Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0070-C06
Project Name "3.1 - Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in Sofia municipality - Iskar district"
Beneficiary 0006963270603 Sofia Municipality, District Iskar
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 10.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
Проектът е насочен към подкрепа на социално слаби лица, лица поставени под задължителна карантина, лица с ограничения или в невъзможност за самообслужване и възрастни хора в риск, които имат сериозни затруднения в достъпа до стоки от първа необходимост и затруднение сами да осъществят прехраната си в епидемичната криза от COVID-19. Реализацията на проекта ще помогне на тази група хора (застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период), които живеят в домашна среда, да преодолеят ограниченията.
Основните  дейности, заложена в проекта са:
Определяне на целеви групи. 
Приготвяне на топъл обяд: супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт от фирма кетъринг. 
Доставяне на храната до домовете на крайните потребители по проекта. 
Реализиране на съпътстващи мерки, които целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по настоящия проект и се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите по проекта. Раздаването на топлия обяд и реализирането на съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с актуалните противоепидемични мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората.
СО - район "Искър" предвижда в последствие, при евентуално падане на извънредното положение, храната да бъде раздавана в пункт, собственост на районната администрация. Тази практика на раздаване на топъл обяд се осъществява в район "Искър" от стартирането на проект "Обществена трапезария" през 2013 г. и продължи до обявяване на извънредно положение в страната.
Activities
  • Activity: 1. Определяне на целевите групи. : Всички лица на територията на район "Искър", нуждаещи се от осигуряване на храна, засегнати в най- висока степен от пандемията COVID-19, установени от сигнали на граждани, отворена телефонна линия, имейл на общината, информация от доставчици на социални услуги, от РЗИ и други институции ще бъдат информирани за документите, които е необходимо да подадат в деловодството на СО-район "Искър": Заявление - декларация с приложена декларация за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация. На сайта на район "Искър" също е дадена пълна информация за предстоящия проект и са прикачени необходимите за кандидатстване приложения. Потребителите от действащата в момента Целева програма "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация - 2020" са уведомени лично или по телефон за предстоящия проект и критериите, на които трябва да отговарят, а именно: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина – без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Всички лица, кандидатстващи за социалната услуга ще бъдат проверявани от дирекция "Социално подпомагане" и при одобрение от тяхна страна ще бъдат определяни към допустимата целева група. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 2. Приготвяне на топъл обяд.: Партньорската организация предоставя топъл обяд на 80 брой потребители, считано от 04.01.2021 г. за период от 21 брой месеци в рамките на общо 421 работни дни, чрез избран изпълнител - фирма ЕТ "Лори - Силвия Симеонова" в кухня-майка в 121 СУ, с адрес: гр. София, ул. Г. Измирлиев" №24. Представено е Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно № 35045/26.10.2015 г. , отговаря на изискванията на Регламент 852/2004 г. и се регистрира с рег. № 222501371, като обект за търговия на дребно на следните групи храни, съгл. параграф 1, т. 12 от ЗХ. Фирмата извършва столово хранене по договор, който отговаря на всички изисквания за извършване на тази дейност. Същата е реализирала дейност по Целева програма "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация - 2020", със сключен договор към други райони в Столична община. Кухнята - майка разполага с нужната техника, работни плотове и помощни уреди, необходими за професионалното осъществяване на тази дейност. Кухнята разполага със следните помещения: - помещение за персонала, където се преобличат в работно облекло, отговарящо на изискванията; - помещение за получаване на стока; - помещение за обработка на зеленчук; - подготвителна; - помещение за приготвяне на храна; - помещение за пакетиране на храна; - склад за сухо съхранение. Оборудването в кухнята е: - конвектомат "Racional" за 20 бр. тави - 2 броя; - конвектомат "Tomeko" за 10 бр. тави - 2 броя; - съдомиялна /професионална/ - 2 броя; - професионален хладилник "Gastromat" с две крила - 4 броя; - фризери - 3 броя; - зеленчукорезачка, пасатор - т.е. професионално кухненско оборудване - "Filmar" Персоналът, който е ангажиран с дейността, е на трудов договор към фирмата и притежава необходимата квалификация, а именно: главен готвач, двама помощник готвачи, четирима кухненски работници и две миячки. Помещенията се дезинфикцират на всеки 4 часа. Персоналът е оборудван с всички предпазни и дезинфекциращи средства., Contracted Amount: 92 551.20 , Reported Amount: 92 551.20
  • Activity: 3. Предоставяне на топъл обяд.: Приготвеният топъл обяд ще бъде доставен до домовете на крайните потребителите по проекта с налични на фирмата-изпълнител транспортни средства. Доставката ще се извършва ежедневно, в работни дни. Транспортните средства на фирмата-изпълнител отговарят на изискванията на Закона за храните. Представени са удостоверения за регистрация на всички налични транспортни средства на фирмата, които биха могли да влязат в действие: 1. Фиат Дукато - СВ9854НХ 2. Ивеко 35 С 11 В - СА1511СС 3. Форт Транзит - СВ4647МТ 4. Фиат Добло - СВ7590КВ 5. Пежо Боксер - СВ4634МТ 6. Фиат Дукато - СВ1182МВ 7. Рено Канго - СА5873ТМ 8. Рено Канго - С7626НА 9. Рено Канго - СА3979ТС 10. Рено Канго - СА5315ММ 11. Рено Канго - СА9199НМ 12. Рено Канго - СА1598КВ 13. Фиат Дукато - СВ0106АТ , Contracted Amount: 4 627.56 , Reported Amount: 4 627.56
  • Activity: 4. Реализиране на съпътстващи мерки.: Съпътстващите мерки ще допълват предоставянето на топъл обяд и ще се реализират през целия период на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Те ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, предвид пандемията от COVID-19. Реализирането им ще бъде съобразено с актуалните противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия, а именно: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползване на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация., Contracted Amount: 4 627.56 , Reported Amount: 4 627.56

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 106.00

Financial Information

Total Project cost 101 806.32 BGN
Grant 101 806.32 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 101 806.24 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN