Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.002-0798-C04
Project Name DPLACE: Digital solutions for intelligent management of buildings and places
Beneficiary 204053924 dPlace Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 31.07.2017
Start Date 31.07.2017
End Date 31.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Проектът е продължение на проекта SmartPlace, получил начално финансиране като един от победителите в конкурса за стартиращи фирми по Седма рамкова програма SpeedUP! Europe (speedupeurope.eu) в рамките на инициативата FIWARE (fiware.org). 
Основната цел на проектното предложение е разработване  на иновативни интегрирани решения и услуги за управление на обитавани места (апартаменти, къщи, сгради, сградни комплекси, открити пространства) и анализ на големи масиви от данни (Big Data).
Специфичните цели, дейности и очаквани резулатти от изпълнението на проекта са:
1.	Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с реализацията на иновативни решения за интелигентни обитавани места:
2.	Проучване и прилагане на резултати, както и на данни от други експерименти и проучвания
3.	Подготовка на документи и кандидатстване за придобиване на права и защита на интелектуална собственост на национално и/или международно равнище;
4.	Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии 
5.	Разработване на технологии за реализация на цялостни решения услуги за интелигентни места;
6.	Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка на разработваните иновативни решения и услуги;
7.	Изработване маркетингов план за пазарна реализация на иновативните решения и услуги за интелигентни места; 
8.	Организиране на промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативните решения и услуги за интелигентни места; 
9.	Визуализация на проекта
Целевите групи на разработваната по проекта иновация са гражданите, крайните потребители на енергия. В резултат от изпълнението на проекта ще се удовлетвори потребността на предприятието от разработването на иновативни решения, продължение на проекта SmartPlace, потребността за повишаване на неговата иновационната дейност и на основата на това на неговата конкурентоспособност.
Activities
  • Activity: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с реализацията на иновативни решения за интелигентни места (включва доставка на ДМА и специализиран софтуер): За изпълнението на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, състоящ се от 7 експерта, които ще бъдат ангажирани с извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с реализацията на иновативни решения за интелигентни места Дейността включва интегриране на жива лаборатория за изследвания, тествания и изпитания на решения за интелигентен дом/апартамент на основата на: иновативни технологии за „интернет на нещата“; безжични контролери, сензори, домакински уреди и устройства; регистрирани от съдружник полезни модели за осветление и отопление; облачна технологична инфраструктура; инструменти за обработка на големи масиви от данни, мобилни приложения и специализирани потребителски интерфейси (Android/iOS); платформа за активно включване на потребителите чрез визуален език за съставяне и споделяне на алгоритми; критерии и изисквания за технологични решения и потребителско преживяване. Ще се провеждат приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с реализацията на иновативни решения за интелигентни места: (1) цялостни решения за интелигентни обитавани места; (2) платформа за споделяне на проекти, алгоритми и интелигентен конструктор на решения с графичен интерфейс, предназначен за масови потребители и професионални или полупрофесионални решения за интелигентно управление на места; (3) услуги от типа „Интелигентно място като услуга“ (Smart Place as a Service – SPaaS) чрез анализи на големи масиви от данни от сензори за: консумация, регистрация, комфорт; данни за поведението на потребителите; отворени данни (напр. климатични); „социални сензори“ (генерирани от потребителите данни). Услугите могат да включват например препоръки за: проектантски и технологични решения; инфраструктура; налични услуги, интелигентни сензори и уреди; интелигентни компоненти; потребителско поведение, както и диагнистициране и прогнози. Дейността ще бъде изпълнена чрез проектиране и разработка на пилотни решения с участието на заинтересовани групи (вкл. – граждани). За изпълнение на дейността ще бъде наети подгодящи помещения. Стъпките за изпълнението на дейността са: 1. Назначаване на квалифициран персонал, състоящ се от 7 екперта (1-ви месец) 2. Период на заетост на персонала (от 1-ви до 6-ти месец) 3. Избор на външен изпълнител за доставка на ДМА и специализиран софтуер (от 2-ри до 3-ти месец) 4. Сключване на договор и доставка на ДМА и специализиран софтуер (от 4-ти до 12-ти месец), Contracted Amount: 132 530.40 , Reported Amount: 53 296.08
  • Activity: Проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост: Дейността ще бъде изпълнена от наетия квалифициран персонал, състоящ се от 7 експерта, които ще бъдат ангажирани с проучване, придобиване и прилагане на резултати от научни изследвания, технологии, know-how, непатентовани открития, права по интелектуална собственост Дейността се състои в проучване и анализ на получените резултати, както и на данни от други експерименти и проучвания (например – чрез достъп до резултати по инициативите FIWARE и FIRE). Дефиниране на функционални, технически и потребителски характеристики на посочените в т. 2. решения с активно участие на всички заинтересовани групи, включително – граждани. Дейността ще бъде изпълнена чрез анализ, проектиране и интегриране на експериментално цялостно решение и проучване и анализ на получените резултати с участието на заинтересовани групи (основно – граждани).За изпълнение на дейността ще бъде наети подгодящи помещения. Стъпките за изпълнението на дейността са: 1. Период на заетост на персонала (от 6-ми до 13-ти месец), Contracted Amount: 74 030.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище: Дейността включва проучване на изискванията за кандидатстване, подготовка на документи и кандидатстване за придобиване на права и защита на интелектуална собственост на национално и/или международно равнище. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 13-ти до 18-ти месец), Contracted Amount: 24 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Създаване и тестване на прототип и пилотни линии: Дейността се състои в създаване и тестване на прототип и пилотни линии за реализация на: (1) цялостно решение за интелигентни места; (2) Интелигентен конструктор с графичен интерфейс; (3) услуга от тип „Интелигентно място като услуга“. Дейността ще се изпълни чрез реализиране на прототип за цялостно решение на интелигентно място (апартамент) с предвидените базови функционалности, тестване и разширяване на решението; Реализация и тестване на прототип на графичния конструктор за интелигентни места, включително и прототип на виртуален програмируем контролер (PLCaaS). Реализация и тестване на базовата технологична инфраструктура и приложения, свързани с „Интелигентно място като услуга“ (SPaaS); За изпълнение на дейността ще бъде наети подгодящи помещения. 1. Период на заетост на персонала (от 13-ти до 18-ти месец) 2. Избор на външен изпълнител за доставка на материали и консумативи (от 11-ти до 12-ти месец) 3. Сключване на договор и доставка на материали и консумативи (от 13-ти до 14-ти месец), Contracted Amount: 81 162.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка : Дейността предвижда изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) за трите компонента заедно и поотделно. Основната цел на оценките е да се прецени икономическата приложимост, икономическата жизнеспособност и техническата осъществимост на разработената по проекта иновация. Техническата оценка на продукта ще бъде извършена спрямо съвременното развитие на технологията в съответната област, ще се оцени неговата техническа приложимост и възможност за практическо прилагане в реалния бизнес. Икономическата оценка на иновативния продукт ще идентифицира и анализира икономическите сектори, в които е приложим иновативния продукт, ще оцени конкурентоспособността му и възможностите за пазарна реализация. Финансовата оценка ще анализира инвестиционните нужди на проекта, неговата финасова ефективност и възвръщаемост. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 19-ти до 21-ви месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 22-ри до 24-ти месец), Contracted Amount: 28 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разработване на технологии за производство на иновативния продукт: Дейността предвижда разработване на набор от технологии и кибер-физични компоненти с отворен код, които да могат да се използват като самостоятелни или допълнителни компоненти при реализация на цялостни решения услуги за интелигентни места. Обосновка на необходимите производствени мощности На базата на маркетинговите анализи от другите точки определяне на възможния обем продукция от наличните в началото на плановия период мощности. Факторите, влияещи върху използването на произв.мощности са две групи екстензивни и интензивни. Определяне на операции, целящи получаването на обобщени данни за количеството на продукцията по години на плановия период, и се определя общ коефициент на използване на всички производствени мощности. Организация на производството функции на управлението на производството органиграма и длъжностни лица длъжностни характеристики на служителите Производствени процеси Описание на основни технологични процеси – програмиране на интегрални схеми, заготвяне н аедри компоненти, сглобяване, краен тест и др. Определяне на производствената верига Изисквания към производствената линия Спецификация на възлите, детайлите и компонентите на изделието Изсквания към подизпълнителите на възли и детайли Спомагателни процеси поддържане на резервни части осигуряване на консумативи производствена технологична схема оборудване, производствени помещения и съоръжения, склад описание на технологичния и производствен процес Управление на качеството програма и методика за тестване на готовите изделия Програма за управление на качеството гаранционни условия за изделията Входящ контрол на суровини и материали, изделия от поддоставчици Изходящ контрол н аготовата продукция Оценка на риска за елементите на производствотовения процес, организационни, технологични, по управление н акачеството Технико икономическа оценка на производствената линия и процесите Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 19-ти до 21-ви месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 22-ри до 24-ти месец), Contracted Amount: 50 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт: Основната цел на услугата е да се извърши анализ на пазара на иновативния продукт и да се изготви маркетингов план за пазарната му реализация. Маркетинговият план ще съдържа анализ на пазара и маркетинговия подход за достигане на потенциални потребители на иновативния продукт, начини за промотиране и за комуникация с потенциалните клиенти. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 19-ти до 21-ви месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 22-ри до 24-ти месец), Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организиране на промоционални събития в България за популяризиране на иновативните решения: Дейността включва организиране на 2 промоционални събития в България, свързани с популяризиране на иновативните решения и услуги за интелигентни места. Предвижда се наем на зали и техника за организиране на промоционални събития в България за популяризиране на иновативния продукт или процес. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на изпълнител (от 19-ти до 21-ви месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 22-ри до 24-ти месец), Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга за изпълнение на дейностите по визуализация на проекта. Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 20142020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г. Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението на проекта, особено по време на провеждане на 2-те промоционални събития в България. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител (от 2ри до 3ти месец) 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата (от 4 до 6ти месец) 3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 7ми до 24ти месец), Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Simona, Contracted Amount*: 9 540.00 , Reported Amount**: 2 308.06
  • Contractor: NIB -A - CONSULT Ltd, Contracted Amount*: 1 714.50 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: PERSY Ltd, Contracted Amount*: 48 229.20 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: 359 BULGARIA, Contracted Amount*: 10 620.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 21 562.36 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 421 723.20 BGN
Grant 379 550.88 BGN
Self amount 42 172.32 BGN
Total actual amounts paid 47 821.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 100.00 379 550.88 42 172.32 421 723.20 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Визуализация
    Contractor: NIB -A - CONSULT Ltd
    Contract total funded value: 1 714.50
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали и консумативи за разработване на протопипи, Estimated Amount: 11 832.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали и консумативи за разработване на протопипи
    Contractor: 359 BULGARIA
    Contract total funded value: 10 620.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на оборудване, съоръжения и специализиран софтуер за разработване на иновативен продукт, Estimated Amount: 53 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване (ДМА)
    Contractor: PERSY Ltd
    Contract total funded value: 28 172.70
  • Differentiated position 2: Доставка на софтуер
    Contractor: PERSY Ltd
    Contract total funded value: 20 056.50
Procedure 4 Subject to due process: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка, Estimated Amount: 28 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на икономическа оценка, финансова оценка и техническа оценка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Наем на зали и техника за организиране на промоционални събития в България за популяризиране на иновативния продукт или процес, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на зали и техника за организиране на промоционални събития в България за популяризиране на иновативния продукт или процес
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Разработване на технологии за производство на иновативния продукт, Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на технологии за производство на иновативния продукт
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN