Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-0740-C01
Project Name "For better jobs"
Beneficiary 131371780 SPEEDY
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.06.2017
Start Date 05.06.2017
End Date 05.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Целите на проекта са насочени към подобряване на работната среда на работещите в "Спиди" АД чрез осигуряването на по-добри и безопасни условия на труд, както и чрез въвеждането на по-ефективни/гъвкави и иновативни  форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси,  което от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на работните места и пряко ще окаже положително влияние върху производителността на труда. Чрез установяването и прилагането на иновативни  организационни системи и практики за управление на човешките ресурси, осигуряването на социални придобивки за работещите и инвестирането в безопасни и здравословни условия на труд, "Спиди" АД цели да осигури:
-По-добри, сигурни и защитени условия на труд;
-По-добро съвместяване на професионалния и личния живот на заетите лица;
-Подобряване качеството на работните места;
-Осигуряване на продължителна заетост на по-възрастните работници, с фокус служителите над 54 г.;
-Насърчаване производителността и устойчивостта на работни места; 
-Създаване на социално ориентирани условия на труд.
Успешното осъществяване на определените проектни цели и предвидените резултати от неговото изпълнение се предвижда да се осъществи, чрез реализацията на следните проектни дейности:
1. Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативна система за организация и управление на човешките ресурси в предприятието;
2.Подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез;
2.1Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло; 
2.2Осигуряване на средства за колективна защита;
3.Организация и управление на проекта.
4. Дейност по информиране и комуникация при изпълнението на проекта.
Activities
  • Activity: Oрганизация и управление на проекта: С цел успешното изпълнение на проектните дейности и създаване на необходимите предпоставки за качествено организиране и управление на проекта, "Спиди" АД ще възложи тази дейност на компетентен външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118 от 20.05.2014 г. и последващите му изменения. Фирмата-изпълнител следва да предостави професионалисти със съответстващи компетенции, образование и опит по отношение на управление на проекти, финансирани, както със собствени средства на предприятията, така и чрез публични източници на финансиране. Изпълнението на дейността от квалифициран и опитен екип от професионалисти в областта на предоставяното финансиране, по линия на Структурните фондове на ЕС, е ключов момент за успешното управление и изпълнение на проекта. Доставчикът на услугата ще работи в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, което е важен фактор за успешното реализиране на проекта. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите на изпълнителя ще се събират периодично на работни срещи, включително с представител на възложителя. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. Възлагането на дейността за организация и управление на проекта на компетентен външен изпълнител ще oсигури успешно реализиране на проектните дейности, ефективно, ефикасно и целесъобразно разходване на средствата, ще гарантира, че бюджетираните средства се използват в съответствие с принципа за добро финансово управление., Contracted Amount: 12 458.33 , Reported Amount: 12 400.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Иновативен модел за организация на труда.: Развитието на "Спиди" АД в условията на нарастващи демографски проблеми изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага със стратегически документ, основан на единен системен подход, в който да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Тези обстоятелства налагат разработването на стратегия и прилагането на система за осигуряване на и развитие на човешките ресурси и утвърждаването на нови вътрешни документи (правила, процедури), свързани с управлението на човешките ресурси, които ще допринесат за изпълнението на целите, заложени в стратегията. За целта компетентен външен изпълнител, избран по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118, ще извърши подробен анализ по отношение на: - структура на персонала по възраст и пол, по звена и работни единици; - квалификационна структура по звена и работни единици; - организацията на трудовите процеси по звена; - системата за заплащане на труда и механизмите за оценяване и мотивиране на персонала; - необходимите компетентности по работни места; - прилаганата схема за оценка и кариерно развитие на персонала, с особен акцент за лицата над 54 год. възраст; - използвания за управление на човешките ресурси софтуер и техническа инфраструктура; - системата за обучение и повишаване на квалификацията; - преглед и оценка на условията на труд и работните места на работещите на възраст над 54 год. и лицата с увреждания, които могат да бъдат повлияни от условията на труд; - режимите на труд и почивка и начините на провеждане на почивките в отделните звена и по смени; - здравния статус на тези лица по данни от годишните анализи на СТМ за последните три години; - идентифициране на работните места, на които могат да бъдат насочвани лица с ограничена работоспособност; - психо-социалните фактори при работа, както и съвместяване на личния и професионалния живот; - времето, необходимо при отиване и връщане от работа, като компонент от баланса между професионално и лично време; -обследвани и възможностите за въвеждането на гъвкави форми на заето - социална програма на предприятието, в т.ч. спортни мероприятия, тийм-билдинг и др. Ще бъде изготвен доклад за резултатите от анализа, на чиято основа ще се въведе иновативна система за развитието и управлението на човешките ресурси в предприятието, като системата ще се внедри по програма с ясно зададени цели, ресурси, срокове и отговорници за изпълнението. В резултат на това се цели да бъде постигнато: - преструктуриране и организация на трудовата дейност с акцент върху възможностите за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 год., в т.ч. чрез ротация по работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация; - адаптиране на работните места и работната среда към индивида с предимство за работещите на възраст над 54 год. и хората с увреждане на здравето; - усъвършенстване на системата на заплащане, в т.ч. въвеждане на бонусна система на заплащане, основана на трудовото участие и със специфични стимули за работещите на възраст над 54 год.; - оптимизиране на режимите на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни), в т.ч. за работещи над 54 год. според условията на труд и здравното състояние; - разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54 год. възраст по длъжности, с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и поддържане на социалния статус; - планирано и контролирано вграждане и вработване на лицата с увреждане на здравето, на работещите след дълги боледувания с акцент за лицата над 54 години, майки след продължителен отпуск и др; - системно обучение и повишаване на квалификацията; - усъвършенстване на вътрешните комуникации и информираността на работещите и работата на органите на социалния диалог., Contracted Amount: 53 880.00 , Reported Amount: 53 711.00
  • Activity: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на "Спиди" АД: Дейността по осигуряването на ЛПС и СРО е насочена и спомага за постигане на целите на Процедурата, а и пряко допринася за постигане на целите на проекта, тъй като чрез осигуряването на нови и по-ефективни предпазни средства за работниците, ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което ще се отрази върху подобряване качеството на работните места и на производителността на труда в дружеството. Осигуряването на нови и по-качествени ЛПС и СРО ще допринесе и за постигане на заложените в проекта индикатори за резултат, тъй като в предприятието ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Към настоящия момент заетите в "Спиди" АД са подсигурени с ЛПС и СРО, съобразени с идентифицираните рискове при работа, но същите са от по-нисък ценови клас, а част от тях са и силно износени и амортизирани. Налични са и такива, които следва да се подменят с нови, с цел осигуряване на надграждащ ефект по отношение степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Предвижда се новите ЛПС и СРО да бъдат изработени от висококачествени материали, осигуряващи максимална защита, много по-леки и удобни за служителите с цел намаляване на трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на заетите. Съгласно Условията за кандидатстване по Процедурата и с цел проследяване на допустимостта на предвидените за закупуване ЛПС и СРО, към проектно предложение е представен „Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г.”. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения по-горе списък, разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Чрез доставката на планираните по проекта нови, висококачествени, с подобрени материи и материали, с по-добри показатели ЛПС и СРО ще се минимизират рисковете за целевата група, а именно– рискове от подхлъзване, падане, притискане, от измръзване при ниски температури и прегряване при високи, от травматични увреждания на кожата, от химически, биологични опасности при попадане върху кожата, от неблагоприятно въздействие на физическото натоварване при правостояща работна поза. При изпълнението на дейността ще бъдат прилагани всички необходими мерки за устойчиво развитие в областта на съхраняване и опазването на околната среда, изменение на климата, ресурсна ефективност. Ще се съблюдава съответствието на изпълнението с хоризонталните принципи, произлизащи от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г., с особен акцент върху устойчиво развитие, ориентирано най-вече към опазване на околната среда. Ще бъдат прилагани съответните мерки по отношение на спазване на изисквания произлизащи от „Третия Национален план за действие по изменение на климата 2013-2020г.” и „Национален план за управление на отпадъците 2014-2020”. Предпазните средства ще бъдат предоставени за рециклиране в определените за това места. В тръжната документация за избор на изпълнител при закупуването на новите ЛПС и СРО, с цел опазване на околната среда, подробно ще бъдат разписани изискванията към съответните материя, характеристики и др. като се цели обезпечаване възможността за тяхното рециклиране и повторно използване на суровините, от които са изработени. Това ще допринесе за повишаването на производителността и ресурсната ефективност, като се създават и възможности за по-добро управление на ресурсите през целия им жизнен цикъл. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите., Contracted Amount: 135 800.00 , Reported Amount: 135 266.50
  • Activity: Осигуряване средства за колективна защита за работниците и служителите в "Спиди" АД: Проектната дейност е насочена към изпълнението, както на целите на проекта, така и целите на процедурата „Добри и безопасни условия на труд”. Чрез осигуряване на средства за колективна защита в "Спиди" АД ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и ще подобри производителността на труда в предприятието. Предвидените колективни средата за защита на служителите създават предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания. Необходимостта от закупуване на колективни средства за защита от и борба със запрашаването на работните помещения е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на ежедневните им трудови задачи. Поради големия брой товари, различната им големина и постоянната им спедиция, помещенията за логистика и обработка за постоянно отворени в няколко посоки, за да се обезпечава работният процес, което води до постоянно запрашаване на помещенията от външната среда. Това, в съчетание с разнородния характер и съдържание на обработваните товари (често пъти опаковките им са източник на различен прах) води до наличие на високи нива на различни прахове в големите логистични центрове на дружеството. Едновременно с това, помещенията са с големина между 2500 и 4500 квадратни метра и организацията на дейността, позволява цялостно почистване на помещенията само два пъти дневно и то за много кратко време. Съвкупността от всички посочени фактори силно затруднява борбата със запрашаването с обикновени способи и ежедневна битова техника. По тази причина, и след отправено предписание от службата по трудова медицина, обслужваща дружеството, се взе решение за закупуване на професионална почистваща техника. Ефективността при почистване на прах с индустриални прахосмукачки е с 50% по-висока в сравнение с използването на обикновени такива. Почистването с промишлени прахосмукачки става 30% по-бързо от колкото с обикновените. С този тип почистващи машини се осъществява аспирация на прах с едно преминаване на машината, докато малките прахосмукачки изискват две или три преминавания, за да бъде достигнат същият ефект. Освен това професионалните почистващи машини отстраняват прах и мръсотия от повърхностите в дълбочина. При използването на индустриални почистващи машини с течение на времето третираните площи ще стават все по-чисти, тъй като замърсяванията, натрупани в структурата на материала ще бъдат трайно премахнати. Отстраняването на праха е важно, тъй като в него се съдържат видове вредни частици, които са достатъчно малки, за да бъдат вдишани, но в същото време достатъчно големи, за да останат блокирани в тъканта на белите дробове и да не бъдат издишани. По дейността се предвижда да бъдат закупени и доставени регулируеми столове, които да позволяват заемането на максимално ергономична работна поза за хора, чиито трудови задачи предполагат седяща работна поза повече от 4 часа, в зависимост от индивидуалните антропологични особености на всяко лице. Столовете се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение. Неправилната работна поза в следствие на стол с липса на възможности за регулиране предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб, мускулите и кръвоносните съдове на долните крайници на работещите., Contracted Amount: 169 454.00 , Reported Amount: 168 914.00
  • Activity: Осигуряване на информация и комуникация за изпълнението на проекта: Проектът предвижда набор от мерки за информация и комуникация сред широката общественост за получената финансова подкрепа по процедура „Добри и безопасни условия на труд” реализираща се в рамките на Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”2014-202г. с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. Предвидените по проекта цели, дейности, постигнати резултати ще бъдат популяризирани, чрез стриктното спазване и прилагане на изискванията, произлизащи от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Прилагането на информационните и комуникационни дейности ще бъдат в пълен унисон с произлизащите разпоредби Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от предприятието кандидат, изрично ще се указва финансовия принос на Европейския социален фонд. Ще бъдат поставяни емблемите на ЕС в съответствие с техническите характеристики, общото лого на програмния период 2014-2020г. Ще бъдат прилагани необходимите комуникационни мерки, всеки участник в проекта да бъде запознат с приноса на ЕСФ. Предвидените мерки за информация и комуникация ще способстват за по-добрата визуализация, публичност и разпространение на резултатите и ефектите от проекта и допълнително ще съдействат за популяризирането му сред обществеността. Всички документи свързан с изпълнението на проекта, и тези който се използва от обществеността или участниците, включително всеки документ касаеш изпълнението на проекта, ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”., Contracted Amount: 1 900.00 , Reported Amount: 1 900.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: BS INTERNATIONAL LTD., Contracted Amount*: 12 400.00 , Reported Amount**: 12 400.00
  • Contractor: PLAN B LTD., Contracted Amount*: 1 900.00 , Reported Amount**: 1 900.00
  • Contractor: STAMH-TECH LTD, Contracted Amount*: 116 520.00 , Reported Amount**: 116 520.00
  • Contractor: OFFISPHERA JSC, Contracted Amount*: 52 394.00 , Reported Amount**: 52 394.00
  • Contractor: Trudova medicina Ltd., Contracted Amount*: 53 711.00 , Reported Amount**: 53 711.00
  • Contractor: BULTEX LTD., Contracted Amount*: 135 266.50 , Reported Amount**: 135 266.50
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 049.00 , Reached amount: 1 052.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 373 492.33 BGN
Grant 298 793.86 BGN
Self amount 74 698.47 BGN
Total actual amounts paid 297 753.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Предоставяне на услуги по организация и управление на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ", Estimated Amount: 12 458.33
  • Differentiated position 1: "Предоставяне на услуги по организация и управление на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на 115 броя ергономични стола“, Estimated Amount: 52 500.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на 115 броя ергономични стола“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: „Доставка на средства за колективна защита за служителите в “СПИДИ” АД - подопочистваща техника“, Estimated Amount: 116 954.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на средства за колективна защита за служителите в “СПИДИ” АД - подопочистваща техника“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: „Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси в “СПИДИ” АД“, Estimated Amount: 53 880.00
  • Differentiated position 1: „Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси в “СПИДИ” АД“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване и доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на “СПИДИ” АД", Estimated Amount: 135 800.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и доставка на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на “СПИДИ” АД"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на услуги по информиране и публичност, Estimated Amount: 1 900.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги по информиране и публичност
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN