Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0104-C07
Project Name "3 - 1 - Hot lunch in the conditions of a pandemic by COVID - 19 in the municipality of Sadovo"
Beneficiary 000471582 Municipality of Sadovo
Funding FEAD ==> Foods 2014-2020
Date of the Contract/Order 11.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Садово

Description

Brief description
Целта на настоящия проект е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение в условията на икономическа криза и пандемия, като им се осигури безплатен топъл обяд. Ще бъде създадена  една обществена трапезария в град Садово (кухня), която ще е и пункт за получаване на обяд за потребителите от град Садово. Ще бъде създадена специална организация, така че при получаването на храната от пункта, да се спазва физическата дистанция между хората от 2 метра. Ще се изготви часови график за получаване на храната, така че да се избегнат струпвания на хора. За потребителите от останалите населени места - обядите им ще бъдат доставяни до домовете с автомобил, отговарящ на всички изисквания за транспорт на топла храна. Закупуването на хранителни продукти ще се осъществява от доставчик, избран по реда на ЗОП, с който общината има сключен договор за доставка на хранителни продукти. Приготвянето на храната ще става в стола на общината (регистриран обект по ЗХ) от нает персонал. Помещението, в което ще се приготвя храната е собственост на общината, но е отдадено под наем на фирма, предоставяща кетъринг. Ще бъде осигурено време, в което да се изпълняват дейностите по проекта, времеви диапазон, в които ще бъде приготвяна храната. "Топлият обяд" ще се приготвя в работните дни от месеца, като всекидневно ще се осигурява супа, основно ястие и хляб, а всеки последен ден от седмицата и десерт. Приготвения обяд ще бъде пакетиран индивидуално в опаковки за еднократна употреба при спазване на всички санитарно - хигиенни изисквания. Храната ще бъде транспортирана до населените места в общината с транспорт на фирмата наемател на помещението.  
Activities
  • Activity: "Определяне на целевите групи": Целеви групи по проекта са: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора които поради възрастта си или наличие на увреждания са в по - висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволяват основните си жизнени потребности., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: "Приготвяне на топъл обяд": Изпълнението на дейността ще започне от 04.01.2021 г. и ще приключи на 30.09.2022.г. (период на изпълнение - 21 месеца). Общият брой работни дни, в които ще се предлага услугата е 435 дни. Общината сама ще закупува хранителните продукти, необходими за приготвянето на обядите от РПК "НАРКООП" Садово - лице, определено за доставчик по реда на ЗОП на хранителни продукти. Така ще бъде гарантирано, че приготвянето на обядите ще става с качествени хранителни продукти и по разнообразни седмични менюта. Ще бъде разкрита една кухня за приготвяне на храната в гр. Садово. Съгласно акт за собственост, адресът на кухнята е гр. Садово, ул. "Иван Вазов" № 2. Кухнята е отдадена под наем на фирма "Ла Стела Фемили", като обектът има регистрация по Закона за храните. Кухнята ще се ползва и от общината за приготвяне на обедите, съгласно подписано споразумение за съвместно ползване на общински имот/Договор за заем за прослужване на автомобил, общината има право да ползва регистрирания обект по ЗХ и автомобила. Обектът разполага с добра материална база и оборудване. Материалната база се състои от зала/столова/, кухненски блок, съблекалня за персонала, склад, умивалня и сервизни помещения. Кухненския блок е оборудван с печки, хладилници и посуда/тенджери, тигани и други/ и всичко необходимо за приготвянето на обедите., Contracted Amount: 358 930.70 , Reported Amount: 358 930.70
  • Activity: "Предоставяне на топъл обяд": Чрез закупуване на качествени хранителни продукти, съобразени със спецификацията на храните към договора за доставка, предлагането на разнообразно дневно меню и приготвянето на храната, съобразно всички изисквания за безопасност и хигиена, ще се осигури принос към балансираното хранене на целевите групи и ще се гарантира спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти, и норми. Приготвянето на храната ще става в кухнята „Общинска столова – Садово" и ще е съобразено с възрастта и нуждите на лицата. В приготвената храна ще присъстват продукти от всички групи – месо, риба, зеленчуци и хляб. Всеки ден ще се предлага ястие с месо, а веднъж седмично и десерт. За потребителите от гр. Садово, обядът ще бъде предоставян на място в кухнята, а за потребителите от останалите населени места в общината - храната ще бъде раздавана по домовете, като за целта ще бъде използван автомобил на фирмата наемател на кухнята. За поставените под карантина и трудно подвижни потребители от град Садово - храната ще се доставя до техния дом. Храната ще бъде опакована в опаковки за еднократна употреба при спазвана на всички санитарно - хигиенни изисквания. Получаването на обяда ще се удостоверява с полагане на подпис на потребителите, а ако противоепидемичните мерки го налагат - чрез други форми удостоверяващи получаването на храната. За избягване разхищението на хранителни продукти и при излишък на нераздадена храна, комисията за подбор на бенефициенти ще определили и потребители, като резерви. Предвидено е при наличие на нераздадена храна/или при отсъствие на потребител по уважителни причини, нераздадената храна да бъде разпределяна по домовете на резервните потребители. При предаването на храната, потребителят ще се подписва в допълнителен списък. Ще бъде приложен и контролния механизъм за избягване на двойно финансиране, а именно едни и същи представители от целевата група да получават храна от различни източници. На територията на община има действаща услуга по предоставяне на обяд "Обществена трапезария". Всеки месец в ДСП ще бъдат предоставяни списъци на лицата ползващи услугите и по двете програми, за съпоставяне и избягване на възможността едни и същи лица да ползват сходни услуги от различни източници., Contracted Amount: 17 946.54 , Reported Amount: 17 946.55
  • Activity: "Реализиране на съпътстващи мерки": Съпътсващщите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация., Contracted Amount: 17 946.53 , Reported Amount: 17 946.55

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 320.00 , Reached amount: 452.00

Financial Information

Total Project cost 394 823.77 BGN
Grant 394 823.77 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 394 823.77 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN