Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0199-C05
Project Name Hot lunch in region "Krasna polyana"
Beneficiary 0006963270579 SOFIA MUNICIPALITY- DISTRICT "KRASNA POLIANA"
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 29.12.2022
Start Date 01.12.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът предвижда целогодишно осигуряване  по Програма на предоставяне на БФП по
ОПBG05SFPR003-1.001 - Топъл обяд, която има за цел задоволяване на потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови и /или битови затруднения , в Район "Красна поляна". По проекта ще бъде организирано предоставяне на съпътстващи мерки и дейности за осигуряване на информираност и публичност. Организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление и изпълнение на проекта, който ще бъде съставен от служители на Район "Красна поляна".
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Услугата ще се осъществява с външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, с пряко договаряне на основание чл.182, ал.1, т.5 от ЗОП, във връзка с Приложение 2 към чл.11, ал.3 от ЗОП. Първоначално договора ни с избрания изпълнител е сключен с начална дата за реализиране на дейностите от 01.12.2022 г. и крайна дата 30.09.2025 г. Топъл обяд получават 80 крайни получателя за периода от 01.12.2022г. - 31.10.2023г. и 65 крайни получателя за периода 01.11.2023 г. - 31.01.2024 г. За периода от 01.02.2024г . до 30.09.2025г. е сключен договор с избран нов изпълнител. Топъл обяд получават 65 крайни получателя за периода от 01.02.2024 г. - 30.09.2025 г. Услугата "топъл обяд" ще се предоставя от фирма Джое Кетъринг” ЕООД, избрана с процедура, съгласно ЗОП, при условията на чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП. Храната ще се приготвя в Стол-кетъринг на 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри” – адрес: гр. София, бул. ”Ситняково” № 21. Регистрационен № 222500778 на Удостоверението по чл. 12 от Закона за храните. - Номер на договора с изпълнителя: РКП24-ДГ56-6/18.01.2024 г.; - Правно основание: на основание чл. 49, ал. 1 от ЗУСЕФСУ и на основание чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП, за определяне на изпълнител за приготвяне и доставка на топъл обяд – кетъринг, по заявка на район „Красна поляна“, във връзка с изпълнение на Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“, финансирана от ПХОМП 2021 – 2027 г. от ЕСФ плюс; Столът /кухня-майка/ се състои от: • Помещение за обличане на работно облекло за работа; • Помещение за получаване на стока; • Помещение за обработка на зеленчуци; • Подготвителна; • Кухня за приготвяне на храна; • Помещение за пакетиране на храна; • Склад за сухо съхранение. Оборудване: • Конвектомат „Racional”за 20 бр. тави – 2 бр.; • Конвектомат „Tomeko”за 10 бр. – 2 бр.; • Съдомиялна – професионална – 2 бр.; • Професионален хладилник „Gastromat” с 2 крила – 4 бр.; • Фризери – 4 бр.; • Зеленчукорезачка, пасатор – 1 бр.; • Професионално кухненско оборудване /Filmar/. Топлият обяд, включен в седмичните менюта, който ще се предоставя на най- нуждаещите се лица ще бъде здравословен, качествен и разнообразен. Ще се използват безопасни работни практики, ще се спазва хигиена на храненето, както и ще съответстват на всички разпоредби и изисквания на националното законодателство. Топлият обяд, включен в седмичните менюта, който ще се предоставя на най- нуждаещите се лица ще бъде здравословен, качествен и разнообразен. Ще се използват безопасни работни практики, ще се спазва хигиена на храненето, както и ще съответстват на всички разпоредби и изисквания на националното законодателство. , Contracted Amount: 149 462.40 , Reported Amount: 54 409.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Tоплият обяд ще се раздава по домовете на потребителите, както и в пункт за раздаване на храна, находящ се в ж.к. "Красна поляна", улица "Одоровци" №29 . Разносът се осъществява от лице - шофьор-доставчик, на когото е предоставена карта за района и е отлично ориентиран в обстановката. Проведен му е специален инструктаж за правилно и коректно отношение към потребителите. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на попълнена Карта за участие /Приложение 4/ между СО, р-н "Красна поляна" и потребителя, при включването му в услугата. При предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите ще се попълва Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ до 30.06.2023г., където се отбелязва получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите ще предават дневниците си и получават нови за следващия месец. От 01.07.2023г. се попълва Списък на крайни получатели /Приложение 2А/и същите полагат подпис в края на съответния период от месеца. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от нас резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Със същите ще има също договорни отношения и те ще отбелязват при предоставянето на обяда също в Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ и Списък на крайни получатели /Приложение 2А/. За техническо отчитане изпълнението на дейност „Предоставяне на топъл обяд“ ще се представят към всеки отчет – Карта за участие /Приложение 4/, списъци предоставени от конкретните бенефициенти на дирекциите „Социално подпомагане“ за установяване принадлежността към определена целева група /Приложение 5/, Справка брой крайни получатели и разпределени количества храни” /Приложение 3/, Дневници на крайните получатели /Приложение 2/ и Списък на крайни получатели /Приложение 2А/, получаващи храна, които се подписват от крайните получатели или техни законни представители в края на всеки отчетен период или при приключване участието в проектните дейности, в това число и документални доказателства за предоставяне на храна на допълнителните лица във връзка с предотвратяване разхищението на храните, които предоставят информация колко общо са крайните получатели и броя на предоставените обяда през отчетения период /Приложение 3 от Ръководството/, седмични менюта . Приготвянето на храната до 31.01.2024г. е от фирма „Обеликс“ ЕООД, и се извършва в кухня, регистрирана по чл. 12 от ЗХ, която отговаря изцяло на изискванията на Регламент 852/2004г., вписана в Регистъра на обектите за обществено хранене. Кухнята разполага с три помещения: едно за пакетиране, едно за приготвяне на храна и едно миялно; както и със склад и хладилна камера. Оборудвана е с два конвектомата, три печки, два обръщателни тигана от 60 литра, три фризера и всичко необходимо. Кухнята се помещава на следния адрес: жк. "Връбница", до бл.609 на територията на район "Надежда". За приготвяне на храната фирмата разполага с 3 бр. готвачи и друг помощен персонал. За периода от 01.02.2024 г. до 30.09.2025г. топлия обяд ще се приготвя и доставя от избран изпълнител фирма Джое Кетъринг” ЕООД, избрана с процедура, съгласно ЗОП при условията на чл. 20, ал. 4, т. 2 от ЗОП. Храната ще се приготвя в Стол-кетъринг на 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри” – адрес: гр. София, бул. ”Ситняково” № 21. Район "Красна поляна" сключи договор по реда на ЗОП с нов външен изпълнител "Джое Кетъринг" ЕООД с номер РКП24-ДГ56-6/18.01.2024 г. и ще предоставя услугата 65 крайни получателя за периода от 01.02.2024 г. - 30.09.2025 г., Contracted Amount: 10 462.37 , Reported Amount: 3 808.67
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Назначен е екип за изпълнение на проекта, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура. Членовете на екипа ще бъдат служители на Район "Красна поляна". Членовете на екипа по проекта ще изготвят протоколи за указани съпътстващи мерки и извършената работа по проекта. Район "Красна поляна" има натрупан опит в предоставяне на топъл обяд от години, като последните проекти, по които сме работили са: - "Осигуряване на топъл обяд 2016-2020", финансиран от Фонд за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020г - " Топъл обяд у дома в условия на ивънредна ситуация - 2020г" - финансиран от Агенция социално подпомагане - "3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19" Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. При планиране и предоставяне на съпътстващи мерки ще се съобразяваме с дадените насоки в Методика за прилагане на опростени правила от Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г. от Европейски социален фонд плюс по Операцията /Приложение № 8/ - Таблица за предоставяне на съпътстващи мерки., Contracted Amount: 10 462.37 , Reported Amount: 3 808.67
  • Activity: Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана да осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: - Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; - Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 Г. , които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; - Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; - Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; - Скитащи и бездомни лица; - Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците." В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, идентифицираме най-нуждаещите се лица на територията на район "Красна поляна", като за целта използваме всякакви източници на информация – сигнали на граждани, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група се потвърждават от ДСП "Възраждане" - район "Красна поляна" в рамките на служебните ѝ задължения, като се изпращат заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1). Към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до нас, съобразно създадените канали за набиране на кандидати (електронна поща и др.). С имента и ЕГН на кандидатите, се попълва Приложение 5 - списък на кандидатите по програмата. Цялата тази документация се изпраща в ДСП за одобрение и проверка., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 65.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 170 387.14 BGN
Grant 170 387.14 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 77 487.17 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN