Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.046-0001-C01
Project Name "Caring for an independent and dignified life"
Beneficiary 000351743 MUNICIPALITY OF PANAGYURISHTE
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.11.2019
Start Date 01.12.2019
End Date 01.03.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище

Description

Brief description
С реализирането на настоящия проект Община Панагюрище цели да продължи да работи за развитието на  ефективна система от социални и здравни услуги, ориентирана към отделната личност, адаптираща се към конкретните нужди и възможности на местните общности, осигуряваща равен достъп и непрекъснато подобряваща своето качество.   Проектът предвижда създаване на условия за независим и достоен живот за лица с увреждания и  лица над 65 г. в  невъзможност за самообслужване  чрез повишаване  достъпа  до социални услуги и тяхното качество. Това ще спомогне и за осигуряване на комплексна подкрепа на семействата, които полагат основно  грижи за хора с увреждания и възрастни хора. 
В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 41 лица с увреждания и  лица над 65 г. в  невъзможност за самообслужване . Ще бъдат подбрани 41 лица, които ще предоставят почасово ежедневна грижа на потребителите от целевата група в тяхната домашна среда.  Услугите ще се предоставят след извършването на индивидуална оценка на потребностите и ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете.  Водещите принципи при изпълнението на дейностите  ще са поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на отделния човек и осигуряване на повишен достъп до  социални услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, предвид индивидуалната му оценка. Предвидена е  и дейност, свързана с информираност и публичност на проекта, съобразно изискванията за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Activities
  • Activity: Екип за управление на проекта: Предвидената дейност цели гарантиране на качествено управление и изпълнение на проекта и постигане на предвидените цели. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от: ръководител - 1 бр., координатор - 1 бр., счетоводител - 1 бр. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде външен експерт с когото ще бъде сключен договор за услуга (граждански договор), при спазване на изискванията на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020 г. Координаторът и счетоводителят на проекта ще бъдат служители на кандидата. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, подготовка и подписване на договори. Задълженията на екипа за управление на проекта са: 1. Ръководител : - Ръководи и носи отговорност за цялостната дейност по реализиране, контрол, докладване и отчитане на проекта. - Организира цялостната дейност на екипа по изпълнение на проекта. Разпределя задачите и отговорности, контролира тяхното изпълнение и координира действията между членовете на екипа; - Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта. - Осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта. - Изготвя периодични, междинни и окончателен технически отчети за напредъка на проекта. - Осъществява пряк контрол и наблюдение на всички участници в проекта и одобрява месечните отчети на екипа за управление на проекта. - Организира работни срещи на Екип за управление на проекта. - Контролира изпълнението на графика на дейностите и бюджета на проекта. - При откриване на нередност или при подозрение за нередност/измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта, следва съответните процедури за докладване на нередности; - Изпълнява и други задължения, възложени му от кмета на общината свързани с работата му. Координатор – Организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта за: организиране и провеждане на обучения, отчитане по проекта и др. Изготвя индивидуална оценка на потребностите на кандидат –потребителите в домовете им, съвместно с ръководителя на проекта. Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводител – Изпълнява финансовата и счетоводна дейност по проекта: оформя счетоводните операции и изготвя финансовите отчети; подпомага екипа при отчитането на проектните дейности; следи за правилното разходване на средствата, в рамките на проектния бюджет. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводителят на проекта е пряко отговорен за правилното осчетоводяване на разходите и ежемесечно информира останалите членове на екипа за тях. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 97 504.48
  • Activity: Подбор на персонал за предоставяне на почасови услуги в домашна среда.: Дейността включва кандидатстване, подбор, назначаване и обучение на персонала. С тази дейност се цели да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с лица с увреждания и с лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Дейността обхваща провеждане на ясна и ефективна процедура за подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете и наемане на подходящ персонал, който да се обучи (само за тази част от персонала, която не е преминала подобно обучение) да извършва качествени услуги по домовете в отговор на индивидуалните нужди на потребителите. В началото на проекта, от първия до третия месец от стартирането му ще започне подготовката и изпълнението на тази дейност. Планирано е и надграждане на знания и умения на персонала, който ще се включи в поддържащото обучение. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор на потребители на почасови услуги в домашна среда.: Тази дейност включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат -потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на почасови услуги в домашна среда могат да кандидатстват: - Лица с увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Панагюрище; - Лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Панагюрище Екипът за управление на проекта ще изработи предварително процедура за подбор с критерии, която ще съдържа: подготовка на пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; класиране и подбор на потребителите на услугите. Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Предоставяне на социални услуги в домашна среда: Тази дейност е насочена към подобряване качеството на живот на лицата нуждаещи се от обслужване в ежедневието си, на лицата с увреждания чрез осигуряване на дългосрочна грижа, включително подкрепящи социални услуги в общността и в домашна среда. Водещ принцип при изпълнение на дейността е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на отделния човек. От оценката на потребностите ще се генерира информация за индивидуалните нужди на всяко лице. Предвидено е социалните услуги да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат минимум 41 потребителя. Предоставянето на почасова ежедневна грижа на потребителите в техните домове ще се извършва от 41 лица в трудоспособна възраст, назначени на срочен трудов договор. , Contracted Amount: 274 290.00 , Reported Amount: 270 364.11
  • Activity: Информационна кампания за представяне на местни социални услуги: Дейността е насочена към създаване на нови възможности за информиране на местните общности за националната политика в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното включване и дейностите на общинската социална политика за преодоляване на социалното изключване на лицата с увреждания и лицата над 65- годишна възраст в невъзможност за самообслужване, както и насърчаване на партньорството с НПО, бизнеса и гражданите., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CENTER PRO, Contracted Amount*: 40 950.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 64.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 41.00 , Reached amount: 64.00

Financial Information

Total Project cost 378 509.75 BGN
Grant 378 509.75 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 378 509.75 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Информиране и публичност по проект "С грижа за независим и достоен живот", Estimated Amount: 11 350.00
  • Differentiated position 1: Информиране и публичност
    Contractor: CENTER PRO
    Contract total funded value: 11 350.00
Procedure 2 Subject to due process: Провеждане на едно въвеждащо и едно поддържащо обучение за реализиране на социалната услуга "Личен асистент"., Estimated Amount: 29 600.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение
    Contractor: CENTER PRO
    Contract total funded value: 29 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN