Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.002-0089-C01
Project Name Strengthening the municipal capacity in the Municipality of Sopot
Beneficiary 115816423 Municipality of Sopot
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 13.02.2023
Start Date 13.02.2023
End Date 13.08.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Сопот

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Сопот, свързани с изпълнението на отговорностите по ЗХУ, ЗЛП  и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Чрез укрепване на общинския капацитет в сферата, ще се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и ще се улесни преходът към новите механизми на местно ниво. 
Проекта ще обхване 22 лица от целевите групи и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ.
За успешното реализиране на проекта ще се извършат взаимосвързани мерки като създаване на фронт офис; наемане, обучение и супервизия  на персонала необходими за изпълнението на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги на общинско ниво; изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ от потребностите от социални услуги; планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно- социални услуги, включително за разработване на програма за качеството; провеждане на разяснително- информационни кампании за предоставянето на лична помощ, социални и интегрирани здравно- социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета и експертизата на Община Сопот за управление правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП,ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги.
Activities
  • Activity: Дейност 1 - Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: Целта на дейността е сформиране на екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Сопот по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги, ЗХУ и ЗЛП.Във връзка с прелагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги и нарасналия обем от функции и задължения на общината, ще бъдaт назначени поне 2 служителя. Всеки служител ще има конкретни задължения, посочени в длъжностната му характеристика, съобразно дейностите, описани в проекта. Един от специалистите ще бъде ангажиран да осъществява и контрол и мониторинг върху изпълнението на задълженията, относно прилагане мерките на ЗЛП и ЗХУ. Другият служител ще е ангажиран с изпълнението на преки функции по изпълнение на правомощията на община Сопот. Ще участва в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги, ще предоставя информационно - разяснителни мерки и др. За реализацията на дейността ще се осъществява експертна и методическа помощ от 20 служители и управители на социални услуги в община Сопот, за които не е предвидено допълнително възнаграждение. Изборът на персонал ще се извърши чрез подбор, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманите длъжности. За целта екипът по управление на проекта ще разработи документация по подбор на персонал, методика за оценка и ред за класиране на кандидатите. Процедурата за подбор на квалифициран персонал ще се извърши при спазване на принципа за прозрачност, равнопостевеност и недискриминация.Комисия назначена от Бенефициента ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи и ще проведе събеседване с преминалите документалната проверка.Ще се извърши класиране, с цел назначаване на най- подходящите кандидати. С избраните лица ще бъдат сключени договори. В рамките на проекта ще бъдат проведени поне три обучения - едно въвеждащо и поне две надграждащи. В поне едно от надграждащите обучения ще бъдат включени и 20 служителя и управители в социалните услуги в общината. То ще бъде насочено към изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на специалистите и повишаване на нивото на знанията и уменията на настоящите служители в сферата на социалните усуги. В рамките на проекта ще бъдат проведена поне 2 индивидуални и 2 групови супервизии. С нея ще се подсигури навременно и качествено изпълнение на задълженията на служителите. Супервизията ще се извърши от външни за изпълнителя експерти с опит в сферата на социалните услуги. , Contracted Amount: 33 477.14 , Reported Amount: 24 845.75
  • Activity: Дейност 2 - Обезпечаване правомощията на Община Сопот по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, в т.ч.: изготвяне на анализи, проучвания, вкл.- на потребностите от социални услуги; планиране и преглед на предоставянето на социални услуги, развитие на програми за качество и провеждане на информационно - разяснителни кампании: Дейността обхваща няколко подетапа: 1. Обособяване на фронт- офис – Помещението ще бъде в сградата на общината, с административен адрес ул. Иван Вазов 34,ет.1 , подходящо за достъп за хора със специални потребности. В помещението ще бъдат разположени две работни места. В рамките на проекта ще се закупи само необходимото офис оборудване - преносими компютри, копирна и сканираща техника. Ще се обезпечи доставката на канцеларски материали и консумативи, разходи за командировки, осигуряване на обучение. необходимо за нормалното функциониране на офиса. 2. Изготвяне на анализ и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. – потребностите от тях. В рамките на дейността ще се извършат нужните проучвания в областта на СУ на територията на община Сопот.Изготвените анализи ще спомогнат за определяне на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги и ще послужат като основа за бъдещото им прецизно планиране, предоставяне и наблюдение. На територията на община Сопот се предоставят 4 услуги на държавно делегирана дейност; 2 услуги финансирани по проект; 1 услуга местна дейност , 1 клуб на пенсионера и 1 клуб на инвалида. С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗСЛ и ЗХУ предвидените аналитични дейности ще бъдат с обхват, съгласно нормативно определеното. 3. Планиране и анализиране предоставянето на социални и интегрирани здравно – социални услуги, включително разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги –С осъществяването на дейността ще се покрият отговорностите на общината относно планирането и извършването на анализ на предоставянето на социални и интегрирани здравно – социални услуги. Ще се разработят и програми за развитие на качеството на социални услуги.С реализацията на дейността ще се подпомогне посрещането на настъпилите законови и нормативни изменения в ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Ще се създадат необходимите предпоставки за прецизно и плавно структуриране на социални услуги на територията на община Сопот – система за управление на същите , въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при прилагане мерките по ЗЛП и ЗХУ, при тяхното изпълнение. Етапът ще се реализира от наетите в Д1 лица и ще се проследява от наетите специалисти, поради което няма да е необходим допълнителен финансов ресурс. 4. Провеждане на разяснително – информационни кампании за предоставяне на лична помощ, социалните и интегрираните здравно- социални услуги, както и информираността на обществото относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания - Специалистите наети в дейност 1, ще осъществяват следните дейности - провеждане на информационни кампании по места; изготвяне на информационни материали ( брошури и др.), даване на директна информация, свързана с ЛП, СУ включително възможности за включване и/ или насочване към други услуги, според индивидуалните нужди.Дейносите по печат и доставка на информационни материали ще бъдат изпълнени от външен изпълнител, избран по ред на ЗОП. Всички други дейности ще бъдат отговорност на лицата, назначени по Д1, включително публикуването на специализирани публикации в сайта на общината и профила в социалните медии. Общият размер на разходите за провеждане на разяснително - информационните кампании е 300лв. Всички мерки ще са съобразени с изискванията и условията определени в Глава III и Приложение IX от Регламент (ЕС)2021/1060., Contracted Amount: 13 390.86 , Reported Amount: 9 938.31

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, incl. self-employed, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employed persons who have increased their competences, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 22.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 46 868.00 BGN
Grant 46 868.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 37 494.40 BGN
Percentage of EU co-financing 83.81 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN