходимо да се наеме квалифициран персонал и да се закупи оборудване за реализирането на идеята, както и необходимите материали. Продуктите ще се работят предимно по поръчка. Проектът освен екологичен, ще има и социален ефект. По настоящия проект кандидатът предвижда следните дейности: 
-Наемане на квалифициран персонал, необходим за реализацията на проекта:  химик-производство на бои и лакове, инженер-химик, лаборант-химик и двама машинни оператори, единия от които е лице с трайна нетрудоспособност над 50%. Всички тези лица са обект на устойчива заетост и ще продължат да работят за фирмата и след приключване на проекта.
-Закупуване на Линия за производство, тониране и разфасоване на водоразтворими бои и лакове, която се състои от следните модули: смесител за подготовка на мливна смес – 300л; ултратуракс 50л., перлова мелница 50л., дисолвер с работен обем 300л; смесител за тониране и разфасовка. 
-Закупуване на необходимите материали и консумативи, които ще бъдат вложени в производството и ще покрият първите поръчки
-Изработка на уеб сайт и електронен магазин
-Дейност за визуализация на проекта /изработка на табели и стикери/.
Чрез изпълнението на заложените дейности ще се поощри насърчаването на предприемачеството, създаването на условия за създаване на нови работни места и увеличаване на конкурентоспособността, а като следствие и икономически растеж и развитие на община Разград, която е една от най-слабо развитие общини в СИ регион.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал, закупуване на ДМА и необходимите материали и консумативи, изработка на Интернет страница) : Дейнстта има за цел да реализира предприемаческата идея на фирма „Калърбет“ ЕООД успешно да реализира предприемаческата си идея в производствен код С 20.30 „производство на бои, лакове и подобни продукти, печатарско мастило, китове“, което включва производството на няколко вида вододисперсионни продукти: -Вододисперсионни бои за вътрешно боядисване (дърво, мебели) -Вододисперсионни фасадни бои -Вододисперсионни бои за метал -Вододисперсионни импрегнационни материали за дърво -Вододисперсионни грунтове Клиентите на фирмата – кандидат, се предвижда да бъдат основно физически лица, хотели, ресторанти, фирми в строителството и др. Ще се работи предимно по индивидуални поръчки на клиента. Дейността ще се реализира на територият ана община Разград и включва следните под-дейности: 1. Формиране на екип по проекта: По проекта ще бъде назначена като Химик – производство на бои и лакове Дарина Георгиева. Има опит Ноември 2017 – Март 2018 , като Лаборант специални анализи, в „Амилум България“, Разград. Основни отговорности: Вземане и подготовка на проби за анализ, както и на мостри за клиенти. Извършване на специфични анализи за продукти влагани в “Кока Кола“ (газова хроматография, течна хроматография, спектрометрични и фотометрични анализи, физико-химични анализи). Изготвяне на сертификати за анализ, както и други документи, касаещи изпращане на мостри или проби. Работа със специализиран софтуер и складови програми (SAP). Обработка и администриране на данните от анализите. От Декември 2015 – Ноември 2017, като "Лаборант", в „ГРИГАРД“ ООД - Разград. Основни отговорности: Вземане и подготовка на проби. Извършване на лабораторни анализи за наличие на антибиотици в пчелен мед със специализирана техника “Randox evidence investigator“ и специализирани материали и софтуер. Работа с лабораторно оборудване (центрофуга, инкубатор, изпарител, вана, вортекс и др.), работа с химикали, реактиви и съответните прибори и стъклария. Изготвяне на калибрационна крива. Обработка на резултати и изготвяне на документи. Актуализиране на методите за анализ и работните инструкции според изменения, наложени от клиентите или доставчиците на консумативи. Микроскопско изследване на полени. Други анализи (Ph, водно съдържание, HMF). Г-ца Георгиева ще отговаря също и за рекламата (поддръжка на електронния магазин) и продажбите в новата фирма. Тя ще бъде наета от 01 до 18 месец на 4 часа и ще бъде обект на постоянна заетост. Инженер-химик – Татяна Илиева – с магистърско образование и многогодишен опит като инженер химик в производството на бои и лакове. Тя познава технологичния процес из основи и ще отговаря за производствения процес на компанията. Тя ще бъде наета от 07 до 18 месец и ще бъде обект на постоянна заетост Лаборант-химик – Живко Желязков – той също е с магистърско образование и многогодишен опит като технолог в производството на бои и лакове и също, както инж. Илиева познава в детайли технологичния процес за производство на бои. Той ще следи за качественото изпълнение на готовата продукция, ще анализира суровините и готовия продукт и ще отговаря за доставката на мостри и на определени етапи ще взема контролни проби, при което ако има проблем резултатите се докладват на инженер-химика, който коригира рецептурите, ако е необходимо. Той ще бъде нает от 07 до 8 месец и ще бъде обект на постоянна заетост Машинни оператори – двама. Единия от тях ще е лице с трайна нетрудоспособност повече от 50%. Към момента е безработен и при спечелване на проекта ще бъде интегриран на пазара на труда за постоянно (той ще бъде обект на постоянна заетост). Първият, който е лице с дългогодишен опит като машинен оператор ще бъде нает от 07 до 18 месец на 8 часова заетост, а вторият – от 13 до 18 месец на 4 часова заетост. И двамата ще са обект на постоянна заетост., Contracted Amount: 197 260.00 , Reported Amount: 148 600.40
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде реализирана чрез наемане на квалифициран персонал, закупуване на ДМА и необходимите материали и консумативи, изработка на Интернет страница): Продължение на Дейност 1: 2. Закупуване на специализирана техника за производство на бои и лакове: Линия за производство, тониране и разфасоване на водоразтворими бои и лакове. Тя се състои от следните основни компоненти: смесител за подготовка на мливна смес, дисолвер, перлова мелница, ултра туракс, смесител за тониране и разфасовка. Поддейността ще стартира през 01 проектен месец, като г-ца Йерусалимова ще подготви техническата спецификация и ще организира процедурата по избор на изпълнител за изработване, асемблиране, доставка и монтаж на необходимото оборудване. До 07 месец се предвижда линията да бъде монтирана и пусната в експлоатация. Тогава ще бъдат наети и останалите експерти от екипа. 3. Материали и консумативи, които ще бъдат закупени по проекта: (перли, почистващи ср-ва, свързващи ср-ва; багрила, пигменти, адитиви, амбалаж и др.) – материалите и консумативите, закупени по проекта ще стигнат производството на първите поръчки на клиента. Те ще се поръчат най-късно 07 месец. 4. Уеб сайт и електронен магазин: по проекта ще бъде разработен уеб сайт и електронен магазин. SEO оптимизиране на уеб сайта фирмата ще си поеме сама, на по-късен етап., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта (изработка на 2 бр. табели и стикери за информиране и публичност) : Общата продължителност на дейността е 18 месеца. Целта е оповестяване на положителния и дългосрочен резултат от изпълнението на проекта. Широката общественост ще бъде осведомена за финансовия принос на Европейския съюз за реализацията на проекта, чиято основна цел е насърчаване на предприемачеството в България. Дейността ще бъде изпълнена чрез: 1. Поставяне на информационни табели. Те ще бъдат на видно място, за да информират обществеността за резултатите от проекта. 2. Поставяне на информационни стикери върху закупеното по проекта оборудване. На стикерите ще се съдържа информация, че оборудването е закупено със средства от ЕС по процедура "Насърчаване на предприемачеството". Стикерите имат за цел да информират настоящите и бъдещите служители на "Калърбет" ЕООД, че оборудването е закупено по проект финансиран с финансовата подкрепа на ЕС. При изготвянето на всички информационни материали, създадени по проекта ще бъдат спазени правилата за публичност. При изпълнението на дейностите по осигуряването на публичност и визуализация ще бъдат спазени изискванията на Единния наръчник на бенефициента по визуализация 2014 - 2020. Като част от дейността ще бъдат закупени 2 броя табели и стикери за информиране и публичност по проекта., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IVIO, Contracted Amount*: 20 366.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: 112 BG Ltd, Contracted Amount*: 2 232.00 , Reported Amount**: 2 790.00
  • Contractor: SITONA GROUP, Contracted Amount*: 86 320.00 , Reported Amount**: 107 900.00
  • Contractor: Ivo Slavov design ltd, Contracted Amount*: 400.00 , Reported Amount**: 500.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.16 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 615.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 149 100.40 BGN
Grant 119 280.37 BGN
Self amount 29 820.03 BGN
Total actual amounts paid 119 280.37 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на материали и консумативи, Estimated Amount: 25 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на оборудване - Линия за производство, тониране и разфасоване на водоразтворими бои и лакове - /доставка на ДМА/ , Estimated Amount: 107 900.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на оборудване - Линия за производство, тониране и разфасоване на водоразтворими бои и лакове - /доставка на ДМА/
    Contractor: SITONA GROUP
    Contract total funded value: 86 320.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на Интернет страница с електронен магазин, Estimated Amount: 2 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на визуализация , Estimated Amount: 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN