Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.020-0006-C03
Project Name Implementation of measures for energy efficiency of multifamily residential buildings in the town of Lovech - stage 2
Beneficiary 000291591 Municipality of Lovech
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 17.09.2018
Start Date 17.09.2018
End Date 03.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Description

Brief description
В Инвестиционната програма за изпълнение на ИПГВР на гр. Ловеч са включени проекти за прилагане на мерки за енeргийна ефективност (ЕЕ) върху многофамилни жилищни сгради (МЖС). 
С реализирането на конкретния проект ще се приложат мерки за ЕЕ по отношение на 5 МЖС, разположени в строителните граници на Ловеч, отговарящи на критериите за допустимост по процедурата:
-МЖС на ул."Патр. Евтимий"№6, ЖСК"В.Левски" 
-МЖС на ул."Цачо Шишков"№39 и №41, ЖСК"Восток" 
-МЖС на ул."Ген. Скобелев"№6
-МЖС на ул."Ген. Скобелев"№8, бл."Медикус"
-МЖС на ул."Цачо Шишков"№42А и №50. 
Потребността, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта е: осигуряване на по-добри условия на живот за живущите в МЖС, подобрен топлинен комфорт и осигуряване на по-високо качество на жизнената среда.
Целеви групи са сдруженията на собствениците (СС) в МЖС в които членуват  собствениците на самостоятелни обекти в МЖС и по-конкретно собствениците на самостоятелни обекти в 5-те МЖС,  в т.ч. собственици на жилища и  стопанските обекти, както и лицата посещаващи жилищата и стопанските обекти.
Конкретната цел на ПП е повишаване на енергийната ефективност в жилищния сектор в гр.Ловеч. 
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са:
-по-високо ниво на ЕЕ на МЖС и намаляване разходите за енергия;
-подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите; 
-осигуряване на адекватна с критериите за устойчиво развитие, достъпна жизнена среда.
Основните дейности, които ще се изпълнят по време на проекта са: организация и управление, мерки за информиране и публичност, инженеринг (проектиране, извършване на строително-монтажни работи и авторски надзор), оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор, въвеждане на обектите в експлоатация и извършване на одит.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Община Ловеч ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, докладване на УО на ОПРР за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление, подготовката на искания за плащане и др. Организацията за изпълнението на проекта, вкл. и изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и предприемане на мерки за преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, ще се следва стриктно плана за изпълнение на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление, съставен от експерти, служители само на Общината, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта: Ръководител, Координатор СМР, Технически сътрудник и Счетоводител. За нуждите на проекта ще се осигури необходимата офис техника за работа и офис, в който ще се провеждат срещите на екипа по проекта с изпълнителите по договорите. В офиса ще се обособи архив за съхранение на проектното досие. Спазването на план за изпълнение на дейностите, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, в зависимост от техните компетенции, въведените вътрешни процедури за управление и мониторинг в общинската администрация ще допринесат за качественото и в срок изпълнение на основните дейности в проектния цикъл. Екипът ще работи в тясна връзка и непрекъсната комуникация с всички експерти и звена от общинската администрация в т.ч.: - Отдел "Разходване на средства и контрол"-по подготовката и провеждането на общ.поръчки; - Дирекция "Устройство на територията" и Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда"- по време на изпълнение на СМР и въвеждането на строежите в експлоатация; - Отдел "Счетоводен"-по отношение на целесъобразното и законосъобразно изразходване на фин. средства по проекта и осчетоводяване на направените разходи, съгласно изискванията на българските счетоводни стандарти, счетоводната политика на общината и изискванията на УО на ОПРР; - Дирекция "Проекти, програми и инвестиции" за осъществяване на контрол при изпълнението и отчитането на проекта към УО на ОПРР. За успешното изпълнение на настоящия проект предвиждаме прилагането на следните методи: - Методи за оперативно управление на екипа по проекта-прилага се по време на целия проектен цикъл. При сформирането на екипа по проекта ще бъдат взети предвид индивидуалните качества, професионалната квалификация и опита в изпълнението на проекти. Основна роля за управление, организиране, координиране и контрол върху цялостното изпълнение на дейностите по проекта ще има Ръководителят. - Методи за администриране, съхранение на информацията, отчитане и проверка на разходите: ще бъде прилагана система за администриране на проекта съгласно СФУК, Процедурен наръчник на Община Ловеч, Указания на УО на ОПРР и съответните регламенти на ЕС за техническо и финансово изпълнение, архивиране на документи, в рамките на която ще се поддържат архив, чрез който ще се осигури пълна проследимост на извършените дейности. - Методи и средства за комуникация и обмен на информация: стандартни средства за обмен на данни и съобщения - на хартиен носител и чрез ел.поща. Ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще бъде анализиран напредъкът по проекта. - Методи и средства за визуализация и публичност: прессъобщения, пресконференции, периодични съобщения на интернет страницата на общината, информационни табели, билборд, банер. Дейността предвижда: - Балансирана координация и мениджмънт - Техническа и финансова отчетност - Подготовка на технически задания, технически спецификации и документации за общ. поръчки, съгл. приложимото законодателство (ЗОП) - Управление на комуникацията в проекта - Прозрачно изпълнение - Организация на отчитането на проектните дейности - Осигуряване на проследими одитни пътеки - Провеждане на срещи на екипа. Разходите за персона са отразени в бюджетни редове 1.1, 1.2, 1.3 и 1.4 , Contracted Amount: 17 823.23 , Reported Amount: 17 760.22
  • Activity: Подготовка на документации за обществени поръчки и обявяване на процедурите: Община Ловеч, чрез екипа за управление и изпълнение на проекта съвместно с експерти от отдел "Разходване на средства и контрол", Дирекциии "Техническа инфраструктура и околна среда" и "Устройство на територията" ще разработи документации за обществени поръчки (технически задания - Приложение Д-3 от Процедурния наръчник на Общината, технически спецификации, решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор) за следните дейности: 1. Инженеринг - проектиране, извършване на строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. Обществената поръчка ще бъде с 5 обособени позиции - по една за всяка многофамилна жилищна сграда/архитектурен ансамбъл. 2. Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 3. Изработване на материали за информацията и комуникация по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2". Процедурата ще бъде - открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 4. Извършване на ангажимент за договорена процедура (независим финансов одит) във връзка с изпълнението на проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, Закона за устройство на територията, Закона за енергийната ефективност и наредбите към тях и цялото приложимо законодателство, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., Министерство на финансите, вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 35 413.80
  • Activity: Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открити процедури, съгласно Закона за обществените поръчки и правилника за неговото прилагане. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответствие с чл.74, ал.1 от ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 от ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите, която ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който се подписва от всички членове на комисията и се предава на Възложителя заедно с цялата документация. В 10 дневен срок от получаването му, възложителят ще го утвърди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. В 10 дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл.197, ал.1, т.7 от ЗОП. При спазване на срока по чл.112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването му ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. До цялата документация по обявяването и провеждането на обществените поръчки още бъде предоставен неограничен пълен и безплатен достъп по електронен път на профила на купувача на сайта на Община Ловеч, считано от датата на публикуване на обявлението за оповестяване откриване на процедурата в "Официален вестник на ЕС"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2": В рамките на дейността, избраният Изпълнител 1. Ще изготви работен инвестиционен проект за прилагане на мерки за ен. ефективност на съответната многофамилна жилищна сграда, съгласно задание за проектиране и техническа спецификация на Възложителя за всяка сграда, приложените към документацията за обществената поръчка сертификати и доклади от обследването за ен.ефективност (ЕЕ), технически паспорт и архитектурно заснемане на сградите, изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на ЗУТ, ЗЕЕ и НК по настоящата процедура. В проектите ще се включат: -изпълнение на всички ЕСМ, които са предписани като задължителни за съответната сграда в обследването за ен. ефективност и водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; -изпълнение на мерки по конструктивното възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгл. Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); -изпълнение на всички мерки, предписани като задължителни в техническото обследване, в случай че в доклада от обследването за енергийна ефективност е доказано постигане на икономия на първична енергия мин.60% за съответните сгради - МЖС на ул."Цачо Шишков"№39 и №41, ЖСК"Восток", МЖС на ул."Ген. Скобелев"№6 и МЖС на ул."Ген. Скобелев"№8, бл."Медикус"; -изпълнение на съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването -изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба №4/01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, вкл. за хора с увреждания. В работните проекти, като задължителни за изпълнение ще се изискват само задължителните дейности, предписани в техническото обследване на жилищната сграда свързани с конструктивното възстановяване/усилване. Предписаните задължителни мерки, извън конструктивното им възстановяване/усилване няма да бъдат изисквани за проектиране и изпълнение с БФП. В работния проект ще се включи част ЕЕ, която ще бъде оценена за съответствие с изискванията на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ. 2. Съгласуване на инвестиционните проекти с експлоатационните дружества и др., съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ. Одобряването на работните проекти ще се извърши по реда на ЗУТ - разглеждане и одобряване от главния архитект на Общината, след което ще се издадат разрешения за строеж. 3. Изпълнение на СМР, съгласно одобрените инвестиционни проекти свързано само с прилагането на мерки за ен.ефективност, конструктивното възстановяване/усилване на сградите, предписано в техническия паспорт, извършване на СМР водещи до възстановяване на първоначалното състояние на сградите, преди интервенциите и прилагане на мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда, а не цялостно обновяване на сградите и околното пространство. 4.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Ще се осъществи контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството. След приключване на строително-монтажните работи, проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. Остойностяването на дейност 4 "Инженеринг" - разходите за инженеринг - съответства на ред 6.1 от бюджета., Contracted Amount: 838 772.35 , Reported Amount: 1 015 948.99
  • Activity: Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2": Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 3 "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор" и включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ, - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, - Упражняване на контрол на количествата и качеството на изпълнените СМР. - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя ежемесечни междинни доклади за напредък. - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга. Дейността има за цел: - Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал. 11 от ЗУТ. - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството. Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес – изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи, сдружение на собствениците. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за инженеринг в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. Остойностяването на дейност 5 "Оценка на съответствието на инв. проекти и осъществяване на СН с инвеститорски функции при изпълнението на СМР по проекта съответстват на редове 15.1. и 24.1. от Бюджет на ПП., Contracted Amount: 16 831.00 , Reported Amount: 20 197.20
  • Activity: Съгласуване на инвестиционните проекти с контролни органи и институции: Описание Инвестиционните проекти след като бъдат изготвени подлежат на съгласуване с РС ПБЗН гр.Ловеч, а при необходимост и по изискване на консултанта, който ще извършва оценката на съответствието им със съществените изисквания на ЗУТ и с други институции и организации. За целта се предвиждат средства в размер на общо 1000 лв. за заплащане на такси. Остойностяването на дейността включва разходите по бюджетен ред. 33.1, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 350.05
  • Activity: Осигуряване на информация и комуникация по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2": Съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП, се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се изпълни следното: 1. Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна с мин. 30 присъстващи на всяка). Пресконференциите ще се проведат в заседателната зала на Общински съвет-Ловеч в сградата на Община Ловеч и ще бъдат отворени за журналисти, представители на НПО и граждани. Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе - пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието. На пресконференциите ще бъдат раздадени рекламни и информационни материали. Разходът за пресконференции е 240 лв. без ДДС (2 х 120 лв.) 2. Организиране и провеждане на две официални церемонии: "Първа копка“ с присъствие на медии и широката общественост на Ловеч, ще се проведе на един от обектите. „Откриване на обекта“ също е отворена за медии и широката общественост на Ловеч. Ще се проведе на един от обектите след приключване на СМР. Организирането на официалните церемонии ще се извърши, съгл. т. 3.6 от Единния наръчник на бенефициента. Разходи за двете церемонии са 250 лв. без ДДС (2 х 125 лв.). 3. Публикуване на 4 съобщения със снимки в местни/регионални медии с информация за проекта, при стартирането и приключването му на стойност 400 лв. без ДДС (4 х 100 лв.) 4. Изработване, доставка и монтаж на билборд с размер 4х3м (метална конструкция с винил), съобразен с примерната визия посочена в т.8.1. от Единния наръчник на бенефициента и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Разходът е 2 400 лв. без ДДС. Община Ловеч ще уведоми УО на ОПРР за дизайна и мястото на поставяне на билборда и табелите. 5. Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела, след приключването на проекта с размер 70х100 см., съобразно изискванията на т. 8.2. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Цена - 750 лв. без ДДС (5 х 150 лв.) 6. Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см. Тя ще се монтира в сградата на Общината пред офиса на проекта. Цена - 100 лв. без ДДС 7. Изработка на информационни дипляни (А4 - тройно сгъната, 170 гр. двустранен хром гланц/мат), съобразно т.3.7 и т.8.5. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Дипляните ще бъдат разпространявани при стартирането и приключването на проекта. Цена за 300бр.-390лв без ДДС. 8. Изработване на банер с размер минимум 0,80х180см и стойка. Визия съгл. изискванията на т.3.9. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 140,00лв. без ДДС. 9.Изработка и доставка на брандирани с логото на ОПРР метални ключодържатели с LED лампичка на стойност 480 лв. без ДДС (120х4,00лв). На интернет страницата на Община Ловеч (http://www.lovech.bg) ще бъдат публикувани съобщения и информация за финасиращият орган, основната цел на проекта, напредъка в изпълнението му и постигнатите резултати и индикатори. Остойностяването на дейността съответства на по бюджетен ред. 36.1, Contracted Amount: 4 220.00 , Reported Amount: 5 064.00
  • Activity: Въвеждане на обектите в експлоатация : За въвеждане на обектите в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури с експлоатационни дружества и други организации при необходимост, изготвени окончателни доклади от строителния надзор. Остойностяването на дейността съответства на по бюджетен ред. 27.1, Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на ангажимент за договорени процедури във връзка с проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2" (одит): В резултат от провеждане на приложимата процедура за възлагане на обществена поръчка, ще бъде избран регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит, с който/която ще бъде сключен договор за извършване на независим финансов одит на проекта. Основни критерии за подбор и избор на одитор ще бъдат опитът при одитиране на проекти, изпълнявани с външно финансиране, наличието на квалифициран персонал, както и предлаганата цена за извършване на услугата. Дейността включва провеждането на задълбочен финансов одит на проекта по време на цялостното му изпълнение. Целта е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет на проекта и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателствода се извърши одитна проверка и да се предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти и да включва проверка и констатации по следните въпроси: 1. Спазени са изискванията по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; 2. Изборът за изпълнител по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответсвие с изискванията на националното законодателство; 3. Дейностите по Проекта са осъщетсвени в съответствие с принципите за добро финансово управление; 4. Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с Насоките за кандидатстване; 5. Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; 6. Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; 7. Счетоводни системи и осчетоводявания са изрядни. Одитът трябва да провери дали Община Ловеч поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност; 8. Декларациите за възстановяване на средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от Управляващия орган. 9. Напредъкът по Проекта, в т.ч финансов и физически, е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо); 10. Проверка на докладваните нередности- Одиторът следва да се увери, че ако по проекта са установени нередности, то те са докладвани своевременно на всички необходими институции, след което е съставен съответния план за действие във връзка с избягване на подобни нередности в бъдеще и този план се изпълнява своевременно 11. Проверка (за наличието) на приходи от дейността -Одиторът следва да провери дали има реализирани приходи от дейността на проекта. 12. Неправомерно изплатени суми са възстановени по надлъжния ред- Одиторът следва да провери, дали неправомерно изплатените суми, (ако има такива) са възстановени по надлъжния ред и дали са осчетоводени коректно. 14. Проверка за двойно финансиране-Одиторът трябва да се увери, че бенефициентът не получава финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или общностна), както и от друг програмен период. 15. Проверка за приложимия режим и начина на отчитане на минималните държавни помощи. Остойностяването на дейността съответства на по бюджетен ред. 37.1, Contracted Amount: 1 198.00 , Reported Amount: 1 437.60

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BRAIN STORM CONSULT-OD Ltd., Contracted Amount*: 1 437.60 , Reported Amount**: 1 437.60
  • Contractor: Petar, Contracted Amount*: 5 548.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PUBLISHING HOUSE AB LTD, Contracted Amount*: 4 632.00 , Reported Amount**: 4 632.00
  • Contractor: ELIT-MH LTD, Contracted Amount*: 245 100.01 , Reported Amount**: 249 389.26
  • Contractor: MARIBOR-STROY LTD, Contracted Amount*: 235 550.81 , Reported Amount**: 235 550.81
  • Contractor: CONSORTIUM DVG PROJECT, Contracted Amount*: 3 184.80 , Reported Amount**: 3 184.80
  • Contractor: „Overgas Mrezhi” AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 99.38
  • Contractor: KIMA CONSULT LTD, Contracted Amount*: 8 400.00 , Reported Amount**: 8 400.00
  • Contractor: CEZ Distribution Bulgaria AD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 144.00
  • Contractor: Hyulia, Contracted Amount*: 4 352.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VENI PLAST LTD., Contracted Amount*: 290 076.00 , Reported Amount**: 291 671.92
  • Contractor: Ralitsa, Contracted Amount*: 4 624.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 432.00 , Reported Amount**: 432.00
  • Contractor: ERGO LTD, Contracted Amount*: 9 468.00 , Reported Amount**: 9 941.40
  • Contractor: ENERGY EFFECT LTD, Contracted Amount*: 7 752.00 , Reported Amount**: 8 527.20
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 20.00
  • Contractor: STROITEL LTD, Contracted Amount*: 235 800.00 , Reported Amount**: 239 337.00
  • Contractor: DZZD CONSORTIUM MULTIPLEX ENGENEERING - LIFE ENERGY, Contracted Amount*: 8 612.40 , Reported Amount**: 8 612.40
  • Contractor: Desislava, Contracted Amount*: 4 352.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BOGOEV CONSULT LTD, Contracted Amount*: 9 228.00 , Reported Amount**: 9 889.20
  • Contractor: DZZD "VN Invest-77", Contracted Amount*: 6 720.00 , Reported Amount**: 7 056.00
Subcontractors
  • Subcontractor: ARHITEKTURNO ATELIE VAROSHA LTD., Contracted Amount*: 9 301.00
  • Subcontractor: ART PROGRESIA LTD., Contracted Amount*: 10 900.00
  • Subcontractor: EKA STUDIO LTD., Contracted Amount*: 10 800.00
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: MULTIPLEX ENGENEERING LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: JOK CONTROL LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: HES-PROECT LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: DV CONSULT LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: LIFE ENERGY LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: VALEO INVEST LTD, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: NIKI INVEST 77 LTD, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 63.00 , Reached amount: 63.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 307.46 , Reached amount: 379.91
Indicator 3 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00

Financial Information

Total Project cost 1 081 198.53 BGN
Grant 1 081 198.53 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 081 198.53 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 399.60 0.00 399.60 БОГОЕВ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 336.00 0.00 336.00 ДЗЗД ВН ИНВЕСТ-77
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 261.60 0.00 261.60 БОГОЕВ КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 473.40 0.00 473.40 ЕРГО ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 0.00 0.00 0.00 ЕНЕРДЖИ ЕФЕКТ ЕООД
Липса на добро финансово управление 0.00 48.01 0.00 48.01 Петър Данаилов Деков

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Екип по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: инж. Петър Данаилов Деков - Ръководител проект
    Contractor: Petar
    Contract total funded value: 5 548.00
  • Differentiated position 2: арх. Ралица Маринова Маринова
    Contractor: Ralitsa
    Contract total funded value: 4 624.00
  • Differentiated position 3: Десислава Радославова Йорданова
    Contractor: Desislava
    Contract total funded value: 4 352.00
  • Differentiated position 4: Хюлия Исмет Вели
    Contractor: Hyulia
    Contract total funded value: 4 352.00
Procedure 2 Subject to due process: Извършване на ангажимент за договорени процедури във връзка с проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2" (одит), Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за извършване на ангажимент за договорени процедури във връзка с проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2“
    Contractor: BRAIN STORM CONSULT-OD Ltd.
    Contract total funded value: 1 437.60
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане на сградите, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследвания за енергийна ефективност по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. - Етап 2, Estimated Amount: 10 160.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Ген. Скобелев" №8, блок "Медикус"
    Contractor: BOGOEV CONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 996.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Цачо Шишков" №42А и ул. "Цачо Шишков" №50"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане на сградите, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследвания за енергийна ефективност по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. - Етап 2, Estimated Amount: 33 430.00
  • Differentiated position 1: ОП 1 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Патриарх Евтимий" №6, ЖСК "В. Левски" - вх.А и вх.Б"
    Contractor: ERGO LTD
    Contract total funded value: 9 468.00
  • Differentiated position 2: ОП 2 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Цачо Шишков" №39 и ул. "Цачо Шишков" №41, ЖСК Восток"
    Contractor: DZZD "VN Invest-77"
    Contract total funded value: 6 720.00
  • Differentiated position 3: ОП 3 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Ген. Скобелев" №6"
    Contractor: BOGOEV CONSULT LTD
    Contract total funded value: 5 232.00
  • Differentiated position 4: ОП 4 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Ген. Скобелев" №8, блок "Медикус"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: ОП 5 - "Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Цачо Шишков" №42А и ул. "Цачо Шишков" №50"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Цачо Шишков" № 42А и ул. "Цачо Шишков" № 50 по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. - Етап 2, Estimated Amount: 6 460.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.(1-5) и ал.3 от ЗУТ, архитектурно заснемане, съставяне на технически паспорт и изготвяне на обследване за енергийна ефективност на жилищна сграда с административен адрес: гр. Ловеч, ул. "Цачо Шишков" № 42А и ул. "Цачо Шишков" № 50 по ИП "Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради", ПО 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие", ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. - Етап 2
    Contractor: ENERGY EFFECT LTD
    Contract total funded value: 7 752.00
Procedure 6 Subject to due process: Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2", Estimated Amount: 875 539.25
  • Differentiated position 1: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Патриарх Евтимий“ № 6, ЖСК „В. Левски“
    Contractor: STROITEL LTD
    Contract total funded value: 235 800.00
  • Differentiated position 2: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Цачо Шишков“ № 39 и № 41, ЖСК „Восток“
    Contractor: VENI PLAST LTD.
    Contract total funded value: 290 076.00
  • Differentiated position 3: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Генерал Скобелев“ № 6
    Contractor: ELIT-MH LTD
    Contract total funded value: 114 458.90
  • Differentiated position 4: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Генерал Скобелев“ № 8, бл. „Медикус“
    Contractor: ELIT-MH LTD
    Contract total funded value: 130 641.11
  • Differentiated position 5: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Цачо Шишков“ № 42А и № 50
    Contractor: MARIBOR-STROY LTD
    Contract total funded value: 235 550.81
Procedure 7 Subject to due process: Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2", Estimated Amount: 5 150.00
  • Differentiated position 1: Изработка на информационна дипляна – 300 бр.
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 432.00
  • Differentiated position 2: Публикуване на четири съобщения със снимки в местни/регионални медии с информация за проекта; Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна); Организиране и провеждане на две официални церемонии - „Първа копка“ и „Откриване на обекта“; Изработване, доставка и монтаж на билборд 4х3м – 1 бр.; Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела 70х100см – 5 бр.; Изработка и монтаж на информационна табела – 50х70см – 1 бр.; Изработване на банер – 80х180см – 1 бр.; Изработка и доставка на брандирани с логото на ОПРР метални ключодържатели с LED лампичка – 120 бр.
    Contractor: PUBLISHING HOUSE AB LTD
    Contract total funded value: 4 632.00
Procedure 8 Subject to due process: Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи по проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Ловеч - етап 2", Estimated Amount: 28 317.08
  • Differentiated position 1: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Патриарх Евтимий“ № 6, ЖСК „В. Левски“
    Contractor: KIMA CONSULT LTD
    Contract total funded value: 5 334.00
  • Differentiated position 2: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Цачо Шишков“ № 39 и № 41, ЖСК „Восток“
    Contractor: DZZD CONSORTIUM MULTIPLEX ENGENEERING - LIFE ENERGY
    Contract total funded value: 4 064.40
  • Differentiated position 3: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Генерал Скобелев“ № 6
    Contractor: KIMA CONSULT LTD
    Contract total funded value: 3 066.00
  • Differentiated position 4: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Генерал Скобелев“ № 8, бл. „Медикус“
    Contractor: CONSORTIUM DVG PROJECT
    Contract total funded value: 3 184.80
  • Differentiated position 5: Прилагане на мерки за енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда в гр. Ловеч с адрес ул. „Цачо Шишков“ № 42А и № 50
    Contractor: DZZD CONSORTIUM MULTIPLEX ENGENEERING - LIFE ENERGY
    Contract total funded value: 4 548.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN