Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0117-C09
Project Name Hot lunch in the conditions of the pandemic of COVID-19 in the municipality of Zlataritsa
Beneficiary 000133778 Municipality Zlataritsa
Funding FEAD ==> Foods 2014-2020
Date of the Contract/Order 22.02.2021
Start Date 04.01.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Златарица

Description

Brief description
За община Златарица, проектните дейности ще стартират на 04.01.2021 г. като ще се предоставя топъл обяд на 110 потребители, в рамките на 435 дни вкл. до 30.09.2022 г. Ще бъдат обхванати лица от три целеви трупи, съгласно условията на програмата.

Топият обяд ще бъде предоставян в пет населени места от Община Златарица, а именно: гр. Златарица, с. Горско Ново село, с Сливовица, с Чешма и с. Родина.
Мотивите ни за избора на определени населени места са следните:
1.Община Златарица е в планински район и достъпът до останалите населени места е труден, особено в зимните месеци.
2.Съгласно направените предварителни проучвания най - голям брой лица, попадащи в обхвата на целевите групи е концентриран на територията на цитираните населени места.
3. от опита по предоставяне на услугата топъл обяд, установихме че кандидати за топъл обяд от другите населени места или няма или са достатъчно малко, за да не е рентабилна услугата 
Услугата ще бъде предоставяна от външна фирма - изпълнител "Хрансервиз БГ" ЕООД . Към момента Община Златарица има сключен договор № ФСД-36-67 от 23.12.2020 г. по реда на чл. 20, ал.4, т. 2 от ЗОП  за изпълнение на настоящият проект от 04.01.2021. До момента, изпълнението на услуга топъл обяд се извършваше от същата фирма, която единствена има регистрирана материално техническа база на територията на община Златарица. 
За периода 28.04.2021 г. - 30.09.2022 г. услугата ще се предоставя от външен изпълнител - "АК и КО" ЕООД гр. Стражица.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи.: Целта на дейността е да се определят лицата които ще имат право да получат топъл обяд. Дейността включва изискване на информация от Дирекция „Социално подпомагане“ гр.Елена за лицата отговарящи на следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Ще се разработи критерии за подбор на потребители, която ще бъде база за подбор и класиране на кандидат потребители, като се вземе под внимание списък - Пр. 1 от Дирекция "Социално подпомагане". Със Заповед на Кмета на Община Златарица ще се сформира комисия за подбор на лицата, която да класира кандидат потребителите на услугата „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Златарица”. Предвижда се подбор на 110 лица от целевите групи, в рамките от следните населени места: гр. Златарица, с.Горско Ново село, с Сливовица, с Чешма и с. Родина. При изпълнение на дейностите ще бъдат взети всички мерки за безопасност и защита на лицата от COVID-19 , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Към момента на подаване на ПП, община Златаица има сключен договор по реда на ЗОП с фирма "Хрансервиз БГ" ЕООД. Храната ще се приготвя и пакетира в кухня - майка /кетъринг/ с адрес гр. Златарица, ул. "Димитър Палев" № 3-5., ползвана с договор №1/14.09.2020 г. със срок до 30.06.2021 г. от фирма "Хрансервиз БГ" ЕООД. Помещенията са реновирани и поддържани, според санитарно хигиенните изискнаия на българското законодателство и отговорните институции за контрол. Приготвената храна ще бъде за 110 потребители. Храната ще се опакова в еднократни съдове, от персонал облечен според изискнанията за работа в кухня за обществено хранене и в синхрон с допълнителните разпоредба на МЗ, поради въведените мерки във връзка с COVID-19. Разносът ще се осъществавя до дома на потребителя с автомобил регистриран по надлежният ред, който ще се дезинфекцира редовно. Услугата ще се предоставя от 04.01.2021 г. до 27.04.2021 г. вкл. в рамките на 81 работни дни. За жителите на гр. Златарица, с. Родина и с. Горско Ново село, с. Сливовица и с. Чешма. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. За периода 28.04.2021 г. - 30.09.2022 г. услугата ще се предоставя от външен изпълнител - "АК и КО" ЕООД гр. Стражица. Изпълнителят разполага с добре оборудвана кухня. Кухнята е на адрес гр.Стражица, ул."Дончо Узунов" № 13. Същата се състои от кухненско помещение обзаведено със зеленчукорезачка, фритюрници, готварски печки, фурни, пасатори. Миялното помещение за дезинфекция на съдове е обзаведено със съдомиялна машина и бойлери. Разполага с миялно помещение за подготовка на зеленчуци и месни продукти и миялно помещение за дезинфекция на яйца. Има три складови помещения оборудвани с хладилни камери. Офисът е с компютър и принтер. Персоналът се състои от готвач, работник кухня и шофьори. Приготвянето на храната ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР са въведени добри производствени практики. Обектът притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните, също така има налични две транспортни средства, с които ще се разнася храната отговарящи на изискванията на Агенцията по безопасност на храните.Доставчикът отговаря на условията по чл.12 от Закона за храните - удостоверение № 101/ 31755 от 03.02.2017г. на Областна дирекция по безопасност на храните гр. В. Търново., Contracted Amount: 132 007.20 , Reported Amount: 132 065.20
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Доставчика на топлия обяд за периода 04.01-27.04.2021 г. разполага с добре оборудвана кухня и добре квалифициран персонал, който се състои от готвачи, работници кухня и шофьори.Приготвянето на храната се извършва при спазване на мерки за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР и добри производствени практики. След приготвянето й, готовата храна, разпределена на порции, пакетирана индивидуално в съдове за еднократа употреба. Пакетирането на храната ще се извършва от персонала в кухнята, който ще бъде облечен с предпазно облекло, ръкавици маска и всичко останало, нужно за елиминиране на възможност от зарази спрямо потребителя. Храната ще бъде извозвана до дома на потребителите - ежедневно през работните дни с превозно средство на фирмата изпълнител, регистрирано по надлежният ред, определен от българското законодателство. Автомобилът ще се дезинфекцира преди и след всеки разнос със препарати, разрешени за ползане от МЗ, като ще бъде съобразен факта че автомобила ще извозва хранителни продукти. Храната ще бъде доставена на утвърените предварително 110 потребители. Кандидати, в карантина - регистрирани от съответната служба, без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепазаявили желание да ползват услуга ще бъдат включени като потребители на мястото на вече получаващи топъл обяд с по малко точки от направената оценка. След изтичане на карантината, мястото му ще бъде заето от ново лице в карантина или потребителят който е бил ползвател преди наложителното влизането на този с наложена официално карантина от РЗИ. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храната от лице от списъка с чакащи кандидати, съгласно изискванията на схемата и с цел недопускане на разхищения. Доставената храна ще отговаря на изискванията за здравословно и балансирано хранене. Потребителите, периодично ще попълват формуляри за обратна връзка. За предоставянето на топъл обяд ще бъдат взети всички мерки за безопасност и защита на лицата от COVID-19. За периода 28.04.2021 г.-30.09.2022 г. услугата ще се предоставя от външен изпълнител - "АК и КО" ЕООД гр. Стражица. Доставката на храната до домовете на потребителите ще се извършва от доставчика с който се сключва договор за приготвяне и разнасяне на храната. Предвижда се доставяне до дома на потребители при спазване на противоепедемичните мерки, като се изключва храненото на място. Разносът ще се извършва от шофьорите на фирмата доставчик. Разносът на храната ще се извършва в съдове за еднократна употреба, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храна от следващия от списъка с чакащи кандидати с цел недопускане на разхищение., Contracted Amount: 6 600.36 , Reported Amount: 6 603.26
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки е специфична мярка на подпомагането от фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Предвижда се реализирането на съпътстващите мерки да се извърши от служители на община Златарица. Ежемесечно според индивидуалните нужди и потребности потребителите ще бъдат консултирани относно ползването на други социални услуги предоставени на територията на община Златарица, здравословно и безопасно хранене, предпазване от измами, юридически консултации, Консултиране за изисквания, свързани с въведените противоепидемични мерки, ползване на административни общински. Ще се оказва съдействие и пред други институции, ще се предоставят и други форми на подкрепа в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевата група. При предоставянето на съпътстващите мерки ще бъдат взети всички нужни предпазни мерки за защина на лицата от COVID-19, Contracted Amount: 6 600.36 , Reported Amount: 6 603.26

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AK i KO EOOD, Contracted Amount*: 77 650.67 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 165.00

Financial Information

Total Project cost 145 207.92 BGN
Grant 145 207.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 145 207.92 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дейностите, предметът на поръчката включва: Приготвяне и доставка на топъл обяд в работните дни, в подкрепа на уязвими граждани, които поради бедността и продължителната социална изолация, в условията на обявената редна ситуация, произтича от необходимостта от ограничаване на разпространението на COVID-I9 са в затруднение, за да осигурят самите прехраната си., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Приготвяне и доставка на готова храна
    Contractor: AK i KO EOOD
    Contract total funded value: 50 831.56

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN