Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0230-C03
Project Name A warm meal in Saedinenie municipality
Beneficiary 000471640 MUNICIPALITY OF SAEDINENIE
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 01.03.2023
Start Date 01.02.2023
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Съединение

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е част от целенасочената социална политика на община Съединение в подкрепа на нуждаещите се лица , деца и семейства , живеещи в материално лишение и риск от социална изолация , които не могат да осигурят собственото си препитание. По проекта се предвижда да се осигури топъл обяд , като храната се приготвя от външен изпълнител и доставя от община Съединение по домовете на нуждаещите се лица и семейства.Предвижда се да се осигури топъл обяд на 160 човека , нуждаещи се . Периодът на социалната услуга е предвидено да бъде в рамките на месеца в работните дни в периода от 01.02.2023 - 30.09.2025г.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността по осигуряване на топъл обяд ще се осъществява от избрания изпълнител "ТЕРИ-09" ЕООД, регистриран като доставчик на социалната услуга /кетъринг/, с Договор №15 от 27.01.2023 г. - до 31.12.2025 г. на основание чл.183 от Закона за обществените поръчки и сключено ДОПЪЛНИТЕЛНО СПОРАЗУМЕНИЕ от 21.06.2024 г. КЪМ ДОГОВОР ЗА УСЛУГА № 15/27.01.2023 г. Фирма "ТЕРИ-09" ЕООД извършва дейността си в гр. Сопот, ул ."Манастирски лозя" №51. Материалната база се ползва от фирмата с Договор за наем на недвижим имот(№FSN 018), сключен на 20.04.2020 г., за срок с анекс до 31.12.2025г. с Удостоверение за регистрация на обект за производство нна храни №01476/12.12.2015г. Материалната база разполага с плюсова хладилна камера за месо, минусова хладилна камера за месо, фризер и хладилна витрина за риба, хладилна витрина за риба, хладилна витрина за млечни продукти, хладилна витрина за яйца, хладилна витрина за зеленчуци, конвектомати за готвене - 3бр., подова пещ за готвене - 2 бр., картофобелачка, зеленчукорезачка, маса с котлони за готвене с капацитет 8 котлона, пържолница - 2 бр., електропарени казани за супа - 4 бр. Процеса на трапезарията за приготвяне на храната е: 1. Изготвяне на меню, което се предава предварително на бенефициента за разглеждане и одобрение; 2. Всеки предходен ден по утвърдено меню се прави подготовка на вложените продукти; 3. Готвенето стартира в деня на доставка; 4. Готовата храна се опакова в индивидуална опаковка, подрежда се в касетки с всички необходими придружаващи документи; 5. Хлябът се получава в деня на доставка на готовата храна, като също се опакова в индивидуална опаковка. Пряко ангажирания човешки ресурс за приготвянето и транспортирането на топлия обяд са: пет кухненски работника и трима шофьори. Реализацията на дейността е от 01.02.2023 до 30.09.2025 в продължение на 667 работни дни., Contracted Amount: 363 750.40 , Reported Amount: 147 968.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Реализацията на дейността е от 01.02.2023 до 30.09.2025 в продължение на 667 работни дни. Така готово опакованата храна се транспортира до с. Царимир с товарен автомобил - "Мерцедес спринтер 312Д"РВ 7930 ТВ. Община Съединение доставя до домовете на потребителите с наличните транспортни средства - лек автомобил "Фолксваген" РВ 0851 ТС . И двете транспортни средства притежават съответните удостоверения за регистрация на транспортно средство от Българска Агенция по Безопасност на Храните. В процеса по доставяне се включват и определени лица от съответното населено място със заповед на кмета на общината. Определените лица със заповед на кмета ще извършват ежемесечна проверка на процеса на предоставяне на топлия обяд чрез посещения на място по населените места и съставяне на протоколи от посещения. Пряко отговорен за качественото попълване на приемо - предавателните списъци ще бъде определеният за раздаване на топлия обяд служител в съответното населено място. Топлият обяд ще доставя до домовете на потребителите индивидуално опакован. Всяко ястие /супа, основно ястие и десерт / ще бъде пакетиран в индивидуална пластмасова кутия с плътно прилепващ капак за еднократна употреба. Доставката на храната ще се извършва с транспортни средства по домовете на потребителите, регистрирани по чл.12 от ЗХ. На шофьорите ще им бъдат издадени служебни карти от община Съединение с три имена и снимка. При транспортирането кутиите за храна с топлия обяд ще се подреждат по начин, който не допуска разливане и нарушение на структурата и целостта на индивидуалните опаковки по време на транспорт. Превозните средства и касетките за храната ще бъдат почиствани, измивани и дезинфекцирани преди и след всяка доставка. По време на приготвянето, опаковането и доставката няма да се допускат остатъчни количества от миещи препарати и дезинфекционни средства да влизат в контакт с храните. За служителите доставящи храната се осигуряват предпазни средства и дезинфектанти и се следи стриктно правилната им употреба. Мнението на целевата група за качествотона храната ще се отчита с Дневник на потребителите, Приложение №2., Contracted Amount: 25 462.53 , Reported Amount: 10 357.76
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки.: Реализирането на съпътстващите мерки е една от спецификите на подпомагането от Европейски Социален фонд плюс на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. В изпълнение на тази дейност е предвидено представител на общината да консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на специалиста ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното, специалиста ще документира под формата на протокол и графици за посещенията на потребителите, които са трудно подвижни. Реализирането на съпътстващите мерки ще се осъществява при стриктно спазване всички санитарно-хигиенни мерки.Община съединение е реализирала успешно съпътстващи мерки в три проекта: Име на проекта:"Осигуряване на топъл обяд в Община Съединение" Срок на договора (период на изпълнение на проекта): 29 месеца /2017 г.- 2019 г./ Осигурен обяд на 189 лица. Име на проекта:"Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020 " Срок на договора (период на изпълнение на проекта): 8 месеца /05.2020 г.-12. 2020 г./ Осигурен обяд на 170 лица. Име на проекта:"3.1 - Топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19 в община Съединение " Срок на договора (период на изпълнение на проекта): 8 месеца /01.2020 г.-09. 2020 г./ Осигурен обяд на 170 лица. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване., Contracted Amount: 25 462.53 , Reported Amount: 10 357.76
  • Activity: Определяне на целевите групи: 1.лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2.лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3.лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4.лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5.скитащи и бездомни лица; 6.лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците Целта на тази дейност е да се определят най-нуждаещите се лица и семейства, чиито ниски доходи и нужда са установени въз основа на обективни критерии. Целевата група е определена на база представена информация от Дирекция „Социално подпомагане” – Марица за наличие и брой лица от допустимите целеви групи по операцията. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 160 души, прогнозно разпределени по населени места както следва: град Съединение, село Малък Чардак, село Голям Чардак, село Неделево, село Любен, село Правище, село Найден Герово, село Драгомир, село Церетелево, село Царимир. В случай, че за определено населено място не може да бъде запълнена прогнозната бройка, то останалите незаети места ще бъдат преразпределени към останалите населени места в зависимост от конкретните им нужди., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 160.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 414 675.46 BGN
Grant 414 675.46 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 209 891.33 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN