Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0183-C02
Project Name Patronage care for the elderly and disabled in Metropolitan Municipality - Lyulin District
Beneficiary 0006963270652 Metropolitan Municipality - Lyulin District
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.06.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 01.03.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
С проектното предложение „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Столична Община  – Район „Люлин” ще се изпълнят политиките на настоящата операция за осигуряване на допълнителни публични ресурси за подкрепяне на мерките по време на въведеното извънредно положение и съпътстващия го наложителен период на социална изолация на територията на Столична Община  – Район „Люлин”, чрез осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда с цел ограничаване контактите между хората,  като бъдат подкрепени лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19. 
Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в Район „Люлин". Предвидените дейности са следните: 
1. Предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса за възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, за хора с увреждания и техните семейства, за "възрастни в риск", за хора, които са поставени под карантина и за които има социална необходимост от почасови услуги в Район „Люлин".
2. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите. Осигуряване на гориво за транспортиране на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата.
Персоналът за предоставяне на услугата ще се състои от работници, изпълняващи доставки по домовете и диспечери.
Продължителност на проекта е 22 месеца. Броят потребители, които пряко ще бъдат засегнати от изпълнението на проекта в Район „Люлин" е 291 лица.
Реализирането на проектното предложение на Район „Люлин" допринася за превенция и подпомагане достъпа до услуги на уязвими лица, хора с увреждания в невъзможност за самообслужване, лица в карантинен период и дейности, пряко свързани с опазване здравето на лицата, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19.
Activities
  • Activity: Предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса за възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, за хора с увреждания и техните семейства, за хора, които са поставени под карантина и за които има социална необходимост от почасови услуги в Столична Община  – район „Люлин”. : Описание на дейността. Дейността включва предоставяне на услуги по осъществяване на доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), доставка на лекарства (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора) съгласно нуждите на лицата от целевата група. Персоналът за изпълнение на дейността включва до 33 бр. работници /доставчици/, изпълняващи доставки по домовете и 3 бр. диспечери, наети на до 8 часа, поетапно, в рамките на 22 месеца. Всеки потребител ще получава до 2/4 часа предварително заявена услуга на ден. Разпределението на заетостта на наетите лица ще е в задълженията на екипа за управление на проекта, които ще администрират предоставянето на услугата. За връзка при необходимост от социална грижа ще се използват контактите на социалния отдел в районната администрация, визитни картички, както и Фейсбук и интернет страницата на на района. На етап кандидатстване ще се изготвят изискванията за заемане на съответните позиции по проекта. Новоназначените лица ще бъдат наети чрез проведен подбор в спешен порядък и ще бъде съобразен с КТ и вътрешните правила на общината. Възможно е някои да са в пенсионна възраст, а някои да са наети на граждански договор. Въз основа на методологията и на насоките, разработени от УО на ОПРЧР ще се изготви акт за възлагане на услугата. Водещ принцип ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. Ще бъдат осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите. За подбор на целевата група ще се използват комуникационни канали - обявление на интернет сайта и таблото за обяви на Район „Люлин” - Жк. „Люлин", Кв. „Филиповци“, Жк. „Филиповци“, Кв. „Република“ и ще предоставят и ще придвижат бланките за попълване на нуждаещите се лица, за да не се налага възрастните хора и лицата с увреждане да пътуват до общинския център. Паралелно с това ще се приемат заявления и сигнали от нуждаещите се лица. Ще се разработят необходимите документи за функциониране на услугата. Ще се проведе инструктаж на персонала, който ще предоставя услугите на лицата от целевата група. Броят лица, които ще ползват услугата (целевата група) са 291 лица. Услугите към целевата група ще се предоставя в рамките на 22 месеца, като всеки потребител ще получава до 2/4 часа на ден. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят досегашните предоставяни услуги в домашна среда и да са обвързани и пряко произтичащи от мерки за превенция и борба с последиците от COVID-19, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа чрез гъвкавостта на услугите и възможността да се комбинират според индивидуалните нужди. Ще се спазва изискването услуги, които ще се предоставят по проекта, да не дублира предоставяне на същите по същото време от НЗОК. Изискването за липса на двойно финансиране ще се спазва и при предоставяне на социалния модул от интегрираната услуга, т.е. едно лице от целевата група не може да получава една и съща услуга, финансирана от различни източници, независимо дали средствата са от националния бюджет, от Структурните и инвестиционни фондове или друг източник., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 106 467.80
  • Activity: Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите. Гориво и билети за транспортирането на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата и консумативи. Организация и управление на проекта. : Описание на дейността. За обезпечаване ежедневната дейност и безопасност на персонала на услугата предвиждаме закупуване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите. Някои от наетите лица ще използват автомобили, други ще използват градски транспорт. Ще е необходимо осигуряване на гориво за транспорт на персонала, предоставящ услугите от/до домовете на лицата, билети и карти за градски транспорт. Ще се използват лични леки автомобили , като ще се покрива за сметка на проекта горивото по съответните разходни норми и разхооправдателни документи /фактури/. Ще бъде извършена доставка на дребно оборудване за обзавеждане за диспечерски център - бюра, столове, компютърни конфигурации, принтери и канцеларски материали за обслужване целите на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 42 587.12

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 291.00 , Reached amount: 323.00
Indicator 2 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants aged over 18, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 291.00 , Reached amount: 323.00

Financial Information

Total Project cost 149 054.92 BGN
Grant 149 054.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 149 042.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN