Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.004-0026-C01
Project Name Resource efficiency at INTERPLAST Ltd.
Beneficiary 126005977 INTERPLAST Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.11.2018
Start Date 27.11.2018
End Date 02.06.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
ИНТЕРПЛАСТ ООД кандидатства по процедурата с проект за повишаване на ресурсната ефективност. Компанията предвижда внедряване на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът води до подобряване на ресурсната ефективност на предприятието-кандидат, има положителен ефект върху опазването на околната среда и се базира на проведен одит за ресурсна ефективност.
Реализацията на проекта предвижда демонстриране на внедрената технология пред други предприятия от бранша и има потенциал за мултиплициране на резултатите. Изпълнението предвижда внедряване на технологично решение за оптимизиране на производствения процес, намаляване на използваните суровини и елиминиране на част от образуваните отпадъци в съществуващото производство. Проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци „Отпадъци от опаковки", количеството емисии в атмосферата и ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000 и като резултат ще осигури положителен ефект върху опазването на околната среда. ИНТЕРПЛАСТ ООД кандидатства по процедурата самостоятелно. Предвидени са дейности да въвеждане в експлоатация на ДМА – Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава,  провеждане на 2 събития и публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите, визуализация на проекта. Преди кандидатстването по процедурата е проведен одит за ресурсна ефективност на предприятието, който планира срок на откупуване на инвестицията – 3.8420 години, увеличаване на ефективността на разходите с 18.66%, намаляване на количеството използвани суровини – среднопретеглено за всички суровини – 16,03% и 100% елиминиране на отпадъци с код 120105 Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси и 150102 Пластмасови опаковки. 
Activities
  • Activity: Дейност (до 400 символа): Въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава, която има характер на ДМА и осигурява разширяване на производствения капацитет, намаляване на количеството използвани суровини, ефективно управление на отпадъците, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки.: Като част от дейността ще бъде закупена Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава, състояща се от три машини, които покриват пълната продуктова гама на предприятието – Дамаджани, бутилки и подобни изделия от пластмаси с вместимост под и над 2л. Машините работят успоредно и изпълняват един и същ технологичен процес, но получените крайни изделия са с различни размери, форма и вместимост. Ефективността от въвеждането в експлоатация на инвестицията е обоснована и аргументирана в извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Дейността в съответствие с елемент А „Внедряване” от условията за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Дейността съответства на Дейност 1 Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1бр. (изделия от пластмаси с вместимост до 2л, 2-10л и 10-20 л), водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен, описани в т.1.2. и т.4.6. от раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност. Внедряването на инсталацията ще намали използването на суровина "Полиетилен" в производство на опаковки с вместимост 2-10л. и 10-20л. с 16.6% (16% за сметка на контрола на дебелината на шлауха и 0.6% за сметка на възможността за влагане на до 10% рециклируема суровина, представляваща генерирания отпадък от стружки, неподлежащи на прегранулиране). Спестяване на суровина ще се постигне, благодарение на следните характеристики на инсталацията, подробно описани в т.11 от Формуляра: - Наличие на система за контрол на дебелината на заготовката-шлаух в 200 точки от изделието; - Наличие на система за контрол на качеството на готовата продукция чрез изпитване за цялост и непропускливост на изделието; - Възможност за използване на до 10% рециклируема суровина в производствения процес; Закупуването на Инсталацията ще има положителен ефект върху ефективното управление на отпадъците при производството на единица продукция като елиминира 100% количеството генериран отпадък от 120105 Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси. С изпълнение на проекта, управлението на отпадъка ще премине към първа степен “предотвратяване”. Дейностите по проекта ще доведат до намаляване с до 16.6% на образуваните отпадъци 150102 „Пластмасови опаковки” в следствие на намаленото количество използвана суровина за производство (за смека на избягването на брака на суровина). Пластмасовите опаковки са отпадък, който се образува вследствие от използването на суровина полиетилен (гранулат), тъй като тя се доставя опакована в пластмасови опаковки. С намалението на използването на полиетилен на единица продукт и загубите на суровина ще се намали и отпадъка от пластмасови опаковки. Във връзка с посоченото по-горе може да се направи обосновано заключение, че проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци, а именно Отпадъци от опаковки. Дейност 1 гарантира намаляване на количеството използвана суровина за единица продукт и повишаване на качеството на изделията. Благодарение на значителното ускоряване на най-времеемките процеси в производството на “Интерпласт” ООД, при запазване на равни други условия е възможно повишаване на производителността до 170% от текущата, резултат от замяната на сега използваните машини с иновативната Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена Инсталация ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-ефективно използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци и предотвратяване на производствен отпадък., Contracted Amount: 674 370.00 , Reported Amount: 674 370.00
  • Activity: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) : Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за ресурсна ефективност на ИНТЕРПЛАСТ ООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. В резултат от обследването е изготвен одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Подписване на договор с избрания изпълнител – „ЕнЕфект Консулт” ЕООД 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец , Contracted Amount: 7 300.00 , Reported Amount: 7 300.00
  • Activity: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория : Дейността е изпълнена за собствена сметка. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение за целите на базовите показатели на емисии и е направена от външна за кандидата акредитирана лаборатория. Избраната лаборатория е акредитирана от национален орган по акредитация съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Копие от акредитацията на лабораторията е приложено към одита за ресурсна ефективност. Като част от дейността са извършени измервания на базовите показателите за емисии на фирма ИНТЕРПЛАСТ ООД. В резултат от извършените измервания са изготвени Протоколи от измервания. Сканирано копие от протоколите от лабораторията са приложени към точка VI. Справки от одита за ресурсна ефективност. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Провеждане на измервания от лабораторията 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получаване на Протоколи от измерванията , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе в края на проекта и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица, тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след внедряване на технологичното решение и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на изделия от пластмаса по метода на леене под налягане, както и други заинтересовани страни от сектора на обработката на пластмаси, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Предвидените за изпълнение на дейността разходи са както следва: - За провеждане на пресконференция – 2500 лв. - За провеждане на работна среща – 2500 лв. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (16 месец) 2. Провеждане на събитията (17 – 19 месец ), Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава. За постигане на тази цел медийно ще бъде направена публикация - Статия за внедрената иновативна технология в ИНТЕРПЛАСТ ООД. Статията ще бъде публикувана паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта и ще отразява резултатите от тях. Целевата група на публикацията са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на изделия от пластмаси, както и други заинтересовани страни от сектора, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. Публикацията ще съдържа информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще има за цел да насърчи други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на статията (18 – 19 месец ), Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Визуализация на проекта : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени по 1 бр. постоянна табела и 3 бр. стикери за обозначаване на трите машини, част от инсталацията. Табелата ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, част от Инсталацията, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ИНТЕРПЛАСТ ООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (текущо, при доставката на оборудването) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация - през целия период на изпълнение на проекта. , Contracted Amount: 400.00 , Reported Amount: 400.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ENEFFECT-CONSULT Ltd., Contracted Amount*: 5 110.00 , Reported Amount**: 7 300.00
  • Contractor: STARBILD ltd, Contracted Amount*: 280.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: SIR MAKINA SANAYI IS A TIJARET LTD. (Production and Trade of Sir Makina Ltd.), Contracted Amount*: 472 059.00 , Reported Amount**: 674 370.00
  • Contractor: European Centre for Business Support, Contracted Amount*: 5 600.00 , Reported Amount**: 8 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 61.61 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Implemented pilot and demonstration innitiatives, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Supported projects related to industrial waste management, Measure Unit: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Срок на откупуване, Measure Unit: years, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.87 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.96 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 690 070.00 BGN
Grant 483 049.00 BGN
Self amount 207 021.00 BGN
Total actual amounts paid 483 049.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация на проекта , Estimated Amount: 400.00
  • Differentiated position 1: Визуализация на проекта
    Contractor: STARBILD ltd
    Contract total funded value: 280.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1 бр. , Estimated Amount: 674 370.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на Инсталация за производство на изделия от пластмаса с иновативна екструдерна глава -1 бр.
    Contractor: SIR MAKINA SANAYI IS A TIJARET LTD. (Production and Trade of Sir Makina Ltd.)
    Contract total funded value: 472 059.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория , Estimated Amount: 0.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване), Estimated Amount: 7 300.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване)
    Contractor: ENEFFECT-CONSULT Ltd.
    Contract total funded value: 5 110.00
Procedure 5 Subject to due process: Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта - пресконференция и работна среща, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на пресконференция
    Contractor: European Centre for Business Support
    Contract total funded value: 5 600.00
  • Differentiated position 2: Провеждане на работна среща
    Contractor: European Centre for Business Support
    Contract total funded value: 5 600.00
Procedure 6 Subject to due process: Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Публикация в медии
    Contractor: European Centre for Business Support
    Contract total funded value: 5 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN