Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0021-C05
Project Name Providing a warm lunch in the Municipality of Lukovit - 2016
Beneficiary 000291602 MUNICIPALITY OF LUKOVIT
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.07.2016
Start Date 16.05.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Луковит

Description

Brief description
Проектът предвижда осигуряване на топъл обяд на хора от целевите групи на територията на всичките 12 населени места в община Луковит. Ще бъдат обхванати 130 представители до 30.04.2017г. , от 01.05.2017г. - 150,  а за периода от 01.01.2018 г. до 30.04.2020 г.  400 представители на целевите групи от списъците на Дирекция "Социално подпомагане". Подборът ще се извърши съгласно Наредба № РД 7-01 от 4 април 2016 г. на МТСП и утвърден вече  от практиката досега механизъм за определяна на най-нуждаещите се лица в общината, след съгласуване със социалните работници и кметовете на населени места. Целеви групи са: лица и семейства с право на подпомагане по чл.9 от ППЗСП, лица без доходи и близки, които да се грижат за тях, самотно живеещи лица и семейства, с минимални пенсии. .Комисията за подбор ежемесечно ще прави преглед на списъците от ДСП, както и ще разглежда проблемни ситуации, съотносими към проекта. Хранителните продукти се доставят от изпълнител, избран с процедура по ЗОП. Храната ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж в гр. Луковит, ще се доставя във всички населени места чрез превозните средства на ДСП и ще се раздава на потребителите срещу подпис. Съпътстващите мерки ще включват събиране на информация за скитащи и бездомни лица и деца в риск от крайна бедност и насочването им към системата на социалното подпомагане, както и предоставяне на информация за възможностите на  ОП за храни и/или основно материално подпомагане и ОП РЧР 2014-2020. 
Проектът предвижда предоставяне на топъл обяд  във всички работни дни - 242 до 30.04.2017 г. , от 01.05.2017 г. до 31.12.2017г. 167 дни, а от 01.01.2018г. до 30.04.2020 г. в рамките на 588 работни дни.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи : Общинската администрация работи по подготовката на проекта от 03.05.2016 г. Дейността се подчинява на Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. и включва информиране на всички заинтересовани лица и институции, консултации с кметските администрации и включване на представители на Дирекция „Социално подпомагане“ в комисията, назначена от Кмета на общината - Заповед № 178/10.05.2016 г. След събиране на описаната информация, комисията, определена от Кмета на община Луковит, с представител на Дирекция "Социално подпомагане", направи следните изводи за броя на потенциалните потребители, представители на целевите групи: В дирекция "Социално подпомагане" е налична информация по списък само за целевата група "Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане" - 511 бр. ( списък от м. април 2016 - по данни от ДСП Луковит това са лицата на месечно социално подпомагане през м. март 2016 г. ). В последствие към 15.05.2016 г. ДСП Луковит актуализира списъците и броят на лицата се увеличава на 678. За останалите целеви групи, допустими като потребители на услугата "Топъл обяд": - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, по данни от Дирекция "Социално подпомагане" - Луковит - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова заетост - Скитащи и бездомни деца и лица, няма събрана по този начин информация. С оглед на горното комисията взе следното решение: Ползватели на услугата "Топъл обяд", както и през 2015 г., ще бъдат 130 лица до 30.04.2017г., а от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. - 150 лица, като бъдат обхванати всички населени места от общината. Проведени са консултации със социалните работници и кметовете на населените места, след което са поканени да подадат заявления за включване в услугата лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане". В периода 10-14 май 2016 г. са подадени 156 заявления. От тях 130 лица са налични в списъците на месечно подпомаганите лица. Останалите 26 заявления са предоставени на ДСП Луковит за проверка и изготвяне на анкетен лист. След това ще се определи принадлежност към съответната целева група, а лицата ще бъдат включени в списък с резерви. Приемът на заявления остава отворен по време на изпълнение на проекта. От 01.01.2018 г. „топъл обяд“ ще получават 400 най-нуждаещи се лица от община Луковит. По време на изпълнение на съпътстващите дейности по проекта ще бъдат издирвани със съдействието на кметовете на населените места и консултирани лица от останалите целеви групи и насочвани за анкетиране от социалните работници в ДСП. Така лицата, определени в чл. 5, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. на територията на общината ще бъдат идентифицирани и включени в регистри на общината и на ДСП Луковит. Те ще бъдат и потенциални потребители на услугата "Топъл обяд", включени в резервния списък, но ще бъдат насочвани и към други социални услуги, налични на територията на общината. Дейността за предоставяне на топъл обяд стартира на 16.05.2016 г., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Дейността ще бъде изпълнявана от фирма, избрана от Община Луковит по реда на ЗОП, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Периодична доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж – Луковит". Предвид факта, че топлият обяд се приготвя в базата на Домашен социален патронаж - Луковит и се доставя чрез превозните средства на патронажа, доставката на хранителните продукти ще се извършва от фирмата, избрана за изпълнител след проведената процедура. Процедурата е обявена на 17.12. 2015 г., със срок за подаване на оферти до 26.01.2016 г. На 25.03.2016 г. е сключен договор за доставка на хранителни продукти, със срок на действие 12 месеца, като изпълнителят се задължава да доставя заявеното по вид и количество хранителни продукти до 23 (двадесет и три) часа от получаването на заявката от Домашен социален патронаж. Цялата документация по процедурата и изпълнението на договора е публикувана в Профил на купувача - www.lukovit.bg, идентификационен номер на обществената поръчка № 000039. Изпълнителят на договора по тази поръчка ще изпълнява закупуването и доставката на хранителни продукти за нуждите на трапезарията, осигуряваща топъл обяд по проекта на община Луковит по ОП ФЕПНЛ. Дата на стартиране на трапезарията - 16.05.2016 г. Дата на приключване на дейността на трапезарията - 30.04.2020г. Ще бъде осигуряван топъл обяд на 130 души. На потребителите ще бъде осигуряван топъл обяд в работните дни до 28.04.2017 г. или общо 242 дни, разпределени както следва: м. май 2016 г. - 10 дни м. юни 2016 г. - 22 дни м. юли 2016 г. - 21 дни м. август 2016 г. - 23 дни м. септември 2016 г. - 20 дни м. октомври 2016 г. - 21 дни м. ноември 2016 г. - 22 дни м. декември 2016 г. - 21 дни м. януари 2017 г. - 22 дни м. февруари 2017 г. - 20 дни м. март 2017 г. - 22 дни м. април 2017 г. - 18 дни. От 01.05.2017г.: За 2017 г. – общо 167 дни Месец май 2017г. – 20 дни Месец юни 2017г. – 22 дни Месец юли 2017г. – 21 дни Месец август 2017г. – 23 дни Месец септември 2017г. – 19 дни Месец октомври 2017г. - 22 дни Месец ноември 2017г. – 22 дни Месец декември 2017г. – 18 дни За 2018 г. – 12 месеца по 21 дни – 252 дни За 2019 г. - 12 месеца по 21 дни – 252 дни За 2020 г. / до 30.04.2020 г./ – 4 месеца по 21 дни – 84 дни. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – не проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00369-2017-0003 и № на договори с избрани изпълнители - № 6, №7, №8 и №9 от 16.08.2017г. и № 11,№12, №13 и №14 от 30.08.2018г., Contracted Amount: 711 084.00 , Reported Amount: 711 309.00
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд : Обществената трапезария е ситуирана в гр.Луковит, ул. "Княз Борис І" № 54, в помещенията, ползвани от Домашен социален патронаж, където се раздава храна на потребителите на услугата в гр. Луковит. С коли на патронажа топъл обяд се доставя в домовете на лежащи и тежко болни потребители от град Луковит о общината. С транспортни средства на ДСП приготвената храна се транспортирана до селата от общината, където са организирани пунктове за раздаване на топлия обяд - обикновено в сградите на кметствата. Домашен социален патронаж стопанисва кухненски блок със съответните помещения в гр. Луковит в сградата на бившия Дом за деца и младежи с физически увреждания гр, Луковит, която е собственост на Община Луковит. Обектът притежава санитарно разрешително № 3347/16.02.2015 г. от ОДБХ гр. Ловеч, с което е регистриран като „Обществена кухня за приготвяне и раздаване на храна на възрастни хора и хора в неравностойно положение". Базата на Домашен социален патронаж - Луковит се състои от кухненски блок, подготвителни кътове за първична обработка на суровините, миялно помещение, междинен склад, складови помещения, оборудвани със стелажи и хладилници за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя, баня, санитарни възли, канцелария. Прилага се системата за безопасност на храните HACCP. При предоставяне на услугата се ползват четири транспортни средства: • Dacia Dokker – ван – 3 бр. • Citroen Berlingo – ван – 1 бр. Капацитетът на кухнята е за приготвяне и доставяне на храна на 300 потребители. Към настоящия момент ДСП обслужва 211 потребители и обхваща всички населени места в общината. Персоналът на Домашен социален патронаж – Луковит включва 18 служители, както следва: Шофьори – 5 Разносвачи на храна – 4 Готвач – 2 Помощник готвач – 1 Работник кухня - 2 Домакин – касиер -1 Управител – 1 Счетоводител – 1 Специалист социална услуга – 1 Материалната база включва: 1.Складови помещения - 4 броя, оборудвани със стелажи и хладилници, с капацитетни възможности за разделно съхранение на различните групи храни при температурни условия, указани от производителя. Склад за опаковани хранителни продукти; Склад за съхранение на месо, месни продукти, мляко и млечни продукти; Склад за съхранение на зеленчуци и плодове; Склад за съхранение на консервирани хранителни продукти; Склад за съхранение на амбалаж. 2.Подготвителни помещения и кътове за измиване и първична обработка на суровините: Помещение за подготовка на зеленчуци и обработка на яйца: - картофобелачка; - зеленчукорезачка; - работни кухненски маси - 2 бр. - кухненска мивка с два миялни басейна; - електронна везна. Помещение за подготовка на месо и риба: - Хладилници - 2 бр; - Плот за обработка на хранителните продукти; - Кухненска мивка с три миялни басейна. В помещението се съхраняват и продукти за следващия ден /Междинен склад/. 3. Топла кухня; 4. Миялно-дезинфекционно помещение с три миялни басейна ; 5. Кът с два миялни басейна; 6. Стаи за преобличане, канцеларии, санитарни възли. Технологично оборудване: • Хладилна камера с плюсова температура; • Хладилни камери с минусова температура - 2 броя; • Фризер - 3 бр. • Готварски печки с фурни - 3 броя; • Готварска печка с 6 котлона - 3 броя; • Готварска печка с 4 фурни - 1 бр.; • Пекарна - 1 бр.; • Пържолник - 1 бр.; • Скара; • Фритюрник - 1 бр.; • Везна - 1 брой; • Картофобелачка - 1 брой; • Зеленчукорезачка - 1 брой; • Електронна везна - 1 бр.; • Кухненски мивки с 2 миялни басейна - 3 бр. • Кухненски мивки с 3 миялни басейна - 2 бр Кухненски блок разполага с два измервателни уреда - обикновена везна и електронна везна. Електронната везна се използва за измерване на готова храна, а обикновената за измерване на хранителни продукти от складовите помещения. , Contracted Amount: 35 554.20 , Reported Amount: 35 565.45
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки : Община Луковит, в периода 2010 - 2015 г., изпълнява няколко проекта, свързани с предоставяне на социални услуги – личен асистент, домашен помощник, обществена трапезария и др. В рамките на тези проекти общинската администрация разви капацитет за предоставяне на съпътстващи услуги. От есента на 2015 г. общината изпълнява проект "Грижа за всеки", в рамките на който бе обособен Център за почасови социални услуги. В Центъра работят социоконсултант, психолог, медицинско лице, домашни помощници и лични асистенти. Центърът надгради проект по схема "Помощ в дома", като запази създаденото Звено за социални дейности към Домашен социален патронаж. В началото на 2016 г., с Решение на ОбС - Луковит, бе създадено Общинско предприятие "Комплекс за социални дейности и услуги", с което обедини всички общински услуги в социалната сфера в общината. Дейността включва издирване със съдействието на кметовете на населените места на лица в хранителен недоимък, консултирането им и насочване за анкетиране от социалните работници в ДСП. Така лицата, определени като целеви групи в чл. 5, ал. 1, т. 2, 3 и 4 от Наредба № 07-1 от 4 април 2016 г. на територията на общината ще бъдат идентифицирани и включени в регистри на общината и на ДСП Луковит. Те са потенциални потребители на услугата "Топъл обяд", включени в резервния списък, но ще бъдат насочвани и към други социални услуги, налични на територията на общината. Експерт от общината и специалист "Социална услуга" в предприятието за социални дейности и услуги ще извършва консултиране за основни социални права и насочване към други услуги. В рамките на дейността екипът на проекта ще подготви и отпечата листовки за възможностите, които Оперативна програма за храни предоставя на лицата в хранителен недоимък. , Contracted Amount: 35 554.19 , Reported Amount: 33 711.65

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "LETA ZAR" EOOD, Contracted Amount*: 144 616.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 400.00 , Reached amount: 762.00

Financial Information

Total Project cost 782 192.39 BGN
Grant 782 192.39 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 782 192.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Периодична доставка на хранителни продукти., Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: „Хляб и тестени изделия, Месо и месни продукти, Мляко и млечни продукти, Захар и захарни изделия, Плодове и зеленчуци, Варива, подправки и други хранителни продукти и напитки„;
    Contractor: "LETA ZAR" EOOD
    Contract total funded value: 72 358.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 – „Изделия на хранително-вкусовата промишленост„
    Contractor: "LETA ZAR" EOOD
    Contract total funded value: 72 358.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN