Identification

UMIS Number BG16RFOP001-2.002-0028-C02
Project Name Energy efficiency improvement of public and residential buildings, located in town of Peshtera II- including the buildings: "Social Patronage Directorate- Domestic social patronage, offices and kitchen", "Daily center for young people with disabilities" and multi-family residential buildings on the streets “Simon Nalbant” 50 and “Georgi Zafirov” 73
Beneficiary 000351750 Peshtera Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 07.03.2019
Start Date 07.03.2019
End Date 29.06.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пещера, гр.Пещера

Description

Brief description
Проектното предложение за получаване на безвъзмездна финансова помощ по процедура чрез конкурентен подбор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-2.002,  „Енергийна ефективност в периферните райони- 2”, Приоритетна ос 2 „Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони“ на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. цели да повиши енергийната ефективност на обществените и многофамилните жилищни сгради, находящи се в гр. Пещера, включващ сградите:  Дирекция „Социален патронаж“ със звено „Домашен социален патронаж, офиси и кухня“, „Дневен център за деца и младежи с увреждания“, многофамилна жилищна сграда на ул. „Симон Налбант“ 50 и многофамилна жилищна сграда на ул. „Георги Зафиров“ 73
Activities
  • Activity: Провеждане на Обществени поръчки: При възлагането на обществени поръчки следва да се извършат редица действия, които подготвят провеждането на различните видове процедури за възлагане, изчерпателно изброени в Закона за обществените поръчки (ЗОП). Тези действия включват определяне на обект на обществената поръчка, като се има предвид, че обществени поръчки могат да се възлагат само за определени в ЗОП обекти. Необходимо е да се определят редица параметри, които са от значение за законосъобразното провеждане на процедурата, включително съдържанието на обявлението за обществена поръчка и на документацията за участие. Това става с решението за откриване на процедурата. Информацията за откритата процедура следва да бъде доведена до знанието на заинтересованите лица по съответния ред, предвиден в ЗОП., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на строително-монтажни работи на Социален патронаж: Инсталиране на фотоволтаични панели За обекта, поради голямата площ не използваеми покриви и поради отличното географско местоположение се предвижда фотоволтаична инсталация за собствени нужди, чрез която ще могат да се покрият около средно годишно 70%-80% от електроенергията на обекта. Фотоволтаичната централа ще бъде разположена на покрива ( 200 m2) и ще бъде оразмерена в техническа фаза, според носимостта на конструкцията и практическата възможност за реализация на инсталацията. Общият капацитет е оразмерен на база на изчисленото енергопотребление/мощност на сградата от електрически съоръженията. Необходимото годишно производство от фотоволтаичната инсталация е в рамките 32 600 kWh, което според географското местоположение и направената предварителна симулация се равнява на инсталация от 26,0 kWp. При разработването на ВЕИ инсталацията следва да се спазят съответно: • Наредба №3 за устройството на електрическите уредби и електропроводните линии (ДВ бр.90 и бр.91/2004г.); • Наредба №2 за противопожарните строително - технически норми (ДВ бр.58/1987г.; изм. и доп., ДВ бр.33/1994г.); • Наредба №4 от 21 Май 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти (ДВ бр.51/2001г.); • Правила за проектиране на фотоволтаични системи и др. Електро инсталационните материали, използвани при изпълнение на проекта като фотоволтаични модули, инвертори, ел. апарати, кабели, както и принадлежностите към тях трябва да отговарят на изискванията на БДС, хармонизирани европейски стандарти и при доставка да бъдат придружени със съответните сертификати и декларации за съответствие. Предварителната разработка на Фотоволтаичната централа е предвидено да бъде присъединена към разпределителна уредба НН при обекта. Енергията добивана от централата ще се използва за собствени нужди на обекта, а при наличие на излишък ще се връща във енергоразпределителната мрежа. Изготвена е симулация на обекта на база поликристални модули. Енергийният добив на инсталацията е калкулиран на база 130 фотоволтаични модула с номинална мощност 200Wp и обща инсталирана мощност 26,0kWp, типа и вида им следва да се определи след избор на изпълнител и одобрение на проект., Contracted Amount: 108 481.44 , Reported Amount: 187 837.58
  • Activity: Изпълнение на проектиране, строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор (инженеринг) на обекти многофамилна жилищна сграда на ул. Георги Зафиров 73 и многофамилна жилищна сграда на ул. Симон Налбант 50: Всички дейности, включени в инженеринга са идентични и за двете сгради и са както следва: ЕСМ №1 – топлоизолиране на външните стени на сградата.Предвижда се пълно топлоизолиране на всички външните стени на сградата без налична изолация с експандиран полистирен с дебелина от 100мм от външната страна на стената. Поставянето на топлинна изолация по фасадите на сградата започва с издигането на фасадно скеле с необходимата височина, анкерирано към сградата за обезопасяване. В последствие е необходимо да се направи оглед на състоянието на фасадната мазилка и в участъците с нарушена цялост или подкожушване на мазилката, същата следва да се отстрани и да се положи нова. Мазилката следва да се обезпраши чрез измиването и след изсъхване да се положи дълбокопроникващ грунд по цялата фасада. Полагането на топлоизолационните плочи се извършва чрез залепване със специализирано лепило за EPS и последващо дюбелиране. Полага се шпакловка със стъклофибърна мрежа, като по ъглите се залагат необходимите ъглови профили. След изсъхването на шпакловката се нанася грунд и впоследствие се полага силикатна структурна мазилка. По бордовете на покрива се монтират нови ламаринени обшивки, които следва да покриват и положената топлоизолация. ЕСМ №2 – Топлоизолиране на под.Сградата граничи с неотопляем сутерен. Предвижда се поставянето на ХПС 5 см от на стената в контакт с външен въздух и покриването на стената с мозайка или друг водоотблъскващ материал. За плочата която граничи с неотопляемият сутерен се предвижда полагане на 5 см твърда минерална вата каширана с алуминиево фолио от външната страна.Допълнително се предвижда топлоизолация и под усвоените балкони които граничат с външен въздух. ЕСМ №3 – Топлоизолиране на покрива на сградата.Поради лошите топлотехнически свойства на покрив тип 1 на сградата се предвижда полагане на топлоизолация върху последната плоча и покриването на й с нова хидроизолация. За него се предвижда поставянето на топлоизолация от външната страна от 14 см твърда каменна вата с запечатването с циментова замазка и хидроизолация. За сградата е наличен и покрив тераса на последен етаж който при в процеса на изпълнение на ЕСМ е предвидено да бъде топлоизолиран по два начина зависимост от желанието на собствениците и архитектурните изисквания към обекта: 1. Чрез интегриране на терасите към затвореният обем на сградата чрез допълнително остъкляване и изграждане на газобетонов зид. Покривът следва да се покрие с ЛТ ламарина или подобна конструкция и топлоизолира със каменна вата 14 см. 2. Изкъртване на подова настилка на не присъединените тераси и полагане на топлоизолационен слой от полиуретан с дебелина 8 см и затварянето му със циментова замазка и финишно покритие. За покрив тип 3 който представлява козирка на присъединена тераса се предвижда полагането на полиуретанов панел с дебелина 10 см, който да замени съществуващите конструкции.Присъединеният покрив в зоната на подпокривният етаж с основа от ламарина напречно поставена върху стоманобетоновите греди се предвижда полагане на топлоизолация от каменна вата. ЕСМ №4 – Подмяна на дограмата на сградата.Предвижда се частична подмяна на дограмата на сградата. Съществуващата дървена и метална дограма се премахва изцяло. На нейно място се предвижда монтаж на 5 камерна пластмасова дограма с двоен стъклопакет и к стъкло. Очакваният общ коефициент на топлопреминаване при монтаж на такава дограма е U≤1,30÷1,40W/m2K. Предвижда се подмяна и на прозорците на сутерена. ЕСМ №5 – Мерки по осветление.Подмяна на осветителите с нажежаема жичка на стълбищните площадки и мазета с енергоспестяващи; Предвижда се рехабилитация на съществуващата осветителна инсталация в общите части (стълбищни клетки). Предвижда се всички силови линии за стълбищното осветление да бъдат подменени. Доставка и монтаж на плафони с датчици за движение, съвместими със енергоспестяващо осветление (LED) осветление. , Contracted Amount: 689 683.80 , Reported Amount: 781 495.05
  • Activity: Упражняване на независим строителен надзор и оценка на съответствието на обектите: След провеждане на процедура за избор на изпълнители съгласно ЗОП и избор на изпълнител следват дейности: 1. Оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на всички части на инвестиционния проект, на работни чертежи и детайли, изготвени след сключване на договор за инженеринг; 2. Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; 3. Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003г.; 4. Заверка на Заповедната книга на строежите; 5. Участие в регулярни срещи по проекта и иницииране на извънредни с цел информиране на Възложителя за хода на дейностите; 6. Предоставяне на Възложителя на междинни отчети, съгласно изискванията на Възложителя и окончателен отчет за извършения строителен надзор по време на изпълнение на строително – монтажните работи; 7. Изготвяне на Окончателни доклади за всеки един от строежите, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползването им., Contracted Amount: 30 513.75 , Reported Amount: 32 066.84
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: За изпълнението на тази дейност ще се спазват изискванията на "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Пещера, изрично ще се указва съфинсирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато една мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските Структурни и инвестиционни фондове; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. По време на осъществяването на проекта община Пещера ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - Включва на официалния уеб сайт на проекта www.peshtera.bg- кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъдат поставени 4 плаката с информация за проекта (А3 формат), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. 3. Изработка на информационни материали: - Изработка и монтаж на 3 бр. билборди при стартиране на обекта, размер 4х3 м Изработка и монтаж на 3 бр. постоянни обяснителни табели, размер минимум 50х70 см - Изработка и разпространение на 1000 бр. Информационни брошури - изработка, дизайн, предпечат и печат на брошури (пълно цветен печат, А4, прегънати на 3 части) - Изработка и разпространение на 400 бр. плакати А3, максимален формат на плакатите 308*445 мм. и включват 130 гр/м2 двойнохромирана мат или гланц хартия и едностранен пълноцветен печат по CMYK скалата. - Провеждане на Встъпителна пресконференция – организацията на събието включва осигуряване на зала, техническо оборудване и осигуряване на кетъринг за 50 участника (кафе, чай, минерална вода, дребни сладки), химикалки 50 бр., тефтери 50 бр. Организиране на официална церемония за първа копка и за откриване на обектите; Провеждане на Заключителна пресконференция – организацията на събието включва осигуряване на зала, техническо оборудване и осигуряване на кетъринг за 50 участника (кафе, чай, минерална вода, дребни сладки), химикалки 50 бр., тефтери 50 бр., Contracted Amount: 4 850.00 , Reported Amount: 4 850.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Пещера ще бъде сформиран екип за Организация и управление на проекта, който ще включва: - Ръководител на проекта; - Координатор; - Инвеститорски контрол; - Финансист Всички функции, отговорности и задължения ще бъдат описани в длъжностните характеристики на членовете в екипа за Организация и управление на проекта и ще бъдат определени със заповед на кмета на Община Пещера. Екипа за Организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Екипа за Организация и управление на проекта ще: - Изготвя регулярни отчети от екипа за отчитане на извършените дейности и план за действие; - Извършва отчети от проверки по документи и на място на заявените за плащане доставки на стоки, услуги, строителство; - Отчети за извършения мониторинг на възложените дейности; - Подготви подробен график за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки чрез детайлно изготвяне на календарен линеен график, с данни за началото и продължителността на всички етапи от процедурите за възлагане; - Отговаря за подготовката на необходимата документация за провеждане на съответните процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП; - Изготвя междинни и окончателен технически доклади, придружени от междинни и окончателен финансови отчети съгласно образците към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, обхващащи цялостното изпълнение на проектните дейности, като съдържат пълна информация за цялостното изпълнение на проекта за целия период в съответствие с изискванията на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ;, Contracted Amount: 16 420.58 , Reported Amount: 17 580.52

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ADAPT BG LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 335.00
  • Contractor: EnEf Konsultanti Ltd, Contracted Amount*: 73 695.24 , Reported Amount**: 79 626.84
  • Contractor: Veselin, Contracted Amount*: 4 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 4 390.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PARTRADE, Contracted Amount*: 396 096.00 , Reported Amount**: 399 728.23
  • Contractor: Nikolai, Contracted Amount*: 4 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BUL STROY INJENERING , Contracted Amount*: 213.75 , Reported Amount**: 256.50
  • Contractor: VI EM EI, Contracted Amount*: 4 850.00 , Reported Amount**: 4 850.00
  • Contractor: SIGMA STROY lTD, Contracted Amount*: 507 369.66 , Reported Amount**: 569 399.40
  • Contractor: Krastina, Contracted Amount*: 2 750.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Anna, Contracted Amount*: 3 500.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Decrease of annual primary energy consumption of public buildings, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 97 664.00 , Reached amount: 97 664.00
Indicator 2 Estimated annual decrease of GHG, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 130.20 , Reached amount: 130.20
Indicator 3 Number of households with improved energy consumption classification, Measure Unit: домакинства, Base Value: 0.00 , Target amount: 63.00 , Reached amount: 63.00
Indicator 4 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00

Financial Information

Total Project cost 869 262.51 BGN
Grant 863 927.51 BGN
Self amount 5 335.00 BGN
Total actual amounts paid 863 263.75 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 2 261.71 0.00 2 261.71 "ЕнЕф Консултанти"ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 10 296.00 1 500.00 11 796.00 "СИГМА-СТРОЙ"ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 39 609.60 0.00 39 609.60 ПАРТРЕЙД ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 38 515.20 0.00 38 515.20 "СИГМА-СТРОЙ"ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 600.00 0.00 3 600.00 "ЕнЕф Консултанти"ЕООД
Липса на добро финансово управление 453.70 0.00 453.70 "СИГМА-СТРОЙ"ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Проектиране и упражняване на авторски надзор за нуждите на Община Пещера“, Estimated Amount: 80 000.00
  • Differentiated position 1: „Проектиране и упражняване на авторски надзор за нуждите на Община Пещера“
    Contractor: SIGMA STROY lTD
    Contract total funded value: 4 275.00
Procedure 2 Subject to due process: „Строително-монтажни работи за повишаване на енергийна ефективност на сградите Дирекция „Социален патронаж“ със звено „Домашен социален патронаж, офиси и кухня“, „Дневен център за деца и младежи с увреждания“, Estimated Amount: 98 300.00
  • Differentiated position 1: „Строително-монтажни работи за повишаване на енергийна ефективност на сградите Дирекция „Социален патронаж“ със звено "Домашен социален патронаж, офиси и кухня“, „Дневен център за деца и младежи с увреждания“
    Contractor: SIGMA STROY lTD
    Contract total funded value: 117 942.66
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: "Информация и публичност по проект: „Повишаване на енергийната ефективност на обществени и жилищни сгради, находящи се в гр. Пещера- II“, включващ сградите „Повишаване на енергийната ефективност на социални и жилищни сгради, находящи се в гр. Пещера - II“, включващ сградите: Дирекция „Социален патронаж“ със звено „Домашен социален патронаж, офиси и кухня“, „Дневен център за деца и младежи с увреждания“, многофамилна жилищна сграда на ул. „Симон Налбант“ 50 и многофамилна жилищна сграда на ул. „Георги Зафиров“ 73, Estimated Amount: 4 850.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: "Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на инвестиционния проект на жилищни сгради, находящи се в гр.Пещера - II“, включващ сградите: дирекция „Социален патронаж“ със звено „Домашен социален патронаж, офиси и кухня“, „Дневен център за деца и младежи с увреждания“, многофамилна жилищна сграда на ул. „Симон Налбант“ 50 и многофамилна жилищна сграда на ул. „Георги Зафиров“ 73, Estimated Amount: 30 300.00
  • Differentiated position 1: Услуги по изготвяне на оценка за съответствието и упражняване на строителен надзор
    Contractor: EnEf Konsultanti Ltd
    Contract total funded value: 36 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Извършване на Обследване за установяване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност и Изготвяне на Технически и Енергийни паспорти, така и доклади за Установени Технически характеристики и Енергийна ефективност за нуждите на Община Пещера, Estimated Amount: 120 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на Обследване за установяване на Техническите характеристики и Енергийната ефективност и Изготвяне на Технически и Енергийни паспорти, така и доклади за Установени Технически характеристики и Енергийна ефективност за нуждите на Община Пещера
    Contractor: EnEf Konsultanti Ltd
    Contract total funded value: 37 695.24
Procedure 6 Subject to due process: Изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания на строежите за обекти: "Сграда на Дирекция "Социален патронаж",администрация и Дневен център за възрастни хора с увреждания" и "Сграда на Дирекция "Социален патронаж" със звено "Домашен и социален патронаж,офиси и кухня" и Дневен център за деца и младежи с увреждания" , Estimated Amount: 960.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания на строежите за обекти: "Сграда на Дирекция "Социален патронаж",администрация и Дневен център за възрастни хора с увреждания" и "Сграда на Дирекция "Социален патронаж" със звено "Домашен и социален патронаж,офиси и кухня" и Дневен център за деца и младежи с увреждания"
    Contractor: BUL STROY INJENERING
    Contract total funded value: 213.75
Procedure 7 Subject to due process: Изготвяне на работен проект, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на Строително-монтажни работи за повишаване на енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради на територията на гр. Пещера с 2 обособени позиции, Estimated Amount: 653 895.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на работен проект,осъществяване на авторски надзор и изпълнение на Строително-монтажни работи за повишаване на енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда на ул.„Георги Зафиров 73"
    Contractor: PARTRADE
    Contract total funded value: 396 096.00
  • Differentiated position 2: Изготвяне на работен проект, осъществяване на авторски надзор и изпълнение на Строително-монтажни работи за повишаване на енергийна ефективност на многофамилна жилищна сграда на ул. „Симон Налбант 50“
    Contractor: SIGMA STROY lTD
    Contract total funded value: 385 152.00
Procedure 8 Subject to due process: Инвеститорски контрол на проекта, Estimated Amount: 1 640.00
  • Differentiated position 1: Инвеститорски контрол на проекта
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 1 640.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN