Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0063-C01
Project Name Strengthening the Capacity of Lukovit Municipality
Beneficiary 000291602 OBSHTINA LUKOVIT
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.03.2023
Start Date 23.03.2023
End Date 23.03.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Луковит

Description

Brief description
Проектното предложение на Община Луковит включва изпълнение на дейности, които ще осигурят компетентно изпълнение на задълженията на общината по законите в социалната област: ЗСУ – в частта, свързана с насочване от общината за ползване на социални услуги, ЗЛП и ЗХУ. В сградата на Община Луковит ще бъде създаден фронт-офис с осигурен достъп за хора с увреждания. Помещението ще бъде ремонтирано и подходящо оборудвано.  Предвижда се удължено работно време на фронт-офиса от 7,00 до 19,00 часа. 
Ще бъдат наети двама нови служители: 1 за 23 м. и един за 12 м. През първата година от функционирането на фронт-офиса 4 служители на общината, наети по втори трудов договор в извънработно време, ще покриват удълженото работно време по график. До края на проекта двамата нови служители ще покриват работата на фронт-офиса.   
Всички служители - и новозназначени, и вече наети, ще преминат 2 обучения за задълженията и отговорностите на общините в изпълнение на трите закона – ЗСУ – в частта насочване, ЗЛП и ЗХУ, и четири супервизии (индивидуални и групови).
Проектните дейности включват още изготвяне на анализ за потребностите от социални услуги на територията на общината и анализ на предоставяните социални и интегрирани здравно-социални услуги на територията на общината и разработване на програма за развитие на социалните услуги на територията на общината, в т.ч. интегрирани здравно-социални услуги. Ще бъдат провеждани разяснително-информационни кампании за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги. Ще се осъществява информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Дейностите ще се обезпечават чрез механизма за сътрудничество и наблюдение от страна на съвета по въпросите на социалните услуги в Община Луковит.
Activities
  • Activity: Наемане, обучение и супервизия на персонала: Предвиждаме да създадем фронт-офис за обезпечаване правомощията на община Луковит по ЗХУ, ЗЛП и ЗСУ в частта насочване, който ще работи 12 часа без прекъсване в часовия диапазон от 7 до 19ч. за по-качествено обслужване на гражданите, без ограничение за достъпа до социални услуги. През първия месец от изпълнение на проекта, по време на ремонта, ще бъде избран, назначен и обучен (заедно с 7 вече назначени служители) 1 нов служител за 23 месеца на 8 часов работен ден по трудов договор. През втората година, предвид увеличения брой кандидат-потребители на услуги, вследствие разяснителната работа - да бъде нает още един служител за 12 м. на 8 ч. работен ден на трудов договор, т.е. двама нови служители ще бъдат наети на длъжност „сътрудник социални дейности“ като работното място на лицата ще е в новосъздадения фронт –офис . През първата година от функциониране на фронт- офиса 12 часовия работен ден ще бъде обезпечен чрез работното време на новоназначения служител и работа по график на 4 настоящи служители на общината, които ще бъдат ангажирани с дейностите по проекта по втори трудов договор за 1 година. До края на проекта 12 ч. работен ден на фронт-офиса ще бъде осигурен чрез работата на двамата новоназначени служители. Задълженията на служителите във фронт-офиса ще бъдат: 1. По ЗСУ – в частта „насочване за ползване на социални услуги“ и чл.10, ал.4 от ППЗСУ за насочване, информиране и консултиране, изготвяне на предварителна оценка на потребностите и съдействие при избор на подходящи социални услуги; 2. По ЗЛП – прием на заявления-декларации за включване в механизма лична помощ, проверка за съответствие с нормативните изисквания, изготвяне и сключване на споразумения между ползвателя, избрания асистент и доставчика на лична помощ за предоставяне и ползване на личната помощ, сключване и прекратяване на трудови договори с асистенти, извършване на регулярните месечни плащания по трудовите договори на асистентите, изготвяне на ежемесечни искания за плащане по ползватели, придружени с финансови отчети, вписване в общ регистър на ползвателите и асистентите на лична помощ на територията на община Луковит, поддържане на регистър за жалбите и сигналите по предоставянето на лична помощ и др.; 3. По ЗХУ - популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и съдействие на хора с увреждания в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно съответните компетентности. Всички служители (2 новоназначени, 5 служители от отдел „ОКСМД“ и 2 служители от счетоводен отдел - счетоводител и касиер) ще преминат обучения и супервизии за задълженията и отговорностите на общините в изпълнение на трите закона – ЗСУ - в частта „насочване" , както и ЗЛП и ЗХУ. Ангажименти като насочването за ползване на социални услуги не са изцяло нови, от гледна точка на опита на община Луковит, но има необходимост общинските служители да се подготвят за взимане на своевременни и компетентни решения, във връзка с изпълнение на чл. 10, ал. 4 от Правилника за прилагане на ЗСУ, както и ЗЛП и ЗХУ. Целта е служителите да се запознаят в детайли и практически, със ЗСУ - в частта „насочване за ползване на социални услуги", ЗЛП – администриране на личната помощ и ЗХУ - съдействие за реализиране и популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност. Обученията и супервизията ще повишат компетенциите на служителите и ще допринесат за увереност в тяхната работа. , Contracted Amount: 84 576.43 , Reported Amount: 26 003.86
  • Activity: Обезпечаване на правомощията на община Луковит по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП : 1. Ремонт на помещение за фронт-офис, обзавеждане и оборудване. Към момента не е осигурено нормална обстановка за подаване на заявления и срещи с нуждаещите се граждани - кандидат-потребители. Заявления се попълват в коридорите, срещите се извършват също там, а нуждаещите се граждани подават заявления за социални услуги, заедно със заявленията за всички други предоставяни от общината услуги, вкл. за ГРАО, ТСУ, данъци и такси и др. Това налага обособяване на специално помещение за фронт-офис с осигурен достъп за хора с увреждания и нормални условия за посрещане на нуждаещите се. Помещението е на първия етаж в близост до входа в сградата на общината. През първия месец предвиждаме текущ ремонт: измазване, шпакловка, боядисване и подмяна на подово покритие на помещението (14-16м2) и оборудване на две работни места и място за граждани (за попълване на заявления и др.). В същото помещение ще се извършват и срещите с лицата, свързани с насочване към социални услуги, съгл. чл. 11, ал. 2 от ППЗСУ. 2. Обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги чрез съвета по въпросите на социалните услуги (създ. по чл.27 от ЗСУ). 3. Изготвяне на анализ за потребностите от социални услуги и анализ на предоставяните социални и интегрирани здравно-социални услуги с цел изследване на социално-демографска ситуация;идентифициране основните фактори и основните рискови групи по отношение на тяхната социална интеграция;анализ на наличните услуги, като се съотнасят към реалните нужди;изследване на възможностите на наличните ресурси за подкрепа и очертаване на мерки за намаляване влиянието на рисковете фактори. Анализирането изисква практическа подготовка за събиране на първична информация и анализ на събраните данни. Служителите на отдел "ОКСМД" са млади хора, както по възраст, така и по професионален опит, има голямо текучество. Те нямат натрупан опит за проучвания и анализи и по тази причина документите, изготвяни в изпълнение на ЗСУ, са частично информативни, недостатъчно задълбочени, често не кореспондират с реалните нужди на хората и/или с възможностите (материална база, налични специалисти и др.), и не могат да служат за основа на планиране и програмиране. Анализът на потребностите ще включва:преглед на стратегическите документи на национално, областно и общинско ниво, възможностите за координация с другите общини на ниво област, а и на национално ниво;проучвания на потребностите от соц. услуги– анкети; проучване на заявени потребности за периода 2020–2022г. по видове соц.услуги;Обобщени изводи за потребностите. 4. Разработване на програма за развитие на социалните услуги на територията на общината, в т.ч. интегрирани здравно-социални услуги. Въз основа на анализите ще бъдат формулирани изводи, на чиято основа ще бъде разработена програма за развитие на социалните услуги на територията на общината. 5. Провеждане на разяснително-информационна кампания за предоставянето на личната помощ, социалните и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите за възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания, вкл. във връзка с популяризиране на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност. Целта е гражданите да получат информация, относно правомощията на общините, съгл. социалните закони и възможностите за услуги по ЗСУ: възможности за ползване на различни социални услуги; ЗЛП: възможности за включване в механизма за лична помощ; ЗХУ: Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и разяснения относно допустими кандидати, проектни предложения и изисквания за инвестиционните проекти, стойност на финансирането, документи и срокове и др. Информация и разяснения по трите закона ще се предоставя при запитване и във фронт-офиса. Дейностите се изпълняват със средства от единната ставка. , Contracted Amount: 33 830.57 , Reported Amount: 10 401.54

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Tanya, Contracted Amount*: 955.98 , Reported Amount**: 955.98
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 955.98 , Reported Amount**: 955.98
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 118 407.00 BGN
Grant 118 407.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 60 086.80 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN