Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1046-C01
Project Name New jobs to increase the employment of unemployed and inactive persons in DI KOM Ltd.
Beneficiary 124648558 DI COM Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.09.2016
Start Date 07.09.2016
End Date 07.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Добрич-град, гр.Добрич

Description

Brief description
Общата цел на проекта е създаване на нови работни места и увеличаване на заетостта чрез използване трудовия потенциал на безработни и неактивни лица, както и намаляване на бедността и предотвратяване на социалното изключване.
Специфични цели на проекта са: осигуряване на заетост на продължително безработни и неактивни лица; на безработни или неактивни лица с увреждания; на безработни лица на възраст над 54 г.; на безработни младежи до 29 г. вкл.; създаване и оборудване на 4 бр. качествени работни места, необходими за осигуряване на добри условия на труд на наетите по проекта лица; трудова и социална интеграция на 5 бр. безработни лица чрез идентифициране на индивидуалните им нужди в професионално и социално-икономическо отношение; съкращаване периода на безработица, предотвратяване изпадането в продължителна безработица и/или отпадане от пазара на труда, чрез осигуряване на последваща заетост на 3 бр. безработни и неактивни лица.
Дейностите по проекта включват: осигуряване на заетост на 5 бр. безработни и неактивни лица от целевата група; закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар,  необходими за обособяването на работни места за новонаетите лица; информираност и публичност на проекта и управление на проекта.
Чрез реализацията на проекта се постига: превенция на бедността и социалното изключване на лицата от целевата група; подобряване пригодността за заетост; улесняване прехода към устойчиви и качествени работни места; създаване условия за заработване на доходи и придобиване осигурителни права; придобиване на трудови умения, за съчетаване на семейния и професионалния им живот.
За наетите лица от целевата група в рамките на проекта е осигурена заетост за период от 12 месеца. ДИ КОМ ООД осигурява заетост за още 12 месеца след приключване на дейностите на 3 бр. лица от целевата група.
Проектът се реализира  на територията на гр. Добрич.
Продължителността на проекта е 13 месеца.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се осигури изпълнение на дейностите по проекта за постигане целите на проекта съгласно правилата на ПМС 118/20.05.2014 г., ПМС 119/20.05.2014 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“. Дейността включва разходи за администриране на проекта – разходи за възнаграждения за ръководител на проект и счетоводител на проекта. Предвижда се сключването на трудови договори с ръководител на проект и счетоводител на проект, съгласно условията на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. Счетоводителя на проекта има следните задължения и отговорности: подпомага ръководителя на проекта в разработката на критериите за подбор на лицата от целевата група; участва в процеса на подбор и провеждане на интервюта; подготвя трудовите договори за наетите лица; съхранява трудовите досиета на новоназначените лица; обработва болнични листи, заповеди за отпуск; изготвя справки за нуждите на ръководителя на проекта, както и за НОИ, НАП, Дирекция „Бюро по труда” и др.; осчетоводява приходни и разходооправдателни документи, изготвя ведомости за изплащане на хонорари и заплати; изготвя справки по междинните и финалните финансовите отчети за изпълнение на дейностите по проекта. Счетоводителят изпълнява задълженията, си спазвайки принципите за: добро финансово управление и прозрачност на средства, осигурени по проекта, както и за законосъобразното им изразходване; за икономично, ефективно и ефикасно постигане целите на проекта; осигуряването на пълно, вярно, точно и своевременно осчетоводяване на всички операции; документирането на всички операции и действия и осигуряване на проследимост; предотвратяването на грешки, слабости и пропуски при финансовото изпълнение на проекта, както и разкриването на резерви и допълнителни финансови средства при изпълнение на бюджета на проекта. С изпълнение на поетите ангажименти счетоводителят на проекта осигурява своевременна и надеждна информация на ръководителя на проекта за вземане на правилни управленски решения. Дейността се изпълнява на няколко етапа: 1-ви етап: Създаване на екип на проекта. Първа работна среща. 2- ри етап: Подбор на безработни и неактивни лица от целевата група. 3-ти етап: Организация за изпълнение на дейностите по проекта. 4-ти етап: Междинни технически и финаносови отчети. Финален технически и финансов отчет. Дейността се предвижда да стартира в първи проектен месец и да приключи в тринадесети проектен месец. , Contracted Amount: 6 500.00 , Reported Amount: 6 047.56
  • Activity: Информиране и публичност: Целта на тази дейност е да се популяризира сред общността финансовата подкрепа на Европейския съюз за постигането на целите на проекта посредством изпълнението на дейностите по проекта от една страна, и от друга - активиране и мотивиране на безработни и неактивни лица за постигане на промяна в начина им на поведение спрямо трудовия пазар. Дейността включва: 1. Изработка на дизайн, печат, доставка и монтаж на рекламни материали; 2. Публикация на 3 бр. прес-съобщения за началото, напредъка и края на проекта, целящи популяризиране на финансовата подкрепа на ОП РЧР и повишаване на информираността на местната общност, с фокус лицата от целевата група; 3. Публикуване на обява за разкриване на свободни работни места, целяща активиране и мотивиране на безработните и неактивни лица от целевата група. 4. Изготвяне на прес-албум и фото-албум за онагледяване изпълнението на дейностите по проекта. Дейностите по информираност и публичност се изготвят по правилата на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се дейността да стартира през първи проектен месец и да приключи през тринадесети проектен месец. Изпълнението на дейността ще е на няколко етапа: 1-ви етап: Публикация на прес-съобщение за началото на проекта и на обява за разкриване на свободни работни места –изпълнява се през първи проектен месец; 2-ри етап: Изработка и доставка на рекламни материали – изпълнява се през първи и втори проектен месец; 3-ти етап: Публикация на прес-съобщение за напредъка на проекта – изпълнява се през седми проектен месец; 4-етап: Публикация на прес-съобщение за края на проекта и изготвяне на прес-албум и фото-албум за онагледяване процеса на изпълнение на дейностите по проекта – изпълнява се през тринадесети проектен месец., Contracted Amount: 1 250.00 , Reported Amount: 1 081.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Дейността предвижда обзавеждането и оборудването на 4 бр. нови работни места, от които 1 бр. частично ще бъде споделено от счетоводител и техник-компютърни системи, наети по проекта. За нуждите на лицата, назначени на проекта, се предвижда закупуването на следното обзавеждане, оборудване, ДНА и стопански инвентар:4 бр. бюра (работни маси); 4 бр. работни столове с повдигащ механизъм, регулиращи се подлакътници и облегалка; 4 бр. контейнери (шкаф с чекмеджета); 4 бр. поставки за компютър (шейни) под бюрото; 1 бр. надстройка на бюро с чекмеджета; 2 бр. шкаф с вратички под бюрото; 2 бр. шкаф за мултифункционално устройство; 3 бр. компютърни конфигурации, включващи стационарен компютър, монитор, клавиатура, мишка и легална операционна система; 1 бр. сървър с легална операционна система; 1 бр. монитор за сървъра; 2 бр. мултифункционални устройства; 1 бр. рутер; 1 бр. мрежово устройство (суич); 4 бр. токозахранващи устройства; 4 бр. легален софтуер и 1 бр. антивирусна програма 3+1. Целта на Дейност 2 е обособяването на 4 бр. качествени работни места за наетите по проекта безработни и неактивни лица, отговарящи на спецификата на извършваната работа от една страна и от друга – на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд и подзаконовите актове, свързани с него. Трите работни места включват: работно бюро, работен стол, компютърна конфигурация с легален софтуер, контейнери, поставка за компютър, токозахранващо устройство и антивирусна програма. Четвъртото работно място включва работно бюро, работен стол, сървър с легален софтуер и операционна система, монитор за сървъра, контейнер, поставка за сървъра, токозахранващо устройство и антивирусна програма. Останалата част от оборудването, обзавеждането, ДНА и стопанския инвентар се използват споделено от четирите работни места. Изработката/Доставката и монтажът на обзавеждането, оборудването, ДНА и стопанския инвентар се извършват по правилата на ПМС 118/20.05.2014 г. Стойностите на предвидената в проекта доставка на стоки и услуги попадат в обхвата на чл.7, т. 2 във връзка с чл.9, ал.1 от ПМС 118/20.05.2014 г. Съгласно чл. 9, ал. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г. разходите могат да се отчитат само с разходо-оправдателни документи, но „ДИ КОМ” ООД предвижда и сключването на договори за изработка/доставка на стоки, включващи техническите характеристики на обзавеждането, оборудването, ДНА и стопански инвентар, както и двустранно подписани Приемо-предавателни протоколи за извършените доставки. Предвижда се дейността да се изпълнява през първи проектен месец., Contracted Amount: 19 500.00 , Reported Amount: 18 616.99
  • Activity: Застраховка на придобитото оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на тази дейност е да се осигури застрахователно покритие срещу пълна загуба или частична вреда на придобитото по проекта оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места. По този начин се гарантира, че при настъпването на непредвидими и внезапно проявили се застрахователни събития – пожар, мълния, експлозия, наводнение от природни бедствия, заметресение, кражба чрез взлом или опит за такова, кражба чрез използване на техническо средство, токов удар, собственикът на застрахованото имущество ще се обезщети от преките имуществени загуби или вреди, настъпили в срока на застраховката. Дейността по застраховането на придобитото оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар се извършва при спазване разпоредбите на чл. 21, ал. 1 от ПМС 119/20.05.2014 г. Предвижда се дейността да се изпълнява в началото на втори проектен месец, като застрахователната премия обхване периода на изпълнение на проектните дейности от втори до тринадесети проектен месец., Contracted Amount: 175.00 , Reported Amount: 175.12
  • Activity: Наемане на безработни и неактивни лица: Тази дейност включва осигуряването на заетост на 2 бр. продължително безработни и неактивни лица; 1 бр. безработни или неактивни лица с увреждания; 1 бр. безработни лица на възраст над 54 г. и 1 бр. безработни младежи до 29 г. вкл. за период от 12 месеца. Целта на дейността е да се даде възможност на безработни и неактивни лица да се включат в икономиката на страната, да заработват доходите си, да придобият осигурителни права, да придобият и развият трудовите си умения, като съчетаят личният и професионалният си живот. Предвижда се тази дейност да стартира през втори проектен месец и да приключи през тринадесети проектен месец. , Contracted Amount: 40 500.00 , Reported Amount: 33 842.99
  • Activity: Разходи за трудова медицина: Целта на тази дейност е да се спазят изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба 5/1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска, Наредба 3/87 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците и Наредба 7/2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. В рамките на изпълнение дейностите по проекта се предвижда създаване на четири работни места, а именно: 2 работни места за счетоводител, 1 работно място за юрист, 1 споделено работно място за техник-компютърни системи и счетоводител. Съгласно изискванията на чл. 3 на Наредба 5/1999 г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска, „ДИ КОМ” ООД е задължен да направи оценка на риска на 2 от новоразкритите работни места, а именно: 1 работно място за юрист и 1 споделено работно място за техник-компютърни системи и счетоводител. В изпълнение на задълженията си по Закона за здравословни и безопасни условия на труд „ДИ КОМ” ООД вече е извършил оценка на риска на съществуващо работно място за счетоводител. Оценката на риска се възлага на Служба по трудова медицина при спазване изискванията наПМС 118/20.05.2014. В рамките на проекта се предвижда назначаването на 5 нови работници и служители. Съгласно изискванията на Наредба 3/87 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците - Приложение 2 към чл. 2, ал. 2 „Списък на производствата и професиите, при които са задължителни предварителни и периодични прегледи на работещите с вредности и срокове за провеждането им“ дейността на ДИ КОМ ООД попада в „графа LVIII. Работа, изискваща значително зрително напрежение“ от приложението. На основание чл. 5, ал. 1 от Наредба 7/2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи, работодателят се задължава да проведе предварителна оценка за възможните рискове за здравето на работещите по отношение на зрението, мускулно-скелетната система, възникването на психичен стрес и др. при постъпването им на работа. Предварителната оценка се възлага на Служба по трудова медицина при спазване изискванията на ПМС 118/20.05.2014. Предвижда се тази дейност да стартира и приключи през втори проектен месец., Contracted Amount: 480.00 , Reported Amount: 480.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Mebel M Ltd., Contracted Amount*: 5 464.00 , Reported Amount**: 5 464.00
  • Contractor: ARDES INFORMACIONNI TEHNOLOGIY, Contracted Amount*: 13 152.99 , Reported Amount**: 13 152.99
  • Contractor: ZBK OREL Ltd., Contracted Amount*: 175.00 , Reported Amount**: 175.12
  • Contractor: Web Idea BG Ltd., Contracted Amount*: 631.00 , Reported Amount**: 631.00
  • Contractor: ALTEA-2000 Ltd., Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: Nova Dobrudjanska Tribuna Ltd., Contracted Amount*: 350.00 , Reported Amount**: 325.00
  • Contractor: Kadar Ltd., Contracted Amount*: 100.00 , Reported Amount**: 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 5.00

Financial Information

Total Project cost 68 405.00 BGN
Grant 68 405.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 60 202.41 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Информиране и публичност“ от проект № BG05M9ОP001-1.003-1046 „Нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица в „ДИ КОМ“ ООД“ по една обособена позиция: Доставка на снимки и фото-албум, Estimated Amount: 150.00
  • Differentiated position 1: Доставка на снимки и фото-албум
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: „Информиране и публичност“ по проект № BG05M9ОP001-1.003-1046 „Нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица в „ДИ КОМ“ ООД“ по две обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на публикации. Обособена позиция 2: Изработка на дизайн, печат, доставка и монтаж на рекламни материали., Estimated Amount: 1 250.00
  • Differentiated position 1: Доставка на публикации
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Изработка на дизайн, печат, доставка и монтаж на рекламни материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване, обзавеждане, дълготрайни нематериални активи и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места“ по проект № BG05M9ОP001-1.003-1046 „Нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица в „ДИ КОМ“ ООД“ по две обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на оборудване и дълготрайни нематериални активи. Обособена позиция 2: Изработка, доставка и монтаж на обзавеждане., Estimated Amount: 19 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и дълготрайни нематериални активи
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Изработка, доставка и монтаж на обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Застраховка на придобитото оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места по проект № BG05M9ОP001-1.003-1046 „Нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица в „ДИ КОМ“ ООД“, Estimated Amount: 175.00
  • Differentiated position 1: Застраховка на активи
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Набиране на ценови предложения за избор на изпълнител на Дейност „Разходи за трудова медицина“ от проект № BG05M9ОP001-1.003-1046 „Нови работни места за осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица в „ДИ КОМ“ ООД“, Estimated Amount: 480.00
  • Differentiated position 1: Трудова медицина
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN