Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0139-C07
Project Name 3.1- Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the Municipality of Dve Mogili
Beneficiary 000530529 Municipality Dve mogili
Funding FEAD ==> Foods 2014-2020
Date of the Contract/Order 19.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Две могили

Description

Brief description
Приготвяне и доставка на топъл обяд до дома на 120 представители от целевите групи, които поради бедност и продължителна социална изолация, в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVIT-19, са в затруднение да осигурят сами прехраната си. Това са хора нуждаещи се от социална  закрила в най-висока степен.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. При идентифицирането на нуждаещите се лица ще използваме одобреното проектно предложение механизъм за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията. Целеви групи: • Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. • Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. • Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от общината нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от Дирекция “Социално подпомагане“ – Две могили, за принадлежност към допустимата целева група. Ще се приемат сигнали от граждани, от кметове на малките населени места, информация постъпила от институции, от отворената телефонна линия, наличната база данни. Социалната услуга ще се предоставя по местоживеенето на одобрените потребители, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място. При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. С цел недопускане разхищение на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на определени като резерва потребители лица.С тях ще бъдат сключени договори и те ще се подписват при предоставянето на обяда в отделен списък. Дейността ще стартира преди сключване на административния договор с цел да се осигури непрекъснатост на предоставяната услуга и ще продължи през целия период на неговото изпълнение. Заявления-декларации ще се приемат в Центъра за административно обслужване в Община Две могили. С цел недопускане разхищение на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация ще се предоставя на определени като резерва потребители лица.С тях ще бъдат сключени договори и те ще се подписват при предоставянето на обяда в отделен списък. На сайта на Община Две могили ще бъде публикувана обява за прием на заявления като в нея ще бъде посочена информация за обхвата на целевите групи, място на подаване и срок на предоставяне на услугата. Заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 ) ще се приемат в Центъра за административно обслужване на Община Две могили. Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 ), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение ще се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (гореща телефонна линия, електронна поща и др.). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от Домашен социален патронаж в град Две могили. Доставката на хранителни продукти ще се извършва от Общинско предприятие "Обществено хранене". Към момента предприятието е с персонал 18 човека, като 10 от тях приготвят храната. Материалната база е общинска собственост /Акт за общинска собственост № 3510 Сграда за обществено хранене, площ 601 кв. м./ с адрес: град Две могили, ул. "Кирил и Методий" №17, Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 182500236 Патронажът разполага със собствена кухня, административни помещения и склад за съхранение на хранителни продукти. Оборудването отговаря на нормативните изисквания в областта на храните относно съхранението и приготвянето на храна Трапезарията ще стартира дейността си от 1.01.2021 г до 30.09.2022 г. - 435 работни дни Хранителните продукти се доставят по реда на ЗОП чрез провеждане на открита процедура с Уникален номер на обществената поръчка № 00621-2020-0002 и нова обществена поръчка с уникален номер № 00621-2021-0008 Към настоящия момент имаме сключени договори за доставка на храни и хранителни продукти. С Решение № 458 от 05.06.2020 г. на Кмета на Община Две могили е стартирана процедурата с предмет “Доставка чрез покупка на храни и хранителни продукти по групи за нуждите на звената на общинска бюджетна издръжка – детска ясла, детски градини, Общинско предприятие «Обществено хранене». Техническите спецификации и изискванията на обществената поръчка са съобразени с всички нормативни документи в областта на храните. След провеждане на процедурата са определени изпълнители, с които са сключени договори за доставка на хранителните продукти. При изпълнение на поръчката, ще се спазват изискванията на Закона за храните, наредбите по прилагането му и всички други подзаконови актове, гарантиращи качеството, безопасността и годността на хранителните продукти, предмет на поръчката. https://sop.bg/dvemogili-681/proceduri-20-2-zop/a2-0006385.html На 01.12.2021 г. е сключен нов договор за доставка на хранителни продукти. , Contracted Amount: 144 441.30 , Reported Amount: 103 296.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Общинско предприятие "Обществено хранене" разполага с шофьори и персонал за доставка на топлия обяд. Към момента предприятието е с персонал 18 човека, като 10 от тях приготвят храната. Материалната база е общинска собственост /Акт за общинска собственост № 3510 Сграда за обществено хранене, площ 601 кв. м./ с адрес: град Две могили, ул. "Кирил и Методий" №17, Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/на заведение за обществено хранене № 182500236 Патронажът разполага със собствена кухня, административни помещения и склад за съхранение на хранителни продукти. Оборудването отговаря на нормативните изисквания в областта на храните относно съхранението и приготвянето на храна Предприятието разполага и с шофьори и персонал за доставка на топлият обяд до дома на крайният потребител. За отчитането и ръководенето на дейностите и съпътстващите мерки са ангажирани две лица от общинска администрация на длъжност- експерт "Социални дейности и здравеопазване" и специалист "Социални дейности и здравеопазване", счетоводителят е назначен към ОП "Обществено хранене". Ще бъдат ангажирани и специалисти от Домашен социален патронаж. За доставяне се използва досега изготвената транспортна схема за разнос на топла храна в 12 населени места на общината. Храната се доставя до домът на потребителя. Изготвен е предварително поименен списък с населено място. Храната се транспортира с три автомобила на ОП ОХ : Фиат Фиорино с рег. № Р 9079КВ Дачия Докер с рег. № Р 7481 КВ Фиат Темпра с рег. № Р 6093РР Ежедневно се почистват и дезинфекцират. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в съдове за еднократна употреба и ще бъде индивидуално пакетиран за всяко лице. След това ще бъде доставян с наличните автомобили до дома на лицата., Contracted Amount: 7 222.06 , Reported Amount: 48 370.20
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени с противоепидемичните мерки и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки срещу разпространението на COVID-19 и др. , Contracted Amount: 7 222.06 , Reported Amount: 7 222.20

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 120.00 , Reached amount: 203.00

Financial Information

Total Project cost 158 885.42 BGN
Grant 158 885.42 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 158 885.42 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN