Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0170-C04
Project Name Providing hot lunch in the Municipality of Kazanlak
Beneficiary 000817778 Municipality Kazanlak
Funding FEAD ==> Foods 2014-2020
Date of the Contract/Order 23.11.2016
Start Date 01.12.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Казанлък

Description

Brief description
Проектът «Осигуряване на топъл обяд в община Казанлък» ще се реализира за общо 40 потребители в рамките на 41(четиридесет и един) месеца от декември 2016 г. до 30 април 2020г. Средствата са осигурени по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020. 
Реализирането на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Казанлък развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация. Със средства по оперативната програма ще се даде възможност на тези 40 лица да получат топъл обяд  от началото на 2017 г.  до края на м. април 2020г.  Гарантирано е предоставяне на разнообразно седмично меню, с което ще се осигури балансирано хранене на целевите групи, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Проектът ще допринесе за постигане на общата цел на Оперативната програма, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност лица чрез подпомагането им с храна, с оглед преодоляване на основното материално лишение.
Чрез Домашен социален патронаж ще се предостави „Топъл обяд” на общо 40 потребители в рамките на 749 (седемстотин четиридесет и девет) работни дни за периода от 1 май 2017 г. до 30 април 2020г. по  на следните целеви групи:
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 
2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане“; 
3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 
4. Скитащи и бездомни деца и лица. 
5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 
Activities
  • Activity: Определяне на целеви групи: Целта на тази дейност е да обхване колкото се може повече от най - нуждаещите се лица и семейства през целия период на изпълнение на проекта. Екипът, ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта ще се състои от лица с опит в областта на социалните проекти и ще полага усилия, за да се гарантира успешната и навременна реализация на проекта и постигане на поставените цели. По операция "Осигуряване на топъл обяд" се предоставя възможност на Община Казанлък да надгради дейността си в областта на обществените трапезарии. Ще бъдат обхванати лица и семейства от основните целеви групи според социалната експертиза и преценка на служителите от Дирекция "Социално подпомагане" - Казанлък, както следва: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция "Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 4. Скитащи и бездомни деца и лица. 5. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Дейността включва: - Определяне на лица и семейства чрез предоставен списък с лица, попадащи в целевите групи по проекта от Дирекция "Социално подпомагане", гр. Казанлък, Отдел "Закрила на детето" при Дирекция "Социално подпомагане", гр. Казанлък и Районно управление в град Казанлък към Министерство на вътрешните работи. - Провеждане на разяснителна и информационна кампания за стартиране на Проекта на територията на община Казанлък чрез обяви за набиране на заявления от кандидат - потребителите на сайта на Община Казанлък; - Приемане и регистриране на заявленията - декларации от кандидатите за услугата "Топъл обяд"; - Назначаване на Комисия, включваща представители на Дирекция "Социално подпомагане", гр. Казанлък ще разглежда подадените заявления - декларации и други документи и ще определи потребителите на топъл обяд, както и резервни потребители., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на хранителни продукти се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин и при гарантиране спазване на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност. В рамките на дейността ще бъдат осигурени хранителни продукти, необходими за приготвяне на топъл обяд. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена обществена поръчка по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –9064629 и 9064952 /обява със събиране на оферти/, и № на договори с избрани изпълнители - № Д07-37, № Д07-38, № Д07-39, № Д07-40 и № Д07-41 от 10.07.2018г., Contracted Amount: 81 840.00 , Reported Amount: 36 040.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Община Казанлък ще изпълнява проекта, като използва възможностите на Домашен социален патронаж, намиращ се на ул. "Отец Паисий Хилендарски" № 3 в град Казанлък. Предвижда се дейността да се извършва само през работните дни в периода от 02.01.2017 г. до 30.04.2020г.. Общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд, е 749 работни дни, както следва: 2017г. -12 месеца - 248 дни 2018г. - 12 месеца - 249дни 2019г. - 12 месеца - 249 дни 2020г.- 4 месеца - 84 дни Услугата по предоставяне на топъл обяд на територията на община Казанлък ще се извършва в една трапезария, след като се определи фирмата доставчик на хранителни продукти, въз основа на сключен договор с изпълнител за закупуване на хранителни продукти. Доставянето на готовата храна ще се извършва в работни дни от персонала на Домашен социален патронаж. Потребителите на услугата ще получават храната в залата за хранене на Домашен социален патронаж и на домашни адреси на потребителите. За да се улесни достъпа на лицата от целевите групи до социалната услуга, храната ще се доставя с колите на патронажа, по предварително направена заявка. За реализирането на операция "Осигуряване на топъл обяд" ще се използва кухненския блок. Домашен социален патронаж е разделен основно на две големи помещения. Едното е залата за хранене, която е оборудвана с маси за хранене, а другото е кухнята за приготвяне на храната. Залата за хранене представлява 147 кв. м, а кухнята и складовите помещения към нея - около 340 кв. м. Оборудването в кухненското помещение е, както следва: - Място за готвене, оборудвано с две шесткотлонни печки и четири фурни под тях, единадесет фурни за готвене, промишлена скара, фритюрник, работни помощни маси и място за раздаване на храна, два кантара, хладилник; - Помещение за транжиране на месо, кантар, работна маса и хладилник; - Помещение за обработка на зеленчуци, работна маса; - Помещение за измиване на съдове, казани и други съдове, три бойлера с вместимост по 150 л и три дълбоки мивки, рафт за прибиране на измитите съдове; - Помещение за разсипване и разнос на храна, работна маса, две дълбоки мивки, бойлери два броя с вместимост по 300 л; - Складови помещения, рафтове за хранителните продукти, голям кантар децимал и малък кантар, голям промишлен хладилник, фризери - ракли четири броя и пет броя обикновени хладилници; - Перално помещение, един брой пералня и един брой 80-литров бойлер. Кухненският блок на Домашен социален патронаж е оборудван с необходимата хладилна техника, достатъчно складови площи, кухненско оборудване и необходим човешки ресурс, които ще бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите по проекта. Към момента числеността на персонала на Патронажа е 27 щатни длъжности: управител - 1; социални работници - 2; инструктор хранене - 1; касиер - 1; домакин - 1; готвач - 2; помощник-готвач - 2; работник-кухня - 4; шофьор - 4; разносвач на храна - 6; санитар - 2; домашен помощник - 1., Contracted Amount: 4 092.00 , Reported Amount: 49 892.00
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще обхващат дейности като: консултиране на потребителите и съдействие за възможностите за ползване на наличните социални услуги в общината, информиране за подпомагането, което могат да получат и други подобни услуги на територията на община Казанлък като Център за обществена подкрепа, Дневен център за деца с увреждания, Дневен център за възрастни хора с увреждания, Защитено жилище, Център за настаняване от семеен тип за деца/младежи с/без увреждания, както и към услуги по Проект "Независим живот в община Казанлък". При раздаването на топъл обяд служител от Домашен социален патронаж ще комуникира ежедневно с всички представителите на целевите групи и при необходимост ще ги насочва към съответната социална услуга, от която имат нужда. На лица и семейства от целевите групи ще бъде предоставяна информация за индивидуално и групово консултиране за управление на семейния бюджет, изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене. Домашен социален патронаж разполага с компетентно лице, което да извършва споменатите съпътстващи мерки. Отзиви от крайните потребители, относно удовлетвореността им от предоставяната готова храна и съпътстващи мерки ще се осъществява по следния начин: при ежедневното разнасяне на храната при възникнали проблеми или наличие на препоръки от страна на потребителите ще се предоставя заявление, адресирано до Управителя на Домашен социален патронаж и Ръководител на проекта. В началото на проекта ще бъде проведена работна среща, на която ще присъстват екипът по проекта и всички представители на социални услуги на територията на община Казанлък. Участниците в срещата ще се запознаят подробно с дейностите, които ще се изпълняват в рамките на проекта и задължителните съпътстващи мерки към него. При насочване на потребителите към конкретна социална услуга в началото на всеки следващ месец ще се изисква обратно писмено информация за предприетите действия от страна на ръководството на социалната услуга., Contracted Amount: 4 092.00 , Reported Amount: 4 092.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "NIK - INVEST - KAZANLAK" Ltd., Contracted Amount*: 7 544.00 , Reported Amount**: 7 040.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 40.00 , Reached amount: 70.00

Financial Information

Total Project cost 90 024.00 BGN
Grant 90 024.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 90 021.25 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти, необходими за изпълнението на проект "Осигуряване на топъл обяд в община Казанлък", Estimated Amount: 7 544.00
  • Differentiated position 1: Доставка на хранителни продукти, необходими за изпълнението на проект "Осигуряване на топъл обяд в община Казанлък"
    Contractor: "NIK - INVEST - KAZANLAK" Ltd.
    Contract total funded value: 7 544.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN