Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.035-0001-C03
Project Name Improving the urban environment in regulated land plot XLIV, kv.53, destined for "town park"
Beneficiary 000024916 Petrich Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 03.04.2017
Start Date 03.04.2017
End Date 22.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Петрич

Description

Brief description
Проектното предложение е част от Инвестиционната програма за изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на община Петрич 2014-2020. Със своето изпълнение то ще допринесе до подобряване на градската среда и като цяло подобряване на качеството на живот на жителите на община Петрич. Ще се преодолеят несъответствията и изоставането на определени градски зони, което от своя страна ще доведе до удовлетворяване на потребности и нужди от общоградско значение и повишаване на равнището на жизнената среда. Проектът предвижда цялостно обновяване на терен, отреден за градски парк, което включва подмяна на аморитизираната алейна мрежа, осветлението, обновяване растителността, изграждане на езеро, стена за катерене и няколко площадки за игра на деца от различни възрастови групи, както и поставяне на нови и различни елементи от парковото обзавеждане (пейки, чешми, кошчета и др.)
Проектът допринася за повишаване на конкурентноспособността на гр. Петрич и общината, тъй като чрез предвидените дейности цялостната градска среда ще стане не само безопасна, но и с високо екологично и естетическо качество, което от своя страна е предпоставка за привличането на нови инвеститори, туристи и гости.
Activities
  • Activity: Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо) и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 7. Екипът на проекта ще бъде смесен - от общински служители и външни експерти. Предложеният ръководител на проекта е осигурен от община Петрич, напълно отговарящ на изискванията на Насоките за кандидатстване. Счетоводителят на проекта ще бъде общински служител. За останалите позиции ще бъде обявена процедура за избор на външен изпълнител, която е отразена в графика за обществените поръчки. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане., Contracted Amount: 76 086.52 , Reported Amount: 80 163.14
  • Activity: Изпълнение на СМР: Цялостното обемно-пространствено решение на обекта цели постигането на форми, които доближават усещането до естествената природа и въпреки това да създава усещането за градски парк с неговите неголеми площадни пространства. С оглед на голямата денивелация на терена, отделните структуриращи елементи от парка ще се разположат на тераси конструктивно осигурени с неголеми подпорни зидове. Парковото пространство ще се зонира. В близост до съществуващата спортна зала е предвидено игрище за плажен волейбол и многофункционално игрище, както и резервни терени за спорт. Поради стръмния терен езерото за лодки и водни колела е предвидено да се ситуира в близост до площадното пространство пред бъдещия музей. Между него и музея ще се обособи място за сух фонтан, който да бъде преход между езерото и сградата. Изграждането на бъдещата паркова композиция ще се съобрази с вписването на налична спортна зала (която не е обект на интервенция на настоящия проект) и бъдещ Градски музей в общия характер на парка, както и с особеностите на терена. Ще се подмени съществуваща алейна мрежа, която е в лошо състояние с дълготрайни алейни плочи. С изключение на спортната зала и сградата, предназначена за градски музей, съществуващите масивни ще бъдат премахнати. Ще бъдат премахнати и всички бетонови площадки, стърчащи бетонови фундаменти на разрушени вече сгради, бетоновата чаша на съществуващия малък басейн. Изкуствената бариера между града и парка (съществуваща ограда) ще се премахне и той ще се слее с околните пространства. Предвижда се и реконструкция на входа откъм бул. "Рокфелер". В непосредствена близост до двата паркинга са предвидени две тоалетни с по две клетки за мъже и жени, както и една за инвалиди. Предвидени са и три броя паркови павилиони ситуирани в кътовете за почивка и рекреация. В проекта е обърнато особено внимание на детските площадки. Същите ще бъдат оборудвани за деца от различни възрастови групи при спазване на нормите за безопасно ползване. Предвидено е изграждане на стена за катерене с височина 4,50/6,00 м за по-големите и сфери за катерене за по-малките. Стената ще се ползва само с инструктор и спасител поради рискове при спортуването. Стената ще бъде заградена от ограда с оглед безопасност. Предвиден е резервоар за захранване с вода на поливната система, както и място за бъдещ сондажен кладенец. В източната част на парка е предвидено малко площадно пространство с поне една детска площадка в озеленената площ. На подходящи места ще бъдат разположени пейки, беседки, чешми и други елементи от градския дизайн., Contracted Amount: 3 652 146.00 , Reported Amount: 4 530 535.28
  • Activity: Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник., Contracted Amount: 31 750.00 , Reported Amount: 34 236.00
  • Activity: Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер., Contracted Amount: 39 630.00 , Reported Amount: 14 160.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. , Contracted Amount: 78 800.00 , Reported Amount: 94 560.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Momchil, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 17 777.56
  • Contractor: Evelina, Contracted Amount*: 12 133.32 , Reported Amount**: 7 586.49
  • Contractor: NAMRB ACTIV, Contracted Amount*: 60 600.00 , Reported Amount**: 54 799.09
  • Contractor: IVENT DESIGN LTD., Contracted Amount*: 34 236.00 , Reported Amount**: 34 236.00
  • Contractor: BG CO - Petrich, Contracted Amount*: 4 382 575.20 , Reported Amount**: 4 535 965.29
  • Contractor: NIA Design ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STROYNORM , Contracted Amount*: 94 560.00 , Reported Amount**: 94 560.00
  • Contractor: AKTIV, Contracted Amount*: 14 160.00 , Reported Amount**: 14 160.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: BG LAND KO, Contracted Amount*: 4 382 575.20
  • Member of the Consortium: KOPEX amp; Co. Ltd., Contracted Amount*: 4 382 575.20

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 53 917.00 , Reached amount: 53 917.00

Financial Information

Total Project cost 4 092 017.89 BGN
Grant 4 092 017.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 4 092 017.89 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 438 257.52 0.00 438 257.52 БГ - КО -Петрич ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 711.80 0.00 1 711.80 ИВЕНТ ДИЗАЙН ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 728.00 0.00 4 728.00 СТРОЙНОРМ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 030.00 0.00 3 030.00 НСОРБ - Актив ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 3 540.00 0.00 3 540.00 АКТИВ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 6 847.20 0.00 6 847.20 ИВЕНТ ДИЗАЙН ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 39 630.00
  • Differentiated position 1: извършване на дейности по информация и комуникация по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: IVENT DESIGN LTD.
    Contract total funded value: 34 236.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на дейности по управление на проект Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 52 880.00
  • Differentiated position 1: извършване на дейности по управление на проект Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: NAMRB ACTIV
    Contract total funded value: 60 600.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 90 397.92
  • Differentiated position 1: извършване на независим строителен надзор във връзка със СМР по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: STROYNORM
    Contract total funded value: 94 560.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за извършване на одит по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 39 630.00
  • Differentiated position 1: извършване на одит по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: AKTIV
    Contract total funded value: 14 160.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 3 726 896.24
  • Differentiated position 1: а изпълнител за строително-монтажни работи по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: BG CO - Petrich
    Contract total funded value: 4 382 575.20
Procedure 6 Subject to due process: Разходи за организация и управление - ръководител проект, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Момчил Недялков Спасов
    Contractor: Momchil
    Contract total funded value: 18 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Разходи за организация и управление - Технически и финансов персонал, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Евелина Кирилова Митова
    Contractor: Evelina
    Contract total funded value: 8 400.00
  • Differentiated position 2: Евелина Кирилова Митова
    Contractor: Evelina
    Contract total funded value: 3 733.32
Procedure 8 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор във връзка със СМР по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”, Estimated Amount: 69 900.00
  • Differentiated position 1: авторски надзор във връзка със СМР по проект "Подобряване на градска среда в УПИ XXV, кв.53, отреден за „градски парк”
    Contractor: NIA Design ltd.
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN