Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0819-C01
Project Name Historical corporate heritage chronicles
Beneficiary 204037628 Business Registry Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.05.2017
Start Date 09.05.2017
End Date 12.03.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Description

Brief description
Проектът касае разработката на иновативен в световен мащаб продукт, чрез който се осигурява събирането, запазването и предоставянето на архивна корпоративна информация в архив с приложимост за проучвания, журналистически разследвания, икономически анализи и сравнения, оценка на риска, исторически и сходни изследвания с бизнес, научен и образователен характер. Предмет на разработка е качествено нов тип архив / библиотека, представляваща първият в света семантично-обогатен дигитален архив за т.нар. корпоративно наследство (corporate heritage) с  възможност за еластично търсене. 
Прилага се подход, при който цел на архива е да се съхрани съществена информация, предоставена от самите организации като първоизточник - запазвайки уникалността на тяхната култура, стилистика и идентичност, а не обработени от издателства данни. Потребителите ще могат чрез интерактивен модул да търсят директно в обширен, структуриран и семантично обогатен каталог на компании вече изчезнали или загубени данни, съхранени дългосрочно и в първоначалния им вид в историческия архив за корпоративно наследство. По този начин ще могат да бъдат анализирани новини и данни, които вече не се намират в уеб поради т.нар. bit rot (загуба на дигитални артефакти поради видоизменяне или изчезване на източника).
Проектът е насочен към разработване на нов продукт в тематична област "Креативни и рекреативни индустрии" на ИСИС. За целта се предвижда назначаването на 11 експерта, чиято роля ще е да създадат проект на базата от данни, да изследват индивидуалните източници и да определят критерии за определяне на тяхната значимост, да създадат семантичните обогатяващи връзки и да реализират прототип на крайния продукт. 
Проектът ще се изпълнява едновременно в гр. София и в гр. Враца, като в СЗР ще бъде закупен хардуер и база данни, необходими за провеждане на основната научно-изследователската дейност - във фазите на индустриални изследвания и експериментално развитие.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 11 бр. експерти и придобиване на оборудване - ДМА - 1 бр. и ДНА - 1 бр.).: Дейността е ключова за постигане на общата и повечето специфични цели на проекта доколкото ще осигури необходимата информация и механизмите, които ще формират знание-интензивното ядро на разработвания иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви ползи като конкурентни предимства на предложения архив. Тя е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания на отделни компоненти, с помощта на които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. В рамките на тази дейност 1 съответно ще се реализират два други етапа за достигането на ниво на технологична готовност 5 чрез: а. осигуряване на механизмите за реализация на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4) и б. валидация на функционалността и ползите с реални корпоративни данни (TRL 5). В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, състоящ се от 11 души, разпределен в отделни екипи в гр. Враца и в гр. София. Техният основен ангажимент ще е да проведат необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. създаване на правила за работа на компонентите, така че да гарантират безпроблемната работа на архива като интегриран механизъм, реализиращ функциите на библиотеката по отношение на идентифициране, архивиране и каталогизиране и предоставяне на информационните масиви и тяхното реално запълване. Тези функционалности (по събиране и идентифициране на информацията, нейната обработка и търсене) са в основата за осигуряване на конкурентните предимства на услугата спрямо най-близките алтернативни решения, описани в сравнителния анализ - Приложение З, към проекта. За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДНА - 1 бр. - Специализирана база данни с компании. Тя е необходима за работата на екипа в гр. Враца, който ще е ангажиран с дефинирането на специфични URL адреси за всяка компания, сочещи към идентифицирани за съответните изследвани дружества секции на уебсайтове, съдържащи съществена за запазване информация. Базата ще е предварително заредена с основни данни (наименование, адрес, секторна принадлежност, предмет на дейност и финанси), като по същество ще се явява приоритетен списък от организации, чиито сайтове трябва да бъдат открити и съответно обходени. Това ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 5 в реални условия. Предвидено е закупуването и на сървърна конфигурация в гр. Враца, която е проектирана по целесъобразност, за да позволи инсталирането на обхождащите механизми и базата данни, както и останалите компоненти на дигиталния архив, създавани в процеса на разработка. Очаква се придобиването на двата актива да се случи в рамките на до 4 месеца от старта на проекта, което ще осигури възможност за въвеждане на данни в рамките на оставащите 8 месеца в структуриран вид. До въвеждането им екипите от специалисти по извличане на данни ще работят по вече изработен списък с приоритетни компании в Ms Excel, като данните ще бъдат пренесени в базата чрез система за управление на съдържанието при появата им. Основните екипи в гр. София ще се сформират през първия проектен месец. Експертите извличане на данни и Експертите икономическа информация (под номера 6 до 11 по-горе) ще бъдат назначени от втория проектен месец, тъй като в рамките на първия се предвижда провеждане на избор чрез публикуване на обява за откритите работни места и събеседване, в което ще участват и ръководителите на съответните звена (Z и X). Екипите ще изпълняват дейности по научни изследвания на връзките между компонентите на архивната система и пълната функционалност на каталога в цялост, както и дефиниране на правилата за реализация с оглед осигуряване на конкурентните ползи и предимства на иновацията (т.е. съпоставка спрямо дефинираните цели)., Contracted Amount: 384 100.00 , Reported Amount: 427 482.15
  • Activity: Създаване и тестване на прототип (дейността ще бъде изпълнена от нает квалифициран персонал - 11 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие, с цел извеждане на иновативния продукт до ниво 9 на технологична готовност. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на архива и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу. С други думи, в рамките на тази дейност екипите първо ще създадат работещ модел на системата - TRL 6. След съответните подобрения системата ще бъде тествана в най-малко три отделни сценария. Сценарий 1 и 2 разглежда архива като самостоятелна библиотека, предназначена за провеждането на пазарни проучвания или исторически изследвания. Сценарий 3 разглежда архива като компонент от по-сложна база от данни с корпоративна информация и новини за бизнес разузнаване, която междувременно и паралелно се създава от Бизнес Регистър. В рамките на дейност 2 , разработената технология ще бъде изпробвана и в трите сценария в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелен уебсайт както и в реално решение за удостоверяване и демонстриране на ползите в три отделни случая на употреба (use-case). Целта тук е в реални бизнес условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания и очаквания, доказано чрез практически тестове и демонстрация в реални условия, но не с цел популяризация, колкото с цел идентифициране на възможности за допълнително усъвършенстване на архива, компонентите и правилата на системата, както и с цел потвърждаване на постигнатите проектни цели. Така изпълнението на дейността ще осигури данни не само с функционална, но и с важна доказателствена стойност както за целите на проекта, така и за целите на бъдещата пазарна реализация и внедряване на продукта при клиенти. Това е съществен елемент на пазарната ни стратегия. Важно е да отбележим, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с данни, предимно от България, доколкото тук екипът разполага с налични подходящи допълнителни архиви (напр. медиен архив на Икономедиа) и инструменти (напр. Търговски регистър), спрямо които могат да бъдат извършвани паралелни тестове и сравнения на полезността. При успешна разработка на продукта дружеството ще може да осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept). Това е важен компонент от стратегията на дружеството, която предвижда разширяване на покритието в бъдеще. Така с изпълнението на проекта ще бъдат реализирани подцел 3 и подцел 4 на проектното предложение, а така също ще бъде и окончателно изпълнена общата цел на проекта. Тук е мястото да отбележим, че на този етап не се предвиждат други специфични проектни дейности или разходи, но ако такива се наложат, те ще бъдат осъществени своевременно чрез собствени средства. Така например, в зависимост от резултатите е възможно да бъде предложена защита на интелектуалната собственост (чрез Заявление за полезен модел), въпреки че към момента намираме този тип защита за твърде неефективна за такъв тип продукт. Фокусът в това отношение ще е върху изпълнението, влпетения ноу-хау в продукта, начина на проектиране и реализация, защитата на разработените кодове и речници и цялата база данни по закона за авторското право. Не се предвижда и отделно разработване на технологии за производство на иновативния продукт, доколкото както компонентите на самия архив, така и разработваният паралелно регистър на организациите ще се явят такива за всеки от сценариите., Contracted Amount: 48 750.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация (Дейността ще бъде изпълнена чрез възлгане на външни услуги по изработване на информационни материали - 3 бр.): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. Също така, в офисите, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност ще бъдат поставени табели. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела за гр.София и сходна за офиса в гр. Враца. Така необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, доколкото ще бъде закупена и хардуерна конфигурация, е планирано и изработването на специален стикер. Разходът за него формира и разликата в Бюджета на проекта по отношение на бюджетираните средства за сходни външни услуги за гр. София и гр. Враца., Contracted Amount: 480.00 , Reported Amount: 194.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Cytech Ltd., Contracted Amount*: 17 632.80 , Reported Amount**: 19 592.00
  • Contractor: Balgarska Finansova Grupa OOD, Contracted Amount*: 174.60 , Reported Amount**: 194.00
  • Contractor: SEMPER FORTIS LTD., Contracted Amount*: 157 320.00 , Reported Amount**: 174 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 22 156.00 , Reached amount: 19 505.82

Financial Information

Total Project cost 433 330.00 BGN
Grant 389 997.00 BGN
Self amount 43 333.00 BGN
Total actual amounts paid 367 275.79 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Конфликт на интереси 100.00 17 632.80 1 959.20 19 592.00 Сайтех ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и въвеждане в експлоатация на сървърна конфигурация“, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: „Доставка и въвеждане в експлоатация на сървърна конфигурация“
    Contractor: Cytech Ltd.
    Contract total funded value: 17 632.80
Procedure 2 Subject to due process: Изработка на информационни материали - 2 бр. Табели и 1 бр. стикер, Estimated Amount: 480.00
  • Differentiated position 1: Изработка на информационни материали - 2 бр. Табели и 1 бр. стикер
    Contractor: Balgarska Finansova Grupa OOD
    Contract total funded value: 174.60
Procedure 3 Subject to due process: Придобиване на база данни с компании, Estimated Amount: 176 640.00
  • Differentiated position 1: Придобиване на база данни с компании
    Contractor: SEMPER FORTIS LTD.
    Contract total funded value: 157 320.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN