Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0150-C07
Project Name Providing warm lunch in the pandemic condition of Covid-19 in the Municipality of Pernik
Beneficiary 000386751 Municipality of Pernik
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 30.03.2021
Start Date 15.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Перник

Description

Brief description
Проектът предвижда в условията на пандемята от COVID-19 да се даде възможност най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат и в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. Чрез реализиране на заложените дейности да се постигне както ограничаване разпространението на коронавирус сред най-уязвимите групи, така и намаляване на броя на живеещите в бедност лица, на територията на община Перник, чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение.
Конкретната цел е насочена към продължаване на приключилия към 30.09.2022г. проект "Осигуряване на топъл обяд в Перник".
Дейностите, заложени в проекта, чрез които ще бъдат постигнати поставените цели са:
- Определяне на целевите групи;
- Приготвяне на топъл обяд;
- Предоставяне на топъл обяд,
- Реализиране на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Тази дейност ще се изпълнява през целия период на изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността е изцяло съобразена с пандемичните условия в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В случай на възникнала необходимост от включване на бездомно лице в проекта, за което няма данни в съответната Д „СП“, то Община Перник ще сигнализира дирекцията за предприемане на мерки по повод възникналия казус по спешност за установяване на принадлежността му към допустимите подгрупи. Изготвя се оценка на потребностите и предприемане на съответните мерки за задоволяването им. Община Перник ще идентифицира най-нуждаещите се лица на нейна територия, като за целта ще се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните от общините лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП - Перник в рамките на служебните ѝ задължения, чрез задължителното използване на защитен канал. С цел обхващане на по-голям брой лица от уязвими групи, приемът на документи е отворен до крайния срок на проекта - 30.09.2022 г. Ежемесечно ще се провеждат заседания на комисията за подбор, ще се изготвят, подписани от всички членове на комисията и се излагат актуализирани списъци на кандидат-потребителите(резерви). В хода на изпълнение на проекта Община Перник ще следи да не се допуска дублиране на финансиране за едни и същи дейности по едно и също време., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Продуктите, с които ще бъде приготвяна храната трябва да отговарят на действащите стандарти, като при установено отклонение, същите ще бъдат подменени напълно. Предоставянето на топъл обяд на лицата, попадащи в целевите групи по проекта стартира на 15.01.2021г. и ще приключи на 30.09.2022 г. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд за посочения период е 426. Обядът ще бъде предоставян на лицата само в работните дни от седмицата; Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд от 15.01.2021 г. е 120. Във връзка с реализирането на тази дейност, храната ще се приготвя от един брой трапезария при стриктно спазване на всички противоепидемични мерки, действащи на територията на нашата страна. Храната ще са приготвя от ОП „Общинско обслужване” - звено „Социални услуги в стол Домашен социален патронаж”: гр. Перник 2300, обл. Перник, ул. „Найчо Цанов” № 9. Звеното е със структурна обезпеченост и добре оборудван кухненски блок. Към настоящия момент в кухненския блок на ДСП се приготвя храна за 360 патронирани лица. Топлият обяд се разнася с 5 автомобила по домовете на ползвателите на услугата във всички населени места на общината. Приготвянето на топлия обяд ще се осъществи в кухненския блок на Домашен социален патронаж. Раздаването му ще се осъществи при стриктно спазване на въведените противоепидемични мерки, като за гр. Перник ще се раздава от гишето на кухненския блок в присъствените работни дни от седмицата, съгласно хигиенните и санитарни изисквания на Регионалната здравна инспекция и Агенцията по безопасност на храните и при режим избягващ струпването на хора с оглед ограничаване разпространението на COVID-19. Хранителните продукти трябва да отговарят на изискванията в Закона за храните, Наредбата за изискванията към храните със специално предназначение, Наредбата за изискванията за етикирането и представянето на храните в сила от 13.12.2014 г., Наредба №5 от 25.05.2006 г. на МЗ за хигиена на храните,Наредба №8 от 16 април 2002 г. за изискванията към използваните добавки в храните и др. нормативни актове, които гарантират качеството на предоставяната социална услуга. Водещите изисквания към качеството на използваните хранителни продукти ще бъдат: Хлябът и хлебните изделия, да са произведени от качествено пшенично,пълнозърнесто или др. вид брашно. Доставяният хляб да е произведен в деня на доставката. Млякото и млечните продукти да бъдат без растителни примеси. Всички млечни продукти да са произведени от сурово мляко, без добавка на растителни мазнини, консерванти, стабилизатори, емулгатори, синтетични оцветители(избелители) и синтетични подсладители. Предлаганото месо в зависимост от термичното състояние да бъде прясно, охладено и замразено. Рибата трябва да бъде с естествен цвят, специфичен за дадения вид. Яйцата трябва да бъдат клас "А", да са пресни, да отговарят на определените стандартни размери M, L, със срок на годност не по-дълъг от 28 дни, считано от деня на снасянето; с нормална, чиста, неповредена черупка, която да е маркирана съгласно Наредба №1/09.01.2008г. Плодовите и зеленчукови консерви трябва да бъдат в подходящи херметически затворени опаковки, пастъоризирани/стерилизирани без бомбаж.На етикетите да бъдат ясно обозначени адреса на производителя,дата на производство, срок на минимална трайност, условия на съхранение, нетно количество и знак „Е” за неговото съответствие. Да бъдат посочени всички съставки и компоненти, съдържащи се в тях – разрешени с нормативен документ, както и отцедената нетна маса на продукта. Всички продукти при условие, че са произведени по УС. Приготвянето на топлия обяд за задоволяване потребностите на целевата група по програмата ще бъде с хранителни продукти, съгласно изисквания за балансирано хранене. За целта ще се изготвя ежеседмично разнообразно, питателно и здравословно меню, съобразено със съответните предписания и разпоредби на Агенцията по безопасност на храните при спазване на нормите и стандартите за хранене ЗХ., Contracted Amount: 141 000.20 , Reported Amount: 141 000.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Към настоящия момент в кухненския блок на ДСП се приготвя храна за 360 патронирани лица при стриктно спазване на въведените противоепидемични мерки с оглед ограничаване разпространението на COVID-19 сред потребителите, които са и най-уязвими при заразяване. Топлият обяд ще се разнася с 5 автомобила по домовете на ползвателите на услугата във всички населени места на общината. Приготвянето на топлия обяд ще се осъществи в кухненския блок на Домашен социален патронаж. Раздаването му ще се осъществи при стриктно спазване на въведените противоепидемични мерки, като за гр. Перник ще се раздава от гишето на кухненския блок в присъствените работни дни от седмицата, съгласно хигиенните и санитарни изисквания на Регионалната здравна инспекция и Агенцията по безопасност на храните и при режим избягващ струпването на хора с оглед ограничаване разпространението на COVID-19. За лицата попадащи в уязвимите групи на възрастни над 65г. и лицата с увреждания храната ще се доставя по домовете с автомобилите за разнос на храна. Топлият обяд по населените места на общината ще се доставя с транспортните средства на социалното заведение, едновременно с храната на патронираните лица. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между Община Перник и потребителя, преди включването му в услугата, като за целта ще бъде използвано приложение № 24 Договор с потребител. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Във връзка с наложените противоепидемичните мерки, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, ще се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават в Община Перник дневниците си и получават нови за следващия месец /В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия Община Перник или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне/. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от Община Перник резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в отделен списък или дневник на потребителя . За техническо отчитане изпълнението на дейност „Предоставяне на топъл обяд“ се представят към всеки отчет – сключените договори с новите потребители за периода на отчета и Дневници на потребителите с подписи на получилите приготвената храна. , Contracted Amount: 7 050.01 , Reported Amount: 7 050.01
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Заедно с доставката на топъл обяд в домовете на нуждаещи се - жизненоважна потребност на лицата от целевата група, проекта ще предостави съпътстващи мерки за социално включване, чрез информиране и консултиране на потребителите, относно възможностите за ползване на други социални и административни услуги, предоставяни на територията на общината. Ще се предоставят консултации през целия период на договора, които ще бъдат съобразени с конкретни потребности на лицата от целевата група. Съпътстващите мерки ще предоставят комплексен подход при социалната работа с уязвимите групи на територията на общината. Изпълнението на дейността ще допринесе за подобряване качеството на живот и осигуряване на помощ и подкрепа на лица и семейства от целевата група, чрез разширяване обхвата на социалните услуги, предоставяни в домашна среда и включване на допълнителни мерки за грижа и подкрепа на хората в неравностойно положение на територията на община Перник и прилежащите ѝ населени места., Contracted Amount: 7 050.01 , Reported Amount: 5 219.41

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 161.00

Financial Information

Total Project cost 155 100.22 BGN
Grant 155 100.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 155 100.22 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN