Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0533-C01
Project Name Improving the management capacity of Balkanska zvezda Ltd through implementation of international standards and the introduction of information and communication technologies
Beneficiary 820146967 "BALKANSKA ZVEZDA" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 06.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Троян, гр.Троян

Description

Brief description
Изпълнението на настоящия проект удовлетворява основна потребност на "Балканска звезда" ЕООД по отношение подобряване конкурентоспособността на дружеството, като създава възможности за подобряване на производствения и експортен капацитет и подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност. Предприятието е част от целевата група на малките и средни предприятия, които се сблъскват с типичните проблеми пред развитието на МСП в България, свързани с остарели технологии, високи производствени разходи, недостатъчен  управленски капацитет. Проектът принадлежи към допустимата целева група на процедурата, тъй като предвижда дейности за подобряване на процесите на управление и организация на дейността на предприятието, както и дейности насочени към осигуряване на обективни гаранти за качество на продуктите, услугите и процесите, предлагани от Балканска звезда ЕООД с цел улесняване навлизането им на европейския и световен пазар. В допълнение към това проектът се изпълнява в приоритетен регион (Северозападен регион на планиране) и попада в приоритетните тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (Мехатроника и чисти технологии) . Дейностите, предвидени за изпълнение в проекта включват въвеждане и прилагане на ефективни системи за управление, въвеждане и прилагане на производствени практики и решения, осигуряващи оптимизиране на производствените разходи и подобряване организацията на ресурсите и бизнес процесите и постигане на съответствие на предлаганите продукти с европейски и международни стандарти като фактор за повишаване на конкурентните им предимства на външен пазар. 
Очакваните резултати включват подобряване на пазарното присъствие и създаване на потенциал за експорт на дружеството чрез внедрени технологии за подобряване на производствения процес, по-висока производителност, намаляване на разходите и оптимизиране на производствената верига и повишаване на добавената стойност.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001 и ISO 14001: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти. Като част от дейността е предвидено следното: 1) Получаване на услуги по въвеждане на система за управление на качеството съгласно международно признат стандарт ISO 9001 2) Получаване на услуги по въвеждане на система за управление по отношение на околната среда съгласно международно признат стандарт ISO 14001 3) Сертифициране на система за управление на качеството съгласно стандарт ISO 9001. 4) Сертифициране на система за управление по отношение на околната среда съгласно стандарт ISO 14001. Въвеждането и сертифицирането на системата за управление на качеството и система за управление по отношение на околната среда в дружеството е изключително важен процес за развитие на управленския капацитет и постигане на растеж, включително и на международните пазари. Инвестицията допринася за изпълнението на дейността по проекта, като осигурява възможност на Балканска звезда ЕООД да продължава да предлага продукти и услуги, съответстващи на изискванията на клиента и приложимите изисквания на нормативните актове, като значително повишава имиджа на дружеството на международните пазари и създава предпоставки за увеличаване на кръга от потенциални клиенти и повече възможности за участие и изпълнение на обществени поръчки. Въвеждането и сертифицирането на системите за управление на качеството предоставя постоянно поддържане на качеството, намаляване на възможните рискове, подобрява на компетентността на служителите и създава гаранции за удовлетвореност при клиентите. Развитието и укрепването на управленския капацитет и растеж в дружеството се постига чрез постигане и поддържане на общ мениджмънт на качеството при предоставяне на услуги от страна на дружеството чрез въвеждане и сертифициране на ISO 9001 и ISO 14001 – тази инвестиция предоставя на Балканска звезда ЕООД възможност за поддържане на високо ниво на качеството. Системите помагат на дружеството да развие и подобри ефективността си при всички принципи и условия за управление на качеството. Стъпките за реализация на дейността се изпълняват в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Внедряване на системите за управление на качеството и подписване на приемо- предавателни протоколи (от 6 до 10 месец). 7. Сертифициране на системите за управление на качеството и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 10 до 12 месец)., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 14 400.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на измервателно и изпитателно оборудване, осигуряващо спазването на изискванията на ISO 9001 и ISO 14001: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез закупуване на измервателно и изпитателно оборудване, осигуряващо спазването на изискванията на ISO 9001 и ISO 14001 Като част от дейността е предвидено следното: 1) Закупуване и въвеждане в експлоатация на измервателно оборудване, необходимо за гарантиране качествените параметри на произвежданите от Балканска звезда ЕООД продукти и тяхното съответствие с изискванията на внедрените и сертифицирани съгласно международни стандарти системи за управление, както следва: 1.1) Стенд за електрически изпитания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 1 брой 1.2) Стенд за електрически изпитания електродвигатели с мощност до 30kW (50A) - 1 брой. За реализиране на дейността е необходимо да бъде осигурено подходящо оборудване и инфраструктура, която да подсигури безпроблемното функциониране на системата. За гарантиране качествените параметри на произвежданите от Балканска звезда ЕООД продукти и тяхното съответствие с изискванията на внедрените и сертифицирани съгласно международни стандарти системи за управление се предвижда внедряване в експлоатация на измервателно и изпитателно оборудване. За да бъде цялостно изграден модела за функциониране на системите за управление е необходимо дружеството да достави и интегрира описаните по-горе дълготрайни материални активи (ДМА). Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 2 до 4 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура (5 до 6 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (7 до 8 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 9 месец). 6. Осигуряване на оборудване и инфраструктура, необходима за работата на системите за управление (от 10 до 15 месец)., Contracted Amount: 95 500.00 , Reported Amount: 95 500.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез реинженеринг на процесите в дружеството: Цел на дейността: Основната цел на дейността е развитие и укрепване на управленския капацитет и растеж в Балканска звезда ЕООД чрез реинженеринг на процесите в дружеството. Описание на дейността: Като част от дейността е предвидено следното: 1) Реализиране на модел за реинженеринг на процесите в дружеството. Дейността е изключително необходима за повишаване на нивото на качеството на услугите, удовлетвореността на клиенти, партньори и служители и последващо развитие и укрепване на управленския капацитет. Фокусът при изпълнение на дейността е поставен върху създаването на ефективни предпоставки за постигане на резултатите. Предвижда се услугите по реинженеринг на процесите в организациите да включват: 1) Диагностика и измервания на бизнес процесите в организацията, с цел определяне на работните процеси, за които е необходимо подобрение. 2) Избор на процесите, които ще бъдат изменени и предпроектирани вследствие на реинжинеринга – дефиниране на процесите, входовете и изходите на всеки процес, както и взаимовръзките между различните процеси. 3) Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия: - Определяне на целите на системата и процесите, необходими за постигането им. - Установяване на правомощия, отговорност и отчетност за управление на процесите. - Разбиране на възможностите на организацията и определяне на ограниченията при ресурсите преди започване на действията. - Определяне на взаимозависимостите на процесите и анализиране на резултата от измененията на отделните процеси върху системата като цяло. - Управление на процесите и на техните взаимовръзки като система за ефикасно и ефективно постигане на целите по качество на организацията. - Осигуряване наличието на необходимата информация за управление и подобряване на процесите за наблюдение, анализ и оценка на функционирането на цялата система. - Управление на рисковете, които могат да повлияят на изходните елементи от процесите и на цялостните резултати на системата за управление на качеството. 4) Персонализиране на модела спрямо спецификите на организацията. 5) Обучение на персонала. 6) Въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на организацията. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (от 4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители ( 5 месец). 6. Изготвяне и внедряване на модел за реинжинеринг на процесите. (от 5 до 15 месец)., Contracted Amount: 29 500.00 , Reported Amount: 23 500.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите: Цел на дейността: Основната цел на дейността е насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на система за управление на процесите в предприятието Описание на дейността: 1) Внедряване на система за управление на процесите в предприятието. За постигане на целите на проекта е необходимо да бъде въведена система за управление на процесите в предприятието. Инвестицията в подобна система насърчава използването на най-съвременни информационни и комуникационни технологии, които допринасят за развитие на управленския капацитет и постигане на конкурентен растеж. Необходимостта от разработването на такава система възниква вследствие на конвенционалните методи, които дружеството използва при управление на предприятието и нуждите за преминаване към информационни и комуникационни системи, породени от високата динамика на бизнес процесите, ефективно производство и по-качествено обслужване на клиентите. Въвеждането на система за управление на процесите дава възможност за растеж на Балканска звезда ЕООД чрез реализирането на продукти, които съответстват на потребителските нужди, внедряване на инструменти за оптимизиране на производството и повишаване качеството на продуктите. За да бъдат постигнати в пълна степен целите на проекта е предвидено да бъде разработена и внедрена система с комбинирано приложение при управление процесите на управление в дружеството. След подробен анализ на нуждите на Балканска звезда ЕООД и проучване на пазара, дружеството предвижда параметри на които да отговаря системата. Акцента на системата за управление на процесите в дружеството предвижда следните изисквания към функциите на ИКТ инструмента: 1. Софтуерен модул за управление на сложна структура на изделие тип „Електродвигател“, генериране на динамичен разпад и управление на компоненти с разходни норми, разценки и нормовреме, със следните технически параметри: - възможност за създаване на база данни с обратна йерархична зависимост по фиксиран брой параметри; - възможност за извеждане алгоритмите за имплозия и експлозия в независим код, позволяващ програмна реализация на различни платформи; - възможност за поддържане на виртуални възли и детайли с отложено изписване на необходими материали и отчитане на труда. 2. Софтуерен пакет за управление и интегриране на измервателна станция и регистрация на контролни данни на критични операции и точки за формиране на електронен паспорт на произвеждани изделия тип “Електродвигател“ със следните технически параметри: - да работи под операционна система Windows; - да генерира на база данни съвместима най-разпространените технологии за бази данни (SQL Server Microsoft, Express Edition) с оглед постигане на съвместимост с други софтуерни приложения; - възможност за поддържане на автоматични броячи (Sequence Objects). 3. Програмен модул за бизнес анализи и изследвания (BI - Business Intelligence) - да прави динамичен разрез по поръчки, предварителна калкулация и баланс по поръчки; - динамично да изчислява на коефициент ефективност с актуализация на тригерно ниво по операции, разценки и разходни норми; - създаване на собствени изгледи и разрези с предварителна параметризация 4. Софтуерен модул за интеграция на управлението на отпадъци в интегрирана среда - класификация на отпадъците от металообработване - оптимизиране на разходните норми цветни метали, черни метали, неръждаеми метали - специализирано изчисляване на отпадъците при лазерно рязане Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура ( 3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Внедряване на система за управление на процесите в предприятието (от 5 до 18 месец)., Contracted Amount: 152 000.00 , Reported Amount: 151 100.00
  • Activity: Визуализация на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Описание на дейността: За изпълнението на дейността е необходимо дружеството да получи специализирани услуги свързвани с осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020, вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта. Отговорностите на бенефициента в процеса на информация и комуникация, която задължително се изпълнява по време на проекта включва минимум изпълнението на следните дейности: 1) При всички мерки за информация и комуникация изрично се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейски съюз; - упоменаването на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2) По време на осъществяването на проекта бенефециентът се съгласява да информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - се включва на уеб-сайта (когато такъв съществува) - кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставя за проектите, по които не се финансира инфраструктура или строителни дейности, минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място. 3) По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, бенефициентът прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. 4) Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Стъпките за реализация на дейността ще бъдат изпълнени в следната последователност: 1. Сформиране на екип за организация и управление на проекта. ( 1 месец) 2. Подготовка на документация за провеждане на процедура (от 1 до 3 месец). 3. Публикуване на документация за провеждане на процедура (3 месец). 4. Провеждане на процедура и избор на изпълнител (4 месец). 5. Договаряне с избраните изпълнители (5 месец). 6. Визуализация (През целия проект)., Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 300.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: TUEV NORD BULGARIEN EOOD, Contracted Amount*: 2 765.00 , Reported Amount**: 3 950.00
  • Contractor: ALEXA TRADING HOUSE Ltd., Contracted Amount*: 66 850.00 , Reported Amount**: 95 500.00
  • Contractor: BULGARIAN FINANCIAL GROUP LTD, Contracted Amount*: 210.00 , Reported Amount**: 300.00
  • Contractor: INEX-PROJECT Ltd, Contracted Amount*: 105 770.00 , Reported Amount**: 151 100.00
  • Contractor: PROSPERY LTD, Contracted Amount*: 23 765.00 , Reported Amount**: 33 950.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 45 126.62 , Reached amount: 43 685.45
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 294 200.00 BGN
Grant 205 940.00 BGN
Self amount 88 260.00 BGN
Total actual amounts paid 199 360.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на дълготрайни материални активи (ДМА), допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление, Estimated Amount: 95 500.00
  • Differentiated position 1: Стенд за електрически изпитвания на трифазни статори за асинхронни електродвигатели - 1 брой
    Contractor: ALEXA TRADING HOUSE Ltd.
    Contract total funded value: 66 850.00
  • Differentiated position 2: Стенд за електрически изпитвания на електродвигатели с мощност до 30 kW (50A) - 1 брой
    Contractor: ALEXA TRADING HOUSE Ltd.
    Contract total funded value: 66 850.00
Procedure 2 Subject to due process: Консултантски услуги за реинженеринг на процесите , Estimated Amount: 29 500.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за реинженеринг на процесите
    Contractor: PROSPERY LTD
    Contract total funded value: 16 450.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на услуги свързани с визуализация на проекта, включително: Информационни табели и Информационни стикери , Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване визуализация на дейностите по проект, включително: Информационни табели и Информационни стикери
    Contractor: BULGARIAN FINANCIAL GROUP LTD
    Contract total funded value: 210.00
Procedure 4 Subject to due process: Разходи за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирана Система за управление на ресурсите, Estimated Amount: 152 000.00
  • Differentiated position 1: Разходи за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирана Система за управление на ресурсите
    Contractor: INEX-PROJECT Ltd
    Contract total funded value: 105 770.00
Procedure 5 Subject to due process: Разходи за услуги по въвеждане и сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти ISO 9001 и ISO 14001. , Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Въвеждане на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001 и международен стандарт ISO 14001
    Contractor: PROSPERY LTD
    Contract total funded value: 7 315.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: Сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на международен стандарт ISO 9001 и международен стандарт ISO 14001
    Contractor: TUEV NORD BULGARIEN EOOD
    Contract total funded value: 2 765.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN