Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.004-0011-C08
Project Name Center for Social Inclusion "Development"
Beneficiary 000351580 MUNICIPALITY VELINGRAD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.05.2016
Start Date 11.05.2016
End Date 11.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Велинград

Description

Brief description
Целта на настоящето проектно предложение е превенция на социалното изключване,  намаляване на бедността сред децата чрез предоставяне на интегрирани услуги за ранно детско развитие, насочени към деца до 7 годишна възраст от уязвими групи, включително деца с увреждания и техните семейства, както и бъдещи родители.

Предвидените за реализация дейности в проекта са:
Дейност 1: Организация и управление на проекта;
Дейност 2: Подбор и наемане на лица за предоставяне на услуги и на лица за управление и функциониране на центъра;
Дейност 3: Предоставяне на услугата "Ранна интервенция на уврежданията";
Дейност 4: Предоставяне на услугата "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания";
Дейност 5: Предоставяне на услугите "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа";
Дейност 6: Предоставяне на услугата "Здравна консултация за деца";
Дейност 7: Предоставяне на услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище";
Дейност 8: Информиране и публичност

В проектното предложение като целеви групи са включени:
• Семейства с деца от 0 до 7 г., включително с увреждания; 
• Деца от 0 до 7 г. в риск и техните семейства; 
• Деца от 0 до 7 г., включително с увреждания, настанени в специализирани институции и техните семейства; 
• Деца и възрастни в риск .

С настоящето проектно предложение ще се продължи дейността на създадения център за социално включване по Проекта финансиран със заемни средства от международната банка за възстановяване и развитие в периода 2008 - 2015 година.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта. : Целта на тази дейност е да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на заложените в проектното предложение дейности при спазване на нормативната уредба и клаузите на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна помощ с Управляващ орган на ОП РЧР. Екипа за организация и управление ще бъде определен със заповед от кмета на общината, при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси, като не е задължително членовете на екипа да са служители на общинска администрация. Задачата на екипа е да следи за напредъка по проекта и за постигане на поставените цели и резултати. В рамките на тази дейност ще се сформира екип за управление на проекта включващ ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Основните функции, разпределени между тях са както следва: Ръководител на проект: • Организира и ръководи изпълнението на дейностите по проекта и свързаните с него документи, работата на екипа за управлението на проекта, законосъобразно провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта; • Отговаря за административното и финансовото управление на проекта; • Организира и ръководи подготовката на месечни справки, междинни и окончателни искания за плащане; • Отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта; • Изготвя предложения за решаване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта, сигнализиране в случай на констатирани нарушения и нередности, както и оказване на съдействие за отстраняването им. Технически сътрудник на проекта: • Подпомага ръководителя в изпълнението на дейностите по проекта; • Осъществява координацията между членовете на екипа, управляващият орган на програмата, избраните изпълнители и други заинтересовани страни; • Получава, обработва и съхранява информацията и документацията, свързана с хода на проекта; • Отговаря за воденето на кореспонденцията с Договарящия орган; • Следи за спазване на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта; • Координира подготовката на договорите; проверява и контролира изпълнението на договорите; • Осъществява и поддържа връзка с всички заинтересовани страни; • Участва в изготвянето справки и доклади; • Участва в изготвяне на предложения за решаване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта, сигнализиране в случай на констатирани нарушения и нередности, както и оказване на съдействие за отстраняването им. Счетоводител на проекта: • Съвместно с ръководителя по проекта планира изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност; • Документира редовно и точно изпълнението на финансовата част по проекта, съгласно изискванията на българското законодателство; • Подготвя всички необходими финансово-счетоводни документи и води в отделна документация пълна и прозрачна финансово – счетоводна отчетност; • Докладва на Ръководителя на проекта. Осъществява пълен финансов контрол върху действията на изпълнителите. • Подготвя искания за авансово, междинно/и и окончателни искания за плащане; Екипът по проекта има ангажимент да води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проектните дейности, използвайки подходяща система за документация и счетоводно отчитане. Екипът ще следи пряко за постигането на целите на проекта и чрез постоянен контакт с лицата от целевите групи, като отчита напредъка и нуждите им. Всички доставчици и външни изпълнители по проектното предложение ще бъдат избрани съгласно Закона за обществените поръчки. За целта след стартиране изпълнението на проекта Екипа за организация и изпълнение ще изготви График на обществените поръчки, който график ще бъде съгласуван с УО на ОП РЧР. След одобрение на Графика екипа за изпълнение на проекта организира и провежда обществените поръчки с помощта и подкрепата на специалисти от общинска администрация. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 139 044.40 , Reported Amount: 139 335.79
  • Activity: Дейност 2: Подбор и наемане на лица за предоставяне на услуги и на лица за управление и функциониране на центъра.: В рамките на тази дейност ще се извърши подбор на персонал за управление и функциониране на центъра и на персонал за предоставяне на услуги за ранно детско развитие. Екипа за организация и управление на проекта ще изготви съобщение, в което ще бъдат описани всички длъжности и изискванията за заемане на всяка една от тях. Ще бъде определен срок и място за набиране на заявления. Кмета на общината ще назначи комисия, която ще разгледа всички регистрирани заявления и ще проведе интервю с кандидатите, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност. Комисията ще извърши класиране и ще предложи на кмета лицата, с които да бъдат сключени договори за заемане на съответните длъжности. По проектното предложение за управление и функциониране на центъра ще бъдат наети: ръководител на центъра - 1 брой, счетоводител/касиер/домакин на центъра - 0,5 бр., шофьор - 1 брой и хигиенист - 0,5 бр. За предоставяне на услуги за ранно детско развитие ще бъдат наети специалисти, както следва: Услуга "Ранна интервенция на уврежданията": - педиатър - 0,5 бр., социален работник - 1 брой, логопед - 1 брой, рехабилитатор/ кинезитерапевт - 1 брой, психолог - 0,5 брой, медиатор (родител-експерт от опит) - 1 брой. Като педиатъра и рехабилитатор/ кинезитерапевт ще бъдат наети на граждански договори а с останалия персонал ще бъдат сключени трудови договори. Услуга "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания": - специален педагог - 1 брой на трудов договор. Услуги "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа" - педиатър, гинеколог, медицинска сестра, акушерка и юрист ще бъдат наети на граждански договори, а на трудови договори ще бъдат назначени психолог - 0,5 бр., социален работник - 2 броя и медиатор - 2 броя. Услуга "Здравна консултация за деца" - на трудов договор ще бъде назначен медиатор, а с педиатър, медицинска сестра и стоматолог ще бъдат сключени граждански договори. Услуга "Допълнителна подготовка за равен старт в училище" - за изпълнение на тази дейност ще бъдат сключени граждански договори с педагог и медиатор/помощник възпитател. От първи до трети месец включително ще се извърши подбора на персонал за предоставяне на услуги за ранно детско развитие и на персонал за управление и функциониране на центъра, а от четвърти до петдесет и шести месец ще се осъществява дейността по управление и издръжка на центъра. В рамките на тази дейност е необходимо да бъде закупено 1 брой цветно мултифункционално устройство, което ще се използва за копиране и размножаване на допълнителни дидактични и логопедични материали за индивидуална работа с децата. По Проекта за социално включване, по проект „Преструктуриране на домовете за медико-социални грижи за деца от 0-3 г.“ и по други проекти не е закупувано цветно мултифункционално устройство, което да се използва за такива цели. , Contracted Amount: 239 881.71 , Reported Amount: 227 253.96
  • Activity: Дейност 3: Предоставяне на услугата "Ранна интервенция на уврежданията": Целта на тази дейност е предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания. Тази услуга ще се предлага в нейната пълна съвкупност от дейности. Предпоставка за това е наличието на родилно отделение в града. Услугата ще се предоставя в Центъра, родилните отделения и чрез мобилна работа/работа на терен. В целева група попадат деца с увреждания и техните родители. Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците Посещението на кинезитерапевта от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. Общият брой посещения е едно или две, в зависимост от продължителността на престоя в болницата на новороденото и неговата майка. Тази дейност се осъществява в Родилно отделение с участието на специалисти от отделението. Потребители на услугата ще бъдат всички родители на бебета и малки деца с увреждания. Другата част от дейността се развива на територията на Центъра и е свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето/детето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевта или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието (в съответствие с оценката на екипа на Центъра) детето се включва в група за арт терапия, психомоторни дейности и др. (ако е необходимо и – по ориентация и мобилност, хипотерапия, която е изключително подходяща за деца с церебрална парализа, плуване). Тази дейност също така е свързана с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). Към дейността ще има и мобилни посещения на място по домовете. Основното място където ще се предоставя услугата е Център за ранна интервенция на уврежданията, създаден по Проект за социално включване. Дейността се предоставя в оборудвани кабинети за логопедия, за психологически консултации и за кинезитерапия, психомоторни дейности и игра с децата, както и за работа с родители. Оборудването на стаите включва: съоръжения, психомоторни модули, огледала, подходящи подови настилки, играчки, дюшеци, стая за родителите, участващи в сесиите с кинезитерапевта и специалиста по психомоторни дейности. Наличието на мобилен екип е задължително. Същият ще извършва посещения на място и ще осигурява подкрепа за формиране и подобряване уменията за грижи за децата. Описаните по – горе дейности имаха реализация по време на изпълнението на предишния проект и ефекта от тях беше много добър. Водеше се активна работа от страна на логопеда, рехабилитатора и психолога, както съвместно по определени случаи, така и индивидуално в зависимост от конкретния случай. От проведените проучвания се оказа, че има много добро обхващане на децата с увреждания от страна на Центъра, без дейностите и потребителите да се дублират с други заведения на територията на общината предлагащи подобни услуги. Макар и за краткото време на предлагане на тази услуга тя получи широка популярност сред засегнатите семейства с деца с увреждания и се получи активно търсене и от тяхна страна., Contracted Amount: 446 319.68 , Reported Amount: 428 475.80
  • Activity: Дейност 4: Предоставяне на услугата "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания": Целта на тази дейност е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Целева група включва деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата може да включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейността е свързана с оценка на нуждите на децата от подкрепа и на база на оценката ще се извършва индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас. В същото време ще се извършва пряка работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година, а ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Тук ще бъде използвано съдействие от страна на екипите участващи в предоставянето на другите услуги в посока на това откритите деца с проблеми да бъдат насочвани към специалния педагог. Основно се очаква подкрепа от страна на екипа на Ранна интервенция на уврежданията. При реализацията на предходния Проект благодарение на активната работа на екипа и специалния педагог бяха обхванати над 30 деца. На база на наблюденията и работата на медиаторите прогнозно този брой деца може да бъде надхвърлен имайки в предвид, че ще бъдат включени и нови населени места от общината, които не попадаха в рамките на приключилия Проект. Необходимия персонал за предоставянето на тази услуга е един специален педагог. Дейността ще се реализира в Център за социално включване, където има създадени по ПСВ подходящи помещения. Потребители на тази услуга ще са деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас и техните родители. , Contracted Amount: 121 353.37 , Reported Amount: 119 526.65
  • Activity: Дейност 5: Предоставяне на услугите "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа". : В услугата Формиране и развитие на родителски умения са включени следните дейности - Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. и бъдещи родители и индивидуална работа с тях. Целта на тази услуга е формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата. В целевата група попадат - бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. В услугата ще се организират и реализират няколко дейности свързани с организиране и провеждане на групи за консултации за различните групи потребители описани като целеви. Предишния проект обхвана повече от 280 семейства, като ефекта от реализираните дейности е много добър. Беше повишена здравната култура на лицата участвали в Проекта. Въпреки положените усилия обаче останаха семейства, които не бяха обхванати. В същото време по настоящия проект ще бъдат включени нови населени места и там също ще се включат нови потребители. Услугата е необходима и от гледна точка, че в ромските махали специалистите от предишния проект са се сблъскали с ниска здравна култура от страна на представителите на ромския етнос. Това обаче не е гаранция, че всички представители на другите етноси са наясно с тези въпроси, с които ги запознават специалистите и затова услугата е насочена и към тях. В услугата Семейно консултиране и подкрепа, включва работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране и консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.; Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда; Работа с деца, интегрирани в детски градини и работа с родителите на децата; Работа с останалите родители за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина и съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина Целта на тази услуга е подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. В целевата група попадат уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца и/или деца – жертви на насилие. В услугата ще се организират и реализират няколко дейности свързани с организиране и провеждане на групи за консултации за различните групи потребители описани като целеви. Работа с родители на деца посещаващи детски градини и родители на нови деца започнали посещение на в детска градина с интегриране и приемане както на децата така и приемане между родителите от различните етноси. В услугите ще бъдат обхванати родители и деца от 0 до 7 годишна възраст. Вземайки за пример резултатите от завършилия Проект смятаме, че ползвайки съществуващия опит и база данни ще бъдат постигнати и надхвърлени минималните индикатори. Потребители са: Родители от уязвими групи – уязвими етнически групи, в частност представители на ромския етнос; получатели на социални помощи; безработни; родители с три и повече деца; самотни родители; родители за първи път; родители в рискова възраст , Contracted Amount: 487 770.76 , Reported Amount: 504 894.46
  • Activity: Дейност 6: Предоставяне на услугата "Здравна консултация за деца": Целта на тази дейност е насочена към подобряване достъпа до здравна профилактика и здравна промоция чрез подкрепа на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават за редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие. Услугата "Здравна консултация за деца" включва дейности по превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Всички здравни дейности, които ще се предоставят са с цел промотиране на здраве, а не лекуване на бебета и деца, като за целта се осигурява и мобилност на услугата – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Във връзка с изпълнение на поставените цели чрез услугата ще се осъществява: • Оценка на психомоторното развитие по възраст 0-1г., 1-3г. и 3-7г.; • Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето, изпълнение на програми за превенция на отклоненията в хранителното поведение; • Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, чрез установяване на количеството кърма което бебето приема при хранене и др.; • Консултации по отношение на съня – информиране на родителите по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня др.; • Обучение на родителите за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; • Организиране и провеждане на ндивидуални и/или групови здравни консултации (обучения) за промоция и превенция на здравето на бебета и деца до 7 г. възраст. • Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар; • При констатиране на заболявания – насочване към детски или личен лекар за предприемане на подходящо лечение. • Мобилна работа – посещения в домовете на родителите и работа в общността, целяща информиране и консултиране като превенция на заболяванията. Необходим персонал: Педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. Усилията на консултантите по тази дейност ще са насочени към превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Ще бъдат прилагани превантивни мерки срещу детската заболеваемост, ще се приучават младите родители към полагане на достатъчна грижа към децата в ранна възраст. Ще се работи за достъпнoст до здравна грижа за родители на малки деца, които не са регистрирани при общопрактикуващ лекар. Ще бъдат осигурени посещения в домовете на родителите. Място: Услугата ще се предлага в Център за социално включване „Развитие” – Велинград, където има оборудван за целта специален кабинет. Услугата ще се извършва и мобилно, като ще се осъществяват посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Потребителите ще са представители на следните групи: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър 3. Деца от семейства без здравна осигуровка 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата 5. Всички деца с увреждания 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.) От натрупаният опит при реализацията на предходния Проект се установи, че представителите на изброените по-горе групи най-често се нуждаят от предлаганата услуга. Благодарение на активната работа на екипа бяха обхванати през предходния период над 450 деца от 0 до 7 годишна възраст. По новия проект в тази група ще попаднат допълнително деца и от другите населени места в общината, които не бяха включени в предходния проект. Благодарение на по-голямата продължителност на новия проект обхвата на потребителите ще бъде по-пълен и ще даде възможност за проследяване на развитието на повече деца и активно да се работи с тях за превенция на заболяванията., Contracted Amount: 172 707.85 , Reported Amount: 163 172.27
  • Activity: Дейност 7: Предоставяне на услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище": Дейността е насочена към деца от 6 до 7 години, завършили предучилищната си подготовка, за навременното откриване на затруднения при свободното владеене на български език, които могат да възпрепятстват интеграцията им в училище. В Целевата група попадат деца от уязвими семейства от затворените общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. С предоставянето на услугата се цели увеличаване на готовността и мотивацията на децата от целевата група за равен старт с техните връстници при постъпването им в училище. Програмата, която ще бъде изготвена от педагог и медиатор, ще включва занимания за изучаване на българския език, кратки разходки и екскурзии с участието на родители, игри, състезания в края на лятното обучение, периодични срещи с родителите за оказване на помощ при мотивирането на децата. Тя няма да дублира дейности от задължителната обучителна програма на предучилищната подготовка, като с това се цели услугата да не преповтаря дейности, които са част от същинския образователен процес. С реализацията й ще се доразвият или ще се съхранят придобитите в предучилищното образование когнитивни и социални умения на децата. По този начин, посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да не „забравят“ придобитите вече познания по български език, а да ги затвърдят и доразвият, както и да съхранят социалните си умения за общуване и учене в група. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия ги свят и подготвителни дейности като: • Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език; • Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др. в зависимост от нуждите на децата; • Изравняване на нивото на усвояване на български език и осигуряване на възможност за равен старт в първи клас; • Обучение чрез игри в съответствие с предпочитанията на децата; • Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; • Кратки екскурзии в или в околностите на Велинград; • Включване на родителите в подготвителната работа за провеждането на изнесени посещения на културни и природни местни забележителности; • Включване на родителите в екскурзиите като придружители; • Срещи с родителите, целящи поддържане на тяхната мотивация за записване на децата им в училище; • Осъщестествени контакти с родителите и информираност за нивото на свободното владеене на български език на техните деца при постъпване в първи клас; • Закупуване на образователни книжки и дидактични материали, предназначени за деца, постъпващи в първи клас, чрез покриване на всички разходи за сметка на проекта, поради липса на интерес от страна на родителите от двете рискови ромски махали на Велинград и с. Драгиново. Съгласно заложените минимални изисквания и заложения в Насоките вариант за общината се предвижда тази дейност да се осъществи от 2017 до 2023 година, като през всяка година ще бъдат обхващани по 30 деца или за периода на договора – общо 60 деца от целевата група. Необходим персонал: 1. Учители с подготовка по предучилищна и начална училищна педагогика, преминали допълнително обучение за работа в мултикултурна среда и с двуезични деца; 2. Помощник-отговорници – медиатори от общността, минимум по един за всяка група; Място: Училището, в което ще учи детето или детска градина. Критерии за избор на потребители: 1. Деца от 6 до 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони 2. Деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език 3. Родители на деца, посещаващи летни групи/училища , Contracted Amount: 31 348.78 , Reported Amount: 29 778.14
  • Activity: Дейност 8: Информиране и публичност: Целта на тази дейност е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, сроковете за изпълнението им, както и с популяризирането на факта, че договорът за безвъзмездна финансова помощ се съфинансира от Европейския социален фонд. За постигането на максимална публичност на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: плакати (2 броя )и информационни брошури (1 500 броя)за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие. Дейността, свързана с изготвянето на информационни материали ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на изисквания на ЗОП. Етапите на изпълнението й са следните: - избор на изпълнител за изпълнение на дейността за информиране и публичност и сключване на договор с избрания изпълнител; - изработка и доставка на информационните материали; Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта, като във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ. , Contracted Amount: 2 892.00 , Reported Amount: 2 832.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ivanka, Contracted Amount*: 71 331.48 , Reported Amount**: 68 584.16
  • Contractor: EM DJI KONSULT 2008 LTD, Contracted Amount*: 70.00 , Reported Amount**: 70.00
  • Contractor: Spaska, Contracted Amount*: 5 508.00 , Reported Amount**: 5 031.75
  • Contractor: RUBIN KOMERS EOOD , Contracted Amount*: 4 752.00 , Reported Amount**: 4 152.00
  • Contractor: A1 Bulgaria, Contracted Amount*: 11 640.00 , Reported Amount**: 9 025.69
  • Contractor: ET "Dimi-Dimitar Tetimov", Contracted Amount*: 287.55 , Reported Amount**: 287.55
  • Contractor: RADIO SOT , Contracted Amount*: 3 972.00 , Reported Amount**: 4 032.00
  • Contractor: GALILEY 2020 LTD, Contracted Amount*: 100.00 , Reported Amount**: 600.00
  • Contractor: Snezhana, Contracted Amount*: 20 280.80 , Reported Amount**: 20 715.92
  • Contractor: Janka, Contracted Amount*: 8 205.12 , Reported Amount**: 3 267.55
  • Contractor: SD HIT-61 TODOR I MARIYANA SINAPOVI, Contracted Amount*: 238.70 , Reported Amount**: 238.70
  • Contractor: BOBI - MARIANA BAROVA ET, Contracted Amount*: 654.50 , Reported Amount**: 654.00
  • Contractor: DIMANA KONSULTING 2015, Contracted Amount*: 108.00 , Reported Amount**: 108.00
  • Contractor: Uliy, Contracted Amount*: 1 900.00 , Reported Amount**: 2 115.60
  • Contractor: UNONA-KATY GENEVA LTD, Contracted Amount*: 2 650.00 , Reported Amount**: 2 650.00
  • Contractor: Borislava, Contracted Amount*: 10 940.16 , Reported Amount**: 656.87
  • Contractor: VELIBRANDS LTD, Contracted Amount*: 6 584.60 , Reported Amount**: 6 584.60
  • Contractor: DOMINO-97-HRISTO POPCHEV, Contracted Amount*: 292.90 , Reported Amount**: 292.90
  • Contractor: Mariana, Contracted Amount*: 31 441.00 , Reported Amount**: 26 845.55
  • Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD , Contracted Amount*: 6 182.40 , Reported Amount**: 1 741.88
  • Contractor: DIDI 81 LTD, Contracted Amount*: 356.45 , Reported Amount**: 356.45
  • Contractor: Dunq, Contracted Amount*: 21 978.72 , Reported Amount**: 9 741.63
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 4 884.00 , Reported Amount**: 4 725.70
  • Contractor: Jani, Contracted Amount*: 15 312.52 , Reported Amount**: 14 964.15
  • Contractor: Velikar LTD , Contracted Amount*: 1 767.49 , Reported Amount**: 1 767.49
  • Contractor: DI EN ZI+ EOOD , Contracted Amount*: 25 468.51 , Reported Amount**: 22 995.81
  • Contractor: Tatyana, Contracted Amount*: 10 898.40 , Reported Amount**: 7 954.40
  • Contractor: BORIS LINCHEV LTD, Contracted Amount*: 2 238.00 , Reported Amount**: 3 082.50
  • Contractor: DAMYANKA MARGARITOVA ET , Contracted Amount*: 15 000.00 , Reported Amount**: 15 470.30
  • Contractor: Marin, Contracted Amount*: 46 450.30 , Reported Amount**: 41 459.70
  • Contractor: VITYAZ YANTO EOOD, Contracted Amount*: 91.00 , Reported Amount**: 91.00
  • Contractor: Nadka, Contracted Amount*: 75 282.60 , Reported Amount**: 70 448.97
  • Contractor: ILIYA LINCHEV ET, Contracted Amount*: 9 594.00 , Reported Amount**: 4 213.50
  • Contractor: Tatjna, Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 22 639.68
  • Contractor: MELA 05 , Contracted Amount*: 2 428.68 , Reported Amount**: 2 428.68
  • Contractor: VenCislav, Contracted Amount*: 105 067.60 , Reported Amount**: 81 950.89
  • Contractor: AR TRADE Ltd , Contracted Amount*: 719.70 , Reported Amount**: 719.70
  • Contractor: Nida, Contracted Amount*: 12 444.30 , Reported Amount**: 9 289.70
  • Contractor: DIDI TRADEMARKET LTD, Contracted Amount*: 126.20 , Reported Amount**: 126.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой деца, получили подкрепа чрез услугите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 1 031.00

Financial Information

Total Project cost 1 614 627.15 BGN
Grant 1 614 627.15 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 614 616.43 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 575.93 0.00 575.93 ДИ ЕН ЗИ+ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Избор на изпълнител за доставка на хр. продукти, обособени в отделни позиции, за детските и социалните заведения на територията на О-на Велинград със следните обособени позиции: Обособена п-ция №1 - доставка на хляб и хлебни изделия по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ия, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №2 - доставка на закуски по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №3 - доставка на сладкарски изделия по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №4 - доставка на хранителни продукти - мляко и млечни изделия, месо и месни изделия, варива, захар и захарни изделия, яйца и макаронени изделия, подправки, зеленчукови и плодови консерви, по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. Обособена п-ция №5 - доставка на пресни плодове и зеленчуци по вид и прогнозни кол. съгласно техническа с-ция, приложена към док. за участие. , Estimated Amount: 937 000.00
  • Differentiated position 1: По обособена позиция №1 - доставка на хляб и хлебни изделия по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие. По обособена позиция №2 - доставка на закуски по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие. По обособена позиция №3 - доставка на сладкарски изделия по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие. По обособена позиция №4 - доставка на хранителни продукти - мляко и млечни изделия, месо и месни изделия, варива, захар и захарни изделия, яйца и макаронени изделия, подправки, зеленчукови и плодови консерви, по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие. По обособена позиция №5 - доставка на пресни плодове и зеленчуци по вид и прогнозни количества съгласно техническа спецификация, приложена към документацията за участие.
    Contractor: ILIYA LINCHEV ET
    Contract total funded value: 3 900.00
Procedure 2 Subject to due process: „Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти за община Велинград по проект: BG05M9OP001-2.004-0011 «Център за социално включване «Развитие» по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, процедура BG05M9OP001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие, Estimated Amount: 4 745.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, Estimated Amount: 9 656.00
  • Differentiated position 1: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: DI EN ZI+ EOOD
    Contract total funded value: 11 518.51
Procedure 4 Subject to due process: доставка на лекарствени продукти, материали и консумативи за нуждите на Център за социално включване "Развитие", Estimated Amount: 3 543.40
  • Differentiated position 1: доставка на лекарствени продукти, материали и консумативи за нуждите на Център за социално включване "Развитие" за качествено изпълнение на услугите по дейност 3: Ранна интервенция на уврежданията" и дейност 5 "Семейно консултиране и подкрепа" и дейност 6 "Здравна консултация за деца"
    Contractor: DAMYANKA MARGARITOVA ET
    Contract total funded value: 15 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка чрез закупуване на канцеларски материали и консумативи, за нуждите на община Велинград по три обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка чрез закупуване на копирна хартия; Обособена позиция 2: Доставка чрез закупуване на консумативи за печатни и копирни устройства; Обособена позиция 3: Доставка чрез закупуване на канцеларски материали., Estimated Amount: 69 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка чрез закупуване на копирна хартия;
    Contractor: DI EN ZI+ EOOD
    Contract total funded value: 630.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка чрез закупуване на консумативи за печатни и копирни устройства;
    Contractor: DI EN ZI+ EOOD
    Contract total funded value: 1 320.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Доставка чрез закупуване на канцеларски материали.
    Contractor: DI EN ZI+ EOOD
    Contract total funded value: 12 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти за община Велинград по проект: BG05M9OP001-2.004-0011 «Център за социално включване «Развитие» по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, процедура BG05M9OP001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”“. , Estimated Amount: 4 745.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти за община Велинград по проект: BG05M9OP001-2.004-0011 «Център за социално включване «Развитие» по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, приоритетна ос 2: „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, процедура BG05M9OP001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие”“.
    Contractor: ILIYA LINCHEV ET
    Contract total funded value: 5 694.00
Procedure 7 Subject to due process: Изпълнение на набор от мерки за осигуряването на информация и публичност, материали и консумативи по време на кафе паузи относно изпълнението на проект BG05M9OP001-2.004-0011 «Център за социално включване «Развитие» в съответствие с Дейност 8: Информиране и публичност, предвидена и одобрена за изпълнение в рамките на цялостния проект, като част от Административен договор BG05M9OP001-2.004 «Услуги за ранно детско развитие» , Estimated Amount: 3 960.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на набор от мерки за осигуряването на информация и публичност, материали и консумативи по време на кафе паузи относно изпълнението на проект BG05M9OP001-2.004-0011 «Център за социално включване «Развитие» в съответствие с Дейност 8: Информиране и публичност, предвидена и одобрена за изпълнение в рамките на цялостния проект, като част от Административен договор BG05M9OP001-2.004 «Услуги за ранно детско развитие»
    Contractor: RUBIN KOMERS EOOD
    Contract total funded value: 4 752.00
Procedure 8 Subject to due process: Охрана със сигнално-охранителна техника на обекта-Център за социално включване "Развитие", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Охрана със сигнално-охранителна техника на обекта-Център за социално включване "Развитие"
    Contractor: RADIO SOT
    Contract total funded value: 1 152.00
  • Differentiated position 2: Охрана със сигнално-охранителна техника на обекта-Център за социално включване "Развитие"
    Contractor: RADIO SOT
    Contract total funded value: 2 820.00
Procedure 9 Subject to due process: Предоставяне на комплексна електронна съобщителна услуга., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на комплексна електронна съобщителна услуга.
    Contractor: A1 Bulgaria
    Contract total funded value: 8 040.00
Procedure 10 Subject to due process: Предоставяне на почистващи препарати, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на почистващи препарати
    Contractor: DIDI 81 LTD
    Contract total funded value: 356.45
Procedure 11 Subject to due process: Предоставяне на почистващи препарати, Estimated Amount: 126.20
  • Differentiated position 1: Предоставяне на почистващи препарати
    Contractor: DIDI TRADEMARKET LTD
    Contract total funded value: 126.20
Procedure 12 Subject to due process: Предоставяне на работно облекло, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на работно облекло
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Предоставяне на работно облекло
    Contractor: BOBI - MARIANA BAROVA ET
    Contract total funded value: 654.50
  • Differentiated position 3: Предоставяне на работно облекло
    Contractor: UNONA-KATY GENEVA LTD
    Contract total funded value: 2 650.00
Procedure 13 Subject to due process: Предоставяне на услуга дезинсекция, Estimated Amount: 70.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга дезинсекция
    Contractor: EM DJI KONSULT 2008 LTD
    Contract total funded value: 70.00
Procedure 14 Subject to due process: Предоставяне на услуга за мобилни телефони, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуга за мобилни телефони
    Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD
    Contract total funded value: 5 040.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услуга за мобилни телефони
    Contractor: A1 Bulgaria
    Contract total funded value: 3 600.00
Procedure 15 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Акушерка" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Акушерка" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Borislava
    Contract total funded value: 5 470.08
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услугата "Акушерка" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Teodora
    Contract total funded value: 4 884.00
  • Differentiated position 3: Предоставяне на услугата "Акушерка" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Mariana
    Contract total funded value: 15 720.50
Procedure 16 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Медиатор" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Медиатор" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище"
    Contractor: Tatyana
    Contract total funded value: 10 898.40
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услугата "Медиатор" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище"
    Contractor: Uliy
    Contract total funded value: 1 900.00
Procedure 17 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услуга "Формиране и развитие на родителски умения" и "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Mariana
    Contract total funded value: 15 720.50
Procedure 18 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услугата "Семейно консултиране и подкрепа", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услугата "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Borislava
    Contract total funded value: 5 470.08
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услугата "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Tatjna
    Contract total funded value: 28 800.00
  • Differentiated position 3: Предоставяне на услугата "Медицинска сестра" в услугата "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Spaska
    Contract total funded value: 5 508.00
Procedure 19 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Педагог" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Педагог" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище"
    Contractor: Nida
    Contract total funded value: 10 444.30
  • Differentiated position 2: Предоставяне на услугата "Педагог" в услугата "Допълнителна подготовка за равен старт в училище"
    Contractor: Nida
    Contract total funded value: 2 000.00
Procedure 20 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услуга "Ранна интервенция на уврежданията", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услуга "Ранна интервенция на уврежданията"
    Contractor: Nadka
    Contract total funded value: 75 282.60
Procedure 21 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услуга "Семейно консултиране и подкрепа", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услуга "Семейно консултиране и подкрепа"
    Contractor: Ivanka
    Contract total funded value: 15 849.80
Procedure 22 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услугата "Здравна консултация за деца", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Педиатър" в услуга "Здравна консултация за деца"
    Contractor: Ivanka
    Contract total funded value: 55 481.68
Procedure 23 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Рехабилитатор/кинезитерапевт" в услуга "Ранна интервенция на уврежданията", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Рехабилитатор/кинезитерапевт" в услуга "Ранна интервенция на уврежданията"
    Contractor: VenCislav
    Contract total funded value: 105 067.60
Procedure 24 Subject to due process: Предоставяне на услугата "Стоматолог" в услугата "Здравна консултация за деца", Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услугата "Стоматолог" в услугата "Здравна консултация за деца"
    Contractor: Jani
    Contract total funded value: 15 312.52
Procedure 25 Subject to due process: Предоставяне на юридически консултации, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на юридически консултации
    Contractor: Janka
    Contract total funded value: 8 205.12
  • Differentiated position 2: Предоставяне на юридически консултации
    Contractor: Dunq
    Contract total funded value: 21 978.72
Procedure 26 Subject to due process: Сервизно обслужване на противопожарни уреди и съоръжения, Estimated Amount: 43.00
  • Differentiated position 1: Сервизно обслужване на противопожарни уреди и съоръжения
    Contractor: VITYAZ YANTO EOOD
    Contract total funded value: 91.00
Procedure 27 Subject to due process: СТАЦИОНАРНИ ТЕЛЕФОНИ, ИНТЕРНЕТ И ТЕЛЕВИЗИЯ, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: СТАЦИОНАРНИ ТЕЛЕФОНИ, ИНТЕРНЕТ И ТЕЛЕВИЗИЯ
    Contractor: Bulgarian Telecommunications Company EAD
    Contract total funded value: 1 142.40
Procedure 28 Subject to due process: счетоводител по проект „Център за социално включване «Развитие» по процедура BG05M9PO001-2.004 „Услуги за ранно детско развитие” , Estimated Amount: 12 043.50
  • Differentiated position 1: Марин Огнянов Перчинков
    Contractor: Marin
    Contract total funded value: 46 450.30
Procedure 29 Subject to due process: Техническо обслужване и поддържане на МПС , Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Техническо обслужване и поддържане на МПС
    Contractor: Velikar LTD
    Contract total funded value: 1 767.49
  • Differentiated position 2: Техническо обслужване и поддържане на МПС
    Contractor: AR TRADE Ltd
    Contract total funded value: 719.70

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN