Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-0391-C01
Project Name Promoting entrepreneurship by creating and market realization of educational and demonstration materials for pre-school children
Beneficiary 204796949 Timelines store publishing house Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 10.06.2019
Start Date 10.06.2019
End Date 04.10.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Мездра, гр.Мездра

Description

Brief description
Общата цел на проекта е създаване и развитие на ново предприятие в приоритетния сектор на НСНМСП 2014-2020 г. "Издателска дейност" чрез създаване и пазарна реализация на образователно-демонстрационни материали (стока) за деца в предучилищна възраст, попадащи в приоритетно направление на ИСИС „Културните и творческите индустрии”, част от тематична област „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии".
За постигането на целта ще бъде осъществена Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея. Изпълнението й ще доведе до реализацията на следните резултати:
-Формиран екип от квалифициран персонал - 3 бр. 
-Организирана и проведена процедура за избор на изпълнител за придобиване на 3 бр. ДМА (машина за каширане и ламиниране (плосък апликатор), мултифункционална режеща маса, опаковъчна машина с термосвиваемо фолио); Избран/и изпълнител/, сключен/и договор/и за доставка и доставени 3 бр. ДМА
-Организирана и проведена процедура за избор на изпълнител за доставка на материали, избран изпълнител и доставени материали 
-Организирана и проведена процедура за избор на изпълнител за изработване на Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продуктите, избран изпълнител и предоставена външна услуга
-Осигурена кадрова и техническа обезпеченост за проектиране и разработка на дизайна на образователно-демонстрационните материали, за тяхната изработка, пакетиране и издаване
-Изработени, издадени и реализирани на пазара 4 линии образователно-демонстрационните материали
Потребността, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта, е преодоляване на съществуващите недостатъци в сферата на предучилищното образование. Чрез образователните материали по проекта ще се повлияе положително върху целевата група: 1/деца в предучилищна възраст; 2/детски учители и педагози.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез: наемане на квалифициран персонал-3 бр; покупка на: мултифункционална режеща маса -1 бр., машина за каширане и ламиниране-1 бр., опаковъчна машина с термосвиваемо фолио-1 бр, материали; наем на работни помещения; изработване на Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продуктите-1 бр): Чрез дейността ще се осъществи реализиране на пазара за предприемаческата идея. Процесът на реализирането й следва в по-голямата си част технологичния процес на изработка на всеки един от продуктите по проекта, който ще протича през няколко етапа. 1/Проектиране и разработка на дизайна на образователните материали в съответствие с програмата на МОН. Този етап е от съществено значение за постигане на иновативните им характеристики, които целят по-голяма ефективност на образователния процес. За него са необходими 2 лица, които ще се назначат по проекта–предприемача на длъжност Педагог и 1 лице(квалифициран персонал, обект на оценка) на длъжност Графичен дизайнер. Педагогът е необходим, за да посочи формата и начина на представяне на дадена тема, която предполага ефективност на образователния процес и да състави инструкциите за учителите. Графичният дизайнер е необходим, за да визуализира дизайнерската концепция за всеки материал като графичен продукт. След като е разработен дизайнът на материалите, те ще се отпечатват на хартия от външен изпълнител 2/Каширане(залепване) на отпечатаните материали върху рециклиран картон (за постигане на устойчивост) и защитно фолио на лицевата страна. За изпълнението на този етап ще бъде необходима машина за каширане и ламиниране(плосък апликатор). Поради това такава е предвиден за закупуване по проекта (подперо 2.1 от Бюджет). 3/Рязане на материалите (паната, макетите, папките) по предварително определена форма и размери в дизайна им и направа на сгъвки за папките. За извършването на технологичната операция ще бъде необходима мултифункционална режеща маса (подперо 2.2), като поради тази причина такава е предвидена за закупуване по проекта. Масата ще разполага с необходимите технически характеристики да реже дебел и твърд материал като този, от който ще са изработени продуктите. 4/Опаковане чрез термофолиране. Този етап е от съществена важност за крайния търговски вид на материалите и респ. за пазарната им реализация. В тази връзка, за обезпечаване процеса по опаковане по проекта е предвидено закупуване на опаковъчна машина с термосвиваемо фолио (подперо 2.3). Втори, трети и четвърти етап технически ще се обезпечат, освен чрез покупката на посочените 3 броя ДМА, а също и чрез наемане на 1 лице(квалифициран персонал, който не е обект на оценка), което ще оперира с машините на длъжност Машинен оператор, производство на картонени изделия. 3-те броя ДМА ще се закупят чрез външно възлагане. За изработка на продуктите ще бъдат необходими и материали (подперо4.1)–видове рециклиран картон (мукава за папките, паната и картите; ре борд за макета на човешкото тяло), които ще се закупят чрез външно възлагане. Изработката на 4-те линии материали ще се осъществява поетапно. Издателството планира първо да изработи дизайна на Серията от тематични папки за основна форма на педагогическо взаимодействие и Кутии с карти за игра и да пристъпи към тяхната изработка. Във 2 етап ще се изготвят Серия от папки, насочена към извънкласни занимания и свободни дейности и Макет на човешкото тяло. Тази стратегия е избрана, за да се постигне максимална ефективност на производствения процес. За обезпечаването на процеса по изработка и издаване на продуктите, в рамките на проекта са необходими и са предвидени и разходи за наем на помещение (подперо5.1) в гр. Мездра за срок от 17м. Там ще се осъществи цялата дейност по изпълнение на проекта. За да се реализира успешно на пазара предприемаческата идея, в рамките на проекта чрез външно възлагане ще се избере изпълнител за изработване на Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продуктите (подперо 6.1). Тя е необходима, за да подпомогне ръководството за правилно позициониране на продуктите на пазара, които са иновативни и те първа ще се създава потребност за тях. След изработката на материалите и взимането предвид на заключенията от Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка, те ще се издадат и ще започне тяхното популяризиране на пазара., Contracted Amount: 249 980.00 , Reported Amount: 249 489.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STM-DIZAYN LTD., Contracted Amount*: 9 792.00 , Reported Amount**: 12 240.00
  • Contractor: KAMMARTON BULGARIA LTD., Contracted Amount*: 2 712.00 , Reported Amount**: 3 390.00
  • Contractor: "Adapta+" LTD, Contracted Amount*: 19 948.54 , Reported Amount**: 24 935.68
  • Contractor: ADCOM-PRINTING SOLUTIONS LTD., Contracted Amount*: 138 080.00 , Reported Amount**: 172 600.00
  • Contractor: Anova EOOD, Contracted Amount*: 8 792.00 , Reported Amount**: 10 990.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 87.13 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.50 , Reached amount: 1.50
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 489.68 BGN
Grant 199 591.70 BGN
Self amount 49 897.98 BGN
Total actual amounts paid 199 591.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали за изработка на образователно-демонстрационни материали, Estimated Amount: 24 970.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за изработка на образователно-демонстрационни материали
    Contractor: "Adapta+" LTD
    Contract total funded value: 19 948.54
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на оборудване по обособени позиции: Обособена позиция 1: Машина за каширане и ламиниране (плосък апликатор) - 1 брой Обособена позиция 2: Мултифункционална режеща маса - 1 брой Обособена позиция 3: Опаковъчна машина с термосвиваемо фолио - 1 брой, Estimated Amount: 176 150.00
  • Differentiated position 1: Машина за каширане и ламиниране (плосък апликатор) - 1 брой
    Contractor: ADCOM-PRINTING SOLUTIONS LTD.
    Contract total funded value: 17 680.00
  • Differentiated position 2: Мултифункционална режеща маса - 1 брой
    Contractor: ADCOM-PRINTING SOLUTIONS LTD.
    Contract total funded value: 120 400.00
  • Differentiated position 3: Опаковъчна машина с термосвиваемо фолио - 1 брой
    Contractor: KAMMARTON BULGARIA LTD.
    Contract total funded value: 2 712.00
Procedure 3 Subject to due process: Наем на работни помещения за 17 месеца, Estimated Amount: 12 240.00
  • Differentiated position 1: Наем на работни помещения за 17 месеца
    Contractor: STM-DIZAYN LTD.
    Contract total funded value: 9 792.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по Изработване на Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продуктите - 1 брой, Estimated Amount: 11 000.00
  • Differentiated position 1: Услуги по изработване на Икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на продуктите - 1 брой
    Contractor: Anova EOOD
    Contract total funded value: 8 792.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN