Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.015-0005-C04
Project Name Establishment of a municipal structute for providing social services
Beneficiary 000590654 Sliven Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 13.07.2020
Start Date 13.07.2020
End Date 12.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Сливен

Description

Brief description
Проектното предложение е част от одобрената Инвестиционна програма на община Сливен и е включено в рамките на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура", група дейности "Социална инфраструктура". Предложението включва строителство и оборудване на нови сгради за нуждите на Център за временно настаняване на бездомни лица и Кризисен център за жертви на домашно насилие. Сградите за предоставяне на социалните услуги ще бъдат изградени в широкия център на гр. Сливен - кв. 96, УПИ ХIII, ул. „Л.Каравелов“ № 18, в двор с два отделни входа. Тези услуги са нови за общината и са необходими с оглед на нарастващия брой население от малцинствени групи.
 „Център за временно настаняване на бездомни лица“ ще предоставя социални услуги за  бездомни лица за срок до 3 месеца  в рамките на календарната година, насочени към задоволяване на ежедневните им потребности. В него ще се осигурява място за живеене  и ще се съдейства за включването на потребителите в курсове за квалификация и преквалификация и други обучителни курсове и/или за намиране на работа, както и за социалната им адаптация.
Кризисният център за жертви на домашно насилие е предвидено да осигурява комплекс от социални услуги за деца и/или лица, пострадали от насилие, трафик или друга форма на експлоатация. Услугата ще се предоставя за срок до 6 месеца и е насочена към оказване на индивидуална подкрепа, задоволяване на ежедневните потребности и социално-психологическа помощ, когато се налага незабавна намеса, включително чрез мобилни екипи за кризисна интервенция.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Екипът за управление на проекта /ЕУ/ ще се състои от 4 души: ръководител, счетоводител, инвеститорски контрол и експерт „Обществени поръчки“. ЕУ отговаря за успешното реализиране на дейностите и за постигането на предвидените резултати и индикатори. Извършва кореспонденцията с изпълнителите по сключените договори и осъществява контрол върху тяхната работа. Следи за реализацията на проекта в срок и съгласно заложения план-график. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на бенефициента към Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж”. ЕУ ще изготвя и изпраща до УО на ОПРР междинни технически доклади и финансови отчети. В края на изпълнение на проекта ЕУ ще подготви окончателен технически доклад и финансов отчет. Цялостната процедура по отчитане работата по проекта ще бъде съобразена с Методически указания за изпълнение на ДПБФП по ОПРР 2014-2020, както и инструкциите и приложенията към тях. Ще бъде определено място и служител за съхранение на проектното досие, като ще се спази и условието, документацията по проекта да бъде съхранявана най-малко три години след приключване на Оперативната програма. В допълнение, съгласно вътрешните правила в Община Сливен, всички договори с изпълнители, както и всеки разход по сключен договор минават на предварителен контрол, което дава допълнителна гаранция за законосъобразността на разхода. Мониторингът е цялостен преглед на дейността по изпълнение на проекта и има за цел да удостовери, че контролните дейности функционират според предназначението си и остават ефективни във времето. По проекта ще се осъществява текущ и периодичен мониторинг в обектите на интервенция. Екипът за управление ще ръководи, контролира и наблюдава процеса по изпълнение на дейностите по проекта, в т.ч. и чрез системни проверки на място, като при констатиране на нередности ще уведомява УО на ОПРР. , Contracted Amount: 32 658.80 , Reported Amount: 30 453.41
  • Activity: Провеждане на обществени поръчки: С цел реализация на предвидените дейности и постигане на заложените индикатори се предвижда сключването на договори с външни изпълнители за: 1. "Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) на обектите по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 1 от ЗОП 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" по три обособени позиции: Обособена позиция 1 – Доставка и монтаж на мебели; Обособена позиция 2 – Доставка и монтаж на бяла и черна техника; Обособена позиция 3 – Доставка на специализирано оборудване - открита процедура – чл. 20, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП 3.Информация и публичност по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането. 4. Строителен надзор на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" – директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането. 5. Одит на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги"– директно възлагане – чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП или събиране на оферти с обява – чл. 20, ал. 3, т. 2 от ЗОП* или публично състезание – чл. 20, ал. 2, т. 2 от ЗОП* * при натрупване на стойности с идентични или сходни дейности Точният ред на възлагане ще бъде определен към момента на откриване на възлагането., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и публичност: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Тази дейност включва: 1. Изработка и поставяне на билбордове -1 бр. билборд ще бъде поставен на обекта със стартиране на СМР. Той ще бъде с размери 4x3 м. На него ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет. Монтажът ще бъде извършен преди официалната церемония "Първа копка", а отстраняването му - не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта. 2. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели - 1 бр. постоянна табела с минимален размер 50х70 см ще бъде монтирана на видно място, достъпно за широката общественост. Монтажът на табелата трябва да се извърши в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда. 3. Организиране на церемония "първа копка" и церемония за откриване на обектите - ще бъдат организирани общо две церемонии - при започването и приключването на СМР дейностите. Събитията ще бъдат анонсирани чрез разпространение на прессъобщение. Предварителната информация ще бъде публикувана на страницата на община Сливен, ще бъде уведомен УО на ОПРР, както и Областен информационен център - Сливен. На подходящо място ще бъде монтиран информационен банер. След приключването на събитията ще се изготви прессъобщение, в което резюмирано ще се представя информация за проекта. Текстът ще се публикува в страницата на община Сливен. 4.Организиране на публични събития - в рамките на проекта трябва да бъдат организирани 2 публични събития. Събитията ще бъдат анонсирани чрез разпространение на прессъобщение. Предварителната информация ще бъде публикувана на страницата на община Сливен, ще бъде уведомен УО на ОПРР, както и Областен информационен център - Сливен. На подходящо място ще бъде монтиран информационен банер. След приключването на събитията ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано се представя информация за проекта. Текстът се публикува в страницата на община Сливен. 5. Изработка на банер - по проекта ще бъде изработен един информационен банер. Дизайнът на банера следва да съдържа: емблемата на ЕС , изписването на фразата "Европейски съюз", наименованието на фонда, общото лого на програмен период 2014-2020г. с наименованието "Оперативна програма Региони в растеж", наименованието на проекта и неговата стойност в български лева. 6. Публикации - в рамките на проекта ще бъдат публикувани 3 броя статии в местни/регионални медии за напредъка на проекта. 7. Изработка на 430 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на оборудването в двата центъра. Стикерите ще съдържат емблемата на ЕС и ще бъдат изработени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. 8. Публикуване и актуализиране на информацията за проекта на уеб-страницата на община Сливен www.sliven.bg - информация за хода на изпълнение на проекта ще бъде публикувана и актуализирана на уеб-страницата на общината от стартиране на проекта до неговата окончателна реализация. , Contracted Amount: 5 610.20 , Reported Amount: 6 732.24
  • Activity: Изпълнение на инженеринг по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги": Настоящото проектно предложение предвижда изграждането на 2 сгради за нуждите на: „Център за временно настаняване на бездомни лица“ и „Кризисен център за жертви на домашно насилие“. Центърът за временно настаняване на бездомни лица ще бъде с капацитет 20 потребители, като всяко лице ще може да пребивава не повече от общо 3 месеца в годината. Сградата ще бъде със сутерен, приземен етаж, първи и втори етаж, с РЗП от 779.15 кв.м., ще разполага с вътрешно стълбище и асансьор. Застрояването ще бъде свободно. Калканни стени ще има частично от запад и изцяло от север поради това, че се предвижда петно за друга сграда в парцела, долепена до „Центъра за временно настаняване на бездомни лица“. Подходът към Центъра ще бъде от юг, директно от улицата. Сградата е ситуирана на по 3 м. отстояние от страничните регулационни линии към съседите. Последният етаж не се застроява изцяло. Центърът ще ползва отопление и топла вода от ТЕЦ Сливен. Абонатната е предвидена в сутерена. Оформят се следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня със столова за хранене; стая за медицинска сестра; помещение за ръководителя; кабинет за социални работници, стаи за потребителите, складови помещения и помещение за домакин. Кризисният център за жертви на домашно насилие ще бъде също с капацитет 20 потребители, като всяко лице ще може да пребивава не повече от общо 6 месеца в годината. Сградата ще бъде със сутерен, приземен етаж, първи и втори етаж, с РЗП от 703,83 м2., ще разполага с вътрешно стълбище и асансьор. Застрояването ще бъде свободно. Калканни стени ще има частично от запад, от юг и изток поради това, че се предвижда петно за друга сграда в парцела, долепена до Кризисния център. Входът на сградата ще бъде от запад. До входа се достига по алея с ширина 3,80 м. и дължина 9.50 м. Сградата е ситуирана на 3 м. отстояние от страничната регулационна линия към съседа от изток и на 5 м. от вътрешната регулационна линия. Центърът ще ползва отопление и топла вода от ТЕЦ Сливен. Абонатната е предвидена в сутерена. Оформят се следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня със столова за хранене; помещение за управителя; кабинет за социални работници, кабинет за психолог, стаи за потребителите, складови помещения и помещения за чистачи., Contracted Amount: 1 498 444.00 , Reported Amount: 1 870 511.39
  • Activity: Строителен надзор : По време на изпълнението на строително-монтажните работи строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация, оценката за достъпност на обектите от лица с увреждания. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обекта в експлоатация да представи: - окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. , Contracted Amount: 18 100.00 , Reported Amount: 21 720.00
  • Activity: Одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти, МСВОИ 300 „Основни принципи на одита на изпълнението“, МСВОИ 3000 „Указания за извършване на одит на изпълнението: Стандарти и указания за одит на изпълнението“ и МСВОИ 3100 „Указания за одит на изпълнението – основни принципи“). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др., Contracted Amount: 8 200.00 , Reported Amount: 9 840.00
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: В проекта е предвидено закупуване и монтаж на пълно оборудване и обзавеждане, в т.ч. бяла и черна техника, необходими за новосъздадените социални центрове, съгласно остойностен списък. В Кризисен център за жертви на домашно насилие се оформят следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня; помещение за управителя; кабинет за социални работници, кабинет за психолог, стаи за потребителите, складови помещения и помещения за чистачи. За всички описани помещения се предвижда закупуване на мебели - бюра, маси, легла, матраци, гардероби, нощни шкафчета, кухненси модули и техника, телевизори, компютри, мултифункционални устройства, климатици и др., съгласно размерите и целите на помещението. На първи и втори етаж се оформят пространства за отдих, обзаведени с мека мебел, маси и столове. В Център за временно настаняване на бездомни лица се оформят следните помещения: пералня и гладачна; приемна; кухня; стая за медицинска сестра; помещение за ръководителя; кабинет за социални работници, стаи за потребителите, складови помещения и помещение за домакин. За всички описани помещения се предвижда закупуване на мебели - бюра, маси, легла, матраци, гардероби, нощни шкафчета, кухненси модули и техника, телевизори, компютри, мултифункционални устройства, климатици и др., съгласно размерите и целите на помещението. На първи и втори етаж се оформят пространства за отдих, обзаведени с мека мебел, маси и столове. И в двата центъра се предвижда закупуване на общо 4 рингови инвалидни колички., Contracted Amount: 108 889.00 , Reported Amount: 116 573.61

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 9 720.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Stoian, Contracted Amount*: 7 872.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PROFI TRADE Ltd., Contracted Amount*: 33 692.42 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: STROY-KONTROL, Contracted Amount*: 21 720.00 , Reported Amount**: 21 720.00
  • Contractor: Krasimir, Contracted Amount*: 7 534.80 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Geo -Kri, Contracted Amount*: 1 769 640.00 , Reported Amount**: 1 869 221.99
  • Contractor: Mitka, Contracted Amount*: 2 420.48 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Toplofikatsia - Sliven-eng.Angel Angelov, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 930.40
  • Contractor: Smart Business Company Ltd., Contracted Amount*: 34 217.38 , Reported Amount**: 34 217.38
  • Contractor: KOOPERATSIA PANDA, Contracted Amount*: 72 763.49 , Reported Amount**: 2 181.60
  • Contractor: KONSTANTINOV AUDIT, Contracted Amount*: 9 840.00 , Reported Amount**: 9 840.00
  • Contractor: Bg International Group Ltd., Contracted Amount*: 80 174.63 , Reported Amount**: 80 174.63
  • Contractor: Ginka, Contracted Amount*: 4 117.75 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: VITAL, Contracted Amount*: 6 732.24 , Reported Amount**: 6 732.24
  • Contractor: Elektrorazpredelenie Yug EAD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 219.00
Subcontractors
  • Subcontractor: LSI LUBOMIR SEMERDJIEV ARCHITECTS AND ENGINEERS, Contracted Amount*: 50 000.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Population covered by improved social services, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 17 431.00 , Reached amount: 18 439.00
Indicator 2 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised social infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 71.00 , Reached amount: 83.00

Financial Information

Total Project cost 1 861 086.70 BGN
Grant 1 861 086.70 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 861 086.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 88 431.45 0.00 88 431.45 ГЕО - КРИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 4 008.73 0.00 4 008.73 БГ ИНТЕРНЕШЪНЪЛ ГРУП ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 710.87 0.00 1 710.87 Смарт Бизнес Къмпани ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги“ по две обособени позиции: Обособена позиция 1 – „Доставка и монтаж на мебели“; Обособена позиция 2 – „Доставка и монтаж на бяла и черна техника“, Estimated Amount: 132 472.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2: „Доставка и монтаж на бяла и черна техника“
    Contractor: Smart Business Company Ltd.
    Contract total funded value: 34 217.38
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 1: „Доставка и монтаж на мебели“
    Contractor: Bg International Group Ltd.
    Contract total funded value: 80 174.63
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на мебели за нуждите на Кризисен център за жертви на домашно насилие и Център за временно настаняване на бездомни лица в рамките на проект BG16RFOP001-1.015-0005-C01 "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020. , Estimated Amount: 76 477.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на мебели за нуждите на Кризисен център за жертви на домашно насилие и Център за временно настаняване на бездомни лица в рамките на проект BG16RFOP001-1.015-0005-C01 "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020.
    Contractor: KOOPERATSIA PANDA
    Contract total funded value: 70 581.89
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", Estimated Amount: 108 889.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 – Доставка и монтаж на мебели;
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Доставка и монтаж на бяла и черна техника
    Contractor: PROFI TRADE Ltd.
    Contract total funded value: 33 692.42
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3 – Доставка на специализирано оборудване
    Contractor: KOOPERATSIA PANDA
    Contract total funded value: 2 181.60
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) на обектите по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги" , Estimated Amount: 1 496 230.00
  • Differentiated position 1: Изпълнение на инженеринг (изработване на инвестиционен проект, извършване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни работи) по проект BG16RFOP001-1.015-0005-C01 "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020 г
    Contractor: Geo -Kri
    Contract total funded value: 1 769 640.00
Procedure 5 Subject to due process: Информация и публичност по проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", Estimated Amount: 5 610.20
Procedure 6 Subject to due process: Одит на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", Estimated Amount: 8 200.00
Procedure 7 Subject to due process: Строителен надзор на проект "Изграждане на общинска инфраструктура за предоставяне на социални услуги", Estimated Amount: 18 100.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN