Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0005-C03
Project Name A warm meal in the municipality of Petrich 2022 - 2025
Beneficiary 000024916 OBSHTINA PETRICH
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Петрич, гр.Петрич

Description

Brief description
Създаването на нови социални услуги и увеличаване на капацитета на съществуващите, които развиват и подкрепят форми на алтернативна грижа е един от приоритетите в развитието на социалните услуги в община Петрич. Настоящото проектно предложение ще продължи и ще надгради съществуващата социална услуга на територията на община Петрич "Топъл обяд в условията на пандемия в община Петрич" и ще осигури помощ и подкрепа за най-уязвимите хора в общината. Чрез планираните мерки и средства за тяхното изпълнение ще се даде възможност на обществената трапезария да функционира през периода на 2022 -2025 г и ще продължи започната услуга за осигуряване на храни за хора, които не могат да си я осигурят сами. Дирекция „Социално подпомагане”одобрява списъци на потенциални потребители от целевите групи, които могат да бъдат включени по настоящата процедура . Със заповед на Кмета на общината ще се назначи комисия, която да извърши подбор на потребителите от целевите групи, които да бъдат включени в настоящата операция. Общината разполага с автомобил – лека кола фургон, с който се осъществяват доставките за потребителите, които ползват услугата Домашен социален патронаж към Община Петрич. С този автомобил могат да се обхванат и представителите на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 30.09.2025г. Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 750 дни. 01.10 - 31.12. 2022г. - 62 раб. дни 01.01.2023г.- 30.09.2025 -688 раб. дни Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд са 220. За определяне на вида хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд от обществените трапезарии ще се използва наличния опит от реализиране на дейностите, финансирани по проект "Топъл обяд в условията на пандемия в община Петрич", като ще бъдат спазени всички изисквания за безопасност на храните и осигуряване на балансирано хранене на нуждаещите се. Материалната база, където се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Рокфелер” №54. Кухнята е оборудвана с печки, котлони, фритюрник, скари, пържолници, складови помещения с фризери, хладилници за съхраняване на продуктите. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 16. , Contracted Amount: 558 588.80 , Reported Amount: 305 465.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица се определят от инструктор по хранене, който е отговорен за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще бъдат изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще бъдат съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Материалната база, където се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Рокфелер” №54. Кухнята е оборудвана с печки, котлони, фритюрник, скари, пържолници, складови помещения с фризери, хладилници за съхраняване на продуктите. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 16. Топлия обяд се предоставя на потребителите по два начина: 1. Общината разполага с автомобил и хора, които предоставят топлия обяд по домовете на потребителите, които удостоверяват получения топъл обяд с дневник на потребителя. Община Петрич успешно изпълни проект "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация". Проекта стартира през пролетта на 2020г., когато бяха въведени първите извънредни противоепидемични мерки. Община Петрич разполага с хора и ресурси и при нужда може да осигури допълнително хора и ресурси, за да подсигури непрекъсване на предоставянето на топлия обяд, в случай, че бъдат въведени допълнителни извънредни противоепидемични мерки от компетентните органи. Дейности: Община Петрич има на разположение допълнително хора и автомобили, с които да се подсигури доставянето на топлия обяд до домовете на трудно подвижни хора и хора с увреждания. Община Петрич ще подсигури предпазни средства в т.ч. маски, дезинфекционни препарати, ръкавици и т.н. за осигуряване на безопасността на потребиттелите и доставчиците на услугата топъл обяд; Ще се изготви дневник на потребителя, в който потребителите да се разписват, при получаване на топлия обяд по домовете, за да се избегнат всякакви рискове и за да се запази здравето на хората. 2. Когато условията са нормални, потребителите ще получават топлия обяд в сградата на Домашен социален патронаж, всеки ден от 10.00ч. до 12.00ч., като удостоверяват получения топъл обяд с подпис. , Contracted Amount: 39 101.21 , Reported Amount: 21 382.59
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Община Петрич ще реализира съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за:: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Относно ползването на други социални услуги на територията на Община Петрич има разкрити следните социални услуги: Домашен социален патронаж – доставка на храна на социално слаби, персионери и хора в неравностойно положение. Дом за деца лишени от родителска грижа „Петър Димитров”– постоянна и седмична грижа за деца лишени от родителски грижи и социално слаби семейства Дневен център за деца с увреждания „Слънце” – седмична грижа, рехабилитация на деца с увреждания Дневен център за възрастни с увреждания „Надежда” – постоянна и седмична грижа за възрастни с увреждания „Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания” – постоянна грижа за деца и младежи с увреждания, в среда близка до семейната , Contracted Amount: 39 101.22 , Reported Amount: 21 382.59
  • Activity: Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата, както и на лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, Общината ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използва всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната дирекция „Социално подпомагане“ въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 220.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 636 791.23 BGN
Grant 636 791.23 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 469 417.34 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN