Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0189-C01
Project Name Empathy for independent living
Beneficiary 0006963270614 District "Mladost", Sofia Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.12.2015
Start Date 18.12.2015
End Date 18.08.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел да подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания, да подобри достъпа им до основни социални и здравни услуги, да се постигане  независимост и социална интеграция на тези хора. Ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване  и за хората с увреждане, като се съчетаят комплексни действия в осигуряване на социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. Проектът е насочен към  лица с невъзможност да организират самостоятелно бита си и ежедневните дейности.Ще бъде осигурена заетост на безработни лица в трудоспособна възраст и хората с увреждания ще избират желания и необходимия асистент за да им се вдъхне увереност за контрол на средата.Целта е да се осигури на представителите на тази целева група здравно-социална грижа в дългосрочен план, според специфичните им потребности. Ще бъдат осигурени 45 лични асистента, 3 броя домашни помощници и 2 броя социални асистенти, които ще бъдат на разположение на лицата в неравностойно положение. Предвижда се, да  бъде осигурен специализиран транспорт за нуждите на целевата група. Заявките за използване на транспорта ще се осъществяват с помощта на диспечер. 
Activities
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта.: Дейността по организацията и управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител, експерт/консултант-социални дейности; технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция "Социално подпомагане", Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. Дейността има за цел да създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на проекта. Това може да се постигне чрез: 1.Създаване на екип 2.Конкретизиране ангажиментите на членовете на екипа 3.Разпределяне на отговорността за изпълнение на конкретните задачи 4.Мониторинг по изпълнение 5. Контрол и анализ при констатиране на проблеми 6. Осигуряване на краен резултат съобразно целите на проекта Предвижда се в екипа за организация и управление на проекта да бъдат включени както следва: 1.Ръководител - 1 брой. 2.Счетоводител - 1 брой. 3. Координатори- 2 броя. 4. Технически сътрудници - 2 броя. , Contracted Amount: 36 514.05 , Reported Amount: 59 424.63
  • Activity: Информиране и публичност: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. , Contracted Amount: 120.00 , Reported Amount: 50.31
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка : Целта на тази дейност е да се осигури качествено предоставяне на услугата на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Рисковете за здравето и безопасността на всяко от лицата, ангажирани в предоставянето и ползването на услугата да бъдат минимизирани . Социалната услуга ще се предоставя на потребители, живеещи на територията на СО район "Младост" , в продължение на 18 месеца. Предоставянето на услугата стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално - здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни Почасовото предоставяне на интегрираните социално-здравни услуги ще се осъществява от предварително подбран персонал съгласно разработените правила за подбор, който включва: 1.Лични асистенти -70 броя. 2. Социални асистенти -2 броя. 3. Домашни помощници -2 броя. 4. Здравен асистент - 1 брой. , Contracted Amount: 344 011.90 , Reported Amount: 320 956.95
  • Activity: Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Персоналът , който ще предоставя услугите ще премине въвеждащо обучение и на всеки 4 месеца проекта предвижда поддържащи обучения. За предоставянето на качествени услуги се предвидена супервизия, мотивационна и психологическа подкрепа на целия персонал. Планирани са въвеждащо обучение , поддържащо обучение. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. , Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 230.93
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става, чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. , Contracted Amount: 789.92 , Reported Amount: 1 661.74
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. , Contracted Amount: 9 998.38 , Reported Amount: 8 354.04
  • Activity: Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Младост“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. , Contracted Amount: 107 145.28 , Reported Amount: 56 209.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INTERSPEED LTD, Contracted Amount*: 10 630.44 , Reported Amount**: 970.21
  • Contractor: TRI GRUP BALGARIYA LTD, Contracted Amount*: 3 407.38 , Reported Amount**: 3 407.38
  • Contractor: Espace Auto LTD, Contracted Amount*: 54 036.00 , Reported Amount**: 54 036.00
  • Contractor: Ralitsa, Contracted Amount*: 201.50 , Reported Amount**: 26.00
  • Contractor: KOLOR STUDIO ltd, Contracted Amount*: 43.12 , Reported Amount**: 50.31
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 8 505.00 , Reported Amount**: 6 037.29
  • Contractor: Solti LTD, Contracted Amount*: 39.60 , Reported Amount**: 39.60
  • Contractor: Silvia, Contracted Amount*: 208.00 , Reported Amount**: 104.00
  • Contractor: Miroslava, Contracted Amount*: 143.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Lyubka, Contracted Amount*: 201.50 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Bogdana, Contracted Amount*: 227.50 , Reported Amount**: 26.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 80.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 131.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 80.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 131.00

Financial Information

Total Project cost 499 979.53 BGN
Grant 499 979.53 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 441 816.24 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания , Estimated Amount: 931 896.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN