Identification

UMIS Number BG14MFOP001-5.003-0003-C03
Project Name International campaign to promote products from sustainable fisheries and aquaculture on new markets
Beneficiary 147191702 NGO "NEW FUTURE"
Funding EFMDR ==> Maritime and Fisheries Programme
Date of the Contract/Order 01.02.2019
Start Date 01.02.2019
End Date 01.02.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение е насочено съм сектор "Провеждане на информационни кампании".Българските черноморски риби са с много добри вкусови качества, превъзхождащи вносните от същите видове.Причина за това е биохимията на Черно море, която е особена- солеността му е два пъти по-малка, отколкото на другите морета.Българските потребители все по-рядко конусмират и имат възможност да намират хубава прясна риба и аквакултури.Не са рядкост случайте, когато вносни риби се предлагат за български.Едва 20% от рибата по българските пазарите е българска.В България се консумират около 200 вида риба и морски дарове, а в Черно море се ловят едва 34 вида.Освен това качеството на рибите и аквакултурите от устойчив риболов в Българското Черно море е слабо познато и разпространено по българските морските курорти и в чужбина.Нашето проектното предложение удовлетворява потребността от провеждане на информационна кампания с две насочености: 1. Национална кампания, рекламираща продуктите на устойчивия риболов и аквакултури насочени към подобряване престижа на продуктите и повишавaща обществената осведоменост в сектор рибарство и аквакултури и 2. Транснационална промоционална кампания за Черноморски продукти, уловени или произведени чрез методи, щадящи околната среда.Чрез промоционални мероприятия в населените места по крайбрежието, където е съсредоточен уловът, отглеждането и производството на риба и рибни продукти ще се проведе информационна кампания под мотото «Син разтеж чрез устойчив риболов».Ще се акцентира върху подобряване разпознаемостта на продуктите от устойчив дребномащабен риболов, ще бъдат представени въпроси и политики от РД за водите на ЕС и РД за морска стратегия в три областни града- Варна, Бургас и Балчик и ще се разшерят познанията за «Син разтеж».Транснационалната кампанията включва реклама на продуктите от устойчивия риболов и аквакултури на щанд в най- голямото изложение на здравословни храни в Европа– Международната Зелена Седмица в Берлин, Германия.
Activities
  • Activity: Подготовка и провеждане на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов».: Посочената по- горе дейност ще се извърши от външен изпълнител.Дейността включва разработване на концепция за провеждане на на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», съставяне на план за комуникация със заинтерисованите страни, мерки за максимализиране въздействието на кампанията, разработване и избор на лога и разпознаваеми елементи за рекламните материали на кампанията и др.. Дейността ще бъде възложена на водещ изпълнителс богат опит в провеждането на кампании, подготовката на дизайн и изработването на необходимите съпътстващи рекламни материали.В рамките на първият месец от изпълнеието на дейността ще се разработи подробна концепция за осъществяването на кампанията, а през следващите девет месеца ще се осъществи самото практическо провеждане на кампанията.Демонстрационните и промоционални дейности ще бъдат ключов инструмент за комуникация по време на кампанията.Информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» има национален характер, тъй като ще се проведе в няколко големи областни центъра.«Син разтеж чрез устойчив риболов» ще се проведе в трите Черноморски области центрове на България- Бургас, Варна и Добрич, като в рамките на два дена, екип от трима души ще организират различни събития и ще разпространява разработените по проекта плакати, брошури и рекламни материали.Планираните събития са с различен характер и имат за цел да включат колкото се може повече представители на местните общности, както и купувачи, консуматори, туристи и гости по Българското Черноморие, собственици на ресторанти, магазини и хотели, риболовци, производители и преработватели на риба, представители на организации на дребномащабни рибари.Кампанията включва: Промоция на продукти от Българското Черноморие, уловени или произведени чрез методи, щадящи околната среда; Разпространение на стари рецепти, демонстраций за приготвяне на ястия от риби и аквакултули и провеждане на дегустации.Освен това ще включва: Представяне на основните морски въпроси и политики от Рамковата директива за водите на ЕС, Рамковата директива за морска стратегия и Директивата за морско пространствено планиране; Разясняване на политиките и познанията за «Син растеж»; Разглеждане и разясняване на Националното законодателство и Нормативната уредба за дребномащабен и любителски риболов; Провеждане на фотоконкурс на тема „ Българският крайбрежен риболов- наследство и традиция“; Информационни срещи с ученици и рисунки на асфалт; Провеждане на състезание с любители риболовци „Устойчив улов в норма“ в Пристанище Бургас; Отразяване на кампанията и събитията в пресата и провеждане на интервюта.В резултат на предложените идей на рекламната фирма- изпълнител на дейността, тези събития могат да бъдат допълнени с други. За подпомагане работата по събитията и разпространяване на разработените по проекта плакати, брошури и рекламни материали ще бъде нает външен персонал - 2- ма души, които ще работят на граждански договори.Предвижда се провеждане на първоначално обучение на външният персонал.За провеждането на кампанията по места ще се командироват общо 3-ма души за 6 дена с 3 нощувки до посочените областни центрове. За целите на кампанията «Син разтеж чрез устойчив риболов» и комуникация със заинтерисованите страни ще бъдат използвани социалните медии и създадената във Фейсбук страница на СНЦ "Ново Бъдеще". По тази услуга в проктното предложение е приложена оферта с цени., Contracted Amount: 9 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дизайн и изработка на банери, плакати и брошури за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов».: Посочената по- горе дейност ще се извърши от външен изпълнител- офис за реклама , при спазване на правилата за информиране и публичност (визуализация) на програмата.Тя включва изработката на 2 бр. банери- по един на български и английски език, 50 бр. плакати (размер А3) и 2000 бр. брошури (размер А4) за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов». Текста в плакатите и брошурите ще бъде на три европейски езика- български, английски и немски. Банерът на английски език е предназначен за Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин. При изпълнението на дейността ще се спазват публикуваните насоки за осигуряване на публичност по програмата- Мерки за информиране и публичност на проекти по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020.Дейността ще бъде възложена като поддейност на водещ изпълнител с богат опит в изработването на банери, плакати и брошури, като ще се търси един външен изпълнител, който да може да изпълни и дейност 1. Подготовка и провеждане на информационната кампания и дейност 3. Закупуване и брандиране на рекламни материали за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин, за да се осигури качество, устойчивост, приемственост и проследимост на разработената концепция за провеждане на на информационната кампания и работният процес по създаването на информационните и рекламни материали. Дейността ще се осъществи през първите три месеца от проекта, за да може информационните материали да бъдат своевременно раздадени по предназначение на заинтерисованете страни.За тази дейност в проктното предложение е приложена оферта с остойностени услуги., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване и брандиране на рекламни материали: Посочената по- горе дейност ще се извърши от външен изпълнител.Тя включва закупуване и брандиране на 150 броя рекламни материали- шапки и 100 броя рекламни материали- мешки.Тези материали са предназначени за раздаване по време на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин и имат полезно и практично приложение за целевата група.При изпълнението на дейността ще се спазват публикуваните насоки за осигуряване на публичност по програмата- Мерки за информиране и публичност на проекти по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020.Дейността ще се осъществи през първите три месеца от проекта, да да може рекламните материали да бъдат раздадени своевременно и по предназначение през останалият период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на външен персонал, необходим за провеждане на промоционалната кампания.: За изпълнението на по- горе описаната дейност ще бъдат наети на граждански договор за 2- ма души за осъществяване на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» в България.Външният персонал ще подпомага работата по осъществяване на плануваните събития и ще разпространява разработените по проекта плакати, брошури и рекламни материали в трите областни града- Бургас, Варна и Добрич.Външният персонал ще работи в рамките на осем месеща на непълен работен ден.Предвидено е наетият външен персонал за бъде командирован в трите областни града за по 2 дена, за осъществяване на кампанията, сред заинтерисованите страни в населени места по крайбрежието на България, където е съсредоточен уловът, отглеждането и производството на риба и рибни продукти.При избора на външен персонал ще се изискват основни познания за Черноморските рибит, аквакултури, начините за устойчив риболов в Черно Море и кулинарни познания и опит при приготвяне на ястия от риба и рибни продукти. Ще бъдат избрани общителни млади хора, имащи отношение към кампанията и оперативната програма.За избора на външен персонал ще бъдат публикувани обяви в началото на проекта и ще бъдат проведени интервюта през втори- трети месец на проекта.При изпълнеието на дейността е предвидено познанията на външният персонал ще се надграждат чрез първоначално вътрешно- организационно обучение. , Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и комуникация- официално откриване и закриване на кампанията: Дейността включва осъществяването на информация и комуникация по проекта.При изпълнението на дейността ще се спазват публикуваните насоки за осигуряване на публичност по програмата- Мерки за информиране и публичност на проекти по Програма за морско дело и рибарство 2014-2020. Ще бъде информирана обществеността за получената от ЕФМДР подкрепа.Най- удачен и добър начин за осъществяването на информация и комуникация по проекта е това да се осъществи при официалното откриване и закриване на нформационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», които ще се проведът в гр. Бургас. По този начин информацията за проекта и финансиращата програма ще достигне до максимален брой заинтерисовани лица.Дейността включва обезпечаване организирането на събитията със зали и кетъринг. Двете събития ще бъдат проведени през втори и единадесети месец от изпълнението на проекта. Официалното откриване ще започне с приветствия от официални лица и ще включва следните мероприятия: - Представяне основните морски въпроси и политики от Рамковата директива за водите на ЕС, Рамковата директива за морска стратегия и Директивата за морско пространствено планиране. - Разясняване на политиките и познанията за «Син растеж». - Разглеждане и разясняване на Националното законодателство и Нормативната уредба за дребномащабен и любителски риболов. - Промоция на продукти от Българското Черноморие, уловени или произведени чрез методи, щадящи околната среда. - Обявяване на Фотоконкурс на тема „Българският крайбрежен риболов- наследство и традиция“. Най- добрите снимки ще бъдат наградени. Конкурса се провежда на адрес на Сдружение Ново бъдеще във Фейсбук. - Представяне на подготвените за кампанията плакати и брошури и рекламни материали. - Отразяване стартирането на кампанията с прессъобщение. Официалното закриване ще включва следните мероприятия: - Провеждане на информационни срещи с ученици и рисунки на асфалт. - Провеждане на състезание с любители риболовци „Устойчив улов в норма“ в Пристанище Бургас. - Разпространяване на разработените по проекта плакати, брошури и рекламни материали. - Отразяване протичането на транснационална промоционална кампания в Германия и края на кампанията с публикуване на прессъобщение и интервюта от изложението. Освен това на интернет страница във Фейсбук ще бъде поместено кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепа, неговите цели и резултати, и финансовата подкрепа от ЕС.По време на официалното откриване и закриване на кампанията ще бъдат поставени по 2 плаката с информация за проекта ( размер А3), в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, като например входа на сградите, където ще се проведът събитията.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за морско дело и рибарство; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на „Програма за морско дело и рибарство” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Емблемата на ЕС ще е в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията., Contracted Amount: 735.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Публикуване на 2 прессъобщения за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов»: В местната преса ще бъдат публикувани 2 прессъобщения за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов».Първото прессъобщение ще бъде публикувано през вторият месец от изпълнението на проекта.То ще има за цел да популяризира пред местните общности, целите и дейностите на проекта и Програмата за морско дело и рибарство 2014- 2020 г., която го финансира. Второто прессъобщение ще бъде публикувано при приключването на проекта и ще разказва за участието в изложение от Европейско значение- Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин. Това прессъобщение ще включва интервюта с цел реклама, на хора, впечатлени от вкусовите качества на рибите и аквакултурите от устойчив риболов в Българското Черно море., Contracted Amount: 350.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и участие в изложение от Европейско значение- Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин: Дейността ще бъде извършена от представители на Сдружение "Ново Бъдеще" с помоща на преводаческо бюро. За реклама на продуктите от устойчивия риболов и аквакултури по проекта се предвижда транснационалната промоционална кампанията, която ще се проведе на щанд в най- голямото изложение на здравословни храни в Европа – Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин.Изложението ще се проведе от 18-ти до 27-ми януари 2019 г. в столицата на Германия- Берлин.Дестинацията за провеждане на транснационалната промоционална кампанията не е избрана случайно.Германският пазар за морски продукти и здравословни храни е най- големият в Европа, а немските туристи са едни от най- многобройните по Българското Черноморие.По този начин участието в изложението ще спомогне за подобряване на пазарната организация за продуктите от риболов и аквакултури на нови пазари- външни за България.Освен това Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин е своеобразен професионален център за хранителната индустрия и е посещавана от над 400 000 посетители от всички крайща на света.По време на изложението участващите продукти могат да бъдат представяни в над 7.000 онлайн новини, в над 2.000 радио- и телевизионни предавания, както и в над 15.000 съобщения в Facebook. На наетият щанд в рамките на три дена, двама представители на сдружението ще предоставят за дегустация мостри на продукти от устойчив риболов и аквакултури от Българското Черноморие и ще раздават подготвените по проекта информационни и рекламни материали на немскии английски езици.Представителите на сдружението, които ще участват владеят немски и английски езици и няма да имат проблем с комуникацията, с посетителите.Мострите ще бъдат предварително закупени от реномирани български производители, преработватели на риба и рибари.Гостите на изложението ще имат възможност да дегустират на място превъзходните вкусови качества на Черноморските продукти от устойчив риболов и аквакултури.На заинтерисованите чуждестранни граждани, търговци, купувачи и консуматори ще се предоставят предварително подготвени списъци с контакти и визитки на български производители и преработватели на риба.Регистрираният интерес към продуктите ще бъде предаден на производителите, преработвателите на риба и рибарите от България, след завръщането от изложението., Contracted Amount: 9 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на преводачески услуги за нуждите информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ : Дейността включва осигуряването на писмен превод, от български на немски и английски езици за подготвяните информационни и рекламни материали, както и устен превод от български на немски и от немски на български език за нуждите на подготовката, организирането и провеждането на Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин.Преводаческите услуги ще бъдат възложени на външен изпълнител- преводаческо бюро. Писменият превод ще съдържа 50 страници, а устният бъде извършена в рамките на 50 астрономически часа.За нуждите на проекта преводаческото бюро ще бъде на разполужение от 3- ти до 10- ти месец на проекта., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: FLAT OOD, Contracted Amount*: 15 494.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Babylon VS" EOOD, Contracted Amount*: 2 950.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изменение в стойността на първите продажби, които не са осъществени от организации на производители, Measure Unit: EUR, Base Value: 45 998.00 , Target amount: 51 129.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой на проектите за мерки за предлагане на пазара и помощи за складиране, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на рекламна агенция за подготовка и провеждане на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», дизайн и изработка на 2 бр. банери, 50 бр. плакати и 2000 бр. брошури за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», закупуване и брандиране на рекламни материали за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин и осигуряване на информация и комуникация- официално откриване и закриване на кампания. , Estimated Amount: 15 735.00
  • Differentiated position 1: Подготовка и провеждане на информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», дизайн и изработка на 2 бр. банери, 50 бр. плакати и 2000 бр. брошури за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов», закупуване и брандиране на рекламни материали за информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“ в Берлин и осигуряване на информация и комуникация- официално откриване и закриване на кампания
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Преводачески услуги за нуждите информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Преводачески услуги за нуждите информационната кампания «Син разтеж чрез устойчив риболов» и Международната Зелена Седмица „Internationalle Grüne Woche“.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN