Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.033-0004-C02
Project Name Creating better and healthier working conditions in VELINTRADE LTD.
Beneficiary 202458112 VELINTRADE Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 16.01.2020
Start Date 16.01.2020
End Date 02.03.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в ""Велинтрейд" ЕООД с месторабота - гр. Велинград (7 бр. вкл. 2 бр. над 54г), чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира и в човешки капитал посредством иновативни мерки за придобиване на работните умения в подкрепа удължаването на трудовият живот на по- възрастните служители. Реализацията на проекта също така ще подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието, както и превенция от гръбначни изкривявания на служителите в администрацията. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих и хранене. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Велинтрейд" ЕООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Осигуряване на средства за колективна защита
2. Oсигуряване на социални придобивки за работещите.
Activities
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и доставка на оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните поддейности: 2.1.Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № 15 /Дв., бр. 68/ 2005/ и БДС 14776. / Някои от помещенията са трудни за отопляване.Във фирмата за отопление се използват климатици, които поради амортизация се нуждаят от подмяна. През лятото климатичната система в помещенията не може да осигури температури, съответстващи на изискванията. Поради това показателите на микроклимата не трябва да са в разрез с този режим. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места в административните помещения на фирмата: - Доставка на 2 броя климатик 12 000 BTU за нуждите на административнните помещения - офис науправител и офис на счетоводител 2.2. При работа с дървообработвашите машина се отделя фин дървесен прах, който досега не се филтрира и попада в дробовете на работниците при вдишване. Това от своя страна води до значителен тъст на респираторните заболявания сред персонала. С цел преодотвратяване и осигуряване на благоприятен микроклимат в производствените помещения ще бъдат монтирани 6 локални аспирации над следните машини: 1.разкройващ циркуляр; 2.кантираща машина; 3. дробилка; 4. пелет преса; 5. хоризонтален банцик; 6. банцик 2.3. Нивото на осветеност в производствените и административни помещения оказва влияние на психическите функции и на физиологичните процеси в организма. При недостатъчна осветеност намалява времето, което окото запазва способността си ясно да различава разглеждания обект – времето за ясно виждане. Също така върху устойчивостта на зрението оказват влияние напрегнатостта на зрителната работа, нивото на осветеност, степента на отражение и пулсацията на светлинния поток. Рационалното изкуствено осветление има съществено хигиенно и икономическо значение, тъй като то осигурява най-добри условия за работа на очите, добро самочувствие на работещите и увеличаване на производителността на труда. При не достатъчно и неравномерно осветление очите се уморяват; настъпва умствена и психическа умора и ленност на целия организъм; създават се условия за намаляване на качеството и производителността на труда; създават се условия за увеличаване честотата на травматизма. С цел избягване на гореуказаните последствия програмата за минимизиране на риска препоръчва следното: Подмяна на съществуващите осветителни тела с нови енергийноспестяващи лампи, осигуряващи по- добро ниво но осветеност и предотвратяващи пулсацията на светлинния поток, както следва: - Подмяна на осветителни тела в производствените помещения и офисите - LED влагозащитено тяло - 60 бр. 2.3. С цел избягване на гръбначни изкривявания за нуждите на административните работници да бъдат доставени ергономични столове с възможност за регулиране на височина и наклон на облегалка – общо 4 бр., Contracted Amount: 15 496.66 , Reported Amount: 15 496.65
  • Activity: Oсигуряване на социални придобивки за работещите: Велинтрейд ЕООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих и личен санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители , които работят в гр. Велинград. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и ще могат да бъдат използвани от всички работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "Велинтрейд" ЕООД не разполага със собствени свободни помещения, които да обособи като място за отдих на персонала, тъй като до момента фирмата е съсредоточила вниманието си основно за изграждане на производствената си база. Помещенията, разглеждани като социални придобивки в настоящата дейност, не са били приоритетни от гледна точка на закупуване на оборудване и активи. За целта, фирмата възнамерява да закупи "контейнер", който ще обособи като място за отдих и хранене на персонала и ще оборудва с всичко необходимо. Придобития контейнер ще бъде оборудван като място за почивка и хранен и отдих. - Ще бъде доставен 1 контейнер с размери 300х900х260/240 см., оборудван със санитарно помещение. Допълнително ще се достави и обзавеждане: - Климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат в закупения контейнер-помещение за отдих и хранен 12 000 BTU - 2 бр. - Оборудване на кухня за приготвяне на храна на персонала - хладилник 1 бр. х 800 лв. = 800 лв. , Фурна, плот и аспиратор за вграждане - 1800 лв.., съдомиялна 1 бр. х 1000 лв. = 1000 лв., мивка 1 бр. х 400 лв. = 400 лв., смесител 1 бр. х 350 лв. = 350 лв. - Телевизор - 1 бр.; - Доставка на мека мебел – диван - 1 бр.; - Доставка на маса за хранене - 1 бр.; - Столове за хранене - 8 бр.; Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата)., Contracted Amount: 32 905.66 , Reported Amount: 32 905.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BRATYA KOTSEV LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 050.00
  • Contractor: Jupiter 2007" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 39 352.65
  • Contractor: Technomarket Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 949.00
  • Contractor: PAMI 2 OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 700.00
  • Contractor: VETO Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 000.00
  • Contractor: TEKA BALGARIYA EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 350.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Заети лица, включително самостоятелно заети, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 3 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 4 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 5 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 53 242.55 BGN
Grant 53 242.55 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 53 241.82 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN