Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0402-C01
Project Name Increasing energy and resource efficiency in "Dunavski Dragazhen Flot Vidin" AD by purchasing new energy efficient machines
Beneficiary 040338732 Dunavski Dragazhen Flot Vidin JSC
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.08.2017
Start Date 18.08.2017
End Date 13.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда подмяна на стар челен товарач с нов челен колесен товарач (Мярка 1), подмяна на стар мини челен товарач с нов мини челен колесен товарач (Мярка 2) и подмяна на стара електрическа роторна трошачка с нова роторна трошачка, в комплект с дизелов генератор (Мярка 3). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Предвиденият за закупуване челен колесен товарач е с номинална мощност на двигателя - 224 kW / 300 к.с. и среден разход на гориво 16 л/ч. Производителността му е 690 т./ч.
Номиналната мощност на двигателя на мини челния колесен товарач е 34,9 kW / 46,8 к.с. Индикативния му разход на гориво е 5 л/ч. Машината разполага със система за студен старт, а максималната скорост на движение е 16 км./ч.
Новата роторна трошачка ще е с дизелов двигател с мощност 202 kW, ротор с 4 бр. чука (два ниско + два високо) и вибрационен гризли питател. Дизеловия генератор ще е с напрежение 400/230 V, първична мощност 200 kVA и горивен резервоар 489 л. Новата роторна трошачка ще извършва дейност по рециклиране на продукцията. Фракциите с големина над 22 мм не са подходящи за бетон-помпите и асфалтосмесителите и затова ще бъдат отвеждани по нарочна лента обратно към трошачния отсек за повторно претрошаване. 

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.  

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 1 325 089.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Подмяна на стар челен товарач с нов челен колесен товарач с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра (Мярка 1): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение челен колесен товарач с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра, в сравнение със стария такъв (Мярка 1). Старият багер е със средна производителност 240 т./ч., мощността му е 175 kW, а средния разход на гориво 24 л./ч. Производителността на новия колесен челен товарач - 690 т./ч., максималната мощност - 224 kW/300 к.с, а индикативния разход на гориво 16 л./ч. Двигателят е 6 - цилиндров, с обем 11 литра и електронно управление. Производителността му е 690 т./ч. Колесния челен товарач е оборудван с кофа с нож с обем 4,65 куб.м. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия колесен челен товарач: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 330 887.00 , Reported Amount: 330 800.00
  • Activity: Подмяна на стар мини челен товарач с нов мини челен колесен товарач с по-висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра (Мярка 2): Дейността е за закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов мини челен колесен товарач с по-висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена баластра (Мярка 2). Старият мини челен товарач е със средна производителност 55 т./ч., при производителност на новия актив - 95 т./ч. Максимална мощност на новата машина е 34,9 kW, при индикативен разход на гориво 5 л./ч. Багерът разполага със система за студен старт, а максималната скорост на движение е 16 км./ч. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия мини челен колесен товарач: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 74 223.00 , Reported Amount: 74 200.00
  • Activity: Подмяна на стара електрическа роторна трошачка, с нова роторна трошачка, в комплект с дизелов генератор, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление (Мярка 3): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение роторна трошачка, в комплект с дизелов генератор, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление (Мярка 3). Старата роторна трошачка е електрическа, с обща инсталирана мощност 220 kW и производителност 55 т./ч. Освен с ниска производителност, роторната трошачка се характеризира с висока степен на амортизация, което прави експлоатацията и изключително трудна и скъпа. Оборудването е с много високо енергопотребление за единица произведена продукция. Новата роторна трошачка ще е с дизелов двигател с мощност 202 kW, ротор с 4 бр. чука (два ниско + два високо) и вибрационен гризли питател. Средната производителност на актива е 150 т./ч. Дизеловия генератор ще е с напрежение 400/230 V, първична мощност 200 kVA и горивен резервоар 489 л. Освен това, новата роторна трошачка ще извършва дейност по рециклиране на продукцията. Фракциите с големина над 22 мм не са подходящи за бетон-помпите и асфалтосмесителите и затова ще бъдат отвеждани по нарочна лента обратно към трошачния отсек за повторно претрошаване. Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новата роторна трошачка и дизеловия генератор: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 882 079.00 , Reported Amount: 882 000.00
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Трите мерки на доклада препоръчват закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (челен колесен товарач, мини челен колесен товарач и роторна трошачка в комплект с дизелов генератор), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец, Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 4-ти месец; 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 5-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 4-ти месец; 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 5-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 900.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Дунавски драгажен флот Видин" АД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 4-ти месец; 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 5-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 780.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: OTC Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 12 510.00 , Reported Amount**: 13 900.00
  • Contractor: STROTECH ENGENEERING AD, Contracted Amount*: 772 200.00 , Reported Amount**: 1 287 000.00
  • Contractor: Kaizen Consult Engineering Ltd, Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 1 000.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: Artipo Ltd, Contracted Amount*: 2 502.00 , Reported Amount**: 2 780.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 972.76 , Reached amount: 1 972.76
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 1 012.54 , Reached amount: 1 012.54
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 1 325 089.00 BGN
Grant 806 423.40 BGN
Self amount 518 665.60 BGN
Total actual amounts paid 806 022.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/., Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.
    Contractor: Kaizen Consult Engineering Ltd
    Contract total funded value: 900.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на: Един брой челен колесен товарач (Мярка 1) - Обособена позиция 1, един брой мини челен колесен товарач (Мярка 2) и един брой роторна трошачка, в комплект с дизелов генератор (Мярка 3) - Обособена позиция 3., Estimated Amount: 1 287 189.00
  • Differentiated position 1: 1. Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на един брой челен колесен товарач
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 772 200.00
  • Differentiated position 2: 2. Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на един брой мини челен колесен товарач
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 772 200.00
  • Differentiated position 3: 3. Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на един брой роторна трошачка, в комплект с дизелов генератор
    Contractor: STROTECH ENGENEERING AD
    Contract total funded value: 772 200.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: Artipo Ltd
    Contract total funded value: 2 502.00
Procedure 5 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: OTC Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 12 510.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN