Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0156-C05
Project Name A warm meal in Gabrovo municipality
Beneficiary 000215630 OBSHTINA GABROVO
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 05.01.2023
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда Община Габрово да предоставя услуга „Топъл обяд“ в периода 01.10.2022г. до 30.09.2025 г., като в рамките на общо 750 работни дни ще се осигурява храна на общо 230 лица от различни рискови групи:
Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; Скитащи и бездомни лица.
Дейностите по организация, управление и отчитане на проекта са възложени на Заведения за социални услуги - второстепенен разпоредител с бюджетни средства. За периода от 01.10.2022г - 31.12.2022г., храната ще се доставя до домовете на потребителите с автомобили, собственост на Община Габрово. Разходите по обслужване на автомобилите и служителите за този период, ще бъдат поети от Община Габрово. 
След 31.12.2022г., храната ще се взема лично от пунктове за получаване на топлия обяд. За периода до 30.04.2023г.,приготвянето на топъл обяд е въз основа на сключен договор, като през това време ще бъде подготвена и проведена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността след м. март 2023г.
Сключен е договор с изпълнител № 324-ЗСУ-23/04.04.2023г. "Соня трейдинг" ЕООД. Уникален номер на поръчката 00038-2023-0008.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: В рамките на периода от 01.10.2022г.-30.09.2025г. /750 работни дни/ топлият обяд ще се приготвя от изпълнител до сключване на договора осигуряването на подкрепа, който ще се реализира на основание чл.20, ал.5 във връзка с чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП. през месец април 2023, с цел осигуряване на непрекъснатост на услугата. Обектът, в който ще се приготвя храната притежава необходимите документи и лиценз за дейността. Топлият обяд ще включва супа, основно ястие, хляб и десерт поне веднъж седмично за 230 потребители. След проведена обществена поръчка по реда на ЗОП, е сключен договор с Изпълнител "Соня Трейдинг" ЕООД, с № 324-ЗСУ-23/04.04.2023г. , считано от 21.04.2023г. Уникален номер на поръчката 00038-2023-0008 и сключено допълнително споразумение № 1/24.06.2024г. с краен срок - периода на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 575 992.00 , Reported Amount: 284 950.40
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Тази дейност цели да осигури топъл обяд пряко на лицата от целевите групи ежедневно, в рамките на 750 работни дни, за периода от 01.10.2022г до 30.09.2025г. включително. Целевите групи и конкретните лица, които ще бъдат обхванати са: Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица. Разходите за доставянето на храната до потребителите за посоченият период ще бъдат поети от Община Габрово., Contracted Amount: 40 319.44 , Reported Amount: 19 946.52
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: През цялата проектна продължителност ще бъдат реализирани съпътстващи мерки като допълнение към получаването на храна от потребителите. Целта е намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Екипът за управление на проекта ще следи за възникване на конкретни нужди в преки разговори с потребители, както и при подадена информация от техни близки за необходимост от прилагане на мерките. Предвижда се изпълнението на тази дейност да се реализира от Екипа за управление на проекта, тъй като ще бъдат в пряк контакт с потребителите и техните близки, ще разполагат с предварителна информация за всяко от лицата, ползващи услугата от подадените документи, което ще им позволи адекватно да проследяват индивидуалните нужди на ползвателите и тяхното задоволяване., Contracted Amount: 40 319.44 , Reported Amount: 19 946.52
  • Activity: Определяне на целевите групи: За да бъде осигурена непрекъсваемост на предоставянето на услугата, реализирането на тази дейност ще започне преди стартирането на договора за безвъзмездна финансова помощ, от 01.10.2022г. Приоритетно, топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. В съответствие с целите на настоящата операция, целевите групи, които ще бъдат обхванати са следните: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 230.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 656 630.88 BGN
Grant 656 630.88 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 324 843.44 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN