Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.025-0059-C01
Project Name Time for a change
Beneficiary 205919810 CENTER FOR EUROPEAN AND ATLANTIC INTEGRATION
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 27.07.2022
Start Date 27.07.2022
End Date 03.11.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Мездра, гр.Мездра

Description

Brief description
Последиците от пандемията от COVID-19 предизвикаха най-голямата криза в образованието за последния век, като го засегна по безпрецедентен начин. Вследствие на това негативното влияние върху човешкия капитал ще бъде дългосрочно. Преустановяването на присъственото и въвеждането на дистанционно обучение, създадоха предпоставки за: 
- пропускане на материал и изоставане в ученето
- натрупване на неефективности в процеса на учене
- невъзможност за осигуряване на равен достъп на учениците до провежданото обучение в електронна среда от разстояние
- увеличаване на образователните неравенства
- повишен риск от отпадане
Семействата с деца в предучилищно и училищно образование са силно засегнати от новосъздалата се ситуация, като ефектите върху тях са не само по отношение на образованието, а и по отношение на тяхното здравословното състояние и психичното здраве. В резултат от въведените мерки за обучение в електронна среда от разстояние, в община Мездра се отчитат понижени образователни резултати на децата в училищно образование. Изолацията и екранното време доведоха до когнитивни и обучителни трудности сред децата, което налага прилагане на спешни мерки за опитимизиране на образователния процес. Именно поради това, чрез изпълнението на настоящия проект, сдружението цели да осъществи ефективен диалог с гражданите, бизнеса и други заинтересовани страни за извършване на мониторинг и оценка на действащото законодателство по отношение на предучилищното и учулищното образование в България. Откритото и отговорно управление ще доведе до подобряване на политиките в краткосрочен и дългосрочен план с цел по-добрата и адекватна подкрепа на децата и семействата в Република България.
Activities
  • Activity: Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 1: Дейността е в обхвата на допустими дейности и допринася за постигането на следната конкретна цел по проекта: - осъществяване на ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване за партньорско управление и извършване на мониторинг и оценка на провежданите политики и действащото законодателство, свързани с училищното и предучилищното образование. За целта ще бъде извършена оценка, проучване, изследване и анализ на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнение на политики в областта на училищното и предучилищното образование. България е в нова кризисна ситуация, вследствие от пандемията COVID-19, която изисква не само мерки за сигурност, но и редица компетентни действия, насочени към децата и семействата. Усилията и инвестираните ресурси на всички ангажирани в образованието през този период на криза са дали добри резултати, но в същото време структурните проблеми, пред които сме изправени през последното десетилетие, остават изключително сериозни и поставят под въпрос способността на образователната система да развива ефективно потенциала на всеки един ученик. Нивата на преждевременно отпадане от училище остават високи, тези на функционална неграмотност също. Неравенството в постиженията на учениците се увеличава. Тези предизвикателства са допълнително изострени от новите изисквания пред учители и ученици, наложени от пандемията. Именно заради това е необходимо извършването на задълбочен анализ и данни - на ниво община, така че да бъдат реализирани дейности с най-голяма добавена стойност за положително въздействие върху децата, учениците и учителите спрямо специфичните им нужди. За постигането на целта (извършване на мониторинга и оценка на провежданите политики свързани с преудилищното и училищното образование) ще бъдат активно включени гражданите, НПО сектора и бизнеса от община Мездра във формулирането и изпълнението на политики за подобряване политиките в краткосрочен и дългосрочен план. Това може да се постигне чрез ясни и прозрачни процедури, които да гарантират достъпа на гражданите до институциите и чрез легитимното гражданско представителство в различни форми за консултации и контрол, което е гаранция за прозрачното и добро управление. Под дейности: 1. Разработване на детайлна методология за събирането, проучването и анализирането на разнообразни източници на информация и документи. 2. Извършване на проучвания и анализ, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики и законодателство свързано с училищното и предучилищното образование. Ще се изготвят анкетни карти, ще се състави списък с най-активните канали за връзка с основните целеви групи – детски градини и учебни заведения, интернет сайтове, платформи, чатове и блогове, ще се извърши анкетно проучване сред представители на целевите групи. Извършване на настолно проучване и изследване на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнението им в областта на мерките за образованието - Закон за предучилищното и училищното образование, Закон за закрила на детето и др. Извършване на проучвания на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики свързани с образованието на децата и учениците., Contracted Amount: 25 000.00 , Reported Amount: 25 000.00
  • Activity: Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 2: Продължение: 3. Изготвяне на наръчник, съдържащ опита на други страни, тенденциите и препоръки за: - за намаляване на административната тежест и облекчаване на задълженията на учителите (посредством преработка на нормативни документи от МОН), за да имат възможност и време да се фокусират върху преподаването; - обучения в различни подходи за ефективно управление на класната стая, за използване на разнообразни методи на преподаване, оценяване и даване на ефективна обратна връзка, които стимулират активното и саморегулирано учене на учениците - организация на учебната година и ваканциите - включването на допълнителни часове в учебната програма, свързани със здравно образование и акцент върху психичното здраве - включването на родителите в изготвянето на планове за оптимизиране на образователния процес като необходима мярка. , Contracted Amount: 25 656.00 , Reported Amount: 25 121.40
  • Activity: Информационна дейност с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство за преучилищното и училищното образование: Дейността е в обхвата на допустими дейности и обхваща следната конкретна цел: осъществяване на ефективен диалог с гражданите за открито и отговорно управление, чрез гражданско участие в изпълнението на политики свързани с подобряване на политиките с цел осигуряване на ефективно образование: 1. Организиране на информационна кампания (информационни срещи) с цел повишаване на обществената осведоменост относно възможностите/ механизмите/ инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Целта на дейността е чрез информационна кампания да се обхване по широк кръг от граждани, да се информират относно възможностите и механизмите за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики. Основната цел на тази дейност е да се осигури лесен достъп до актуална информация по отношение на алтернативни форми за включване на гражданското общество. В тази връзка се предвижда организирането на информационна кампания, имаща за цел да запознае в детайли обществеността и целевата група родители, бизнес с действащите държавни политики, касаещи училищното и предучилищното образование в България. Ще се състави комуникационна стратегия, в която ще се планира и организира съдържанието - текста на публикациите, ще се изготви медиа план с най-посещаваните он-лайн канали и социални мрежи от целевата група, медиа мониторинг с предварително планираните и реализирани публикации. 2. Провеждане на 3 бр. информационни срещи в гр.Мездра, по време на които ще се даде възможност всички от целевите групи да вземат участие във взимането на решения, даването на препоръки и отнасянето им до съответните институции пряко отговорни за подобряване на законодателната рамка, свързана с предучилищното и училищното образование. Изведените обобщения, изводи и препоръки ще бъдат включени в " Наръчник". По време на информационните срещи ще се разискват проблемите, тенденциите и възможните алтернативи за решаването им, ще се споделят идеи и обмяна на информация. Целта на 3те информационни срещи е не само да очертаят областите, в които трябва да се предприемат мерки, но и да стане повод за обществен дебат, особено в периоди на големи кризи. Участието на експерти и длъжностни лица от държавните институции ще осведомяват и разясняват механизмите и инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики за предучилищно и училищно образование. Ще бъдат обсъждани всички възможни форми за пряко участие на гражданите. Дейността за организация на събитията, включващи зали, техническо оборудване, кафе паузи и др. ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ. , Contracted Amount: 4 500.00 , Reported Amount: 4 852.22

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ESKA CONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 25 000.00 , Reported Amount**: 25 000.00
  • Contractor: TRAVEL KONSULTING EOOD, Contracted Amount*: 4 492.80 , Reported Amount**: 4 492.80
  • Contractor: DI PI VY OOD, Contracted Amount*: 11 400.00 , Reported Amount**: 11 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики, одити и оценки за администрацията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проведени информационни кампании, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Recommendations made by NGOs and NGO networks in the policy-making, implementation and monitoring process, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 4 Number of projects fully or partially implemented by social partners or non-governmental organizations, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 58 983.33 BGN
Grant 58 983.33 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 58 983.33 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Извършване на проучвания и изследвания, разработване на анализ, оценка и препоръки, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на проучвания и изследвания, разработване на анализ, оценка и препоръки
    Contractor: ESKA CONSULTING EOOD
    Contract total funded value: 25 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране на информационни срещи, Estimated Amount: 4 500.00
  • Differentiated position 1: Организиране на информационни срещи
    Contractor: TRAVEL KONSULTING EOOD
    Contract total funded value: 4 492.80
Procedure 3 Subject to due process: Предпечат и печат на наръчник, Estimated Amount: 11 400.00
  • Differentiated position 1: Предпечат и печат на наръчник
    Contractor: DI PI VY OOD
    Contract total funded value: 11 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN