Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1122-C02
Project Name Improving production capacity in MILARA INTERNATIONAL Ltd.
Beneficiary 160035735 MILARA INTERNATIONAL Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 25.09.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
С проектното предложение МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД се стреми да изпълни своите средносрочни и дългосрочни цели свързани с повишаване на производствения капацитет и разширяване на експортния потенциал. За да бъдат постигнати тези цели по проекта ще бъдат реализирани следните дейности:
- Дейности за подобряване на производствените процеси – посредством внедряване на високопроизводителни прецизни металообработващи машини с ЦПУ и въвеждане на поточна линия.
- Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията – посредством внедряване на оборудване за производството на зъбни колела и изработка на инструменти.
- Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност – посредством внедряване на безотпадно оборудване от висок енергиен клас, съдържащо нови технологии за ресурсна ефективност и ефикасност.
Тези дейности ще се реализират посредством доставка и монтаж на следното оборудване:
1) Хоризонтален обработващ център 
2) Автоматизирана система за свързване на машини в  поточна линия  
3) Вертикален обработващ център
4) Машина за изработка  и заточване на инструменти 
Общата стойност на инвестицията за това оборудване е 1 638 000 лева без ДДС, от които собствен принос на МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД 655 200 лева без ДДС. За реализиране на инвестицията ще бъде проведен избор на изпълнител/и посредством процедура с 4 обособени позиции (за всяка машина) според изисквания на чл. 7, ал. 1 на ПМС 118/20.05.2014 (посл. изм. и доп. ДВ. бр.50 от 3 Юли 2015г).
Стъпки, които предприятието ще осъществи за реализацията на дейностите:
1. Избор на изпълнител/и за 4те обособени позиции – 1 – 4 мес.
2. Сключване на договор с избрания изпълнител – 4 мес.
3. Доставка на договореното оборудване – 5 – 14 мес. 
4. Инсталирането, тестването и пускането в експлоатация - 15 -16 мес.
5.  Подписването на финален приемо-предавателен протокол  и окончателно внедряване на оборудването - 16 мес.
Activities
  • Activity: Подобряване на производствените процеси в МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД, чрез внедряването на ново поколение металообработващи машини и въвеждане на поточна линия.: Целта на тази дейност е посредством закупуване комплекс от високопроизводителни металообработващи машини, да се подобри ефективността и ефикасността на производствените процеси. За реализацията на тази дейност ще бъде закупено следното оборудване: 1) Хоризонтален обработващ център - металообработвща машина с ЦПУ от висок клас, за високопродуктивна и високо качествена изработка на метални детайли и компоненти. Ще бъде избрана машина с максимално високи производствени показатели и широки функции. Машината ще има голям набор от инструменти - мин. 80 бр. в патрондаж + поне 40 допълнителни, цифрово програмно управление с специализиран вграден софтуер, висока скорост на подаване -поне 60000 мм/мин и висока скорост на въртене поне 18000 rpm, което гарантира висок производителност. Машината ще може да гарантира подаване с постоянна скорост и изпълнение на специфични функции като :Система за абсолютно позициониране, автоматично измерване на дължината, функция резбонарязване и пробиване, Детектор за преместване; Проверка на движението на инструмента. Тези функционалности позволяват на този хориознтален център да се изработват много прецизни детайли за приложение в области като: роботика, медицина, електроника. Специфичното при този тип машини е голямото време за предварителна настройка и двуетапна обработка на детайлите. В настоящия момент в Милара е налице подобна машина, но закупуването на втора е от изключително значение защото ще спомогне за оптимизиране на производствения процес, без да се налага неговата основна промяна. 2) Автоматизирана система за свързване на машини в поточна линия - това специфично оборудване, трябва да може автоматично да свърже новия с настоящия хоризонтален център. системата ще е роботизирана и ще позволи бързо гъвкаво и прецизно прехвърляне на детайлите от едната до другата част на поточната линия. Освен тези две машини, които ще спомогнат за оптимизиране на производствения процес посредством създаване на автоматизирана поточна линия, ще се закупят още две машини ,които също ще допринесат за подобряване на производствените процеси.: 3) Вертикален обработващ център - металообработваща машина с ЦПУ от висок клас, за бърза обработка на детйали. Машината ще се отличава със следните специфични функционалности: Минимум 5 оси на обработка; скорост на подаване по осите мин. 30000мм/мин.; стругов и фрезови шпиндел инд.въртене; Конверсия по 3-D координати Функция за нарязване на винт. Вертикалната машина има следните предимства: възможност да се заложат вертикално няколко детайла. При по-малки детайли може да се заложат до 12, така ще може да се обработват много еднотипни детайли едновременно. Тази машина е количествено ориентирана. Времето за смяна на готовия продукт , да за да се зареди следващия детайл, е много по малко, защото има склад. Презареждането става за секунди. Тази машина е по-модерна с повече функции и по бърза от настоящите вертикални центрове в предприятието. 4) Машина за изработка и заточване на инструменти - тази специфична машина ще може да заточва и изготвя изцяло нови инструменти за металорежещите машини в предприятието. това е от съществено значение за производствения процес, защото освен че ще се спестят разходи , ще се подобри организацията на подмяна на инструментите, което ще рефлектира положително върху качеството и бързината на производствените процеси. В предприятието няма подобно оборудване, като до този момент този процес е би възлаган на външен изпълнител, което е отнемало време и е затруднявало производствения процес. Етапите на които ще се осъществи тази дейност са: 1. Провеждане на процедура за Избор на изпълнител/и за доставка на оборудването - 1- 4 месец от началото на проекта. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител - 4 месец 3. Доставка и монтаж на активите - от 5 - 14 месец 4. Инсталиране, тестването и пускане в експлоатация ще се осъществят от 15 - 16 месец 5. Подписването на финален приемо-предавателен протокол - 16 месец., Contracted Amount: 1 638 000.00 , Reported Amount: 1 559 033.78
  • Activity: Дейности по разнообразяване на асортимента от продукти и услуги в МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД, чрез закупуването и внедряването на вертикален обработващ център и машина за изработка и заточване на инструменти: Тази дейност ще бъде реализирана посредством доставка и внедряването в производство на 2 от планираните за закупуване машини: 1) Вертикален обработващ център - с тази 5 осна машина с ЦПУ, ще може да се произвеждат детайли, които в момента не може да се произвеждат с наличното оборудване. основния тип нови детайли, които ще могат да се произвеждат и да задоволят търсенето на пазара са ЗЪБНИ КОЛЕЛА. Тези нови детайли освен, че ще бъдат изработвани за крайни клиенти , ще могат да бъдат внедрявани при асемблирането на роботи и др. машини в монтажния цех, с което да се разнообрази асортимента и от този тип продукти на МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД. Милара няма технологичната възможност да произвежда сама зъбни колела, наличните машини не са екипирани с възможност да правят зъбни колела. Тази машина ще допълва производството на ротационен принцип, когато не прави зъбни колела , ще функционира като високо производителен струг. 2) Машина за изработка и заточване на инструменти - посредством тази изцяло нова за производствения процес машина , ще се започне производство на изцяло нов продукт - ще може да бъдат изготвяни инструменти за металорежещи машини. Посредством тази машина ще се произвеждат изцяло нов асортимент продукти, които ще могат както да се предлагат на пазара, така и да бъдат внедрявани в собственото производство. Етапите на които ще се осъществи тази дейност са същите както за дейност 1: 1. Провеждане на процедура за Избор на изпълнител/и за доставка на оборудването - 1- 4 месец от началото на проекта. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител 4 месец 3. Доставка и монтаж на активите - от 5 - 14 месец 4. Инсталиране, тестването и пускане в експлоатация ще се осъществят от 15 - 16 месец 5. Подписването на финален приемо-предавателен протокол - 16 месец., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес: Тази дейност ще бъде реализиране посредством закупуване и доставка на две от планираните за закупване машини, които са от най-висок енергиен клас и: 1) Хоризонтален обработващ център и 2) Вертикален обработващ център Постигането и поддържането на ресурсо ефективно производство е един от основните принципи в политиката на Милара Интернешънъл ООД. Чрез тази дейност ще се следва тази политика. И двете машини ще гарантират т.нар. чисто производство. Те са от клас гарантиращ висока производителност и бърза скорост за обработка ,което спестява енергия за производство на единица продукция. Производството с тези машини е безотпадно, не консумира вода или други природни ресурси. При избора на изпълнител ще се заложат най-високи стандарти за екологично и енергийно ефективно и ефикасно производство. Машините, които ще бъдат закупени трябва да отговарят на критерии като: Използване на високо ефективно автоматично LED работно осветление, намаляващо енергийната консумация при 10 пъти по-дълъг живот в сравнение с конвенционалните флуоресцентни лампи; ефективни мотори и задвижвания; автоматично изключване на стружкотранспортьор; високоефективни хидравлични системи; прибори за мониторинг и измерване на ел. консумация; Хоризонталния обработващ център е по голямата ресурсоемка машина за нея минималните технически характеристики са заложени важни функции, като функция спиране по сравнение на съгласуване на пресмятане; функция за автоматично изключване при завършване на програмата. Машините, които ще бъдат закупени освен, че ще използват най-иновативните технологии за ресурсна ефективност, те ще спомогнат така да се оптимизира производствения процес, че да се намали разхода на енергия за единица произведена продукция и да се постигне максимална ресурсна ефикасност, чрез максимално намаляване на брака и максимално ефикасно използване на производственото време. Етапите, на които ще се осъществи тази дейност са същите както за дейност 1: 1. Провеждане на процедура за Избор на изпълнител/и за доставка на оборудването - 1- 4 месец от началото на проекта. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител - 4 месец 3. Доставка и монтаж на активите - от 5 - 14 месец 4. Инсталиране, тестването и пускане в експлоатация ще се осъществят от 15 - 16 месец 5. Подписването на финален приемо-предавателен протокол - 16 месец., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe S.R.L., Contracted Amount*: 719 353.68 , Reported Amount**: 1 198 923.78
  • Contractor: TOME Ltd., Contracted Amount*: 216 066.00 , Reported Amount**: 360 110.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 47.31 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.18 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 351.77 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 38.93 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 11 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 0.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 12 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 655 200.00 , Reached amount: 318 853.42

Financial Information

Total Project cost 1 638 000.00 BGN
Grant 982 800.00 BGN
Self amount 655 200.00 BGN
Total actual amounts paid 935 420.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване по 4 обособени позиции за повишаване на производствения капацитет в МИЛАРА ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ООД , Estimated Amount: 1 638 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Вертикален обработващ център с ЦПУ
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe S.R.L.
    Contract total funded value: 289 619.31
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Хоризонтален обработващ център с ЦПУ
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe S.R.L.
    Contract total funded value: 279 527.23
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Автоматична система за свързване на машини в поточна линия
    Contractor: Yamazaki Mazak Central Europe S.R.L.
    Contract total funded value: 150 207.14
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Машина за изработка и заточване на инструменти
    Contractor: TOME Ltd.
    Contract total funded value: 216 066.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN