Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.068-0003-C02
Project Name Creating sustainable employment for unemployed and inactive people in Stigni 1 Ltd.
Beneficiary 203034020 Stigni 1 Ltd
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.12.2019
Start Date 01.01.2020
End Date 24.02.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Лясковец

Description

Brief description
I. Потребност за удовлетворяване
   В професионалната структура на безработните най-многобройната група продължава да е тази на лицата без квалификация и специалност-за м.12.18 е 52,3%. С най-висок дял остават безработните над 50 г, за 01.2019 е 51%. За община Лясковец безработицата остава сериозен проблем, с най-тежко изражение сред трайно безработните.  Сред идентифицираните проблеми на територията е високото ниво на безработица като преобладават безработните без професионален стаж и квалификация, както и тези  с ниско образование.
   Всичко това показва, че реинтегрирането на продължително безработните и неактивните лица над 30г в заетост остава важна задача, като включването на този ресурс в местната икономика ще генерира висока добавена стойност.

II. Цели
 Придобиване или повишаване на професионалната квалификация на безработни и неактивни лица на територията на Община Лясковец
 Включване на обучените лица в субсидирана заетост при работодатели
 Увеличаване броя на безработни и неактивни лица над 30г, придобили квалификация и започнали работа

III. Целева група-4 безработни и неактивни лица, които са от следните специфични категории:
- Продължително безработни лица
- Безработни лица на възраст над 54 г.

IV. Основни дейности
1. Посреднически услуги по активиране на пазара на труда
2. Професионално информиране и консултиране
3. Обучения за придобиване на ПК по част от професия: курс 1 - Оператор на компютър
4. Наемане на безработни и неактивни лица и осигуряване на заетост за период от 9 месеца
5. Осигуряване на оборудване за новите работни места

V. Резултати за постигане
1. Подбрани 4 безработни и неактивни лица
2. Проведени обучения за ПК - 1 курс за 4 лица
3. Безработни и неактивни лица, придобили квалификация - 4
4. Безработни и неактивни лица, започнали работа - 4
5. Осигурена трайна заетост след проекта - 2 лица
Activities
  • Activity: Посреднически услуги по активиране на пазара на труда: Основната цел е с набор от дейности да се извърши идентифицирането на безработните и/или неактивни лица от целевите групи за активирането им за включване на пазара на труда. Като резултат трябва да се съкрати/прекрати престоя на лицата без работа и те да се насочат към реализация на трудовия пазар. Целевите групи са безработни и неактивни лица, които са от следните специфични категории: - Продължително безработни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г. За да бъдат ефективни действията по активиране ще бъде предприет индивидуален подход спрямо лицата от целевите групи, който да отчита нуждите, способностите, образованието, квалификацията, способностите за търсене на работа и други лични характеристики на всяко лице. Територията за извършване на дейностите по идентифициране са населените места от Община Лясковец. Конкретните цели от дейностите с идентифицираните лица от целевите групи е да се активират, насърчат и подпомогнат да изберат една от следните възможности: 1. Насочване към включване в професионално обучение във връзка с по-големите възможности за намиране на работа и конкретно с възможността за започване на работа към Кандидата. 2. Да се регистрират в Дирекция „Бюро по труда” като активно търсещи работа. 3. Да започнат работа с цел реализация на пазара на труда. Посреднически услуги по активиране на пазара на труда представляват набор от различни дейности, чрез които да се осъществи контакт с лицата. Резултатите от тези контакти трябва да бъдат: - поименно определяне на лицата, които попадат в целевите групи, а за некативните и/или не са регистрирани в Дирекция „Бюро по труда”; - съставяне на регистър на идентифицираните лица от целевите групи заедно с данни за осъществяване на контакти с тях (вкл. адрес, e-mail, телефон). Основни дейности за посреднически услуги по активиране: 1. ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНФОРМАЦИЯ за процедурата и проекта на лицата от целевите групи от населените места на Община Лясковец. 2. ВХОДЯЩ РЕГИСТЪР на лицата, отговарящи на условията за целевите групи. 3. Избор от лицата на една от предложените възможности по активиране. Провеждането на посредническите услуги и активирането на лицата ще се извършва чрез следните способи: - Посредством средства за комуникация телефон, интернет; - Посредством специализирани сайтове и социалните мрежи; - Директен контакт с консултант на място; - Информационен офис по проекта. - Листовки и брошури;, Contracted Amount: 2 060.30 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Професионално информиране и консултиране: Професионалното информиране и консултиране ще се проведе в индивидуална форма. За изпълнението на дейността ще се използват онсовно следните методи: информиране, консултиране, насочване към обучение и подпомагане за започване на работа. Основните цели на дейностите е проучване на индивидуалните потребности и интереси за всяко лице изготвяне на индивидуален профил на потребностите и интересите: - за професионално ориентиране - да подпомогне лицата за самостоятелен и съзнателен избор на професия и/или на път за придобиване на професионална квалификация в съответствие с индивидуалните им качества; - за професионално консултиране - да подпомогне лицата за избор на подходяща професия в съответствие с индивидуалните им особености и с потребностите на пазара на труда; - за насочване към обучение - избор на курс за квалификация, съобразно избора на професия. Дейностите ще се разпределят на следните етапи:  Диагностициране на индивидуалния психологически профил – ползва се психологическа методика за определяне на психологическите особености на личността с цел по адекватното включване в бъдеща професионална реализация. Психологическият профил ще има за цел да определи личностни характеристики и потребности на личността като се ползава психологическа методика под формата на психологически тест. Тя се провежда индивидуално с всяко лице, за което ще се формира индивидуален психолофически профил. На база на това ще се определят потребностите на личността, като умения за екипност, кооперативност, интро или екстравертност на личността, потребности да координира или изпълнява, локус на контрола; извършване на креативни /творчески/ дейности или дейности свързани с механично изпълнение на процеси. Този профил ще има за цел за всяко лице да определи формираните личности характеристики и поведенчески модели, което ще определи и професионалното ориентиране за всеки участник.  Въпросник, попълнен от всеки участник, който ще има за цел да определи усвоените до момента компетенции, свери на интереси, знания в определени области и нуждата от квалификация в отделни сфери. Формирани до момента умения и опит на личността. Въпросникът ще определи в кои групи по сходни интереси ще бъде включено лицето и съответно ще предопредели какъв е дефицита в знанията и уменията на личността за да бъде компенсиран в процеса на обучение.  Лична карта на потребностите - заедно с психологическия профил и въпросника на усвоените и придобити знания, умения и интереси ще се изготви за всяко лице карта на потребностите. Тя ще има за цел да даде информация на всяко включено в проекта лице върху какво трябва да работи като знания и умения и вкоя сфера на дейност трябва да насочи усилията си. На база на тази основа участниците ще се включат в модул за активиране на тяхната активност в търсене на реализация. Акцентът в модула целящ стимулиране активността им в търсене на работа трябва да бъде в личностната значимост на всеки участник, знанието за своя собствен принос в професионалното му развитие, смисъла в това да бъде инициативен и търсещ реализация. От дейностите по професионално информиране и консултиране, всяко лице трябва да има разработена индивидуална карта, обобщена от психологическата диагностика и въпросника определящ знания, умения и интереси. Този етап от проекта ще представлява преход към следващия, свързан с обучения., Contracted Amount: 3 712.60 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучения за придобиване на ПК по част от професия: курс 1 - Оператор на компютър: В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с компютърна техника или компютъризирани оборудване и системи за управление. За да могат лицата да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника и компютъризирани системи. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература. За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Това ще позволи да добият самочувствие и увереност в областта на ИКТ. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено и бързо да изпълняват възложените им дейности и задължения по въвеждане и обработка на данни и информация с ИКТ. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при работа с ИКТ;  Ориентиране, идентифициране и стартиране на приложни програмни продукти, съответстващи на спецификата на поставената задача;  Въвеждане, редактиране и форматиране на данни в стандартни приложения за обработка на текст и данни при спазване на технологична последователност;  Разпечатване на документи на локален или мрежов принтер;  Изпращане и получаване на документи чрез електронна поща, класифициране и съхраняване на документите; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Оператор на компютър”: - Професия: 482030 - Оператор на компютър; - Специалност: 4820301 - Текстообработване; - квалификация по част от професия по 1 квалификационна степен; - Хорариум часове: 200 уч.часа (36 уч.ч. - теория и 164 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 4 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката., Contracted Amount: 3 040.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Наемане на безработни и неактивни лица и осигуряване на заетост за период от 9 месеца: Всички безработни и неактивни лица, завършили успешно предвидените по проекта обучения, ще бъдат включени в субсидирана заетост при Кандидата. Той ще разкрие 4 нови работни места и на тях ще се назначат лицата от целевите групи. Всички 4 обучени лица, които ще се назначат ще бъдат от специфичните категории: - Продължително безработни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г. Поради факта, че са от специфични категории, то лицата ще бъдат назначени за срок от 9 месеца. Всички трябва да са преминали и завършили успешно обученията и да са добили необходимите знания и умения за да изпълняват успешно трудовите си задължения. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - 3339-3020 – Организатор работа с клиенти - 2 лица. Основните задължения ще бъдат да се обслужва корпоративните клиенти, както и да приема техните поръчки, заявки или оплаквания. Да обработва всички видове документи и договори с клиентите. Да изготвя месечни справки, отчита приходите. Също така да следи за навременните и в срок плащания, да обслужва на място корпоративните клиенти. Да може компютърно и електронно да обработва документи и плащания. - 3339-3004 - Специалист продажби - 2 лица. Основните задължения ще бъдат да отговаря за контрола на качеството при текущото обслужване на клиентите. Също така да изпълнява всички дейности свързани с продажбите, възложени от управителя. Да познава детайлно всички видове документи, свързани с бизнеса на Бенефициента, както и компютърно да въвежда и обработва всички необходими документи и справки. Назначените лица в рамките на обучението ще са преминали модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Така те ще могат да приложат придобитите знания в пряката си работа, най-вече в областтта на управление на отпадъците, организиране на разделното им събиране във всички места на обектите на Кандидата. По този начин създадените работни места са зелени работни места и ще допринасят за опазване и възстановяване на околната среда, също така в сферата на рециклирането., Contracted Amount: 36 480.00 , Reported Amount: 33 181.67
  • Activity: Осигуряване на оборудване за новите работни места: Ще се осигурят необходимото оборудване за нормалната и ефективна работа на новоназначените служители и работници. Оборудването за служителите за обект хотел ще спомага за нормалното извършване на всички административни, икономически и обслужващи дейности на Кандидата, както и за съставянето, печат и съхраняване на всички необходими документи, справки и за електронна обработка и подаване на информация. Специализираното оборудване за служителите за търговски обект ще способства за съвременното и ефективно предлагане на стоките и качественото обслужване на клиентите. За реализиране на основните задължения на 4-те работни места ще се закупи следното оборудване:  Компютърна конфигурация (2 ядрен, мин. 3.0 GHz, 8 GB-DDR4, мин. 1 TB, мин. Win7Pro, мин. 24" Led FullHD) - 3 бр.;  Компютър лаптоп (мин. 2.0 GHz, 4 GB-DDR4, мин. HDD 500 GB, BT 4.2, Wi-Fi, мин. 15.6" HD LCD) - 1 бр.;  Многофункционално устройство (принтер/копир/скенер, мин 21 ppm, 1 GB, DADF, двустр.печат, lan, wireless) - 1 бр.;  Многофункционално цветно устройство (принтер/копир/скенер, мин 21 ppm, 1 GB, ADF, двустр.печат, lan, wireless) - 1 бр.  Скенер (А4, цветно, flatbed, ADF, мин. 24 ppm, 24 bit, сканиране с 1 минаване) - 1 бр. Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 3 години., Contracted Amount: 9 693.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Unemployed participants, including long-term unemployed, or inactive not in education or training above 54 years of age, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 2 Participants between 30 and 54 gaining a qualification upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Participants above 54 in employment including self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Participants between 30 and 54 in employment, including self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 5 Unemployed participants between 30 and 54, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 4.00

Financial Information

Total Project cost 56 812.33 BGN
Grant 56 812.33 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 56 812.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN