Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0153-C02
Project Name Development of an Integrated System for Tracking and Managing Professional Machines
Beneficiary 201919389 MOJER Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 17.12.2018
Start Date 17.12.2018
End Date 18.08.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Проектът обхваща разработване на продуктова иновация на световно ниво чрез ефективно партньорство между научноизследователска организация и кандидата за разработване и тестване на ново знание - алгоритъм за дистанционно управление и отчитане на професионални кафе машини. Иновацията попада в обхвата на тематична област „Мехатроника и чисти технологии“, приоритетно направление „Интелигентни системи и уреди, „интелигентни домове“ – „интелигентни градове“. Системата ще бъде изготвена до ниво TRL 7 - прототип демонстриран в операционна среда за управление на кафе машини, но разработката и изготвения алгоритъм за работа ще могат да се използват и в други области на ХоРеКа сектора.
Системата ще се базира на изготвяне на алгоритъм, позволяващ чрез  интернет връзка предаване на информация за приготвените от дадена машина напитки и предлага дистанционно наблюдение в реално време на информацията, постъпваща от сензорите на отделните машини. По този начин чрез системата ще се управляват дистанционно машини като се повиши качеството на напитките, осигури се възможност за отчитане на вече направените като количество и качество, предостави се информация в случай на излизане извън зададени параметри на отделна машина, възможност за ранно откриване на възникващи технически проблеми и дистанционно откриване на неизправности в дадената машина. Отдалеченият мониторинг ще спомогне за осъществяване на физически контрол само в обектите, в които е идентифицирана такава необходимост и където повредата или възникналият проблем не могат да бъдат отстранени от обслужващия машината персонал в обекта, където тя е инсталирана. 
Иновацията ще доведе до намаляване на ресурсите за сервизно и техническо обслужване на машините и свързаните с това разходи и въглероден отпечатък и ще позволи различни професионални машини като характеристики и година на производство да бъдат „рециклирани“ и да предоставят високо качество на крайния продукт чрез прецизиране на параметрите на неговото изготвяне.
Activities
  • Activity: Дейност 1 Извършване на изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация: Реализирането на настоящата дейност е основна за разработваната иновация и за генерирането на ново знание, приложимо за дистанционно управление и мониторинг на професионални машини. Целта на тази дейност е да се разработи алгоритъм - продуктова иновация, на чиято база ще се създаде прототип на интегрирана система за мониторинг, управление и контрол на кафе машините. Алгоритъмът ще последователност от краен брой правила или действия, записани в точно определен ред, с помощта на които ще се решават предварително дефинирани задачи за управление и мониторинг на професионални машини. Алгоритъмът, който екипът от ще разработи, ще даде правилата и редът, в които да се изпълняват необходимите задачи за постигане на целта и на негова база ще се изготвят техническите изисквания, на които прототипът трябва да отговаря. При разработването на алгоритъма ще се следи при едни и същи условия (данни) алгоритъмът винаги трябва да дава един и същ резултат.Основните етапи от дейността са: 1. научни изследвания за идентифициране на съществуващи алгоритми при алтернативни приложими системи; 2. изследвания за структуриране на връзки и условия, приложими при различни машини; 3. изграждане на блок-схема за реализиране на нов алгоритъм; 4. тестване на алгоритъма и отделните му функционалности и определяне на представянето му по различни параметри. Експертният екип ще проведе различни проучвания (desk research) с оглед разработване на алгоритъм, който да бъде приложим към различни видове кафе-машини без значение от марката, степента на автоматизация на процеса и годините на експлоатация на отделната машина. Предвижда се в началото на проекта да бъдат обявени процедурите за избор на изпълнители за необходимите доставки и услуги. За извършването на изпитванията, изследванията и измерванията, ще бъде закупена една кафе-машина, която ще се използва освен за тези цели и за разработването на прототипа. За извършване на изследванията, по проекта е предвидено наемането на 11 различни кафе машини. Техните разлики са в параметрите им, големината и начина на обслужване - ръчна, полуавтоматична, автоматична. Кандидатът ще предостави на екипа и две от своите машини, които са по-стари. Целта е да се създаде алгоритъм, който да е еднакво приложим за всяка една от тези машини и да дава възможност за еднакво отчитане и възможност за мониторинг, управление и контрол на всяка една от машините, както и за постигане на еднакви качествени параметри на крайния продукт - напитка. За създаването на алгоритъма ще се вземат предвид основните процеси, които се извършват за приготвянето на една топла напитка във всяка една от машините поотделно, както и необходимите стъпки, които трябва да се извършат за постигането на унификацията. Чрез алгоритъма ще получим метод, по който всяка една кафе-машина, без значение от процесите, които се следват за приготвяне на топлите напитки, ще има възможност унифицирано да отчита всяка направена напитка, както и да бъде следено нейното състояние в реално време. Алгоритъмът ще бъде създаден през първите шест месеца от проекта. На шестият месец ще бъде доставено необходимото за извършането на измерванията оборудване, включително новата кафе-машина, както и наетите 11 различни кафе-машини. Екипът ще започне да прилага алгоритъма и да прави изследвания и измервания, необходими за разработването на системата за дистанционно управление и мониторинг. Алгоритъмът ще бъде интегриран, тестван и изпитван при структуриране на основните части на иновацията - универсално електронно устройство и софтуер, които съставят системата на дистанционно управление и мониторинг. Повече от 80% от дейността ще се изпълнява на територията на Северозападен район за планиране. Всички ДМА ще бъдат инсталирани в офиса на кандидата в гр. Видин. Партньорът ще изпълнява своите задължения дистанционно чрез видео-връзка., Contracted Amount: 382 606.50 , Reported Amount: 363 549.65
  • Activity: Дейност 2 Създаване и тестване на прототип на иновацията: След създаването на информационната система ще бъде разработен прототип на иновацията. За да бъде реализиран този етап ефективно е необходимо той да стартира при наличието на следните предпоставки: - Подредени по приоритет основни процеси и утвърдена последователност на реализацията им във вид на основни модули. - Уточнени изисквания. - Добре обмислен и правилно изграден модел на данните. - Проектирана база данни на организацията. - Избрани тип на системата, операционна система, програмна среда за разработката, системен и приложен софтуер. - Уточнен начин на изграждане на системата — последователен, конвейерен или паралелен. Двата основни процеса в системата са "Отчитане на броя на направените напитки" и "Диагностициране на техническото състояние на машината". Прототипът на системата за управление на кафе машини ще предоставя информация за времето и за обема на всяка направена гореща напитка, ще отчита като фактор работните температури, както и ще осигури диагностична информация за работните параметри на кафе машината като температура и налягане на водата, което да предостави възможност за дистанционно диагностициране на техническото й състояние. Системата съдържа управляващ модул с вътрешна памет, който е свързан с температурен сензор за измерване на температурата на водата в бойлер и сензор за налягане на водата, излизаща от помпа на кафе машината. За всяка ръкохватка има втори температурен сензор за измерване на температурата на входящата вода към главата на всяка ръкохватка, трети температурен сензор за измерване на температурата на метала на главата, дебитомер за отчитане на преминалата вода, клавиатура с бутони за избор на вида на напитката и бутон за преждевременно прекъсване на приготвянето на напитка, реле за управление на пускането/спирането на вода под работно налягане и датчик за наличие на ръкохватка, които са свързани към управляващия модул с вътрешна памет, който е с възможност за свързване чрез интернет към компютър. Връзката с глобалната мрежа се използва и за предаване на данните, записани във вътрешната памет на управляващия модул, към външна система. Това предаване на данни се изпълнява периодично, през зададен интервал от време или незабавно след записването й във вътрешната памет, ако не е зададен определен интервал от време. Ако предаването на данни е неуспешно, например, поради липса на достъп до глобалната мрежа, се прави нов опит за предаване след зададен интервал от време. При процеса "Отчитане на броя на направените напитки", системата за управление на кафе машина работи по следния начин: при натискане на бутон за избор на вида на напитката, датчик отчита дали ръкохватката е поставена. Ако ръкохватката не е поставена, не се позволява направата на избраната напитка. Ако има поставена ръкохватка, започва приготвяне на напитката чрез включване на релето за управление на пускането/спирането на вода под работно налягане. Прави се запис във вътрешната памет на управляващия модул на датата и часа на началото на приготвяне на напитката, температурата на водата в бойлера, температурата на метала на главата на групата и на направения избор на вида на напитката. Системата осъществява връзка с глобалната мрежа и предава информацията в реално време относно приготвените напитки и предоставя възможност за дистанционно наблюдение в реално време на информацията, постъпваща от сензорите и датчиците. С прототипа ще бъдат извършени многократни тестове, които да потвърдят, че разработената иновация води до правилно отчитане на консумираните топли напитки и извършва мониторинг, управление и контрол на всяка машина, свързана в системата. , Contracted Amount: 96 829.50 , Reported Amount: 82 052.76
  • Activity: Дейност 3 Визуализация на проекта: Дейността по визуализация на проекта ще бъде изпълнена изцяло съобразно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., чиито мерки се основават на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Faculty of Telecommunications to the Technical University of Sofia, Contracted Amount*: 16 800.00 , Reported Amount: 32 071.75
Contractors
  • Contractor: MILOV GROUP , Contracted Amount*: 71 520.00 , Reported Amount**: 84 317.00
  • Contractor: ECO PRO Ltd, Contracted Amount*: 69 090.00 , Reported Amount**: 98 700.00
  • Contractor: CARE 4 OFFICE, Contracted Amount*: 14 364.70 , Reported Amount**: 20 521.00
  • Contractor: POLYMETA C Ltd., Contracted Amount*: 19 859.00 , Reported Amount**: 28 370.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 60 400.44 , Reached amount: 56 129.23
Indicator 4 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 479 936.00 BGN
Grant 361 802.20 BGN
Self amount 118 133.80 BGN
Total actual amounts paid 337 109.12 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “Разработване на софтуер за анализ на сигнали, постъпващи от аналогови и цифрови сензори“, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: “Разработване на софтуер за анализ на сигнали, постъпващи от аналогови и цифрови сензори“
    Contractor: ECO PRO Ltd
    Contract total funded value: 69 090.00
Procedure 2 Subject to due process: Визуализация на проекта , Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на ДМА по 8 обособени позиции:, Estimated Amount: 48 966.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Оборудване и работни маси - 3.бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 7 140.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Фреза - 1 бр.
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 8 435.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3. Струг - 1 бр.;
    Contractor: POLYMETA C Ltd.
    Contract total funded value: 4 284.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4. 3D принтер - 1 бр.
    Contractor: CARE 4 OFFICE
    Contract total funded value: 2 332.40
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5. Кафемашина - 1 бр.
    Contractor: CARE 4 OFFICE
    Contract total funded value: 4 958.10
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6. Компютър - 2 бр.
    Contractor: CARE 4 OFFICE
    Contract total funded value: 2 093.70
  • Differentiated position 7: Обособена позиция 7. Термокамера - 1 бр.
    Contractor: CARE 4 OFFICE
    Contract total funded value: 2 747.50
  • Differentiated position 8: Обособена позиция 8. Осцилоскоп - 1 бр.
    Contractor: CARE 4 OFFICE
    Contract total funded value: 2 233.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на Материали и консумативи, Estimated Amount: 10 200.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Материали и консумативи
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Наемане на консултант по кафемашини, Estimated Amount: 60 000.00
  • Differentiated position 1: Наемане на консултант по кафемашини
    Contractor: MILOV GROUP
    Contract total funded value: 46 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на наем на 11 бр. кафе-машини, Estimated Amount: 32 270.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на наем на 11 бр. кафе-машини
    Contractor: MILOV GROUP
    Contract total funded value: 25 520.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN