Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.016-0002-C02
Project Name Investments in the Creation of Contemporary Educational Infrastructure in Gabrovo Municipality
Beneficiary 000215630 Gabrovo Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 23.12.2016
Start Date 23.12.2016
End Date 24.01.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Габрово, гр.Габрово

Description

Brief description
Настоящият проект цели подобряване състоянието на образователната инфраструктура в Община Габрово посредством въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяването на материалната база в две общински образователни институции, което ще доведе до подобряване на учебния процес като цяло. Предвижда се въвеждане на всички необходими енергоспестяващи мерки в сградите на училищата „Св. Св. Кирил и Методий“ и „Васил Левски“ , изграждане на достъпна архитектурна среда, ремонт на помещенията, основен ремонт на съществуващите инсталации и изграждане на нови такива (пожароизвестителна, система за видео наблюдение и др.), както и благоустрояване на прилежащите дворни площи.  Посредством повишената привлекателност на училищната среда, освен място за придобиване на конкретни знания по включените в задължителната учебна програма дисциплини, училището ще може да се превърне в естествена среда на учениците, търсена и желана територия, място за социално общуване, личностно изграждане и изява.  От изключителна важност е приносът към превенция на отпадане от училище на учениците в задължителна училищна възраст, което има реални измерения в предприетите мерки. Предвид факта, че това са предимно ученици от етническите малцинства/ученици в социално неравностойно положение, подобрената среда ще бъде допълнителен мотивационен стимул за включване, приобщаване и успешна социализация.
Обновяването на материалната база на образователната инфраструктура ще доведе до цялостно подобряване на учебния процес, ще улесни въвеждането на нови методи на обучение, които да повишат и задържат интереса на учениците и ще се отрази благоприятно на мотивацията им за по-добра активност при усвояване на знанията и реализацията им на пазара на труда.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: Дейността "Управление на проекта" има за цел да осигури своевременно и пълно осъществяване на предвидените проектни дейности, цялостно качествено изпълнение на проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на реализация на интервенцията. ЕУ ще има ангажимента да управлява проекта в процеса на реализацията му и изпълни всички заложени дейности, като: спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и всички изискванията, поставени от УО по отношение изпълнението, документирането и отчитането на проекта; спазва вътрешните правила и процедури за работа, разработени и приети от Община Габрово; организира провеждането и изпълнението на всички проектни дейности, съобразно планираното; оперативно ръководи изпълнението, като следи реализацията на планираните дейности да са изпълнени качествено и в срок; осъществява непрекъснат мониторинг и контрол на напредъка по изпълнението на проекта, в това число и на изпълнителите на договорените дейности. Екипът за управление на проекта включва ръководител, счетоводител, координатор, юрист и 3-ма технически специалисти (1 по част АС, 1 по част ЕЛ, и 1 по част ОВК ). Всеки един представител на ЕУ е подбран на база образование и професионален опит като е отчетена спецификата на проекта, предвидените за реализация проектни дейности, личните компетенции и опит в сходни инициативи. Дейността на екипа ще гарантира прозрачност на управлението, добрата отчетност, устойчивото и качествено изпълнение на проекта., Contracted Amount: 77 200.27 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и комуникация: Дейността има за цел да осигури постигане на информиране и публичност, като ще бъде реализиран комплекс от мерки за популяризиране дейностите и целите на настоящия проект. Предвидените мерки за информация и комуникация ще бъдат изпълнени съгласно предвиденото в Договора за безвъзмездна финансова помощ и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020, и в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Планираните мерки за информация и комуникация включват: 1. Изработка и монтаж на билбордове - 2 броя билбордове ще бъдат поставени на подходящо място на или в близост до строителните площадки на всеки обект преди стартиране на СМР. Съоръженията ще съдържат всички задължителни реквизити, регламентирани в Единнния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Билбордовете ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели до три месеца след приключване на проекта. 2. Изработка и монтаж на постоянни обяснителни табели – 2 бр. постоянни обяснителни табели ще заменят вече монтираните билбордове. Те ще бъдат поставени до три месеца от приключване изпълнението на проекта на територията на двата обекта, предмет на настоящата интервенция. 3. Изработване на банер с калъф и стойка - 1 брой банер, който ще се поставя в залите и помещенията, където ще се провеждат предвидените по проекта информационни събития. 4. Изработване на брошури – 300 бр. брошури с подходящо съдържание ще бъдат изработени и разпространени за популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на гр. Габрово. 5. Изработване на промоционални материали – изработване на пакет от промоционални материали (300 бр.), съдържащ бележник с твърда корица, химикал, USB памет, фризби и торба . Материалите ще бъдат подходящо визуализирани, в унисон с естеството на проектните дейности. 6. Организиране и провеждане на информационни събития и официални церемонии - 2 броя. В рамките на проекта ще бъдат организирани следните събития: начална пресконференция по проекта и церемония по започване на строителството – „Първа копка“; финална пресконференция по проекта и церемония по откриване на приключилите обекти. 7. Публикуване на прессъобщения – публикуване на общо 8 бр. съобщения с цел периодично информиране на обществеността за хода на изпълнение на проекта. 8. Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на Община Габрово www.gabrovo.bg за целия период на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 15 700.00 , Reported Amount: 12 972.00
  • Activity: Проектиране и строителство: Реализацията на настоящето проектно предложение предвижда възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство) и за двата обекта на интервенция. Ще бъдат изготвени технически задания за проектиране, които ще съдържат информация за обектите, обхвата на инвестиционното проектиране, обем и съдържанието на проекта. В рамките на тази дейност ще бъде разработени 2 два/ инвестиционни проекта (фаза: работен проект) за ремонт, модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" и в сградата на бивше ОУ „Цанко Дюстабанов“ /сегашно НУ "Васил Левски"/, включително благоустрояване на дворните площи. Те следва да предвиждат въвеждане на всички необходими енергоспестяващи мерки в сградата, както и изграждане на достъпна архитектурна среда. Проектите следва да включват ремонт на помещенията, основен ремонт на съществуващите инсталации и изграждане на нови такива (пожароизвестителна, система за видео наблюдение и др.), както и благоустрояване на прилежащите дворни площи на училищата. Целта е сградите да отговарят на изискванията на нормативната база за енергийна ефективност, да се подобрят условия за труд и учене и да се създаде възможност за провеждане на качествен образователен процес. В рамките на дейността следва: - разработените инвестиционни проекти да бъдат съгласувани с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции съгласно изискванията на нормативната база; да се получат разрешения за строеж; - да се изпълнят строително-монтажните работи за ремонт, модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Св.Св. Кирил и Методий" и НУ "Васил Левски"; - да бъде осъществяван авторски надзор по ЗУТ в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи на предвидените за интервенция обекти. , Contracted Amount: 3 410 773.01 , Reported Amount: 4 111 041.08
  • Activity: Строителен надзор: Консултантът - изпълнител на строителния надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица с увреждания. , Contracted Amount: 15 018.00 , Reported Amount: 3 950.00
  • Activity: Доставка на оборудване и обзавеждане: Настоящето проектно предложение обхваща, освен въвеждане на мерки за енергийна ефективност, и обновяването на материалната база в две общински образователни институции, което ще доведе и подобряване на учебния процес като цяло. В рамките на възложения инженеринг и съгласно нуждите на конкретното учебно заведение, ще бъдат предвидено ново оборудване и обзавеждане. В рамките на дейността се предвижда доставка на оборудване и обзавеждане на класните стаи в двете училища. Не се предвижда доставка на оборудване и обзавеждане за нуждите на Център за специална образователна подкрепа, който след реализацията на проекта ще се помещава в част от сградата на НУ "Васил Левски“. По този начин ще бъде подобрено материално-техническото осигуряване на дейността на училищата, което ще доведе до подобрена работна среда, съответстваща на съвременните изисквания. Подобрената работна среда за педагогическия и непедагогически персонал в учебните заведения, обекти на интервенция, ще има активираща роля за кадрите и процеса, като внесе допълнителна мотивация, инициативност и креативност;, Contracted Amount: 411 352.62 , Reported Amount: 483 852.77
  • Activity: Одит на проекта : Одитът на проекта ще бъде извършен от правоспособни лица, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане., Contracted Amount: 1 100.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 9 450.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NOV STANDART 2012, Contracted Amount*: 2 486 377.62 , Reported Amount**: 2 492 042.39
  • Contractor: Alfa M-98 LTD, Contracted Amount*: 8 541.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STILIYANA, Contracted Amount*: 6 300.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KEISIEM LTD, Contracted Amount*: 170 652.77 , Reported Amount**: 170 652.77
  • Contractor: RetemA LTD, Contracted Amount*: 7 900.00 , Reported Amount**: 3 950.00
  • Contractor: FINANS ODIT KONSULT 2002, Contracted Amount*: 1 320.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Tatyana, Contracted Amount*: 8 966.68 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Racho, Contracted Amount*: 16 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Gipsotehnika LTD, Contracted Amount*: 1 606 549.99 , Reported Amount**: 1 618 998.69
  • Contractor: Amo LTD, Contracted Amount*: 313 200.00 , Reported Amount**: 313 200.00
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LAMBADJIEV STANDARD LTD, Contracted Amount*: 5 760.00 , Reported Amount**: 2 412.00
  • Contractor: Violeta, Contracted Amount*: 21 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 12 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PRO SISTEM, Contracted Amount*: 13 080.00 , Reported Amount**: 10 560.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Uzunov project LTD, Contracted Amount*: 0.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised social infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 73.00 , Reached amount: 111.00
Indicator 2 Брой на модернизираните образователни институции, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Capacity of supported childcare or educational infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 404.00 , Reached amount: 1 632.00

Financial Information

Total Project cost 4 238 910.85 BGN
Grant 3 788 188.31 BGN
Self amount 450 722.54 BGN
Total actual amounts paid 3 788 188.31 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 75 107.50 0.00 75 107.50 Гипсотехника ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 109 878.33 13 264.28 123 142.61 Нов стандарт 2012 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 964.02 792.80 4 756.82 Кейсием ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 974.88 2 585.12 7 560.00 Амо ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 146.52 629.30 3 775.82 Кейсием ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 6 750.00 1 350.00 8 100.00 Амо ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Изпълнение на Инженеринг - проектиране и изпълнение на строителни дейности за модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Св.Св. Кирил и Методий", вкл. благоустрояване на дворни площи и осъществяване на авторски надзор в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР, Estimated Amount: 2 115 008.33
  • Differentiated position 1: Нов стандарт 2012 ЕООД
    Contractor: NOV STANDART 2012
    Contract total funded value: 2 486 377.62
Procedure 2 Subject to due process: „Изпълнение на Инженеринг - проектиране и изпълнение на строителни дейности за модернизация, внедряване на енергоспестяващи мерки и изграждане на достъпна среда в сградата на ОУ "Цанко Дюстабанов", вкл. благоустрояване на дворни площи и осъществяване на авторски надзор в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР, Estimated Amount: 1 338 791.67
  • Differentiated position 1: Гипсотехника ООД
    Contractor: Gipsotehnika LTD
    Contract total funded value: 1 606 549.99
Procedure 3 Subject to due process: „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МЕРКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ПО ПРОЕКТИ НА ОБЩИНА ГАБРОВО, ФИНАНСИРАНИ ПО ОП „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014 – 2020, ПО ЧЕТИРИ ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ: Обособена позиция № 1: „Организиране и провеждане на публични събития и публикации в медии по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“ Обособена позиция № 2: „Изработване на печатни информационни материали” по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“ Обособена позиция № 3: „Организиране и провеждане на публични събития и публикации в медии по проект „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“ Обособена позиция № 4: „Изработване на печатни информационни материали” по проект „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“ , Estimated Amount: 59 270.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Организиране и провеждане на публични събития и публикации в медии по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“
    Contractor: LAMBADJIEV STANDARD LTD
    Contract total funded value: 5 760.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Изработване на печатни информационни материали” по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“
    Contractor: PRO SISTEM
    Contract total funded value: 13 080.00
Procedure 4 Subject to due process: „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажни работи по две обособени позиции: Обособена позиция №1: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажни работи в ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" и Обособена позиция №2 Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажни работи ОУ "Цанко Дюстабанов" в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР , Estimated Amount: 41 500.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажни работи в ОУ "Св.Св. Кирил и Методий"
    Contractor: RetemA LTD
    Contract total funded value: 7 900.00
  • Differentiated position 2: Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на строително-монтажни работи ОУ "Цанко Дюстабанов"
    Contractor: Alfa M-98 LTD
    Contract total funded value: 8 541.60
Procedure 5 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по две обособена позиции: Обособена позиция №1: „Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ №27, гр. Габрово и Обособена позиция №2 „Доставка и монтаж на оборудване за училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ №27, гр. Габрово, в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по две обособени позиции на класни стаи и помещения в училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ №27, гр. Габрово / ОУ "Цанко Дюстабанов"./, Estimated Amount: 103 136.00
  • Differentiated position 1: „Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ №27, гр. Габрово
    Contractor: Amo LTD
    Contract total funded value: 151 200.00
  • Differentiated position 2: „Доставка и монтаж на оборудване за училищна сграда, намираща се на ул. „Христо Смирненски“ №27, гр. Габрово
    Contractor: KEISIEM LTD
    Contract total funded value: 95 136.36
Procedure 6 Subject to due process: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по две обособени позиции: Обособена позиция №1: „Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, гр. Габрово и Обособена позиция №2 „Доставка и монтаж на оборудване за училище ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, гр. Габрово, в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР, Estimated Amount: 194 864.00
  • Differentiated position 1: „Доставка и монтаж на оборудване за училище ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, гр. Габрово, в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР
    Contractor: KEISIEM LTD
    Contract total funded value: 75 516.41
  • Differentiated position 2: „Доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, в рамките на проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“, финансиран по ОПРР, гр. Габрово
    Contractor: Amo LTD
    Contract total funded value: 162 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Извършване на одит по проекти на Община Габрово по четири обособени позиции: Обособена позиция № 1: Извършване на одит по проект „Габрово – инвестиции за изграждане на съвременна градска среда” по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Обособена позиция № 2: Извършване на одит по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Обособена позиция № 3: Извършване на одит по проект „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Обособена позиция № 4: Извършване на одит по проект „Цветен град“ по Българо-швейцарска програма за сътрудничество. , Estimated Amount: 22 311.67
  • Differentiated position 1: Извършване на одит по проект „Габрово – инвестиции за изграждане на съвременна градска среда” по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Извършване на одит по проект „Инвестиции в съвременна образователна инфраструктура в община Габрово“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
    Contractor: FINANS ODIT KONSULT 2002
    Contract total funded value: 1 320.00
  • Differentiated position 3: Извършване на одит по проект „Развитие на устойчив градски транспорт на град Габрово“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Извършване на одит по проект „Цветен град“ по Българо-швейцарска програма за сътрудничество.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Управление на проекта, Estimated Amount: 77 550.00
  • Differentiated position 1: Ръководител проект
    Contractor: Violeta
    Contract total funded value: 21 000.00
  • Differentiated position 2: Технически специалист по част АС
    Contractor: Racho
    Contract total funded value: 16 800.00
  • Differentiated position 3: Технически специалист по част ЕЛ
    Contractor: STILIYANA
    Contract total funded value: 6 300.00
  • Differentiated position 4: Технически специалист по част ОВК
    Contractor: Veselina
    Contract total funded value: 12 600.00
  • Differentiated position 5: юрист
    Contractor: Todor
    Contract total funded value: 2 400.00
  • Differentiated position 6: счетоводител
    Contractor: Tatyana
    Contract total funded value: 8 966.68
  • Differentiated position 7: координатор
    Contractor: Teodora
    Contract total funded value: 9 450.00
  • Differentiated position 8: счетоводител
    Contractor: Maria
    Contract total funded value: 9 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN